Prime-drikke

Svar
Eivinder80

Prime-drikke

Legg inn av Eivinder80 »

Jeg må bare spørre, for jeg er for gammel til å skjønne noe som helst av dette.

Kom inn på kontoret (tomt) der det jobber tre kollegaer som alle er mellom 20-30. På to av plassene står det en flaske Prime, denne drikken. Hva er dette? Er det som jeg har lest om en drikke som koster 150 kroner for en flaske som folk altså kjøper? Er verden blitt helt riv ruskende gal eller har jeg misforstått noe her om pris eller noe annet om den drikken.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Jeg har forstått at det er noe greier som har oppstått i sosiale medier, som vanlig noe tøv som har oppstått i USA. Influensere alliert med forretningsfolk..

Det er kynisk utnyttelse av idioti, slik jeg ser det. Folk er virkelig dumme. På den annen side, ganske uskyldige greier, for så vidt. Jeg har heldigvis ikke sett yngre kolleger med disse flaskene. Forhåpentligvis er de mer oppegående enn å bruke penger på noe de lar seg lure til å bruke penger på.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg slenger meg på siste debattant :
De er dumme.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Eivinder80 skrev: tor mar 30, 2023 5:49 pm Jeg må bare spørre, for jeg er for gammel til å skjønne noe som helst av dette.

Kom inn på kontoret (tomt) der det jobber tre kollegaer som alle er mellom 20-30. På to av plassene står det en flaske Prime, denne drikken. Hva er dette? Er det som jeg har lest om en drikke som koster 150 kroner for en flaske som folk altså kjøper? Er verden blitt helt riv ruskende gal eller har jeg misforstått noe her om pris eller noe annet om den drikken.
Er en sportsdrikke som er laget av/med youtuberne/influerserne/mediepersonene Logan Paul og KSI. Så den selges nok mest på at de har vært med på å lage det, kontra selve produktet.

Prisen er spinnvill og jeg skjønner ikke at folk går med på det. Tror i utgangspunktet ikke prisen var så ille som 150-200,- per flaske, men at mange hamstret varene da de kom ut i små partier, og videresolgte til en høyere pris og nå disse høye prisene blitt "normen". Mulig jeg bommer her, men slik jeg har forstått det.

Ellers er drikken ikke noe ekstraordinær når det kommer til innhold/næring, og er nok like "dårlig" som alle de andre, bare at det har blitt et populært produkt fordi det er KSI og Logan Paul som står bak det og de har en ekstrem stor fanskare over hele verden.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Til sistnevnte taler, prisen er nok det den er... Dyrere i London....

https://www.nrk.no/trondelag/sportsdrik ... 1.16355261

Men men - når det er blitt normen at folk kjøper vesker til flere titalls tusen fordi de er av et bestemt merke, eller en T-skjorte til langt mer enn tusenlappen fordi det står "Gucci" på den, så ser jo man at noe av den samme mentaliteten.

Bliss

Legg inn av Bliss »

"Krav til markedsføring rettet mot barn er også regulert i annet regelverk. Kringkastingsloven § 3-1 første ledd forbyr reklameinnslag som særlig er rettet mot barn i kringkasting eller audiovisuelle bestillingstjenester. Det kan heller ikke sendes reklameinnslag i tilknytning til barneprogram."


dzk

Legg inn av dzk »

Veldig dyrt for en sportsdrikk, men tipper de fleste bare kjøper en og bruker den som vannflaske etter det. Bedre å kaste bort 150kr på en vannflaske enn flere tuser på moteklær/sko for at de skal passe inn.

Mer bekymret for de enda yngre som kjøper ekstra usunne boller fordi en tiktoker promoterer de. Var på kiwien i dag tidlig og så mange barn som skulle ha de bollene til frokost..

Bliss

Legg inn av Bliss »

Eivinder80 skrev: tor mar 30, 2023 5:49 pm Jeg må bare spørre, for jeg er for gammel til å skjønne noe som helst av dette.

Kom inn på kontoret (tomt) der det jobber tre kollegaer som alle er mellom 20-30. På to av plassene står det en flaske Prime, denne drikken. Hva er dette? Er det som jeg har lest om en drikke som koster 150 kroner for en flaske som folk altså kjøper? Er verden blitt helt riv ruskende gal eller har jeg misforstått noe her om pris eller noe annet om den drikken.
Regner med de nøt en Oskars trippel sjokobolle sammen med de edle dråpene? Kollegene dine er like simple som den gjengse 12-åring. Nå skal de bruke Prime-flasken som drikkeflaske for å stolt vise frem hvor begrenset de er for omverdenen.

Spør dem hvor mye de investerte i cryptoscammen til Logan Paul neste gang du treffer dem, sikkert ikke lite.
► Show Spoiler

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

DoktorS skrev: tor mar 30, 2023 6:06 pm

Men men - når det er blitt normen at folk kjøper vesker til flere titalls tusen fordi de er av et bestemt merke, eller en T-skjorte til langt mer enn tusenlappen fordi det står "Gucci" på den, så ser jo man at noe av den samme mentaliteten.
Nå er ikke jeg en av dem som kjøper vesker for tusenvis av kroner eller dyre merkeklær for den saks skyld. Dog er jeg bitt av joggeskodilla og kjøper en god del Nike, Adidas og Fila sko - uansett, det er en vesentlig forskjell på å bruke penger på kvalitetsutstyr (som også kan gå opp i pris og selges rimelig heftig - f.eks vintagevesker) som man bruker over tid enn en DRIKKE til 200 kr som kun er verdt skvetten man drikker opp and thats it, syntes det ikke er sammenlignbart.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»