Vaksineringen mot Covid i Norge - Utviklingen i tall

Svar
Wodan

Re: Vaksineringen mot Covid i Norge - Utviklingen i tall

Legg inn av Wodan »

Crazy Horse skrev: fre sep 17, 2021 2:54 pm Ser i VG at 3-400 000 nordmenn nekter å ta vaksine ? Hvem er alle disse menneskene ? De jeg kjenner har gjort alt for å bli fullvaksinert så raskt som mulig, inklusive meg selv ? Er det utlendinger, eller konspiratoriske mennesker som ser på Trump som verdens frelser. Med mindre man har særs gode grunner for å nekte å la seg vaksinere, har ikke disse menneskene min største respekt.
Er vel en god blanding. Det er vel ytterst få som faktisk har medisinske grunner til å nekte å la seg vaksinere.

Mange utlendinger kommer fra stater hvor man har tilnærmet null tillit til staten, og derfor vil være veldig skeptiske til pålegg fra staten og ting i regi av staten.
Så har vi litt for mange i den kategori to dessverre. Du ser det jo også greit på forumet her, folk som er stolte av å ikke ta vaksine fordi "deres kropp, deres valg". Ironisk nok overlapper de også med tradisjonelle anti-abortister som for all del ikke skal la kvinner bestemme over egen kropp.

Det er vel også en god del ungdom som ikke bryr seg nok, de tar ikke covid seriøst og dropper å møte til vaksinering.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Det er bare å se på facebookprofilen til Kari Jaquesson for å se noen av klientellet som nekter å la seg vaksinere. Der er det mange av de som tenker sjæl, og har studert på youtube hvor farlige vaksinene er.

fazz

Legg inn av fazz »

Fernandovonarb skrev: fre sep 17, 2021 5:50 pm Det er bare å se på facebookprofilen til Kari Jaquesson for å se noen av klientellet som nekter å la seg vaksinere. Der er det mange av de som tenker sjæl, og har studert på youtube hvor farlige vaksinene er.
Kari Jaquesson er vel den personen her til lands som har prestert å ødelegge ettermælet sitt i samme grad som Rudi Giuliani på kortest mulig tid.

Durek

Legg inn av Durek »

Hun stod vel ikke særlig høyt i kurs før coronameltdownen hennes? Giuliani var jo tross alt district attorney, ordfører i New York under 9/11 og en forholdsvis seriøs presidentkandidat før disse Trumpgreiene..

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Uke 37: 15 661 + 28 058 + 58 074 + 47 768 + 20 476 = 170 037
Fordelt 83 897 / 86 140 mellom dose 1 og 2

Totalt dose 1: 4 060 139
Totalt dose 2: 3 550 958

En dag gamle data:
90,3% over 18 har fått en dose, 82,3% har fått to.
I gruppen med lavest prosent (25-39) er tallene 83,3% og 68,5%

CFN

Legg inn av CFN »

Skjer ikke så mye på vaksinefronten i helgene lengre. Men når vi ser smittekurven bryte uten nye tiltak, så tyder det på at den forgjettede flokkimmuniteten nærmer seg.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

CFN skrev: søn sep 19, 2021 8:24 pm Skjer ikke så mye på vaksinefronten i helgene lengre.
Nei, det skal være sikkert.

Uke 37: 15 665 + 28 089 + 58 371 + 47 840 + 21 847 + 2 440 + 77 = 174 329

Fordelt tilnærmet likt mellom dose 1 og 2 (86 887 og 87 442).
74 000 av førstedosene ble satt på personer under 18 år.
I "problemgruppen" 25-39 år fikk 6 609 dose 1 og 48 131 dose 2.

Totalt 1.dose: 4 063 207
Totalt 2.dose: 3 552 340

Mephisto

Legg inn av Mephisto »

Innvandrerne ødelegger målet om 90%, står det å lese i Vg. Så overraskende. Bare 43% av polakker i Oslo er fullvaksinerte... 50% av somalierne.

William_S

Legg inn av William_S »

Crazy Horse skrev: fre sep 17, 2021 2:54 pm Ser i VG at 3-400 000 nordmenn nekter å ta vaksine ? Hvem er alle disse menneskene ? De jeg kjenner har gjort alt for å bli fullvaksinert så raskt som mulig, inklusive meg selv ? Er det utlendinger, eller konspiratoriske mennesker som ser på Trump som verdens frelser. Med mindre man har særs gode grunner for å nekte å la seg vaksinere, har ikke disse menneskene min største respekt.
Hvem disse er er faktisk et temmelig godt spørsmål. Jeg jobber jo på et vaksinesenter her i Oslo, både på telefon og litt på klinikk (litt altmuligmann kan man si), og det man kan si er at mange av de som ikke har tatt vaksine enda er verken norsk eller engelsktalende for det meste. Man har målretta satt folk med rett språkkompetanse på jobben for å høre og mange er rett og slett nei, særlig østeuropeiske land er der (en kollega av meg er russisk opprinnelig og der opplever vedkommende å få mye njet på andre enden). Men så er det heller ingen overraskelse at russere er særdeles skeptiske til myndigheter på generell basis.

Men det er dog endel nordmenn som regelrett nekter å ha noe annet enn Pfizer på dose 2 feks (enda det kom nyheter i dag at UK anser kryssvaksinering som likeverdig), men nå er inntrykket mitt at det ikke er egentlig reise som er problemet lengre, men mer bivirkninger folk er redde for. Så er det også en vanskelig generasjon man holder på med - født 85-95 (jeg tilhører btw selv det segmentet), de som er yngre og eldre enn dette spennet er mye mer takknemmelig virker det som.

Mephisto

Legg inn av Mephisto »

Nå har FHI begynt å avbestille vaksineleveransene fremover også, fordi de har funnet ut at vi har nok vaksiner til å dekke behovet.
Åpne opp, sier jeg, og la antivaxxerne seile sin egen stupide sjø. En gjeng med lesserwissere, om det noen gang har vært noen.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

William_S skrev: ons sep 22, 2021 1:26 am
Crazy Horse skrev: fre sep 17, 2021 2:54 pm Ser i VG at 3-400 000 nordmenn nekter å ta vaksine ? Hvem er alle disse menneskene ? De jeg kjenner har gjort alt for å bli fullvaksinert så raskt som mulig, inklusive meg selv ? Er det utlendinger, eller konspiratoriske mennesker som ser på Trump som verdens frelser. Med mindre man har særs gode grunner for å nekte å la seg vaksinere, har ikke disse menneskene min største respekt.
Hvem disse er er faktisk et temmelig godt spørsmål. Jeg jobber jo på et vaksinesenter her i Oslo, både på telefon og litt på klinikk (litt altmuligmann kan man si), og det man kan si er at mange av de som ikke har tatt vaksine enda er verken norsk eller engelsktalende for det meste. Man har målretta satt folk med rett språkkompetanse på jobben for å høre og mange er rett og slett nei, særlig østeuropeiske land er der (en kollega av meg er russisk opprinnelig og der opplever vedkommende å få mye njet på andre enden). Men så er det heller ingen overraskelse at russere er særdeles skeptiske til myndigheter på generell basis.

Men det er dog endel nordmenn som regelrett nekter å ha noe annet enn Pfizer på dose 2 feks (enda det kom nyheter i dag at UK anser kryssvaksinering som likeverdig), men nå er inntrykket mitt at det ikke er egentlig reise som er problemet lengre, men mer bivirkninger folk er redde for. Så er det også en vanskelig generasjon man holder på med - født 85-95 (jeg tilhører btw selv det segmentet), de som er yngre og eldre enn dette spennet er mye mer takknemmelig virker det som.
VG henger bjella på kua i dagens papirutgave. Det er invandrere som henger etter i vaksineringen. Polske innvandrerer er verst på pairet, men der er det sannsynligvis mange som har vaksinerte seg i hjemlandet uten å rapportere det til norske myndigheter. Somalia og Pakistan følger deretter.

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

Det er sannsynlig at innen de neste ti årene vil det skje en eksplosjon i forekomsten av autoimmune sykdommer og sykdommer i nervesystemet og bindevev. Det vil være av et slikt omfang at det blir vanskelig å ikke koble dette til massevaksinasjonen som nå pågår.

Dere som har tatt vaksinen vil for alltid lure på om det var vaksinen som har forårsaket revmatisme, alvorlige allergier, ødelagt skjoldbruskkjertel, infertilitet, tidlig demens, ALS, og lignende. Dere vil trolig tenke at dere ville fått dette uansett, for ikke å måtte erkjenne hvor tankeløse og naive dere var - som stolte på de samme myndighetene og styresmaktene som har løyet og manipulert og drevet fryktpropaganda det siste halvannet året. Det blir en hard kamel å svelge for dere.

Og nå glefser dere etter de uvaksinerte, de samme som ikke er like naive som dere selv. Tradisjonen tro gode nordmenn, som behandlet tyskertøser etter 2. verdenskrig. Dere kan vel passe dere selv, for vaksinen er faktisk frivillig.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Bjoneroa skrev: ons sep 22, 2021 8:51 am Det er sannsynlig at innen de neste ti årene vil det skje en eksplosjon i forekomsten av autoimmune sykdommer og sykdommer i nervesystemet og bindevev. Det vil være av et slikt omfang at det blir vanskelig å ikke koble dette til massevaksinasjonen som nå pågår.
At du sier at det er sannsynlig har jo ingen verdi. Folk sier de utroligste ting om hva de mener er sannsynlig. Som at jorden er flat f.eks.

Det kan godt hende at autoimmune sykdommer og sykdommer i nervesystemet og bindevev blir mer frekvente i årene som kommer.
Eller ikke. Det vet vi ikke.

Men hvis det skjer så kan forlaringene være mange.
Vi vet f.eks. at i vestlige land vil det bli stadig flere gamle de neste ti årene. Det vil selvfølgelig fører til økning av en rekke sykdommer.
Helt uten hjelp av noen vaksiner.

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

oddvar_kjempebra skrev: ons sep 22, 2021 9:12 am Men hvis det skjer så kan forlaringene være mange.
Vi vet f.eks. at i vestlige land vil det bli stadig flere gamle de neste ti årene. Det vil selvfølgelig fører til økning av en rekke sykdommer.
Helt uten hjelp av noen vaksiner.
Du forstår ikke hvorfor og hvordan autoimmune sykdommer oppstår.

Det er de unge, de med potente immunforsvar, som sannsynligvis vil rammes av autoimmune sykdommer og betennelsestilstander. Dette er de samme unge som ville taklet covid-19 som influensa, og som ikke har hatt behov for en vaksine. Herunder alle normalt friske under 40 år, og trolig eldre.

Kom gjerne med argumenter for hvorfor normalt friske personer under 40 år må vaksineres, så vil jeg sable de ned én etter én.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Uke 38: 18 083 + 19 156 = 37 239
Fordelt 22 818 / 14 421 mellom dose 1/2. 19 104 av førstedose er i aldersgruppen 0-15 år.

Det kreker seg også oppover i problemgruppen 25-39 år med 1 381 førstedoser og 8 473 andredoser.

Totalt 1.dose: 4 089 704
Totalt 2.dose: 3 569 025

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Bjoneroa skrev: ons sep 22, 2021 9:27 am
oddvar_kjempebra skrev: ons sep 22, 2021 9:12 am Men hvis det skjer så kan forlaringene være mange.
Vi vet f.eks. at i vestlige land vil det bli stadig flere gamle de neste ti årene. Det vil selvfølgelig fører til økning av en rekke sykdommer.
Helt uten hjelp av noen vaksiner.
Du forstår ikke hvorfor og hvordan autoimmune sykdommer oppstår.

Det er de unge, de med potente immunforsvar, som sannsynligvis vil rammes av autoimmune sykdommer og betennelsestilstander. Dette er de samme unge som ville taklet covid-19 som influensa, og som ikke har hatt behov for en vaksine. Herunder alle normalt friske under 40 år, og trolig eldre.

Kom gjerne med argumenter for hvorfor normalt friske personer under 40 år må vaksineres, så vil jeg sable de ned én etter én.
Det er jo et helt annet spørsmål. Jeg er ikke sikker på om det er nødvendig. Men å påstå at vaksinen med stor sannsynlighet vil gi autoimmune sykdommer har du ikke noe grunnlag for å si.

Og autoimmune sykdommer forekommer ofte hos eldre.

-Vi vet også at denne type sykdom er vanligere hos eldre personer, noe som enkelte forskere tror har en sammenheng med at funksjonen til immunsystemet svekkes med alderen.

https://nhi.no/sykdommer/allergi/divers ... er/?page=3
Sist redigert av oddvar_kjempebra den ons sep 22, 2021 9:55 am, redigert 1 gang totalt.

Queenie

Legg inn av Queenie »

oddvar_kjempebra skrev: ons sep 22, 2021 9:12 am
Bjoneroa skrev: ons sep 22, 2021 8:51 am Det er sannsynlig at innen de neste ti årene vil det skje en eksplosjon i forekomsten av autoimmune sykdommer og sykdommer i nervesystemet og bindevev. Det vil være av et slikt omfang at det blir vanskelig å ikke koble dette til massevaksinasjonen som nå pågår.
At du sier at det er sannsynlig har jo ingen verdi. Folk sier de utroligste ting om hva de mener er sannsynlig. Som at jorden er flat f.eks.

Det kan godt hende at autoimmune sykdommer og sykdommer i nervesystemet og bindevev blir mer frekvente i årene som kommer.
Eller ikke. Det vet vi ikke.

Men hvis det skjer så kan forlaringene være mange.
Vi vet f.eks. at i vestlige land vil det bli stadig flere gamle de neste ti årene. Det vil selvfølgelig fører til økning av en rekke sykdommer.
Helt uten hjelp av noen vaksiner.
Mennesker blir stadig eldre ja, men dette er først og fremst takket være miljø (bo og jobb/hvile/fritid), mer tilgjengelig og bedre mat og mulighet for å behandle en rekke tilstander som før ble ansett for å være dødelige. At en rekke sykdommer også har økt kommer ikke bare pga økt alder, den største sykdomsbyrden finner du under livsstilssykdommer hvor livsstil, fravær av aktivitet, dårlig kosthold og stillesitting er mange av faktorene (to diametralt forskjellige grupper). For ikke å nevne alkohol, røyk og rusbruk. Levealder har generelt økt, men den generelle helsen hos mange har nok også blitt redusert.

Etter 18 måneder med en verdensomspennende pandemi er statistikken veldig tydelig: dette er ikke et dødelig virus for folk flest, spesielt ikke for yngre mennesker i god form og med et godt immunforsvar.

Kristian Rødland, overlege i FHI (har en doktorgrad i PhD i immunologi. Resistens og infeksjonsforebygging) sier det så fint: Hele grunnlaget for covid-debatten er endret. Det må vi, og ikke minst du som en aktiv aktør, ta innover oss. For den uvaksinerte del av befolkningen er C-19 svært lite farlig. Jeg er sikker på at den snart ikke vil defineres som allmennfarlig smittsom. Hvem som tar feil?🙄

Du mener derimot at du vet bedre selv?

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

oddvar_kjempebra skrev: ons sep 22, 2021 9:43 am Men å påstå at vaskinen med stor sannsynlighet vil gi autoimmune sykdommer har du ikke noe grunnlag for å si.
Kan du avskrive dette?

https://mk0nyadagbladet9bii0.kinstacdn. ... ridghe.pdf

https://steigan.no/2021/09/forsker-mrna ... jukdommer/

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Queenie skrev: ons sep 22, 2021 9:50 am
oddvar_kjempebra skrev: ons sep 22, 2021 9:12 am
Bjoneroa skrev: ons sep 22, 2021 8:51 am Det er sannsynlig at innen de neste ti årene vil det skje en eksplosjon i forekomsten av autoimmune sykdommer og sykdommer i nervesystemet og bindevev. Det vil være av et slikt omfang at det blir vanskelig å ikke koble dette til massevaksinasjonen som nå pågår.
At du sier at det er sannsynlig har jo ingen verdi. Folk sier de utroligste ting om hva de mener er sannsynlig. Som at jorden er flat f.eks.

Det kan godt hende at autoimmune sykdommer og sykdommer i nervesystemet og bindevev blir mer frekvente i årene som kommer.
Eller ikke. Det vet vi ikke.

Men hvis det skjer så kan forlaringene være mange.
Vi vet f.eks. at i vestlige land vil det bli stadig flere gamle de neste ti årene. Det vil selvfølgelig fører til økning av en rekke sykdommer.
Helt uten hjelp av noen vaksiner.
Mennesker blir stadig eldre ja, men dette er først og fremst takket være miljø (bo og jobb/hvile/fritid), mer tilgjengelig og bedre mat og mulighet for å behandle en rekke tilstander som før ble ansett for å være dødelige. At en rekke sykdommer også har økt kommer ikke bare pga økt alder, den største sykdomsbyrden finner du under livsstilssykdommer hvor livsstil, fravær av aktivitet, dårlig kosthold og stillesitting er mange av faktorene (to diametralt forskjellige grupper). For ikke å nevne alkohol, røyk og rusbruk. Levealder har generelt økt, men den generelle helsen hos mange har nok også blitt redusert.

Etter 18 måneder med en verdensomspennende pandemi er statistikken veldig tydelig: dette er ikke et dødelig virus for folk flest, spesielt ikke for yngre mennesker i god form og med et godt immunforsvar.

Kristian Rødland, overlege i FHI (har en doktorgrad i PhD i immunologi. Resistens og infeksjonsforebygging) sier det så fint: Hele grunnlaget for covid-debatten er endret. Det må vi, og ikke minst du som en aktiv aktør, ta innover oss. For den uvaksinerte del av befolkningen er C-19 svært lite farlig. Jeg er sikker på at den snart ikke vil defineres som allmennfarlig smittsom. Hvem som tar feil?🙄

Du mener derimot at du vet bedre selv?
Det var et merkelig innlegg. Hvor har jeg sagt at covid-19 er farlig for normalt friske personer?
Denne debatten dreier seg om påstanden om at vaksinen vil føre til autoimmune sykdommer.
Det er det jeg har kommentert.
Fint om du kunne forholde deg til det som debatteres.

Det er to grunner til at det bli stadig flere eldre. Det ene er babybommen for 50-60-70 år siden. Det ander er at vi klarer å behandle tilstaner som før var dødelige.
Det øker jo osgå sjansen for at andre ikke-dødelige tilstander vil blusse opp blant de mange flere eldre. Som autoimmune sykdommer.
Sist redigert av oddvar_kjempebra den ons sep 22, 2021 10:00 am, redigert 1 gang totalt.

Queenie

Legg inn av Queenie »

oddvar_kjempebra skrev: ons sep 22, 2021 9:58 am
Queenie skrev: ons sep 22, 2021 9:50 am
oddvar_kjempebra skrev: ons sep 22, 2021 9:12 am

At du sier at det er sannsynlig har jo ingen verdi. Folk sier de utroligste ting om hva de mener er sannsynlig. Som at jorden er flat f.eks.

Det kan godt hende at autoimmune sykdommer og sykdommer i nervesystemet og bindevev blir mer frekvente i årene som kommer.
Eller ikke. Det vet vi ikke.

Men hvis det skjer så kan forlaringene være mange.
Vi vet f.eks. at i vestlige land vil det bli stadig flere gamle de neste ti årene. Det vil selvfølgelig fører til økning av en rekke sykdommer.
Helt uten hjelp av noen vaksiner.
Mennesker blir stadig eldre ja, men dette er først og fremst takket være miljø (bo og jobb/hvile/fritid), mer tilgjengelig og bedre mat og mulighet for å behandle en rekke tilstander som før ble ansett for å være dødelige. At en rekke sykdommer også har økt kommer ikke bare pga økt alder, den største sykdomsbyrden finner du under livsstilssykdommer hvor livsstil, fravær av aktivitet, dårlig kosthold og stillesitting er mange av faktorene (to diametralt forskjellige grupper). For ikke å nevne alkohol, røyk og rusbruk. Levealder har generelt økt, men den generelle helsen hos mange har nok også blitt redusert.

Etter 18 måneder med en verdensomspennende pandemi er statistikken veldig tydelig: dette er ikke et dødelig virus for folk flest, spesielt ikke for yngre mennesker i god form og med et godt immunforsvar.

Kristian Rødland, overlege i FHI (har en doktorgrad i PhD i immunologi. Resistens og infeksjonsforebygging) sier det så fint: Hele grunnlaget for covid-debatten er endret. Det må vi, og ikke minst du som en aktiv aktør, ta innover oss. For den uvaksinerte del av befolkningen er C-19 svært lite farlig. Jeg er sikker på at den snart ikke vil defineres som allmennfarlig smittsom. Hvem som tar feil?🙄

Du mener derimot at du vet bedre selv?
Det var et merkelig innlegg. Hvor har jeg sagt at covid-19 er farlig for normalt friske personer?
Denne debatten dreier seg om påstanden om at vaksinen vil føre til autoimmune sykdommer.
Det er det jeg har kommentert.
Fint om du kunne forholde deg til det som debatteres.
Hvorfor i all verden skal disse menneskene ta en vaksine mot et virus som ikke engang er en trussel for dem? Faren for bivirkninger er større enn risikoen viruset utgjør. Og som det også påpekes her så er autoimmune sykdommer absolutt et element man bør legge til her.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Queenie skrev: ons sep 22, 2021 10:00 am
oddvar_kjempebra skrev: ons sep 22, 2021 9:58 am
Queenie skrev: ons sep 22, 2021 9:50 am

Mennesker blir stadig eldre ja, men dette er først og fremst takket være miljø (bo og jobb/hvile/fritid), mer tilgjengelig og bedre mat og mulighet for å behandle en rekke tilstander som før ble ansett for å være dødelige. At en rekke sykdommer også har økt kommer ikke bare pga økt alder, den største sykdomsbyrden finner du under livsstilssykdommer hvor livsstil, fravær av aktivitet, dårlig kosthold og stillesitting er mange av faktorene (to diametralt forskjellige grupper). For ikke å nevne alkohol, røyk og rusbruk. Levealder har generelt økt, men den generelle helsen hos mange har nok også blitt redusert.

Etter 18 måneder med en verdensomspennende pandemi er statistikken veldig tydelig: dette er ikke et dødelig virus for folk flest, spesielt ikke for yngre mennesker i god form og med et godt immunforsvar.

Kristian Rødland, overlege i FHI (har en doktorgrad i PhD i immunologi. Resistens og infeksjonsforebygging) sier det så fint: Hele grunnlaget for covid-debatten er endret. Det må vi, og ikke minst du som en aktiv aktør, ta innover oss. For den uvaksinerte del av befolkningen er C-19 svært lite farlig. Jeg er sikker på at den snart ikke vil defineres som allmennfarlig smittsom. Hvem som tar feil?🙄

Du mener derimot at du vet bedre selv?
Det var et merkelig innlegg. Hvor har jeg sagt at covid-19 er farlig for normalt friske personer?
Denne debatten dreier seg om påstanden om at vaksinen vil føre til autoimmune sykdommer.
Det er det jeg har kommentert.
Fint om du kunne forholde deg til det som debatteres.
Hvorfor i all verden skal disse menneskene ta en vaksine mot et virus som ikke engang er en trussel for dem? Faren for bivirkninger er større enn risikoen viruset utgjør. Og som det også påpekes her så er autoimmune sykdommer absolutt et element man bør legge til her.
Du kan legge til så mange element du bare vil, men hvis du ikke har dekning for dem så hjelper det lite. Påstanden om at det vil bli en eksplosjon av autoimmune sykdommer om noen år pga av vaksinen har man ikke dekningen for å si.

Og nok en gang (noen trenger teskje): Jeg har ikke sagt at unge friske mennesker bør ta vaksinen. Jeg er usikker på om det er smart eller ikke.
Sist redigert av oddvar_kjempebra den ons sep 22, 2021 10:16 am, redigert 1 gang totalt.

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

Queenie skrev: ons sep 22, 2021 9:50 am Kristian Rødland, overlege i FHI (har en doktorgrad i PhD i immunologi. Resistens og infeksjonsforebygging) sier det så fint: Hele grunnlaget for covid-debatten er endret. Det må vi, og ikke minst du som en aktiv aktør, ta innover oss. For den uvaksinerte del av befolkningen er C-19 svært lite farlig. Jeg er sikker på at den snart ikke vil defineres som allmennfarlig smittsom. Hvem som tar feil?🙄
Dette står jo i sterk kontrast til den massive fryktpropagandaen vi alle har blitt bombardert med ila. det siste halvannet året. Hvorav mesteparten har vist seg å være ekstreme overdrivelser og virkelighetsfjerne antagelser og hypoteser.

Vaksinen var opprinnelig til de godt voksne, nå er det plutselig barna som er i livsfare... Ingenting av dette henger på greip!

Jeg hadde vaksinert meg om covid-19 faktisk var farlig, men det har lenge vært åpenbart at dette er en oppvisning i krisemaksimering og dramatisering.

Konsekvensen av denne undøvendige massevaksinasjonen er at mange med stor sannsynlighet vil utvikle autoimmune sykdommer, som følge av en vaksine de i utgangspunktet aldri trengte. Utvikling av autoimmune sykdommer er en langsom prosess, så det vil ta flere år før dette blir åpenbart, men at det vil skje er overveiende sannsynlig.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Bjoneroa skrev: ons sep 22, 2021 9:57 am
oddvar_kjempebra skrev: ons sep 22, 2021 9:43 am Men å påstå at vaskinen med stor sannsynlighet vil gi autoimmune sykdommer har du ikke noe grunnlag for å si.
Kan du avskrive dette?

https://mk0nyadagbladet9bii0.kinstacdn. ... ridghe.pdf

https://steigan.no/2021/09/forsker-mrna ... jukdommer/
Nei, men det er ikke min jobb. Det er de som kommer med påstanden som må bevise dem. Dette er ikke bevis. Det er link til noen som kommer med samme påstand som deg. Det er ikke akkurat et anerkjent Journal du henviser til.
Sist redigert av oddvar_kjempebra den ons sep 22, 2021 10:22 am, redigert 1 gang totalt.

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

oddvar_kjempebra skrev: ons sep 22, 2021 10:18 am
Nei, men det er ikke min jobb. Det er de som kommer med påstanden som må bevise dem. Dette er ikke bevis. Det er link til noen som kommer med samme påstand som deg.
Enkel måte å tenke på. Tiden vil vise følgene av dette vanviddet.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Bjoneroa skrev: ons sep 22, 2021 10:22 am
oddvar_kjempebra skrev: ons sep 22, 2021 10:18 am
Nei, men det er ikke min jobb. Det er de som kommer med påstanden som må bevise dem. Dette er ikke bevis. Det er link til noen som kommer med samme påstand som deg.
Enkel måte å tenke på. Tiden vil vise følgene av dette vanviddet.
Mulig at du synes det er enkelt. Men det sier nok mest om deg. Folk som vil ha andre til å motbevise sine egne påstander kan man ikke ta seriøst.

En ting jeg kan si med stor sikkerhet er at når tiden har vist at det ikke blir en eksplosjon av autoimmune sykdommer blant unge mennesker så vil du ikke innrømme feil

Du vil komme med unnskyldninger samtidig som du hopper på den neste ville teorien,

Det er slik dere fungerer og det er derfor dere har liten verdi i samfunnsdebatten.

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

oddvar_kjempebra skrev: ons sep 22, 2021 10:18 am Det er ikke akkurat et anerkjent Journal du henviser til.
Det meste er sensurert av myndigheter og styresmakter og media og bigtech. De som har talt disse imot har i de fleste tilfeller vist seg å ha rett. Jeg kan ikke se at dette med autoimmune sykdommer er usannsynlig, om vi baserer oss på vitenskap og tidligere erfaringer med vaksiner.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Bjoneroa skrev: ons sep 22, 2021 10:27 am
oddvar_kjempebra skrev: ons sep 22, 2021 10:18 am Det er ikke akkurat et anerkjent Journal du henviser til.
Det meste er sensurert av myndigheter og styresmakter og media og bigtech. De som har talt disse imot har i de fleste tilfeller vist seg å ha rett. Jeg kan ikke se at dette med autoimmune sykdommer er usannsynlig, om vi baserer oss på vitenskap og tidligere erfaringer med vaksiner.
LOL. Her var det mye konspi ræl. Den første setningen er avslørende nok.

Vi har blitt vaksinert og utryddet en rekke sykdommer, det er fakta. Om vi ikke kan utrydde korona nå, så kan den gjøres mindre skadelig med vaksinene. Det sier de aller, aller fleste fagpersoner.
Sist redigert av Fernandovonarb den ons sep 22, 2021 10:56 am, redigert 1 gang totalt.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Fernandovonarb skrev: ons sep 22, 2021 10:39 am
LOL. Her var det mye konspi ræl. Den første setningen er avslørende nok.
Det er utrolig slitsomt med personer som kun tror på idiotiske konspirasjonsteorier.

TWU

Legg inn av TWU »

Bjoneroa skrev: ons sep 22, 2021 9:57 am
oddvar_kjempebra skrev: ons sep 22, 2021 9:43 am Men å påstå at vaskinen med stor sannsynlighet vil gi autoimmune sykdommer har du ikke noe grunnlag for å si.
Kan du avskrive dette?

https://mk0nyadagbladet9bii0.kinstacdn. ... ridghe.pdf

https://steigan.no/2021/09/forsker-mrna ... jukdommer/
En person som riktignok går under kategorien «forsker», men da under datakommunikasjon. Denne damen har like mye kredibilitet når det gjelder bivirkninger fra vaksine som den jevne FD-debattant.

Hvorfor ser du ikke heller på den forskningen som utføres av fagprofesjonen selv? Eller er du av de som mener at alle som tilhører flertallet er betalt av en eller annen høyere sentralmakt? Er ikke alltid så lett å manøvrere seg rundt hvem som tror på hva her.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

TWU skrev: ons sep 22, 2021 11:10 am
Bjoneroa skrev: ons sep 22, 2021 9:57 am
oddvar_kjempebra skrev: ons sep 22, 2021 9:43 am Men å påstå at vaskinen med stor sannsynlighet vil gi autoimmune sykdommer har du ikke noe grunnlag for å si.
Kan du avskrive dette?

https://mk0nyadagbladet9bii0.kinstacdn. ... ridghe.pdf

https://steigan.no/2021/09/forsker-mrna ... jukdommer/
En person som riktignok går under kategorien «forsker», men da under datakommunikasjon. Denne damen har like mye kredibilitet når det gjelder bivirkninger fra vaksine som den jevne FD-debattant.
Ha-ha. Det holder at noen kaller seg forsker altså? Du vet det Bjorneroa at forsker ikke er en beskyttet tittel?
Og, nok en gang: Det er ikke jeg som kommer med påstanden. Det er du som kommer med den. Da bør du kunne bevsie den. Og å henvise til en som kaller seg forsker, men da i et helt annet fagfelt holder selvfølgelig ikke mål.

Det skjønner jo også du.
Sist redigert av oddvar_kjempebra den ons sep 22, 2021 11:24 am, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»