Stavanger Oilers

Svar
AnkyrinB

Re: Stavanger Oilers

Legg inn av AnkyrinB »

Som gammel Lillehammer-supporter er det trist å se laget nå.. Hvem tror dere Stavanger velger i semi? De har jo mulighet til å velge Vålerenga, og Sparta har jo funnet tilbake til formen. Men Vålerenga har også imponert spillemessig mot Frisk (i tillegg til det åpenbare at de leder 3-0 i kamper).

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

AnkyrinB skrev: tor mar 09, 2023 3:43 pm Som gammel Lillehammer-supporter er det trist å se laget nå.. Hvem tror dere Stavanger velger i semi? De har jo mulighet til å velge Vålerenga, og Sparta har jo funnet tilbake til formen. Men Vålerenga har også imponert spillemessig mot Frisk (i tillegg til det åpenbare at de leder 3-0 i kamper).
Jeg er 99% sikker på at Oilers velger Sparta eller Stjernen.

Men slik det ser ut nå må det vel et mirakel til hvis Stjernen skal snu den kvartfinalen, så da blir det nok Sparta på oss.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Ingen grunn til at de skulle velge VIF i semien. Sparta er et svakere lag som har vist fallende form lenge.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Så var all tvil ute av verden. Det ble særp.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Gratulerer med grei veil til finalen, blir spennende å se hvem dere møter der:)

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

Gode nyheter, Bryce Gervais fikk tilløkning i familien sist lørdag. Det betyr at han kan bli med til bortekampene igjen👍


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Har rett og slett glemt at Oilers er på trenerjakt.
Tilfeldigvis kom jeg over denne 5 dager gamle artikkelen

https://www.aftenbladet.no/sport/i/2Bbp ... med-gjoese

Gjøse ennå aktuell. Flere andre kandidater sjekkes. Nasjonalitet betyr ingenting. Ny mann på plass før 17.mai.
Av norske navn er vel Gjøse og en viss herremann i Sveits de 2 kandidatene. Han i Sveits er vel ingen kandidat. Oilers er alt for små til det.
Canada/USA tipper jeg det kikkes mot. Eventuelt at de har den nasjonaliteten men kanskje trener noen i Europa?

Svensk trener vil jeg ikke ha. Defensiv, kjedelig hockey. Finsk eller USA/Canada er det jeg håper på utenom norsk trener.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

TAdams6 skrev: tir mar 28, 2023 8:24 pm Har rett og slett glemt at Oilers er på trenerjakt.
Tilfeldigvis kom jeg over denne 5 dager gamle artikkelen

https://www.aftenbladet.no/sport/i/2Bbp ... med-gjoese

Gjøse ennå aktuell. Flere andre kandidater sjekkes. Nasjonalitet betyr ingenting. Ny mann på plass før 17.mai.
Av norske navn er vel Gjøse og en viss herremann i Sveits de 2 kandidatene. Han i Sveits er vel ingen kandidat. Oilers er alt for små til det.
Canada/USA tipper jeg det kikkes mot. Eventuelt at de har den nasjonaliteten men kanskje trener noen i Europa?

Svensk trener vil jeg ikke ha. Defensiv, kjedelig hockey. Finsk eller USA/Canada er det jeg håper på utenom norsk trener.
Hvis Tangnes er aktuell forstår jeg ikke noe, forstår jo at dere vil ha han. Blir spennende å se hvem som kommer inn, håper det blir en som spiller litt mer underholdende hockey enn det dere gjør nå, for det er tidvis kjedelig å se på selv om det er solid som bare det. Gjøse er en fin fyr og spennende trener, gjorde mye bra i Storhamar syntes jeg. Men en som sikkert ikke er nevnt men burde vært det bor på Hamar og har ikke jobb nå, han vil gjøre det veldig bra med en klubb som Stavanger.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Smurfejonny skrev: tir mar 28, 2023 8:29 pm
TAdams6 skrev: tir mar 28, 2023 8:24 pm Har rett og slett glemt at Oilers er på trenerjakt.
Tilfeldigvis kom jeg over denne 5 dager gamle artikkelen

https://www.aftenbladet.no/sport/i/2Bbp ... med-gjoese

Gjøse ennå aktuell. Flere andre kandidater sjekkes. Nasjonalitet betyr ingenting. Ny mann på plass før 17.mai.
Av norske navn er vel Gjøse og en viss herremann i Sveits de 2 kandidatene. Han i Sveits er vel ingen kandidat. Oilers er alt for små til det.
Canada/USA tipper jeg det kikkes mot. Eventuelt at de har den nasjonaliteten men kanskje trener noen i Europa?

Svensk trener vil jeg ikke ha. Defensiv, kjedelig hockey. Finsk eller USA/Canada er det jeg håper på utenom norsk trener.
Hvis Tangnes er aktuell forstår jeg ikke noe, forstår jo at dere vil ha han. Blir spennende å se hvem som kommer inn, håper det blir en som spiller litt mer underholdende hockey enn det dere gjør nå, for det er tidvis kjedelig å se på selv om det er solid som bare det. Gjøse er en fin fyr og spennende trener, gjorde mye bra i Storhamar syntes jeg. Men en som sikkert ikke er nevnt men burde vært det bor på Hamar og har ikke jobb nå, han vil gjøre det veldig bra med en klubb som Stavanger.
Hvem tenker du på? Smirnov?

Ellers veldig enig. Vi spiller kjedelig hockey. Effektiv, solid men i mine øyne kjedelig.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Jeg synes det er synd at Bjorkstrand forsvinner. Han har vist til gangs at han vet hvordan man kan skape et vinnerlag.

At Oilers spiller kjedelig hockey får stå for de som mener dette sin regning. Jeg vet ikke hva som skiller kjedelig og morsom hockey, om man ikke legger resultater til grunn for vurderingen. Om det er mitt lag det er snakk om vil jeg si at om laget innfrir forventningene så er de underholdende for meg. Om mitt lag ikke presterer, så er de først og fremst underholdende for motstanderne.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

CliffC skrev: tir mar 28, 2023 10:55 pm Jeg synes det er synd at Bjorkstrand forsvinner. Han har vist til gangs at han vet hvordan man kan skape et vinnerlag.

At Oilers spiller kjedelig hockey får stå for de som mener dette sin regning. Jeg vet ikke hva som skiller kjedelig og morsom hockey, om man ikke legger resultater til grunn for vurderingen. Om det er mitt lag det er snakk om vil jeg si at om laget innfrir forventningene så er de underholdende for meg. Om mitt lag ikke presterer, så er de først og fremst underholdende for motstanderne.
Vi er oftest i offensiv sone, har flest skudd på mål, scorer flest mål, slipper inn færrest mål, vinner flest kamper. Og vi spiller med høyt tempo. Alle de viktige ingrediensene for å skape artig hockey, ihvertfall i min bok. Jeg kan skjønne at andre lags supportere synes det er kjedelig at vi er best på alt, men for meg så er ikke kjedelig hockey noe jeg forbinder med Oilers. Langt derifra.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Alt blir jo dyrere, kulturarrangement er intet unntak. Si at du har vært på rølpeferie på den spanske solkysten hvert år siden 2008. I løpet av denne perioden i syden, så har du blitt far til et dusin løs-Pabloer etter fuktige kvelder i strandbaren. Disse barna har du lovet å ta med deg på finalekamper i Stavanger, dersom de betaler flybilletten selv. Allikevel, så må du ut med over 20 000(!) kroner for deg og dine 12 uhell, dersom finalen går til syv kamper. Og du ønsker seter på langsiden, helst høyere oppe enn rad 4.

Helt hinsides priser på finalekampene. 355/385 for voksne, 175 for barn. Ønsker du en plass på langsiden fra rad 5 og oppover, så er prisen 385 for både barn og voksne. Jeg tror ikke finalene blir utsolgt. Og det er fullt fortjent med disse prisene.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

Bilvrag skrev: ons mar 29, 2023 12:13 am
CliffC skrev: tir mar 28, 2023 10:55 pm Jeg synes det er synd at Bjorkstrand forsvinner. Han har vist til gangs at han vet hvordan man kan skape et vinnerlag.

At Oilers spiller kjedelig hockey får stå for de som mener dette sin regning. Jeg vet ikke hva som skiller kjedelig og morsom hockey, om man ikke legger resultater til grunn for vurderingen. Om det er mitt lag det er snakk om vil jeg si at om laget innfrir forventningene så er de underholdende for meg. Om mitt lag ikke presterer, så er de først og fremst underholdende for motstanderne.
Vi er oftest i offensiv sone, har flest skudd på mål, scorer flest mål, slipper inn færrest mål, vinner flest kamper. Og vi spiller med høyt tempo. Alle de viktige ingrediensene for å skape artig hockey, ihvertfall i min bok. Jeg kan skjønne at andre lags supportere synes det er kjedelig at vi er best på alt, men for meg så er ikke kjedelig hockey noe jeg forbinder med Oilers. Langt derifra.
Helt enig, syns Oilers spiller veldig underholdende hockey, både hjemme og borte. At det noen ganger kan bli litt kjedelig å se kampene mot bunnlagene er ikke Oilers sin skyld, det har med manglende motstand å gjøre.

Er også enig i at det er alt for stive billettpriser. Får man i tillegg lyst på pils eller vin før kampen og i pausene nærmer man seg jo brått 1000 kroner :shock:

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

TAdams6 skrev: tir mar 28, 2023 9:18 pm
Smurfejonny skrev: tir mar 28, 2023 8:29 pm
TAdams6 skrev: tir mar 28, 2023 8:24 pm Har rett og slett glemt at Oilers er på trenerjakt.
Tilfeldigvis kom jeg over denne 5 dager gamle artikkelen

https://www.aftenbladet.no/sport/i/2Bbp ... med-gjoese

Gjøse ennå aktuell. Flere andre kandidater sjekkes. Nasjonalitet betyr ingenting. Ny mann på plass før 17.mai.
Av norske navn er vel Gjøse og en viss herremann i Sveits de 2 kandidatene. Han i Sveits er vel ingen kandidat. Oilers er alt for små til det.
Canada/USA tipper jeg det kikkes mot. Eventuelt at de har den nasjonaliteten men kanskje trener noen i Europa?

Svensk trener vil jeg ikke ha. Defensiv, kjedelig hockey. Finsk eller USA/Canada er det jeg håper på utenom norsk trener.
Hvis Tangnes er aktuell forstår jeg ikke noe, forstår jo at dere vil ha han. Blir spennende å se hvem som kommer inn, håper det blir en som spiller litt mer underholdende hockey enn det dere gjør nå, for det er tidvis kjedelig å se på selv om det er solid som bare det. Gjøse er en fin fyr og spennende trener, gjorde mye bra i Storhamar syntes jeg. Men en som sikkert ikke er nevnt men burde vært det bor på Hamar og har ikke jobb nå, han vil gjøre det veldig bra med en klubb som Stavanger.
Hvem tenker du på? Smirnov?

Ellers veldig enig. Vi spiller kjedelig hockey. Effektiv, solid men i mine øyne kjedelig.
Jepp, tror Smirnov kunne fått mye ut av en slik type lag som dere har.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Smirnov er meget interessant navn.
Sier ikke nei takk til han

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

Jeg er overhode ikke interessert i å få en russisk trener til Stavanger.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Bilvrag skrev: ons mar 29, 2023 12:13 am Vi er oftest i offensiv sone, har flest skudd på mål, scorer flest mål, slipper inn færrest mål, vinner flest kamper. Og vi spiller med høyt tempo. Alle de viktige ingrediensene for å skape artig hockey, ihvertfall i min bok. Jeg kan skjønne at andre lags supportere synes det er kjedelig at vi er best på alt, men for meg så er ikke kjedelig hockey noe jeg forbinder med Oilers. Langt derifra.
Hundre prosent enig. Om det ikke er nok å vinne, og man skal ha forfinede krav i tillegg (som er vanskelig å definere), så er jeg ganske sikker på at det vil gå ut over resultatene.

Uansett er det å klage på kjedelig hockey i dagens situasjon et tegn på at folk er blitt vel bortskjemt, og jeg må nok si at jeg ikke liker det.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Bilvrag skrev: ons mar 29, 2023 1:37 pm Alt blir jo dyrere, kulturarrangement er intet unntak. Si at du har vært på rølpeferie på den spanske solkysten hvert år siden 2008. I løpet av denne perioden i syden, så har du blitt far til et dusin løs-Pabloer etter fuktige kvelder i strandbaren. Disse barna har du lovet å ta med deg på finalekamper i Stavanger, dersom de betaler flybilletten selv. Allikevel, så må du ut med over 20 000(!) kroner for deg og dine 12 uhell, dersom finalen går til syv kamper. Og du ønsker seter på langsiden, helst høyere oppe enn rad 4.

Helt hinsides priser på finalekampene. 355/385 for voksne, 175 for barn. Ønsker du en plass på langsiden fra rad 5 og oppover, så er prisen 385 for både barn og voksne. Jeg tror ikke finalene blir utsolgt. Og det er fullt fortjent med disse prisene.
Dersom det evt blir en sjuende og en siste finalekamp skrus vel kanskje prisen enda mer opp?
Har hatt det litt i tankene om jeg skal få med meg en kamp i finalespillet. Helst på tampen når avgjørelsen nærmer seg om det blir en tur på meg.

Har bare vært på en kamp i DNB-Arena. Og ett par kamper med Viking i Siddishallen tilbake når Shistad og Jimmern sto i hvert sitt bur.

Skulle og på en avgjørende kamp i kvartfinale mot Trondheim for ca 20 år siden. Da stengte dørene pga fullsatt hall når jeg stod 30-40 meter fra døra.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nevi skrev: ons mar 29, 2023 8:22 pm
Bilvrag skrev: ons mar 29, 2023 1:37 pm Alt blir jo dyrere, kulturarrangement er intet unntak. Si at du har vært på rølpeferie på den spanske solkysten hvert år siden 2008. I løpet av denne perioden i syden, så har du blitt far til et dusin løs-Pabloer etter fuktige kvelder i strandbaren. Disse barna har du lovet å ta med deg på finalekamper i Stavanger, dersom de betaler flybilletten selv. Allikevel, så må du ut med over 20 000(!) kroner for deg og dine 12 uhell, dersom finalen går til syv kamper. Og du ønsker seter på langsiden, helst høyere oppe enn rad 4.

Helt hinsides priser på finalekampene. 355/385 for voksne, 175 for barn. Ønsker du en plass på langsiden fra rad 5 og oppover, så er prisen 385 for både barn og voksne. Jeg tror ikke finalene blir utsolgt. Og det er fullt fortjent med disse prisene.
Dersom det evt blir en sjuende og en siste finalekamp skrus vel kanskje prisen enda mer opp?
Har hatt det litt i tankene om jeg skal få med meg en kamp i finalespillet. Helst på tampen når avgjørelsen nærmer seg om det blir en tur på meg.

Har bare vært på en kamp i DNB-Arena. Og ett par kamper med Viking i Siddishallen tilbake når Shistad og Jimmern sto i hvert sitt bur.

Skulle og på en avgjørende kamp i kvartfinale mot Trondheim for ca 20 år siden. Da stengte dørene pga fullsatt hall når jeg stod 30-40 meter fra døra.
I den køen sto jeg og. Var omtrent der du sto. Køen var sykt lang. Et par hundre meter vil jeg tro.

Hockey har jeg alltid elsket. Sett mye i både Siddis hallen og ny hall.

Er mange høydepunkter opp gjennom. Noe av det særeste var når Lutz fikk sparken. Det var masse støy og på Facebook tror jeg det var så ble flere hundre enige om å møte opp i hallen og støtte Lutz.

Tilfeldigvis kom Lutz og de som skulle støtte Lutz og stilte seg opp bare 5 meter fra der jeg sto. Var alltid tidlig ute for å få gode ståplasser. Lutz kom og hvis jeg ikke husker feil, så kom 3-4 stk til støtte for han. Alle de andre bakket ut. Det hele ble bare rart og sikkert litt flaut.

Mange gode minnet fra Siddishallen. Syntes introen med stjerneskudda som føyk over isen når spillerne entret isen var tøffere enn det de har idag.

Kesti og Suonemi sine drakter som ble heist opp i taket mens de kjørte rundt i en cabrioleten på isen.

Harri Kristola som var en folkets mann og som var i kiosk og ryddet og sto i.

Blir nesten litt nostalgisk.

Ble så glad når Oilers startet opp etter konkursen til Viking. Så endel kamper med Oilers før de rukket opp og så omtrent alt etter at de rykket opp. Unntak er køer som du beskrev.

Skal også prøve å få med meg en kamp i finalespillet

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

MacanT skrev: ons mar 29, 2023 4:44 pm Er også enig i at det er alt for stive billettpriser. Får man i tillegg lyst på pils eller vin før kampen og i pausene nærmer man seg jo brått 1000 kroner :shock:
Alt blir jo dyrere, også for Oilers, så jeg kan jo forstå at prisene er som de er. Men her hadde de en ypperlig anledning til å gjøre en greie for publikum ved å gå litt motsatt vei av f.eks Vålerenga, og kjøre fornuftige priser. "Oilers for alle" og vise forståelse for den økonomiske situasjonen som mange familier befinner seg i. Hadde gitt kjempemasse positiv PR og det hadde ikke kostet så mye i kroner og øre. Og det hadde garantert fulle hus. Nå er det faktisk en fare for at finalene ikke blir utsolgt.

Tar vi bort VIP'en og restaurantene, så er det ca. 3 000 billetter til salgs i DNB. Det vil si at dersom Oilers hadde jekket prisen, så ville det kostet 30 000 kroner pr. 10-kroning, pr. kamp. Det mest sannsynlige scenarioet er at det blir tre hjemmekamper. Så 90 000 kroner pr. 10-kroning for hele finaleserien. Sett ned prisen med 100 kroner, så er det snakk om 900 000 penger i tapte billettinntekter. Så hadde vel litt uansett forsvunnet i skatter og avgifter. Og kanskje hadde flere funnet veien til arenaen. Og mest sannsynlig så hadde de som møter opp, til sammen lagt igjen mer penger i arenaen. Så tapet ville trolig blitt mindre.

Så vet nok administrasjonen i Oilers hva de holder på med, men i mine ører, så er det noe umusikalsk å ha historisk dyre billetter med den økonomiske situasjonen vi befinner oss i nå.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

Bilvrag skrev: tor mar 30, 2023 11:31 am
MacanT skrev: ons mar 29, 2023 4:44 pm Er også enig i at det er alt for stive billettpriser. Får man i tillegg lyst på pils eller vin før kampen og i pausene nærmer man seg jo brått 1000 kroner :shock:
Alt blir jo dyrere, også for Oilers, så jeg kan jo forstå at prisene er som de er. Men her hadde de en ypperlig anledning til å gjøre en greie for publikum ved å gå litt motsatt vei av f.eks Vålerenga, og kjøre fornuftige priser. "Oilers for alle" og vise forståelse for den økonomiske situasjonen som mange familier befinner seg i. Hadde gitt kjempemasse positiv PR og det hadde ikke kostet så mye i kroner og øre. Og det hadde garantert fulle hus. Nå er det faktisk en fare for at finalene ikke blir utsolgt.
Får håpe billettsalget tar seg opp når det nærmer seg kamp, men det håpte jeg foran semifinalekampene også, skjedde ikke.

Var nettopp inne på billett siden og må si det var nærmest deprimerende å se alle de tilgjengelige setene. Nei, det var noe helt annet for noen år siden, da var det nærmest umulig å få tak i billett hvis man ikke satt klar foran skjermen når de åpnet salget.

Får håpe Storhamar stiller mannsterke så det blir litt trykk i arenaen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Dennis Sveum gir seg etter sesongen. 16 sesonger i Oilers. Husker når han kom. Vi hentet flere unge sultne backer. Solberg, Sveum og Grafsrønningen blant annet. Sistnevnte ga seg alt for tidlig. De 2 andre holdt ut lenge og Sveum står igjen som en skikkelig bauta i Oilers historien. Blir overrasket om ikke hans drakt havner opp i taket.

Selv om han har vært bedre sportslig så etterlater han et stort hull. Kontinuitetsbærer og leder både på og av is.

Håper han får avslutte med nok ei bytta

Strider

Legg inn av Strider »

TAdams6 skrev: tor mar 30, 2023 9:16 am
Nevi skrev: ons mar 29, 2023 8:22 pm
Bilvrag skrev: ons mar 29, 2023 1:37 pm Alt blir jo dyrere, kulturarrangement er intet unntak. Si at du har vært på rølpeferie på den spanske solkysten hvert år siden 2008. I løpet av denne perioden i syden, så har du blitt far til et dusin løs-Pabloer etter fuktige kvelder i strandbaren. Disse barna har du lovet å ta med deg på finalekamper i Stavanger, dersom de betaler flybilletten selv. Allikevel, så må du ut med over 20 000(!) kroner for deg og dine 12 uhell, dersom finalen går til syv kamper. Og du ønsker seter på langsiden, helst høyere oppe enn rad 4.

Helt hinsides priser på finalekampene. 355/385 for voksne, 175 for barn. Ønsker du en plass på langsiden fra rad 5 og oppover, så er prisen 385 for både barn og voksne. Jeg tror ikke finalene blir utsolgt. Og det er fullt fortjent med disse prisene.
Dersom det evt blir en sjuende og en siste finalekamp skrus vel kanskje prisen enda mer opp?
Har hatt det litt i tankene om jeg skal få med meg en kamp i finalespillet. Helst på tampen når avgjørelsen nærmer seg om det blir en tur på meg.

Har bare vært på en kamp i DNB-Arena. Og ett par kamper med Viking i Siddishallen tilbake når Shistad og Jimmern sto i hvert sitt bur.

Skulle og på en avgjørende kamp i kvartfinale mot Trondheim for ca 20 år siden. Da stengte dørene pga fullsatt hall når jeg stod 30-40 meter fra døra.
I den køen sto jeg og. Var omtrent der du sto. Køen var sykt lang. Et par hundre meter vil jeg tro.

Hockey har jeg alltid elsket. Sett mye i både Siddis hallen og ny hall.

Er mange høydepunkter opp gjennom. Noe av det særeste var når Lutz fikk sparken. Det var masse støy og på Facebook tror jeg det var så ble flere hundre enige om å møte opp i hallen og støtte Lutz.

Tilfeldigvis kom Lutz og de som skulle støtte Lutz og stilte seg opp bare 5 meter fra der jeg sto. Var alltid tidlig ute for å få gode ståplasser. Lutz kom og hvis jeg ikke husker feil, så kom 3-4 stk til støtte for han. Alle de andre bakket ut. Det hele ble bare rart og sikkert litt flaut.

Mange gode minnet fra Siddishallen. Syntes introen med stjerneskudda som føyk over isen når spillerne entret isen var tøffere enn det de har idag.

Kesti og Suonemi sine drakter som ble heist opp i taket mens de kjørte rundt i en cabrioleten på isen.

Harri Kristola som var en folkets mann og som var i kiosk og ryddet og sto i.

Blir nesten litt nostalgisk.

Ble så glad når Oilers startet opp etter konkursen til Viking. Så endel kamper med Oilers før de rukket opp og så omtrent alt etter at de rykket opp. Unntak er køer som du beskrev.

Skal også prøve å få med meg en kamp i finalespillet
Har aldri opplevd mer stemning enn den avgjørende kampen Oilers-Trondheim 2004 eller når det var. Kom heldigvis inn før dørene ble stengt. Tror det var 2777 betalende tilskuere. CDA tok et par driblinger og scorte et tidlig mål og det voldsomme jubelet som kom da har jeg aldri hørt i DNB arena eller i siddishallen. Mener å huske det var CDA. Han var helt enorm i enkelte kamper. Men det var vel ikke før i 2013 at han var stabil enorm en hel sesong og fikk spille mot Russland or kåret til månedens spiller i Europa? Men det er en annen diskusjon.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

MacanT skrev: tor mar 30, 2023 5:42 pm
Bilvrag skrev: tor mar 30, 2023 11:31 am
MacanT skrev: ons mar 29, 2023 4:44 pm Er også enig i at det er alt for stive billettpriser. Får man i tillegg lyst på pils eller vin før kampen og i pausene nærmer man seg jo brått 1000 kroner :shock:
Alt blir jo dyrere, også for Oilers, så jeg kan jo forstå at prisene er som de er. Men her hadde de en ypperlig anledning til å gjøre en greie for publikum ved å gå litt motsatt vei av f.eks Vålerenga, og kjøre fornuftige priser. "Oilers for alle" og vise forståelse for den økonomiske situasjonen som mange familier befinner seg i. Hadde gitt kjempemasse positiv PR og det hadde ikke kostet så mye i kroner og øre. Og det hadde garantert fulle hus. Nå er det faktisk en fare for at finalene ikke blir utsolgt.
Får håpe billettsalget tar seg opp når det nærmer seg kamp, men det håpte jeg foran semifinalekampene også, skjedde ikke.

Var nettopp inne på billett siden og må si det var nærmest deprimerende å se alle de tilgjengelige setene. Nei, det var noe helt annet for noen år siden, da var det nærmest umulig å få tak i billett hvis man ikke satt klar foran skjermen når de åpnet salget.

Får håpe Storhamar stiller mannsterke så det blir litt trykk i arenaen.
Ser betydelig bedre ut nå, kveldens kamp nærmest utsolgt :D

Håper det samme skjer med kampen på påskeaften.

Leste en eller annen plass at Storhamar fansen hadde ordnet med sponsing av busser. Da blir det nok skikkelig trøkk på bortefeltet, så er bare å håpe på at vi klarer å svare.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Jeg ble litt motløs da jeg leste artikkelen i Aftenbladet da Tore C takket Bjorkstrand, men at de nå ønsket å gå for en mer "moderne" trener. Hva er egentlig "moderne" i den sammenheng? Bjorkstrand vinner altså mesterskap, slik at han umulig kan være veldig "umoderne".

Når jeg leser at de ønsker en trener med slike udefinerte egenskaper selv om det ikke er noe som påtvinger en slik endring, så blir jeg bekymret. At VIF ønsket å erstatte Shampo med en mer moderne og oppdatert trener er forståelig, men at dette er påkrevd og et kriterie også hos lag som vinner mesterskap er over min fatteevne.

For all del, jeg skal ikke utelukke at det er tid for et bytte, all den tid det kan være mange grunner til dette. Jeg stusser likevel over begrunnelsen som gis, og tror ikke dette ender bra.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: man apr 03, 2023 6:41 pm Jeg ble litt motløs da jeg leste artikkelen i Aftenbladet da Tore C takket Bjorkstrand, men at de nå ønsket å gå for en mer "moderne" trener. Hva er egentlig "moderne" i den sammenheng? Bjorkstrand vinner altså mesterskap, slik at han umulig kan være veldig "umoderne".

Når jeg leser at de ønsker en trener med slike udefinerte egenskaper selv om det ikke er noe som påtvinger en slik endring, så blir jeg bekymret. At VIF ønsket å erstatte Shampo med en mer moderne og oppdatert trener er forståelig, men at dette er påkrevd og et kriterie også hos lag som vinner mesterskap er over min fatteevne.

For all del, jeg skal ikke utelukke at det er tid for et bytte, all den tid det kan være mange grunner til dette. Jeg stusser likevel over begrunnelsen som gis, og tror ikke dette ender bra.
Udefinerbart ja. Men jeg forstår litt hva Christiansen sier. Jeg synes også Bjorkstrand er litt old school.

Men sålenge man vinner så blir det feil uansett hva man begrunner med. Viking gjorde litt det samme med BB og Jensen/Aarsheim.

Bjorkstrand sin hockey er kun kjekk fordi vi vinner. Hadde vi ikke vunnet så hadde Oilers fort blitt et grått og kjedelig lag med den hockeyen.

Timing er alltid vanskelig. Jeg aner ikke hva Oilers tenker. Ei heller hva vi får. Men jeg tenker at Christiansen ønsker å ta Oilers enda et steg framover.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Stavanger Oilers har tatt sitt første U20 NM Gull med Sander Husebø i hovedrollen.
De slo MS 1-0 i forrige kamp der Hoekstra sto en meget god kamp i buret.
Lørenskog i finalen hadde hentet ned 6-7 spillere fra A-laget som rykket opp til Fjordkraftligaen. Men Oilers var suverende.

Veldig kult og kjekt at det fortsetter å gro godt i ungdomsavdelingen

https://www.hockey4you.no/post/spiller- ... 20-nm-gull

eppaen

Legg inn av eppaen »

Sjelden sett en mer kavete utgave i den tredje perioden. Helt uten rytme og bare måker på uten å etablere så mye som et eneste angrep 5 mot 5.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

TAdams6 skrev: man apr 03, 2023 8:56 pm Stavanger Oilers har tatt sitt første U20 NM Gull med Sander Husebø i hovedrollen.
De slo MS 1-0 i forrige kamp der Hoekstra sto en meget god kamp i buret.
Lørenskog i finalen hadde hentet ned 6-7 spillere fra A-laget som rykket opp til Fjordkraftligaen. Men Oilers var suverende.

Veldig kult og kjekt at det fortsetter å gro godt i ungdomsavdelingen

https://www.hockey4you.no/post/spiller- ... 20-nm-gull
Det som ingen utfordrer Oilers på, er hvor skal alle de talentfulle guttene spille etter U20? Det er veldig synd at det ikke finnes lag i 1 div.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

eppaen skrev: man apr 03, 2023 9:30 pm Sjelden sett en mer kavete utgave i den tredje perioden. Helt uten rytme og bare måker på uten å etablere så mye som et eneste angrep 5 mot 5.
Her var jeg veldig negativ i forkant :) som alltid, fikk dessverre rett da.

Sil ville kuttet av seg hode for å vinne i går. Oilers kom seg aldri fra sjokket fra 1 periode. Oilers må vinne onsdag...ellers er jeg redd det er kjørt.

Håper og Higson treffer mer på importene neste sesong, Beck, Gervais er gode....men ikke Burton nivå som er der vi må ligge. Når det er sagt, så var ikke den norske stammen noe å skryte av i går heller.

Vi får trøste oss med at alle kan heve seg 2-3 hakk...det som Oilers viste i går blir det ikke "byttå" av.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»