Kompani Lauritzen: Sesong 4

Svar
Queenie

Re: Kompani Lauritzen: Sesong 4

Legg inn av Queenie »

Skraevadottir skrev: søn mar 26, 2023 8:31 pm Jentene gjorde det ganske mye bedre enn guttene på de problemløsningsoppgavene.
Alt er som det pleier å være

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

MacanT skrev: man mar 27, 2023 2:00 pm
eppaen skrev: søn mar 26, 2023 8:27 pm Hvordan fant man ut at Akerlie var en bra cast? Hun er jo i en mild depresjon der inne.
Ja, hun har ikke vært noen solstråle så langt. Men kanskje det er i ferd med å endre seg, la merke til at hun faktisk smilte litt under dimmekampen :o

Hun sa vel også at hun går lett lei og kjeder seg når det ikke skjer noe. Denne uken kommer visst hundetroppen på besøk, får se om det hjelper på humøret :D
Iben er en godjente!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Elgen skrev: man mar 27, 2023 2:07 pm
MacanT skrev: man mar 27, 2023 2:00 pm
eppaen skrev: søn mar 26, 2023 8:27 pm Hvordan fant man ut at Akerlie var en bra cast? Hun er jo i en mild depresjon der inne.
Ja, hun har ikke vært noen solstråle så langt. Men kanskje det er i ferd med å endre seg, la merke til at hun faktisk smilte litt under dimmekampen :o

Hun sa vel også at hun går lett lei og kjeder seg når det ikke skjer noe. Denne uken kommer visst hundetroppen på besøk, får se om det hjelper på humøret :D
Iben er en godjente!
Enig. Hun er seg selv på godt og vondt, og følelsene hun viser er noe de fleste bør kunne kjenne seg igjen i. Det er jo ikke slik at pila alltid peker oppover i en slik dannelsesreise; det er oppturer og nedturer om hverandre på veien, men til slutt er det nok verdt det.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Det at hun er seg selv på godt og vondt er vel og bra. Men hun blir litt vel sippete når hun møter motgang. At det vil gå litt opp og ned i et slikt intenst opplegg, det er forståelig. Men å stå litt mer i motgangen, det har hun godt av.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Ingen som har sett kveldens episode?

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Jo. 623129 som så

Artig med slik øvelse.







Tallet er bare kødd

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Korporal Sval (det rimte) som gjorde inspeksjonen var også litt artig

Alpha

Legg inn av Alpha »

Queenie skrev: man mar 27, 2023 2:06 pm
Skraevadottir skrev: søn mar 26, 2023 8:31 pm Jentene gjorde det ganske mye bedre enn guttene på de problemløsningsoppgavene.
Alt er som det pleier å være
Artig at ingen påpeker alle øvelsene menn presterer best. Er det noe mindreverdighetskomplekser som kicker inn?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Alpha skrev: fre mar 31, 2023 12:52 pm
Queenie skrev: man mar 27, 2023 2:06 pm
Skraevadottir skrev: søn mar 26, 2023 8:31 pm Jentene gjorde det ganske mye bedre enn guttene på de problemløsningsoppgavene.
Alt er som det pleier å være
Artig at ingen påpeker alle øvelsene menn presterer best. Er det noe mindreverdighetskomplekser som kicker inn?
LOL, det var ett eksempel fra min side :p

Queenie

Legg inn av Queenie »

Alpha skrev: fre mar 31, 2023 12:52 pm
Queenie skrev: man mar 27, 2023 2:06 pm
Skraevadottir skrev: søn mar 26, 2023 8:31 pm Jentene gjorde det ganske mye bedre enn guttene på de problemløsningsoppgavene.
Alt er som det pleier å være
Artig at ingen påpeker alle øvelsene menn presterer best. Er det noe mindreverdighetskomplekser som kicker inn?
At menn utklasser kvinner rent fysisk er vel neppe en nyhet?

Centrist

Legg inn av Centrist »

► Show Spoiler

Alpha

Legg inn av Alpha »

Sporty av Huseby å gjennomføre stupet, første episode tatt i betraktning. Ellers synes jeg Awan er en sutrekopp.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Awan presterer altså å bli upopulær som første deltaker i seriens 4 sesonger?

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Alpha skrev: lør apr 01, 2023 5:17 pm Sporty av Huseby å gjennomføre stupet, første episode tatt i betraktning. Ellers synes jeg Awan er en sutrekopp.
Skuffende at Liva ikke prøvde. Var så skuffa at den kom så tidlig i første episode, og nå fikk hun en ny sjanse.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Enig i at Ingebrigtsen fortjente plassen mer enn Awan, men samtidig hører det med til historien at hun kanskje burde ha gjennomført stupet og også vært litt bedre i den individuelle konkurransen.

Ellers syns jeg det er dumt at noen her inne skriver før programmet er sendt på lineær-TV uten å markere det som spoiler. Ja, man ikke inn her på død og liv for å lese, men det blir gjerne til at man gjør det av og til allikevel.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Real-_- skrev: lør apr 01, 2023 9:40 pm Awan presterer altså å bli upopulær som første deltaker i seriens 4 sesonger?
Jepp, du er helt klart inne på noe.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

sertono skrev: lør apr 01, 2023 10:21 pm
Real-_- skrev: lør apr 01, 2023 9:40 pm Awan presterer altså å bli upopulær som første deltaker i seriens 4 sesonger?
Jepp, du er helt klart inne på noe.
Ikke mye vits å bruke MF om ikke man kan gi bunnkarakter til slik oppførsel.

Visa

Legg inn av Visa »

Awan gjør meg forbannet. Huseby derimot

Alpha

Legg inn av Alpha »

Skraevadottir skrev: lør apr 01, 2023 10:17 pm Enig i at Ingebrigtsen fortjente plassen mer enn Awan, men samtidig hører det med til historien at hun kanskje burde ha gjennomført stupet og også vært litt bedre i den individuelle konkurransen.

Ellers syns jeg det er dumt at noen her inne skriver før programmet er sendt på lineær-TV uten å markere det som spoiler. Ja, man ikke inn her på død og liv for å lese, men det blir gjerne til at man gjør det av og til allikevel.
Jeg vet ikke hvordan man finner ut når det sendes på lineær-TV engang. Vi lever ikke lenger i 19-pil-og-bue. Kjenner ingen som bruker lineær-TV i 2023. Burde være minst like lett å holde seg unna tråden når man ser det har kommet innlegg dagen episoden slippes.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Alpha skrev: lør apr 01, 2023 11:27 pm
Skraevadottir skrev: lør apr 01, 2023 10:17 pm Enig i at Ingebrigtsen fortjente plassen mer enn Awan, men samtidig hører det med til historien at hun kanskje burde ha gjennomført stupet og også vært litt bedre i den individuelle konkurransen.

Ellers syns jeg det er dumt at noen her inne skriver før programmet er sendt på lineær-TV uten å markere det som spoiler. Ja, man ikke inn her på død og liv for å lese, men det blir gjerne til at man gjør det av og til allikevel.
Jeg vet ikke hvordan man finner ut når det sendes på lineær-TV engang. Vi lever ikke lenger i 19-pil-og-bue. Kjenner ingen som bruker lineær-TV i 2023. Burde være minst like lett å holde seg unna tråden når man ser det har kommet innlegg dagen episoden slippes.
Burde være like enkelt å markere noe som spoiler, Mr. Teknologi. Men ok, er tross alt ikke noe stort problem, og ikke verre enn at man kan gå inn her dagen etter.

Det er forresten mange som ser slike programmer lineært.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Alpha skrev: Jeg vet ikke hvordan man finner ut når det sendes på lineær-TV engang.
Herregud for en idiot du må være.

Alpha

Legg inn av Alpha »

sertono skrev: lør apr 01, 2023 11:47 pm
Alpha skrev: Jeg vet ikke hvordan man finner ut når det sendes på lineær-TV engang.
Herregud for en idiot du må være.
35% av nordmenn ser på tradisjonell lineær-TV per 2022. I 2010 var tallet 82%. Blant disse 35% er nok 90% (wild guess fra meg) eldrebølgen som ikke henger på steder som FD.

Folk skal få se på hva de vil, men ikke kom her og kall meg idiot bare fordi jeg ikke har grodd fast i forrige millennium.
Sist redigert av Alpha den søn apr 02, 2023 12:30 am, redigert 1 gang totalt.

Deila

Legg inn av Deila »

Alpha skrev: søn apr 02, 2023 12:13 am
sertono skrev: lør apr 01, 2023 11:47 pm
Alpha skrev: Jeg vet ikke hvordan man finner ut når det sendes på lineær-TV engang.
Herregud for en idiot du må være.
35% av nordmenn ser på tradisjonell lineær-TV per 2022. I 2010 var tallet 82%. Blant disse 35% er nok 90% (wild guess fra meg) eldrebølgen som ikke henger på steder som FB.

Folk skal få se på hva de vil, men ikke kom her og kall meg idiot bare fordi jeg ikke har grodd fast i forrige millennium.
Bare gamlinger som fortsatt ser på tradisjonell lineær-TV.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Alpha skrev: søn apr 02, 2023 12:13 am
sertono skrev: lør apr 01, 2023 11:47 pm
Alpha skrev: Jeg vet ikke hvordan man finner ut når det sendes på lineær-TV engang.
Herregud for en idiot du må være.
35% av nordmenn ser på tradisjonell lineær-TV per 2022. I 2010 var tallet 82%. Blant disse 35% er nok 90% (wild guess fra meg) eldrebølgen som ikke henger på steder som FB.

Folk skal få se på hva de vil, men ikke kom her og kall meg idiot bare fordi jeg ikke har grodd fast i forrige millennium.
Ok, men å finne ut når dette gikk klarte du ikke? Vel, neppe tvil om at du er selveste Einstein...

Alpha

Legg inn av Alpha »

sertono skrev: søn apr 02, 2023 12:18 am
Alpha skrev: søn apr 02, 2023 12:13 am
sertono skrev: lør apr 01, 2023 11:47 pm

Herregud for en idiot du må være.
35% av nordmenn ser på tradisjonell lineær-TV per 2022. I 2010 var tallet 82%. Blant disse 35% er nok 90% (wild guess fra meg) eldrebølgen som ikke henger på steder som FB.

Folk skal få se på hva de vil, men ikke kom her og kall meg idiot bare fordi jeg ikke har grodd fast i forrige millennium.
Ok, men å finne ut når dette gikk klarte du ikke? Vel, neppe tvil om at du er selveste Einstein...
Det er strengt tatt ikke så relevant. Majoriteten følger programmet via nettbasert streaming og når episoden er sluppet - så er den sluppet. Jeg har ikke tenkt å høre på Radio-frokostnytt for å holde meg oppdatert på døende teknologi.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Alpha skrev: lør apr 01, 2023 11:27 pm Jeg vet ikke hvordan man finner ut når det sendes på lineær-TV engang. Vi lever ikke lenger i 19-pil-og-bue. Kjenner ingen som bruker lineær-TV i 2023. Burde være minst like lett å holde seg unna tråden når man ser det har kommet innlegg dagen episoden slippes.
(om det ikke var 1.april-spøk at du ikke var i stand til å finne en brukandes TV-guide)- så kan jeg tipse om:

https://www.tv2.no/tvguide/

Den synes jeg er veldig grei og oversiktlig ikke bare for TV2- men også de andre norske kanalene.

Eventuelt kunne du prøvd å resonnere deg fram til når det kunne tenkes at TV2 hadde satt opp sin lørdagssatsing Kompani Lauritzen? Allerede i 4-5- tida på ettermiddagen da du kom med dette "Sporty av Husebye- innlegget ditt"? Eller kanskje litt senere på kvelden i såkalt beste sendetid?

Men men: jeg har nå selv sluttet med å gå inn på slike tråder samme dagen som en ny episode går på lufta på vanlig TV siden noen ofte røper hva som skjer fordi de har sett det på nett-tv og angivelig ikke har kontroll på når det går på vanlig TV.

Ikke vet jeg hvor mange som virkelig ser dette på nett eller vanlig TV- men vi er tydeligvis endel her inne på FD som er såpass "gammeldagse"👴🏻


Til dagens episode: er tydeligvis ingen fordel å havne på lag med en jumboplassert Awan på den avgjørende oppgaven: da ender det i dimmekamp og rett ut! 😔
Dog burde godeste Ingebrigtsen tatt litt ansvar for sin egen skjebne og gjennomført baklengsstupet (ikke at det hadde hatt noe å si uansett rett nok)

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Alpha skrev: søn apr 02, 2023 12:13 am
sertono skrev: lør apr 01, 2023 11:47 pm
Alpha skrev: Jeg vet ikke hvordan man finner ut når det sendes på lineær-TV engang.
Herregud for en idiot du må være.
35% av nordmenn ser på tradisjonell lineær-TV per 2022. I 2010 var tallet 82%. Blant disse 35% er nok 90% (wild guess fra meg) eldrebølgen som ikke henger på steder som FD.

Folk skal få se på hva de vil, men ikke kom her og kall meg idiot bare fordi jeg ikke har grodd fast i forrige millennium.
Men for Kompani Lauritzen er det nok fortsatt et flertall som ser programmet på gamlemåten. Nå er riktignok denne et år gammelt, og andelen TV2-play kunder har gjerne økt, men i april 2022 var det altså bare 27% som hadde tilgang til TV2 play. Altså måtte 73% av oss ty til metoder fra forrige millennium om vi ønsket å se KL.

"Netflix er den mest populære tjenesten for betalt, strømmet innhold. Her har 66 prosent av befolkningen tilgang til et abonnement.
HBO Max og TV 2 Play ligger på plassene bak, med henholdsvis 30 og 27 prosent."


https://www.kode24.no/artikkel/na-bruke ... o/75940403

hhem

Legg inn av hhem »

Folk som ser programmet i ettertid bør greie å holde seg unna denne tråden etter at episoden er lagt ut.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Real-_- skrev: lør apr 01, 2023 9:40 pm Awan presterer altså å bli upopulær som første deltaker i seriens 4 sesonger?
Jeg har sett alle sesongene, og han er helt klart den kjipeste og kjedeligste deltakeren som har vært med. Absolutt ingenting ved han er underholdende! Var surt å se han slå ut Henriksen forrige gang.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Sulfat skrev: søn apr 02, 2023 1:52 am
Alpha skrev: søn apr 02, 2023 12:13 am
sertono skrev: lør apr 01, 2023 11:47 pm

Herregud for en idiot du må være.
35% av nordmenn ser på tradisjonell lineær-TV per 2022. I 2010 var tallet 82%. Blant disse 35% er nok 90% (wild guess fra meg) eldrebølgen som ikke henger på steder som FD.

Folk skal få se på hva de vil, men ikke kom her og kall meg idiot bare fordi jeg ikke har grodd fast i forrige millennium.
Men for Kompani Lauritzen er det nok fortsatt et flertall som ser programmet på gamlemåten. Nå er riktignok denne et år gammelt, og andelen TV2-play kunder har gjerne økt, men i april 2022 var det altså bare 27% som hadde tilgang til TV2 play. Altså måtte 73% av oss ty til metoder fra forrige millennium om vi ønsket å se KL.

"Netflix er den mest populære tjenesten for betalt, strømmet innhold. Her har 66 prosent av befolkningen tilgang til et abonnement.
HBO Max og TV 2 Play ligger på plassene bak, med henholdsvis 30 og 27 prosent."


https://www.kode24.no/artikkel/na-bruke ... o/75940403
Det blir selvsagt helt feil. Slik du fremstiller det er det en forutsetning at hele Norges befolkning ser Kompani Lauritzen, hvilket ikke er tilfellet. Jeg har ikke seertall fra i år, men i fjor lå det på mellom 500.000 og 1.000.000.

Om over 1 av 4 nordmenn har tilgang på TV2Play, så kan strengt tatt alle seertallene komme fra strømmetjenesten.

Å tro at flertallet fortsatt ser på gamlemåten, er en smule naivt. Er dog kanskje fort gjort å dra den slutningen når man mistolker statistikken.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»