Går lange turer annenhver dag.

Svar
Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Re: Går lange turer annenhver dag.

Legg inn av izzet2015 »

return_of_drakkar skrev: ons mar 29, 2023 9:19 am
izzet2015 skrev: tir mar 28, 2023 7:02 pm Nå blir det dårlig med trening, skade i skulder og hofte etter fall. Må bare bygge meg opp igjen. Savner gåturene, de gjorde godt for hode og kropp. Må kanskje avstå i 14 dager til.
Det høres leit ut.
Var det glatt?
God bedring!
Det var råglatt, slo meg kraftig. Er litt hemmet nå. Må ta en pause.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

izzet2015 skrev: ons mar 29, 2023 10:31 am
return_of_drakkar skrev: ons mar 29, 2023 9:19 am
izzet2015 skrev: tir mar 28, 2023 7:02 pm Nå blir det dårlig med trening, skade i skulder og hofte etter fall. Må bare bygge meg opp igjen. Savner gåturene, de gjorde godt for hode og kropp. Må kanskje avstå i 14 dager til.
Det høres leit ut.
Var det glatt?
God bedring!
Det var råglatt, slo meg kraftig. Er litt hemmet nå. Må ta en pause.
Ja, det har vært mye glatt i vinter.
De aller fleste turene har vært med pigger.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Imponeres av dere som tar disse langturene .
Jeg måler ikke km, men telefonen teller. Ser høsten 22 ligger på 7-8 tusen pr dag. Sommer 22 ca 10-11.
Oktober datt drastisk. November og desember på sykehus ga meg under 1000 pr dag . Så startet opptreningen. Januar snitt 3000. Februar 4000 og nå bikker jeg snart 5000 . Utrolig hvor tungt det er å bygge opp igjen. Legen sier at cg sannsynligvis bremser en god del.
Mistet endel muskler pga sykdommen , ned fra 72 til 52 kg. Det tar også tid å bygge vekt. Krabbet meg opp til 66 nå.
Men jeg tar treningen med langsomme steg. Ting tar tid .

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Bjoro33 skrev: ons mar 29, 2023 11:29 am Imponeres av dere som tar disse langturene .
Jeg måler ikke km, men telefonen teller. Ser høsten 22 ligger på 7-8 tusen pr dag. Sommer 22 ca 10-11.
Oktober datt drastisk. November og desember på sykehus ga meg under 1000 pr dag . Så startet opptreningen. Januar snitt 3000. Februar 4000 og nå bikker jeg snart 5000 . Utrolig hvor tungt det er å bygge opp igjen. Legen sier at cg sannsynligvis bremser en god del.
Mistet endel muskler pga sykdommen , ned fra 72 til 52 kg. Det tar også tid å bygge vekt. Krabbet meg opp til 66 nå.
Men jeg tar treningen med langsomme steg. Ting tar tid .
Ja, ting tar ofte tid.
Jeg er imponert over deg etter du skriver her ;)
Stå på videre i samme ånd.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Om sommeren legger jeg ned turer i marka her som alene er mellom 30 og 40 tusen skritt, men da går jeg jo i timevis og bruker mye av resten av døgnet på hydrering :D Sånn ellers, sånn som nå, pleier jeg å ta en gåtur på time-halvannen de dagene jeg ikke trener eller jogger. Gåturer i frisk luft, særlig for oss kontorrottene, er veldig godt for kropp og sjel.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Greier nå og gå to turer hver dag på 10 minutter hver. Smertene begrenser gåingen. Må nok regne med en måned til før jeg går 45 min. turer. Veldig frustrerende. :cry:

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

izzet2015 skrev: fre apr 07, 2023 3:39 pm Greier nå og gå to turer hver dag på 10 minutter hver. Smertene begrenser gåingen. Må nok regne med en måned til før jeg går 45 min. turer. Veldig frustrerende. :cry:
Ikke gi opp.

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Jeg har i det siste begynt å gå litt igjen, har gått 9 av de siste 10 dagene.
Alt fra en halvtime til 50 minutt. Det holder for meg foreløpig, har fått bedre kondis allerede.
Noen syns kanskje 30-40 minutter om dagen er litt lite, men jeg veier 140kg.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

LondoMollari skrev: lør apr 08, 2023 1:06 pm Jeg har i det siste begynt å gå litt igjen, har gått 9 av de siste 10 dagene.
Alt fra en halvtime til 50 minutt. Det holder for meg foreløpig, har fått bedre kondis allerede.
Noen syns kanskje 30-40 minutter om dagen er litt lite, men jeg veier 140kg.
Supert!
De tidene du nevner er jo veldig flott, og vil som du allerede har merket, gjøre deg godt!
Fortsett!

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Nå har jeg blitt bedre og kan gå min. turer. Det er god fremgang og håper på times tur om dager. :)

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

izzet2015 skrev: man apr 17, 2023 11:56 am Nå har jeg blitt bedre og kan gå min. turer. Det er god fremgang og håper på times tur om dager. :)
Jeg gikk en lang tur i helgen. Frisk luft er godt for både kropp og sinn :)

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Haugzu skrev: man apr 17, 2023 11:59 am
izzet2015 skrev: man apr 17, 2023 11:56 am Nå har jeg blitt bedre og kan gå min. turer. Det er god fremgang og håper på times tur om dager. :)
Jeg gikk en lang tur i helgen. Frisk luft er godt for både kropp og sinn :)
Keep on walking. Det er faktisk mer effektivt for sjel og sinn og kropp enn det mange tror!

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Turgåing er kraftig undervurdert. For meg betyr det blant annet bedre psykisk helse. Og jeg er ikke ung lenger. Men går tur hver dag.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Nå greier jeg nesten 40 minutter gange. Det er vondt fremdeles, men det går fremover. Skal snart prøve på en times tur. Må kjenne på kroppen. :)

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Nå går det mye bedre, til og med skulderen er mye bedre. Kan gå raskt i en time nå. Så nå er jeg fornøyd.

startelver

Legg inn av startelver »

Det er viktig for meg å gå hver dag, helst minst 5 km.

MIn skade sitter i ryggen og vil aldri bli helt bra, Så å gå i ulendt terreng er som balsam for kroppen.

Kombinasjon av rask gange/lett jogging i 1 time og litt styrketrening i tillegg holder i massevis for å holde formen ved like og samtidig forbrenne litt kalorier.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

startelver skrev: ons mai 17, 2023 1:48 pm Det er viktig for meg å gå hver dag, helst minst 5 km.

MIn skade sitter i ryggen og vil aldri bli helt bra, Så å gå i ulendt terreng er som balsam for kroppen.

Kombinasjon av rask gange/lett jogging i 1 time og litt styrketrening i tillegg holder i massevis for å holde formen ved like og samtidig forbrenne litt kalorier.
Da er du jo meget aktiv.

startelver

Legg inn av startelver »

Ja aktivitet må gjennomføres hver dag, ellers føles det ut som jeg jukser. Det er akkurat de kaloriene du skal bli kvitt hver dag, hoppe over 1 dag og sitte i sofaen nytter ikke.

Så lenge man har bein å gå på.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

startelver skrev: søn mai 21, 2023 12:02 pm Ja aktivitet må gjennomføres hver dag, ellers føles det ut som jeg jukser. Det er akkurat de kaloriene du skal bli kvitt hver dag, hoppe over 1 dag og sitte i sofaen nytter ikke.

Så lenge man har bein å gå på.
Nå tenker jeg ikke kalorier sånn sett, men man har alltid vært aktiv og trent og føler seg ikke bra om man frivillig står over.
Det kan jo hende seg at man må det, men det er noe annet.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Må gå så lenge helsa holder, men kjenner at det røyner på. Alderen merkes godt. Men går 4 km. på 40 minutter. Så det er bra.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Helse, Kosthold og Trening»