Valgene i USA 2024

Svar

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Folk_flesk skrev: fre feb 17, 2023 12:35 pm
GoingKronos skrev: fre feb 17, 2023 12:12 pm
Chromeback skrev: fre feb 17, 2023 11:45 am Nikki Haley: The right side is not racist.

The right side: Hold my beer;

https://www.nbcnews.com/news/amp/rcna71119

Det tok ikke lang tid.
Haley har fullt fokus på Don Lemmon sitt angrep, men er helt tyst om dette grovt rasistiske angrepet. Det er jo fortellende, hun er ikke villig til å ta krigen mot de motbydelige i eget parti.
Litt merkelig, ev. feigt, at hun ikke er villig til å stå opp for seg selv og sin familie av indisk bakgrunn. Må liksom gå kanossa-gang mellom rednecker for å bli akseptert. Noe hun uansett aldri vil bli blant slike folk. Og selvsagt spør hun ikke seg selv om hun er i riktig parti.
Men meg liker de jo, for jeg er spesiell.

Forstår ikke minoriteter som er en del av dagens GOP. Som homofile republikanerne.

Med mindre du er hvit og kristen, så er det bare spørsmål om tid før de går etter deg og dine rettigheter.

Er en grunn til at grupper Leopards ate my face eksisterer:

William_S

Legg inn av William_S »

Chromeback skrev: lør feb 18, 2023 10:48 pm
Folk_flesk skrev: fre feb 17, 2023 12:35 pm
GoingKronos skrev: fre feb 17, 2023 12:12 pm

Haley har fullt fokus på Don Lemmon sitt angrep, men er helt tyst om dette grovt rasistiske angrepet. Det er jo fortellende, hun er ikke villig til å ta krigen mot de motbydelige i eget parti.
Litt merkelig, ev. feigt, at hun ikke er villig til å stå opp for seg selv og sin familie av indisk bakgrunn. Må liksom gå kanossa-gang mellom rednecker for å bli akseptert. Noe hun uansett aldri vil bli blant slike folk. Og selvsagt spør hun ikke seg selv om hun er i riktig parti.
Men meg liker de jo, for jeg er spesiell.

Forstår ikke minoriteter som er en del av dagens GOP. Som homofile republikanerne.

Med mindre du er hvit og kristen, så er det bare spørsmål om tid før de går etter deg og dine rettigheter.

Er en grunn til at grupper Leopards ate my face eksisterer:
Tja jeg vil ikke gå så langt å si at GOP som parti i sin helhet er grunnleggende rasistisk, men tendensene er helt klart der. Finnes nok av mennesker i GOP som neppe er rasister (Romney, Collins, Cheney ja Bush Junior og). Faktisk så gjorde Bush Junior en god del med rettighetene til minoriteter om jeg ikke tar helt feil. ,Og No Child Left Behind Act kom også på hans vakt (som dessverre senere ble reversert)

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Desantis lever rent free i hodet til Trump, er angrepene til Trump blitt dårligere med alderen og hans mentale forfall?

Brukeravatar
Viracocha
Innlegg: 52

Legg inn av Viracocha »

William_S skrev: søn feb 19, 2023 5:15 pm
Tja jeg vil ikke gå så langt å si at GOP som parti i sin helhet er grunnleggende rasistisk, men tendensene er helt klart der. Finnes nok av mennesker i GOP som neppe er rasister (Romney, Collins, Cheney ja Bush Junior og). Faktisk så gjorde Bush Junior en god del med rettighetene til minoriteter om jeg ikke tar helt feil. ,Og No Child Left Behind Act kom også på hans vakt (som dessverre senere ble reversert)
Romney og Collins tilhører jo det utdøende mindretallet av GOP mens trenden er at brorparten av de nye blir galere og galere, så det skal nok ytterst lite til før GOP kan kategoriseres som rasefiendtlige, etter min mening.
Når fremtredende GOP'ere velter seg i lystig samkvem med fascister, nazi'er og KKK-sympatisører som Kanye, Milo Yiannopoulos og David Duke er det resterende GOP tause med sin stilltiende aksept.

Når kun to fra GOP så behovet for å finne ut hvilke quislinger, landssvikere og antipatrioter som sto bak statskuppforsøket 6 jan. er det dårlig stilt med moralen derigår'n. De fleste har vridd seg som slimåler når de har blitt spurt om de aksepterer at det var et kuppforsøk og om de er villige til å stemme på kuppfaderen Trump ved neste valg.

Denne "No Child Left Behind"- loven, var så vidt jeg vet, ment for å sikre og høyne elevenes kunnskapsnivå ved å belønne skoler med pengepremier etter hvor mange elever som klarte kravene. Dette ble misbrukt av skoler i femten stater som senket elevenes lærekrav for å jukse til seg mer penger på elevenes kunnskapsmessige bekostning, for dette gjorde elevene dummere, ikke glupere, slik hensikten var og flere ble nettopp "left behind" i de stater det gjaldt.

Og siden GOP alltid er verst belemret med negative ting går man neppe konk om man vedder på at alle, eller nesten alle, av disse femten statene var GOP-styrte.

Obama forsøkte forbedre elendigheten i 2014.
https://www.youtube.com/watch?v=BMCLDi0gChc&t=935s

Komiker og samfunnsrefser George Carlin høvlet over idiotien i 2006.
https://www.youtube.com/watch?v=ILQepXUhJ98&t=47s

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Etter CPAC så har Trump tatt over momentumet i nominasjonskampen, både i følge talking heads og oddsmarkedet.

Jeg syns det er noe merkelig siden CPAC var lite besøkt og ikke er så representativt for partiet. Dog har målingene blitt litt bedre for Trump etter at det falt etter det svake mellomvalget. Spørsmålet er jo om valgbarhet betyr så mye for republikanske velgere, om de uansett tror at valget blir stjålet så spiller valgbarhet logisk sett ingen rolle.

DeSantis går for Trump sine velgere, bare at han har gjennomføringsevne der Trump er kaos. Det er mulig det er riktig strategi, men jeg er nå usikker på om de som ikke er helt i høyre grøftekant synes det er så mye mer attraktivt med en effektivt fascist i stede for en gal fascist. Og det er vel begrenset hvor mye DeSantis kan moderere seg om han vinner nominasjonen, Trump og sin hær vil sikkert ikke akseptere noe vingel. Det er også uavklart hvor dyktig han er til å drive valgkamp, det kan sies mye om amerikanske presidenter - men man når sjelden frem som stiv, upersonlig og kjedelig.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »


GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

538 har oppdatert sin rating av meningsmålingsselskaper etter å ha sett på hvordan de gjorde det i 2022.

Ikke overraskende ble det en kraftig nedtur for Trafalgar Group.

At meningsmålingene gjorde det bra i 2022 betyr selvsagt ikke at de vil gjøre det bra i 2024. Det gikk jo ganske bra i 2018 for målingene, mens de bommet kraftig i 2020. Det er mulig det er en Trump-effekt, at om han er på valg så er det vanskeligere å treffe.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

DeSantis sier at å forsvare Ukraina ikke er i USA sin interesse, så han går full pro Putin. DeSantis er en langt farligere fascist enn Trump, så om valget står mellom dem for den republikanske nominasjonen så fremstår mer og mer Trump som det mindre farlige. Begge er uansett katastrofale både for USA og verdenssamfunnet. Europa må forberede seg på at USA ikke lenger er en alliert, og opprustning er helt avgjørende for vår egen sikkerhet.

William_S

Legg inn av William_S »

George Santos har allerede gjort papirarbeidet for å kunne stille gjenvalg i 2024... Eller skal vi si "George Santos" for spørsmålet er om han faktisk er den han utgir seg for å være... Uansett ender han opp med å vinne primærvalget er vel det i såfall en drømmemotstander for Demokratene som 24/7 kan spy ut annonser om at fyren bare driver med løgn og bedrag.
https://edition.cnn.com/2023/03/14/poli ... index.html

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Det virker ikke som DeSantis er folkelig nok, liker ikke å omgå folk.

Dessuten spiser han visstnok sjokoladepudding med fingrene. Tror ikke han klarer å slå ut Trump.


GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

DeSantis med et sneaky svar om Stormy-saken:



Og Trump sitt svar er å kalle DeSantis for homo:



En "tweet" han nå har slettet. Så det er god stemning blant gutta krutt.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Republikanernes nominasjonskamp kommer til å bli et nytt lavmål i skittkasting, spesielt fra Trump. Det kommer til å bli underholdende og trist på samme tid.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Trump øker sin ledelse i den republikanske nominasjonskampen.

DeSantis og andre håpefulle undervurderer sannsynligvis hvilken sekt partiet er i dag, rasjonelle argumenter har liten effekt når handler om følelser. Jeg tror også DeSantis har fremstått som svak med å la seg ydmyke av Trump uten å ta igjen, og i tillegg så fremstår han kalkulerende og usjarmerende.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

trønderen skrev: tir mar 21, 2023 12:16 am Republikanernes nominasjonskamp kommer til å bli et nytt lavmål i skittkasting, spesielt fra Trump. Det kommer til å bli underholdende og trist på samme tid.
Det er nesten utelukkende trist. Dette er en nasjon vi må håpe styres av nogenlunde oppegående mennesker og så er det fare for at landet overtas av noen som vil gjøre USA til en nasjon som minner om hvordan land styrt av prester i Midt-Østen styres. Med kvinnefiendtlighet, med en tung innflytelse fra de mest innbarka religiøse som bruker bibelens ord som sannhet og med liten interesse av bilateralt samarbeid. Det er rett og lett fælt å se.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

GoingKronos skrev: tor mar 30, 2023 10:05 am Trump øker sin ledelse i den republikanske nominasjonskampen.

DeSantis og andre håpefulle undervurderer sannsynligvis hvilken sekt partiet er i dag, rasjonelle argumenter har liten effekt når handler om følelser. Jeg tror også DeSantis har fremstått som svak med å la seg ydmyke av Trump uten å ta igjen, og i tillegg så fremstår han kalkulerende og usjarmerende.
Usjarmerende? Denne karen? Neeeeei.....

Bilde

SmukkeBasse

Legg inn av SmukkeBasse »

GoingKronos skrev: tor mar 30, 2023 10:05 am Trump øker sin ledelse i den republikanske nominasjonskampen.

DeSantis og andre håpefulle undervurderer sannsynligvis hvilken sekt partiet er i dag, rasjonelle argumenter har liten effekt når handler om følelser. Jeg tror også DeSantis har fremstått som svak med å la seg ydmyke av Trump uten å ta igjen, og i tillegg så fremstår han kalkulerende og usjarmerende.
At Trump slenger dritt er ikke noe nytt. Men hvorfor er det "svakt" av De Santis å ikke falle ned på samme nivå?
I motsetning til Trump, virker han jo voksen og rakrygget, når han hever seg over slikt piss.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

SmukkeBasse skrev: tor mar 30, 2023 3:25 pm
GoingKronos skrev: tor mar 30, 2023 10:05 am Trump øker sin ledelse i den republikanske nominasjonskampen.

DeSantis og andre håpefulle undervurderer sannsynligvis hvilken sekt partiet er i dag, rasjonelle argumenter har liten effekt når handler om følelser. Jeg tror også DeSantis har fremstått som svak med å la seg ydmyke av Trump uten å ta igjen, og i tillegg så fremstår han kalkulerende og usjarmerende.
At Trump slenger dritt er ikke noe nytt. Men hvorfor er det "svakt" av De Santis å ikke falle ned på samme nivå?
I motsetning til Trump, virker han jo voksen og rakrygget, når han hever seg over slikt piss.
Jeg skulle jo ønsket at man kunne ignorere Trump sine angrep, men meningsmålingene viser jo at angrepene på DeSantis har fungert. Og det er jo de republikanske velgernes mening som er viktig. Så kan det hende at å gi igjen med samme mynt også hadde gitt dårlig resultat, men da er man jo der at det er umulig å slå Trump. Trump kan gjøre hva han vil, og hans motstandere blir straffet både om de tar fighten med Trump og om de ignorerer han.

Republikanerne betaler hver dag prisen for at de ikke fjernet Trump når de hadde sjansen etter angrepet på kongressen. Nå er kanskje alt dem kan håpe på at han enten dør, blir alvorlig syk eller at han havner i fengsel.

SmukkeBasse

Legg inn av SmukkeBasse »

GoingKronos skrev: tor mar 30, 2023 4:51 pm
SmukkeBasse skrev: tor mar 30, 2023 3:25 pm
GoingKronos skrev: tor mar 30, 2023 10:05 am Trump øker sin ledelse i den republikanske nominasjonskampen.

DeSantis og andre håpefulle undervurderer sannsynligvis hvilken sekt partiet er i dag, rasjonelle argumenter har liten effekt når handler om følelser. Jeg tror også DeSantis har fremstått som svak med å la seg ydmyke av Trump uten å ta igjen, og i tillegg så fremstår han kalkulerende og usjarmerende.
At Trump slenger dritt er ikke noe nytt. Men hvorfor er det "svakt" av De Santis å ikke falle ned på samme nivå?
I motsetning til Trump, virker han jo voksen og rakrygget, når han hever seg over slikt piss.
Jeg skulle jo ønsket at man kunne ignorere Trump sine angrep, men meningsmålingene viser jo at angrepene på DeSantis har fungert. Og det er jo de republikanske velgernes mening som er viktig. Så kan det hende at å gi igjen med samme mynt også hadde gitt dårlig resultat, men da er man jo der at det er umulig å slå Trump. Trump kan gjøre hva han vil, og hans motstandere blir straffet både om de tar fighten med Trump og om de ignorerer han.

Republikanerne betaler hver dag prisen for at de ikke fjernet Trump når de hadde sjansen etter angrepet på kongressen. Nå er kanskje alt dem kan håpe på at han enten dør, blir alvorlig syk eller at han havner i fengsel.
Jeg tror at disse meningsmålingene først og fremst er et resultat av det velgerbasen ser på som en urimelig heksejakt når det var snakk om at Trump skulle arresteres, og lite om angrepene mot De Santis. Man så jo også det når Trump angrep De Santis på en av sine rallies forrige dagen, så var det så og si ingen gehør for det blant de frammøtte.
Man skal ikke se bort fra at dette har vært en kalkulert strategi fra demokratene, siden de anser det som mer sannsynlig at de kan slå Trump enn De Santis i et valg.

trønderen

Legg inn av trønderen »

SmukkeBasse skrev: fre mar 31, 2023 8:07 am
GoingKronos skrev: tor mar 30, 2023 4:51 pm
SmukkeBasse skrev: tor mar 30, 2023 3:25 pm

At Trump slenger dritt er ikke noe nytt. Men hvorfor er det "svakt" av De Santis å ikke falle ned på samme nivå?
I motsetning til Trump, virker han jo voksen og rakrygget, når han hever seg over slikt piss.
Jeg skulle jo ønsket at man kunne ignorere Trump sine angrep, men meningsmålingene viser jo at angrepene på DeSantis har fungert. Og det er jo de republikanske velgernes mening som er viktig. Så kan det hende at å gi igjen med samme mynt også hadde gitt dårlig resultat, men da er man jo der at det er umulig å slå Trump. Trump kan gjøre hva han vil, og hans motstandere blir straffet både om de tar fighten med Trump og om de ignorerer han.

Republikanerne betaler hver dag prisen for at de ikke fjernet Trump når de hadde sjansen etter angrepet på kongressen. Nå er kanskje alt dem kan håpe på at han enten dør, blir alvorlig syk eller at han havner i fengsel.
Jeg tror at disse meningsmålingene først og fremst er et resultat av det velgerbasen ser på som en urimelig heksejakt når det var snakk om at Trump skulle arresteres, og lite om angrepene mot De Santis. Man så jo også det når Trump angrep De Santis på en av sine rallies forrige dagen, så var det så og si ingen gehør for det blant de frammøtte.
Man skal ikke se bort fra at dette har vært en kalkulert strategi fra demokratene, siden de anser det som mer sannsynlig at de kan slå Trump enn De Santis i et valg.
Er det demokratene som har tiltalt Trump?

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

trønderen skrev: fre mar 31, 2023 8:41 am
SmukkeBasse skrev: fre mar 31, 2023 8:07 am
GoingKronos skrev: tor mar 30, 2023 4:51 pm

Jeg skulle jo ønsket at man kunne ignorere Trump sine angrep, men meningsmålingene viser jo at angrepene på DeSantis har fungert. Og det er jo de republikanske velgernes mening som er viktig. Så kan det hende at å gi igjen med samme mynt også hadde gitt dårlig resultat, men da er man jo der at det er umulig å slå Trump. Trump kan gjøre hva han vil, og hans motstandere blir straffet både om de tar fighten med Trump og om de ignorerer han.

Republikanerne betaler hver dag prisen for at de ikke fjernet Trump når de hadde sjansen etter angrepet på kongressen. Nå er kanskje alt dem kan håpe på at han enten dør, blir alvorlig syk eller at han havner i fengsel.
Jeg tror at disse meningsmålingene først og fremst er et resultat av det velgerbasen ser på som en urimelig heksejakt når det var snakk om at Trump skulle arresteres, og lite om angrepene mot De Santis. Man så jo også det når Trump angrep De Santis på en av sine rallies forrige dagen, så var det så og si ingen gehør for det blant de frammøtte.
Man skal ikke se bort fra at dette har vært en kalkulert strategi fra demokratene, siden de anser det som mer sannsynlig at de kan slå Trump enn De Santis i et valg.
Er det demokratene som har tiltalt Trump?
Det er statsadvokaten i New York som har tiltalt Trump. Han er demokrat og han er folkevalgt. Dessverre er det slik at statsadvokater i USA blir valgt etter en folkeavstemning. Dermed blir de politiske figurer.

Det er derfor lett for republikanerne å peke på Bragg og si at han er politisk motivert når han gjør dette. Til Braggs forsvar så la han saken frem for en storjury og den har jo sagt seg enig med Braggs i at det Trump har gjort er straffbart.

trønderen

Legg inn av trønderen »

oddvar_kjempebra skrev: fre mar 31, 2023 8:49 am
trønderen skrev: fre mar 31, 2023 8:41 am
SmukkeBasse skrev: fre mar 31, 2023 8:07 am

Jeg tror at disse meningsmålingene først og fremst er et resultat av det velgerbasen ser på som en urimelig heksejakt når det var snakk om at Trump skulle arresteres, og lite om angrepene mot De Santis. Man så jo også det når Trump angrep De Santis på en av sine rallies forrige dagen, så var det så og si ingen gehør for det blant de frammøtte.
Man skal ikke se bort fra at dette har vært en kalkulert strategi fra demokratene, siden de anser det som mer sannsynlig at de kan slå Trump enn De Santis i et valg.
Er det demokratene som har tiltalt Trump?
Det er statsadvokaten i New York som har tiltalt Trump. Han er demokrat og han er folkevalgt. Dessverre er det slik at statsadvokater i USA blir valgt etter en folkeavstemning. Dermed blir de politiske figurer.

Det er derfor lett for republikanerne å peke på Bragg og si at han er politisk motivert når han gjør dette. Til Braggs forsvar så la han saken frem for en storjury og den har jo sagt seg enig med Braggs i at det Trump har gjort er straffbart.
Nettopp. Altså ikke en politisk heksejakt fra Demokratene.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

trønderen skrev: fre mar 31, 2023 9:01 am
oddvar_kjempebra skrev: fre mar 31, 2023 8:49 am
trønderen skrev: fre mar 31, 2023 8:41 am
Er det demokratene som har tiltalt Trump?
Det er statsadvokaten i New York som har tiltalt Trump. Han er demokrat og han er folkevalgt. Dessverre er det slik at statsadvokater i USA blir valgt etter en folkeavstemning. Dermed blir de politiske figurer.

Det er derfor lett for republikanerne å peke på Bragg og si at han er politisk motivert når han gjør dette. Til Braggs forsvar så la han saken frem for en storjury og den har jo sagt seg enig med Braggs i at det Trump har gjort er straffbart.
Nettopp. Altså ikke en politisk heksejakt fra Demokratene.
Republikaneren vil nok finne argumenter for at det fremdeles er en politisk heksejakt. Saken hadde jo ikke gått for en storjury hvis ikke demokraten Braggs bestemte at det skulle gå så langt. De vil også argumentere med at New York er en demokratisk bastion (Biden vant med 60% mot Trumps 38% i 2020) og at et flertall i en storjury derfor vil være demokratisk.

En storjury trenger ikke å være enstemmig for å tiltale noen. Det varierer fra stat til stat hvilken type flertall som kreves. I New York kreves det at minst 12 jurymedlemmer stemmer for. Det er mellom 16 og 23 jurymedlemmer i en storjury. Hvor mange det var i dette tilfellet vet jeg ikke.

Det spesielle med en storjury er at det ikke er en dommer til stede. Saken er ført av påtalemyndighetene som er pålagt å følge de regler som kreves og overse at jurymedlemmene også gjør det. Den (mulig) tiltalte har sin advokat til stede. Det er derfor mulig for Trump å påstå at påtalemyndighetene (les Braggs) påvirket storjuryen. Men det blir kun løse påstander. Hva som foregår under forhandlinger i en storjury forblir hemmelig og det er straffbart å offentliggjøre noe av det som blir sagt under disse forhandlingene.
Sist redigert av oddvar_kjempebra den fre mar 31, 2023 9:32 am, redigert 2 ganger totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg syns rettsvesenet i USA viste sin styrke da Trump gikk til søksmål etter søkmål etter valget. Republikanske dommere avviste sak etter sak.

Ingen er hevet over loven. Har Trump gjort noe galt skal han straffes.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Earlier this week, a public poll recorded that a majority of Americans believe that criminal charges against Donald Trump should disqualify him from a 2024 presidential run.

The Quinnipiac University poll - released a day before Thursday's indictment - found 57% of those surveyed think criminal charges should preclude Trump from running for office again.

However there was large partisan divide, with 88% of Democrats saying they believe charges should disqualify the former President, compared to 23% of Republicans.

With regards to the New York district attorney Alvin Bragg's investigation, 62% of respondents said they believed the charges were politically motivated, although 55% also said the allegations were "very serious".


Interessant at et klart flertall (ca 60%) mener at anklagene er politisk motiverte OG at de samtidig burde diskvalifisere Trump fra å stille til valg.

Et tall her som kan være litt avgjørende er at 23% av de republikanske velgerne synes tiltalen bør diskvalisere ham fra valget i 2024. Dette er selvsagt et klart mindretall av deres velgere, men ganske betydningsfult i forhold til hvor mange totalt sett som ikke synes han er spiselig. Hvis han i det hele tatt greier å stille til valg så er altså dette velgere som han veldig lett kan miste - og da virker han ganske sjanseløs.

William_S

Legg inn av William_S »

PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 9:22 am Jeg syns rettsvesenet i USA viste sin styrke da Trump gikk til søksmål etter søkmål etter valget. Republikanske dommere avviste sak etter sak.

Ingen er hevet over loven. Har Trump gjort noe galt skal han straffes.
Det var vel to saker han delvis vant frem med tror jeg, men det var noe småtteri og aldri noe i nærheten av noe som kunne forandre på resultatet.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

William_S skrev: fre mar 31, 2023 10:08 am
PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 9:22 am Jeg syns rettsvesenet i USA viste sin styrke da Trump gikk til søksmål etter søkmål etter valget. Republikanske dommere avviste sak etter sak.

Ingen er hevet over loven. Har Trump gjort noe galt skal han straffes.
Det var vel to saker han delvis vant frem med tror jeg, men det var noe småtteri og aldri noe i nærheten av noe som kunne forandre på resultatet.
Han vant ingen saker som dreide seg om å sette til side valgresultat.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

USA har fått en ny presidentkandidat i Asa Hutchinson. Den tidligere guvernøren fra Arkansas kommer ikke til å bli USAs neste president, men det virker som han ønsker å drive en valgkamp på å ta partiet tilbake til sine konservative røtter, og avslutte tiden med Trump. Dessverre er nok ikke velgerne der.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

GoingKronos skrev: man apr 03, 2023 6:21 pm USA har fått en ny presidentkandidat i Asa Hutchinson. Den tidligere guvernøren fra Arkansas kommer ikke til å bli USAs neste president, men det virker som han ønsker å drive en valgkamp på å ta partiet tilbake til sine konservative røtter, og avslutte tiden med Trump. Dessverre er nok ikke velgerne der.
Det er vel blant disse, nærmest ikke-eksisterende velgerne Mike Pence skal fiske også, for jeg antar at han ikke prøver å appellere til folk som for et par år siden ville henge ham. Skjønner egentlig ikke hvorfor han stiller heller. Hadde han vært en ung kandidat kunne motivet vært å bli et kjent navn i fortsettelsen. Men nå er han gammel, kjent og totalt sjanseløs.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Da har Biden delvis annonsert at han kommer til å stille, og da går det mot Biden vs Trump, part II, med mindre det skjer noe med Trump. Begge har +30-35 %poeng over de andre i meningsmålingene. En 78-åring mot en 82-åring. Republikanerne skal ha sin første debatt mellom kandidatene i august i år, så får vi se hvor stacked den benken blir.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»