TV2 og fotball

Svar
PapaSmurf

TV2 og fotball

Legg inn av PapaSmurf »

TV2 tar 700,- pr mnd for at man skal få se PL. Og som ikke det var ille nok har de bestemt seg for å ødelegge enda mer for oss fotballelskere.

Viasat har hatt Champions League siden tidenes morgen føles det som, noe har selvsagt gått på betalkanaler der også, men vi har alltid kunne se CL-fotball på åpne kanaler. Nå har TV2 satt klørne sine i CL også og i dag gikk det ikke ÉN kamp på en fri kanal. Dette er nitrist.

329,- skal de ha hver mnd for at vi skal kunne se CL.

Og er det en ting som er sikkert: Jeg skal IKKE gi TV2 en krone. Jeg er prinsipielt i mot alternative løsninger, men nå priser kanalen seg rett og slett ut av det. Nå velger jeg faktisk andre måter å se fotball på av prinsipp. For det er de som opptrer uredelig slik jeg ser det, og ikke jeg. For dette går rett og slett ikke.

Om de må ta så jævla mye penger for å kunne dekke det de betaler, hvorfor stjeler de det fra en kanal som faktisk har gitt folk muligheten til reklamefinansiert fotball i sikkert 30 år?

Å som jeg håper dette griske møkkakonsernet går på en så stor smell at de forsvinner. 1992-2022. 30 år holder i massevis. De kom inn som en fresh motvekt til NRK, men så tok grådigheten overhånd og de har brukt de siste årene på å gjøre livet surt for oss som elsker fotball.

Ikke gi dem så mye som en krone, la dem brenne inne med rettighetene sine. Det er folket som kan straffe dem. Om folk aksepterer disse blodprisene vil de bare fortsette. Nå er det på tide med en saftig lærepenge.
Sist redigert av PapaSmurf den ons sep 15, 2021 11:08 pm, redigert 1 gang totalt.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Ser heller kampene ute. Hyggeligere og jeg får mange øl for prisen TV2 uansett forlanger.

Ellers en utrolig kjedelig kanal, stort sett de samme programmene om og om igjen der programledere og deltakere bytter på å være med i hverandres programmer.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jeg har også hoppet av TV2 toget når det kommer til idrett, helt håpløst hvordan de drar strikken lengre og lengre.

Ikke at Viaplay er så mye bedre heller, har mistet LaLiga, Serie A og CL, men prisen for totalpakken er uforandret, uten at de egentlig har erstattet det tapte.

Everenga

Legg inn av Everenga »

De siste årene har jeg hatt barn I en alder som tilsier fint lite TV fotball og sterk prioritering så det har ikke vært aktuelt med abonnenent.

Men 700 spenn altså, den er frisk. Det er 10 halvlitere ute. Dvs en kamp på pub i uka med tre pils hver gang vil koste ca 140 kr mer i måneden enn TV2. Også så mye hyggeligere da.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

palimpsest skrev: ons sep 15, 2021 11:08 pm Ser heller kampene ute. Hyggeligere og jeg får mange øl for prisen TV2 uansett forlanger.

Ellers en utrolig kjedelig kanal, stort sett de samme programmene om og om igjen der programledere og deltakere bytter på å være med i hverandres programmer.
Ja, de taper på de fleste fronter. NRK er bedre på de seriøse programmene og TVNorge er bedre på underholdningsprogrammene. (Subjektivt selvsagt, men det er nå TVN jeg går til for lett hverdagsunderholdning).

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Everenga skrev: ons sep 15, 2021 11:19 pm De siste årene har jeg hatt barn I en alder som tilsier fint lite TV fotball og sterk prioritering så det har ikke vært aktuelt med abonnenent.

Men 700 spenn altså, den er frisk. Det er 10 halvlitere ute. Dvs en kamp på pub i uka med tre pils hver gang vil koste ca 140 kr mer i måneden enn TV2. Også så mye hyggeligere da.
Ja, men så er det dette med barn og familie da. Er ikke like lett å komme seg ut på puben mer. Og så er det jo slik at ikke alle bor slik til at de har en pub lett tilgjengelig.

For meg er det slik at det er kjekt med fotball på pub innimellom, men så er jeg litt nerd og vil følge med på kampen, og det har en tendens til å bli 50% prat og 50% fotball. Og det er det ikke alltid jeg er i modus til. Hjemme kan jeg krype alene ned i fotballhula mi og kose meg. CL i desember med fyr i peisen og rødvinsgløgg. Da koser jeg meg maks. Med en sosial jobb og tenåringer i heimen så er det ekstremt deilig å være i sitt eget selskap innimellom, og fotballkamper er liksom min frisone. Da vet de andre at jeg er utilgjengelig så fremt det ikke er krig eller huset brenner.

Germania
Innlegg: 532

Legg inn av Germania »

Hah, gå på pub? Glem det! TV2 har forstått greia, folk vil sitte hjemme fremover og de har balletak. Betal eller dø av kjedsomhet.

PUNQ

Legg inn av PUNQ »

I stedet for å bygge opp noe og spre sitt produkt til mange og dermed skape entusiasme, så bygger de det ned ved å skru opp prisene og utnytte de få som ikke greier å si NEI på en nærmest predatorisk måte. Totalt utnytter de som bare MÅ følge sitt favoritt lag, og utestenger de som forstår seg på inngangs pris og verdi. Sånn går det når økonomer og bank folk skal formidle fotball glede.

Nevnt det før i andre tråder om min trustrasjon med TV2's filosofi når det gjelder fotball rettigheter. De priset meg ut fra Premier League lenge før de sinnsyke prisene de har operert med de siste åra og i år har de mistet hodet fullstendig. Respektløs prising. I mellomtiden har min interesse for La Liga økt kraftig, men så tar de over de rettighetene og øker prisen med 800% for meg, sammenlignet med Strive, hvor du også fikk Serie A og MLS med på kjøpet. Denne mellom pakke løsningen til TV2 på 329kr får man sporadisk Champions League fotball, men det er noe annet med jevnlig liga fotball. CL er mer kremen på kaka enn grunnen til at man følger med på fotball. Men så ser man TV2 forvaltning av CL rettighetene sine....

(Kopiert fra Braut tråden) Interessant å merke seg at de sender bare 2 kamper på åpen kanal per runde. Begge på den billigste abonnement løsningen dems, TV2 Sport 1. Tirsdag hadde Barcelona vs Bayern Munich, som var greit nok. Det var den kampen jeg hadde mest lyst til å se. Men i dag er det Sporting CP vs Ajax, på papiret den minst interessante kampen på onsdag (selv om det var en god kamp)? Sammenlign det med da Viasat hadde rettighetene. Hvor mange kamper per runde var det de sendte på sine rimelige sports kanaler? 8 fordelt på tirsdag og onsdag, eller mer? Og da alltid de største kampene på gratis kanalene sine for alle å se. TV2 er en pest for fotball interesserte.

TV2 operer som om fotball bare er for eliten.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Hvor mye betaler TV2 for rettighetene til fotballen?

Everenga

Legg inn av Everenga »

Germania skrev: ons sep 15, 2021 11:34 pm Hah, gå på pub? Glem det! TV2 har forstått greia, folk vil sitte hjemme fremover og de har balletak. Betal eller dø av kjedsomhet.
Hva tilsier at de vil det? Har jo omtrent vært klin umulig å få et bord i Oslo siden gjenåpningen.

Everenga

Legg inn av Everenga »

PUNQ skrev: tor sep 16, 2021 9:19 am I stedet for å bygge opp noe og spre sitt produkt til mange og dermed skape entusiasme, så bygger de det ned ved å skru opp prisene og utnytte de få som ikke greier å si NEI på en nærmest predatorisk måte.
Dette er samme måte iaxifirmaene i Oslo har operert over tid. Prisene skrus opp til et nivå der folk finner seg andre måter å komme rundt på, da faller inntektene så prisene skrus ytterligere opp for å kompensere som selvfølgelig fører til ytterligere fall i bruk som gjør at prisene må skrus opp.

Det er en måte å drive butikk på som ikke holder over tid.

PUNQ

Legg inn av PUNQ »

Ja, det kan da ikke være god butikk i lengden å rævkjøre kundene sine i lengden, gir bare vond smak hver gang man hører noen si merkevaren "TV2". Spesielt i sammenheng med fotball.

Vet ikke om prisen på rettighetene til Champions League noen gang be nevnt, men "enorme summer" var uttrykket som ble brukt når de annonserte det. Kjøpet var mer drevet av hevn enn et genuint ønske om å gi CL til folket, ettersom NENT Group (Viasat) hadde nettopp snappet opp Premier League rettighetene fra TV2. Så dette er et hatoppgjør som ikke kommer oss fotball supportere til gode.

Noen

Legg inn av Noen »

Er det mulig å kjøpe tilgang til rugby eller baseball noe sted? Dette er ganske populære TV-idretter i utlandet.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Noen skrev: tor sep 16, 2021 11:12 am Er det mulig å kjøpe tilgang til rugby eller baseball noe sted? Dette er ganske populære TV-idretter i utlandet.
Viaplay har MLB-rettighetene i Norge. De har også hatt rugby tidligere, men usikker på om de fremdeles har det.

Noen

Legg inn av Noen »

Crynix skrev: tor sep 16, 2021 11:18 am
Noen skrev: tor sep 16, 2021 11:12 am Er det mulig å kjøpe tilgang til rugby eller baseball noe sted? Dette er ganske populære TV-idretter i utlandet.
Viaplay har MLB-rettighetene i Norge. De har også hatt rugby tidligere, men usikker på om de fremdeles har det.
Tusen takk! :)

Benson

Legg inn av Benson »

Må huske på at en kan se nesten alle kampene nå da. Tidligere kunne man jo kun se en kamp samtidig og da kunne det fort være 5-6 kamper kl 16.. Så per kamp er det jo billigere nå enn før covid

Kronologus

Legg inn av Kronologus »

TV2 var en sterkt medvirkende årsal til at jeg pælmet ut TV-en 5-10 år siden. Har ikke angret et sekund.

Uansett er grådigheten til TV2 og rettighetshaverne kun begrenset av hvor mye forballidioter faktisk er villig til å betale.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Tv2 har kjøpt et produkt. De kan prise det som de vil. Dette er markedsøkonomi.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Benson skrev: fre sep 17, 2021 12:44 am Må huske på at en kan se nesten alle kampene nå da. Tidligere kunne man jo kun se en kamp samtidig og da kunne det fort være 5-6 kamper kl 16.. Så per kamp er det jo billigere nå enn før covid
Det er vel heller ikke mulig å se flere kamper samtidig og de har vel heller ikke simul-/ multi-cast annet enn hovedkamp+måloppdatering? Et elendig produkt mtp at små plattformer som Strive fikset dette greit hvor man kunne kombinere 2-4 kamper som man ville.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

k9b skrev: fre sep 17, 2021 8:40 am Tv2 har kjøpt et produkt. De kan prise det som de vil. Dette er markedsøkonomi.
Men produktet holder ikke mål.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

GiPazzini_85 skrev: fre sep 17, 2021 9:02 am
k9b skrev: fre sep 17, 2021 8:40 am Tv2 har kjøpt et produkt. De kan prise det som de vil. Dette er markedsøkonomi.
Men produktet holder ikke mål.
Da kan du som forbruker droppe å kjøpe det. 0 problem. Det er hele poenget her.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

k9b skrev: fre sep 17, 2021 9:16 am
GiPazzini_85 skrev: fre sep 17, 2021 9:02 am
k9b skrev: fre sep 17, 2021 8:40 am Tv2 har kjøpt et produkt. De kan prise det som de vil. Dette er markedsøkonomi.
Men produktet holder ikke mål.
Da kan du som forbruker droppe å kjøpe det. 0 problem. Det er hele poenget her.
Ja, men samtidig har jeg ikke som forbruker et alternativ til TV2 dersom jeg skal gjøre dette på en "lovlig" måte. Så helt markedsøkonomi er jo ikke dette. Det markedsøkonomi inntil rettighetene/ monopolet er kjøpt.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

GiPazzini_85 skrev: fre sep 17, 2021 9:57 am
k9b skrev: fre sep 17, 2021 9:16 am
GiPazzini_85 skrev: fre sep 17, 2021 9:02 am

Men produktet holder ikke mål.
Da kan du som forbruker droppe å kjøpe det. 0 problem. Det er hele poenget her.
Ja, men samtidig har jeg ikke som forbruker et alternativ til TV2 dersom jeg skal gjøre dette på en "lovlig" måte. Så helt markedsøkonomi er jo ikke dette. Det markedsøkonomi inntil rettighetene/ monopolet er kjøpt.
Joda, det er jo det. Tv2 kjøper rettigheter som de distribuerer. Om du ønsker å se annen fotball, så finnes det plenty av muligheter. Hvis jeg vil kjøpe elbil så har jeg plenty av muligheter, men vil jeg kjøpe Tesla som må jeg kjøpe til den prisen Tesla setter. Er jo ikke sånn at tv2 har monopol på fotball.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

k9b skrev: fre sep 17, 2021 10:08 am
GiPazzini_85 skrev: fre sep 17, 2021 9:57 am
k9b skrev: fre sep 17, 2021 9:16 am

Da kan du som forbruker droppe å kjøpe det. 0 problem. Det er hele poenget her.
Ja, men samtidig har jeg ikke som forbruker et alternativ til TV2 dersom jeg skal gjøre dette på en "lovlig" måte. Så helt markedsøkonomi er jo ikke dette. Det markedsøkonomi inntil rettighetene/ monopolet er kjøpt.
Joda, det er jo det. Tv2 kjøper rettigheter som de distribuerer. Om du ønsker å se annen fotball, så finnes det plenty av muligheter. Hvis jeg vil kjøpe elbil så har jeg plenty av muligheter, men vil jeg kjøpe Tesla som må jeg kjøpe til den prisen Tesla setter. Er jo ikke sånn at tv2 har monopol på fotball.
Vil jeg se PL eller CL så er TV2 eneste distributør. Tesla-(forhandleren) distribuerer/ selger Tesla, ikke et annet produkt som andre har laget.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

GiPazzini_85 skrev: fre sep 17, 2021 10:12 am
k9b skrev: fre sep 17, 2021 10:08 am
GiPazzini_85 skrev: fre sep 17, 2021 9:57 am

Ja, men samtidig har jeg ikke som forbruker et alternativ til TV2 dersom jeg skal gjøre dette på en "lovlig" måte. Så helt markedsøkonomi er jo ikke dette. Det markedsøkonomi inntil rettighetene/ monopolet er kjøpt.
Joda, det er jo det. Tv2 kjøper rettigheter som de distribuerer. Om du ønsker å se annen fotball, så finnes det plenty av muligheter. Hvis jeg vil kjøpe elbil så har jeg plenty av muligheter, men vil jeg kjøpe Tesla som må jeg kjøpe til den prisen Tesla setter. Er jo ikke sånn at tv2 har monopol på fotball.
Vil jeg se PL eller CL så er TV2 eneste distributør. Tesla-(forhandleren) distribuerer/ selger Tesla, ikke et annet produkt som andre har laget.
Åpenbart. Du vil med andre ord utfordre systemet med at rettighetene selges eksklusivt? Det er Premier Leagues valg. Også dette er markedsøkonomi. Eier av produktet selger rettighetene som de selv vil.

Jeg syntes åpenbart at det er dyrt, men det syntes jeg om mange ting. Tv2 er i sin fulle rett til å prise produktet deres som de vil. De skal i likhet med mange andre maksimere inntektene sine, det gjør de nok.

Stem Rødt på neste valg. Kanskje de innfører pristak på fotballrettigheter /s

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

k9b skrev: fre sep 17, 2021 10:29 am
GiPazzini_85 skrev: fre sep 17, 2021 10:12 am
k9b skrev: fre sep 17, 2021 10:08 am

Joda, det er jo det. Tv2 kjøper rettigheter som de distribuerer. Om du ønsker å se annen fotball, så finnes det plenty av muligheter. Hvis jeg vil kjøpe elbil så har jeg plenty av muligheter, men vil jeg kjøpe Tesla som må jeg kjøpe til den prisen Tesla setter. Er jo ikke sånn at tv2 har monopol på fotball.
Vil jeg se PL eller CL så er TV2 eneste distributør. Tesla-(forhandleren) distribuerer/ selger Tesla, ikke et annet produkt som andre har laget.
Åpenbart. Du vil med andre ord utfordre systemet med at rettighetene selges eksklusivt? Det er Premier Leagues valg. Også dette er markedsøkonomi. Eier av produktet selger rettighetene som de selv vil.

Jeg syntes åpenbart at det er dyrt, men det syntes jeg om mange ting. Tv2 er i sin fulle rett til å prise produktet deres som de vil. De skal i likhet med mange andre maksimere inntektene sine, det gjør de nok.

Stem Rødt på neste valg. Kanskje de innfører pristak på fotballrettigheter /s
Stemme rødt for å ha reell markedsøkonomi...?

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

GiPazzini_85 skrev: fre sep 17, 2021 10:33 am
k9b skrev: fre sep 17, 2021 10:29 am
GiPazzini_85 skrev: fre sep 17, 2021 10:12 am

Vil jeg se PL eller CL så er TV2 eneste distributør. Tesla-(forhandleren) distribuerer/ selger Tesla, ikke et annet produkt som andre har laget.
Åpenbart. Du vil med andre ord utfordre systemet med at rettighetene selges eksklusivt? Det er Premier Leagues valg. Også dette er markedsøkonomi. Eier av produktet selger rettighetene som de selv vil.

Jeg syntes åpenbart at det er dyrt, men det syntes jeg om mange ting. Tv2 er i sin fulle rett til å prise produktet deres som de vil. De skal i likhet med mange andre maksimere inntektene sine, det gjør de nok.

Stem Rødt på neste valg. Kanskje de innfører pristak på fotballrettigheter /s
Stemme rødt for å ha reell markedsøkonomi...?
Nei, motsatt. Du ønsker jo ikke markedsøkonomi på fotballrettigheter.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Kronologus skrev: fre sep 17, 2021 12:49 am TV2 var en sterkt medvirkende årsal til at jeg pælmet ut TV-en 5-10 år siden. .
Sånn rent fysisk? Har alltid hatt lyst til å se en TV gå ut vinduet på tegneserievis sånn ca halvveis ut i annen omgang. :lol:

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

k9b skrev: fre sep 17, 2021 12:30 pm
GiPazzini_85 skrev: fre sep 17, 2021 10:33 am
k9b skrev: fre sep 17, 2021 10:29 am

Åpenbart. Du vil med andre ord utfordre systemet med at rettighetene selges eksklusivt? Det er Premier Leagues valg. Også dette er markedsøkonomi. Eier av produktet selger rettighetene som de selv vil.

Jeg syntes åpenbart at det er dyrt, men det syntes jeg om mange ting. Tv2 er i sin fulle rett til å prise produktet deres som de vil. De skal i likhet med mange andre maksimere inntektene sine, det gjør de nok.

Stem Rødt på neste valg. Kanskje de innfører pristak på fotballrettigheter /s
Stemme rødt for å ha reell markedsøkonomi...?
Nei, motsatt. Du ønsker jo ikke markedsøkonomi på fotballrettigheter.
Jo, jeg ønsker faktisk markedsøkonomi. Det ser du om du faktisk setter deg inn i hva jeg skriver. Jeg som forbruker ønsker å faktisk kunne velge mellom flere alternativer når jeg skal se CL eller PL og betale for den distributøren som tilbyr best produkt og/ eller pris.

Det du mener er markedsøkonomi her k9b er bare anbudsrunder for monopolisering. Det er ikke markedsøkonomi og ligger nærmere fiksede markeder og er faktisk en verre kartellvirksomhet enn det man ser på dagligvarebransjen i Norge om dagen.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

GiPazzini_85 skrev: fre sep 17, 2021 1:12 pm
k9b skrev: fre sep 17, 2021 12:30 pm
GiPazzini_85 skrev: fre sep 17, 2021 10:33 am

Stemme rødt for å ha reell markedsøkonomi...?
Nei, motsatt. Du ønsker jo ikke markedsøkonomi på fotballrettigheter.
Jo, jeg ønsker faktisk markedsøkonomi. Det ser du om du faktisk setter deg inn i hva jeg skriver. Jeg som forbruker ønsker å faktisk kunne velge mellom flere alternativer når jeg skal se CL eller PL og betale for den distributøren som tilbyr best produkt og/ eller pris.

Det du mener er markedsøkonomi her k9b er bare anbudsrunder for monopolisering. Det er ikke markedsøkonomi og ligger nærmere fiksede markeder og er faktisk en verre kartellvirksomhet enn det man ser på dagligvarebransjen i Norge om dagen.
Så du vil at Premier League eller UEFA ikke lenger skal selge eksklusive rettigheter til en leverandør i hver land, men til flere distributører. De vil tjene mindre penger på rettighetene. Hvorfor i alle dager skal de gjøre det? Det er en grunn til at rettigheter selges eksklusivt.

Produktet du betaler for er de 90 minuttene med fotball. Ikke alt det andre.

Alle vil ha markedsøkonomi helt til de ikke får det som de vil.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»