Fjordkraft Ligaen

Svar
CliffC

Re: Fjordkraft Ligaen

Legg inn av CliffC »

Storhamar leder 1-0 på Jordal etter første periode, og er på god vei mot finale. VIF er fullstendig tafatte, og har i tillegg mistet sin førstekeeper som fikk en skade. De må heve seg betydelig om de skal snu dette.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

CliffC skrev: ons mar 29, 2023 7:52 pm Storhamar leder 1-0 på Jordal etter første periode, og er på god vei mot finale. VIF er fullstendig tafatte, og har i tillegg mistet sin førstekeeper som fikk en skade. De må heve seg betydelig om de skal snu dette.
Trist. Vålerenga er jo det eneste laget med tilskuere.

CliffC

Legg inn av CliffC »

LeSorcier skrev: ons mar 29, 2023 7:56 pm Trist. Vålerenga er jo det eneste laget med tilskuere.
Hvis du mener på isen, så kan jeg støtte det basert på dagens førsteperiode.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

CliffC skrev: ons mar 29, 2023 8:01 pm
LeSorcier skrev: ons mar 29, 2023 7:56 pm Trist. Vålerenga er jo det eneste laget med tilskuere.
Hvis du mener på isen, så kan jeg støtte det basert på dagens førsteperiode.
Tenkte mest på tribunen.

4200570

Legg inn av 4200570 »

LeSorcier skrev: ons mar 29, 2023 8:09 pm
CliffC skrev: ons mar 29, 2023 8:01 pm
LeSorcier skrev: ons mar 29, 2023 7:56 pm Trist. Vålerenga er jo det eneste laget med tilskuere.
Hvis du mener på isen, så kan jeg støtte det basert på dagens førsteperiode.
Tenkte mest på tribunen.
Du kan ikke ha sett mye hockey.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Nå fikk en Storhamar-spiller smake knyttnevene til Karterud!

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Vålerenga har vært klart best i dag, men de får ikke pucken i mål.

Reddington

Legg inn av Reddington »

LeSorcier skrev: ons mar 29, 2023 9:06 pm Vålerenga har vært klart best i dag, men de får ikke pucken i mål.
Sett mye hockey før?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Reddington skrev: ons mar 29, 2023 9:36 pm
LeSorcier skrev: ons mar 29, 2023 9:06 pm Vålerenga har vært klart best i dag, men de får ikke pucken i mål.
Sett mye hockey før?
Masse. Både fra Norge, Sverige og Nord-Amerika.

Centrist

Legg inn av Centrist »

LeSorcier skrev: ons mar 29, 2023 8:09 pm
CliffC skrev: ons mar 29, 2023 8:01 pm
LeSorcier skrev: ons mar 29, 2023 7:56 pm Trist. Vålerenga er jo det eneste laget med tilskuere.
Hvis du mener på isen, så kan jeg støtte det basert på dagens førsteperiode.
Tenkte mest på tribunen.
Så det at det har vært flere på CC Amfi enn Jordal ila. serien teller ikke?

Mia

Legg inn av Mia »

Dritt at Enga tapte, men for noen spennende semifinaler. Sånn det skal være.

Strider

Legg inn av Strider »

Har Oilers rekorden i winstreaks nå i sluttspill? 12 kamper win streak i sluttspillet.
Den må vel være vanskelig å slå

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Storhamar leder fortjent etter 1.periode. De presser høyt, får satt et press i offensiv sone og greier i mye større grad enn Oilers å spille i offensiv sone. Det bølger fram og tilbake og begge lag har mye vilje og energi. Lite finspill fra noen av lagene. Men Storhamar litt bedre synes jeg.

Oilers må begynne å bruke pucken og ikke bare slå den bort hele tiden. Da vil Storhamar greie å holde trøkket framover. Thoresen hockey. Oilers var fantastiske i å lage offensivt press når vi spilte med Thoresen som trener.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

TAdams6 skrev: man apr 03, 2023 7:43 pm Storhamar leder fortjent etter 1.periode. De presser høyt, får satt et press i offensiv sone og greier i mye større grad enn Oilers å spille i offensiv sone. Det bølger fram og tilbake og begge lag har mye vilje og energi. Lite finspill fra noen av lagene. Men Storhamar litt bedre synes jeg.

Oilers må begynne å bruke pucken og ikke bare slå den bort hele tiden. Da vil Storhamar greie å holde trøkket framover. Thoresen hockey. Oilers var fantastiske i å lage offensivt press når vi spilte med Thoresen som trener.
Ikke akkurat overraskende at vi ser ut som vi gjør i førsteperiode. Sluttspillet har til nå stort sett bestått av hvile for Oilers, så at det blir litt temposjokk i starten er nesten forventet. Men jeg forventer også at vi blir bedre og bedre både utover i denne kampen, og utover i serien.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Det er klasseforskjell på lagene, dessverre. Det blir også bare verre og verre.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: man apr 03, 2023 8:29 pm Det er klasseforskjell på lagene, dessverre. Det blir også bare verre og verre.
Storhamar spiller Thoresen hockey.
De fullfører alle taklinger. De vil mest. De skår dypt inn og vinner duellene med vantet. Veldig fortjent ledelse.

Hva med Oilers? Greier ikke å slå pasninger til hverandre framover i banen. De lukker øynene og slår pucken ut i midtsonen rett til en Storhamar spiller gang på gang. De må begynne å bruke pucken. Å gi fra seg pucken hver gang vi får den gir bare enda mer momentum til Storhamar.

Men dette kan snu. Men de må heve seg noe vanvittig i 3.periode

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

CliffC skrev: man apr 03, 2023 8:29 pm Det er klasseforskjell på lagene, dessverre. Det blir også bare verre og verre.
Dette var kanskje et forventet kampbilde, men at vi skulle være så til de grader statister i andre periode, det er fryktelig svakt. Samtidig er det ikke verre enn at om vi gjør mål i PP nå i starten av tredje, så er det jo full kamp igjen. Jeg har overhodet ikke troen på at vi kommer tilbake i denne kampen, men det vil ikke være mer enn "noe overraskende" om det skulle skje.

Falcon
Innlegg: 2482

Legg inn av Falcon »

hvile er visst overvurdert i hockey

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Falcon skrev: man apr 03, 2023 8:43 pm hvile er visst overvurdert i hockey
Det er fordel å holde det igang når man har momentum i lagidrett.
Men vi skal ikke bare skylde på hvile her. Storhamar kommer fullt forberedt og spiller klokt og knallhardt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Bilvrag skrev: man apr 03, 2023 8:40 pm
CliffC skrev: man apr 03, 2023 8:29 pm Det er klasseforskjell på lagene, dessverre. Det blir også bare verre og verre.
Dette var kanskje et forventet kampbilde, men at vi skulle være så til de grader statister i andre periode, det er fryktelig svakt. Samtidig er det ikke verre enn at om vi gjør mål i PP nå i starten av tredje, så er det jo full kamp igjen. Jeg har overhodet ikke troen på at vi kommer tilbake i denne kampen, men det vil ikke være mer enn "noe overraskende" om det skulle skje.
Det kan snu fort. Hockey er herlig i så måte. Men akkurat nå lager vi omtrent ikke farligheter. Vi tar alt for mange utvisninger og er på defensiven i duellene.

Kaunismaki sa det i intervju. Vi trenger noen gode bytt for å få momentum over til oss. Akkurat nå ser jeg ikke helt hvem som skal gjøre det.

I NHL er det veldig fokus på at backene skal være konstruktive med puck, bruke puck og få laget ut av egen sone uten å gi bort pucken. Der er Oilers dårlige. Østby kunne nesten hatt gul drakt idag så dårlig han har vært med puck.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Oilers har vel ikke spilt en verre kamp til nå hjemme siden Pål herjet som verst i boksen.

Forøvrig er jeg ikke overrasket om Storhamar tar hjem dette. De har klasse i alle ledd både i mål, på back og forward. I tillegg har de mange rutinerte nøkkelspillere. Og sist men ikke minst har de en ringrev i boksen.

Da var favorittstemplet plassert en gang for alle.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Storhamar har nok hatt en fordel av semifinale serien mot vif så langt i kampen, de har spilt tøffe kamper i det siste. Det er lenge siden Stavanger hadde en kamp hvor de møtte noe særlig motstand. Men alt kan skje i 3 periode, ett mål til Stavanger og det er full kamp igjen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fullt fortjent seier til Storhamar.
Oilers må gå i seg selv. De ble kjempet i senk idag. Det var 1 lag som ønsket mye mer enn det andre og dermed fullt fortjent.

Assi

Legg inn av Assi »

In Higson we trust ! Imponerende å bruke så mye penger på å hente halve sarp som man faktisk må være blind eller inkompetent for ikke å se at de ikke holder mål mot det beste i Norge

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Det er på tide at Stavanger tar litt grep mot egne supportere nå, nok en gang blir det spyttet og kastet ting på bortefansen. Dere bør være bedre enn det, men det er dessverre blitt en vanlig ting i DNB.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Smurfejonny skrev: man apr 03, 2023 10:40 pm Det er på tide at Stavanger tar litt grep mot egne supportere nå, nok en gang blir det spyttet og kastet ting på bortefansen. Dere bør være bedre enn det, men det er dessverre blitt en vanlig ting i DNB.
Skjer dette? Visste jeg ikke.
Ikke slik det skal være. Her håper jeg Oilers faktisk tar grep.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

TAdams6 skrev: man apr 03, 2023 10:48 pm
Smurfejonny skrev: man apr 03, 2023 10:40 pm Det er på tide at Stavanger tar litt grep mot egne supportere nå, nok en gang blir det spyttet og kastet ting på bortefansen. Dere bør være bedre enn det, men det er dessverre blitt en vanlig ting i DNB.
Skjer dette? Visste jeg ikke.
Ikke slik det skal være. Her håper jeg Oilers faktisk tar grep.
På slutten av sendingen ser en såvidt en ungdom som står på restauranten og kaster noe som ligner på popcorn på Storhamar fansen mens det sitter voksne rundt uten at de reagerer, det ble og rapportert av de som var der at de ble spyttet på og det ble kastet ting som korker ned på de. En kork er jo ikke det med størst skadepotensiale, men er en uting uansett.


Assi

Legg inn av Assi »

Storhamar klager på slikt ? Da bør du ha sterk mage. Verste bortegjengen i Norge og det minst trivelige stedet å besøke

Strider

Legg inn av Strider »

Smurfejonny skrev: man apr 03, 2023 10:56 pm
TAdams6 skrev: man apr 03, 2023 10:48 pm
Smurfejonny skrev: man apr 03, 2023 10:40 pm Det er på tide at Stavanger tar litt grep mot egne supportere nå, nok en gang blir det spyttet og kastet ting på bortefansen. Dere bør være bedre enn det, men det er dessverre blitt en vanlig ting i DNB.
Skjer dette? Visste jeg ikke.
Ikke slik det skal være. Her håper jeg Oilers faktisk tar grep.
På slutten av sendingen ser en såvidt en ungdom som står på restauranten og kaster noe som ligner på popcorn på Storhamar fansen mens det sitter voksne rundt uten at de reagerer, det ble og rapportert av de som var der at de ble spyttet på og det ble kastet ting som korker ned på de. En kork er jo ikke det med størst skadepotensiale, men er en uting uansett.

Han er sikkert fra Tasta, normal oppførsel fra folk der. Fanteri, kriminalitet og tastaengelsk er alt vi har å takke Tasta for.

For folk utenfra: Tasta er er en bydel i Stavanger med et dårlig omdømme og spesielt i det siste med mye ungdomsgjenger og fanteri og kriminalitet.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

TylerDurdenNorway skrev: tir apr 04, 2023 4:38 am
Smurfejonny skrev: man apr 03, 2023 10:56 pm
TAdams6 skrev: man apr 03, 2023 10:48 pm

Skjer dette? Visste jeg ikke.
Ikke slik det skal være. Her håper jeg Oilers faktisk tar grep.
På slutten av sendingen ser en såvidt en ungdom som står på restauranten og kaster noe som ligner på popcorn på Storhamar fansen mens det sitter voksne rundt uten at de reagerer, det ble og rapportert av de som var der at de ble spyttet på og det ble kastet ting som korker ned på de. En kork er jo ikke det med størst skadepotensiale, men er en uting uansett.

Han er sikkert fra Tasta, normal oppførsel fra folk der. Fanteri, kriminalitet og tastaengelsk er alt vi har å takke Tasta for.

For folk utenfra: Tasta er er en bydel i Stavanger med et dårlig omdømme og spesielt i det siste med mye ungdomsgjenger og fanteri og kriminalitet.
Var slik på 80 og 90 tallet og, det blir aldri bedre der. På Tjensvoll roet det seg ned ihvertfall.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»