2023 ATP Tour

Svar
Skraevadottir

Re: 2023 ATP Tour

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: tir mar 28, 2023 11:58 pm
Skraevadottir skrev: tir mar 28, 2023 8:58 pm
LittleSteven skrev: tir mar 28, 2023 7:19 pm

Sinner ser virkelig ut til å slå ut i full blomst.
Hvordan er han på grusen? Kan han bli en fjerdefavoritt til RG? Ser han er nr. 6 hos Unibet, bak Rune og Tsitsipas (hvor Nadal faktisk er nr. 3!).
https://www.unibet.nu/betting/sports/event/1019004031
Han er bra på alle dekker, men best på hardcourt. Syns oddsen gir mening her, både med tanke på at han er nummer seks og at Nadal ikke er høyere enn nummer tre.

Ellers er jo ikke Holger Rune i noe sånn superform foreløpig, spilte ikke spesielt bra mot Taylor Fritz nå i kveld. Amerikaneren, derimot, så ganske solid ut. Bør kunne presse Alcaraz litt, i hvert fall. Får se hva Alcaraz finner på mot Tommy Paul. Det er jo en annen sterk amerikaner, men han skal ikke være bra nok til å slå Alcaraz når sistnevnte er i denne formen her.
Ja ok, da skjønner jeg mer oddsen hans. Men Nadals odds... joda, det er vel logisk pt., men det er Nadal, i RG. Stiller han til start, er han favoritt.

Har sett alt for lite tennis siden AO, men virker å ha vært mye bra tennis i USA nå, så skal prøve å få med meg avslutningen på Miami :)
Gjør det! Jeg har sett ganske mye, faktisk, men sitter ikke våken midt på natta for å se.

Ellers skjønner jeg hva du mener når det gjelder Nadal, men nå er det jo veldig usikkert hvilken forfatning han er i. I tillegg har han vel ikke fått til noe som helst siden Wimbledon i fjor, og selv om han greier å holde seg skadefri og frisk inn mot RG, er det ingen selvfølge at han skulle vinne der heller når man ser nivået til Djokovic og Alcaraz. Han må komme tilbake i topp, topp form om han skal ha noen sjanse.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Sinner server under 50% 1.servere og likevel fullstendig overlegen finlenderen. Sinner mot Alcaraz kan bli litt av en match her.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: ons mar 29, 2023 9:48 pm Sinner server under 50% 1.servere og likevel fullstendig overlegen finlenderen. Sinner mot Alcaraz kan bli litt av en match her.
Absolutt. Alcaraz - Fritz er imidlertid ikke spilt ennå, men skal spilles i kveld/natt i stedet pga. regn. Er meldt litt variabelt vær i dagene som kommer, men bør være lange nok perioder med sol eller i det minste opphold til at de skal kunne gjennomføre greit.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Skraevadottir skrev: tor mar 30, 2023 8:31 am
GoingKronos skrev: ons mar 29, 2023 9:48 pm Sinner server under 50% 1.servere og likevel fullstendig overlegen finlenderen. Sinner mot Alcaraz kan bli litt av en match her.
Absolutt. Alcaraz - Fritz er imidlertid ikke spilt ennå, men skal spilles i kveld/natt i stedet pga. regn. Er meldt litt variabelt vær i dagene som kommer, men bør være lange nok perioder med sol eller i det minste opphold til at de skal kunne gjennomføre greit.
Jepp, regn igjen. Kan bli en stor fordel for Sinner om de andre må spille kampene tett mot slutten.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: tor mar 30, 2023 7:59 pm
Skraevadottir skrev: tor mar 30, 2023 8:31 am
GoingKronos skrev: ons mar 29, 2023 9:48 pm Sinner server under 50% 1.servere og likevel fullstendig overlegen finlenderen. Sinner mot Alcaraz kan bli litt av en match her.
Absolutt. Alcaraz - Fritz er imidlertid ikke spilt ennå, men skal spilles i kveld/natt i stedet pga. regn. Er meldt litt variabelt vær i dagene som kommer, men bør være lange nok perioder med sol eller i det minste opphold til at de skal kunne gjennomføre greit.
Jepp, regn igjen. Kan bli en stor fordel for Sinner om de andre må spille kampene tett mot slutten.
Jeg tror faktisk ikke det har så mye å si for Alcaraz. Han fikk jo blant annet et latterlig tøft program i US Open i fjor med en rekke femsettere, men så hyperfresh ut i finalen allikevel. Dessuten tror jeg det var i Barcelona at han måtte spille semifinale og finale på samme dag, hvor semifinalen mot DeMinaur var en ekstremt tøff tresetter; da knuste han allikevel Carreno Busta enkelt i finalen etterpå. Men Sinner kan helt klart slå Alcaraz, men da må han spille bedre enn i Indian Wells-semien.

Ellers er Medvedev kommet seg til semi. En seier til, så tar han over ledelsen i ATP-racet. Kan faktisk bli veldig spennende om #1-tittelen framover da, med skikkelig kniving mellom tre mann. Mulig Tsitsipas kan melde seg på også, men jeg er litt i tvil om han greier å levere bra nok fra Wimbledon og ut til å være en trussel mot de tre andre. Snakker selvsagt om Djokovic, Alcaraz og Medvedev, om det skulle være noen tvil :p

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Alcaraz slår Fritz ganske enkelt, og da får vi drømmesemi igjen mellom Alcaraz og Sinner på øvre halvdel. Får også den beste semien vi kunne fått på nedre halvdel med Medvedev og Khachanov. Medvedev og Khachanov er litt interessant på andre måter også, ettersom begge er russere, begge er født i 1996, og begge er 198 cm på strømpelesten.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Skraevadottir skrev: fre mar 31, 2023 7:55 am Alcaraz slår Fritz ganske enkelt, og da får vi drømmesemi igjen mellom Alcaraz og Sinner på øvre halvdel.
Og Alcaraz er storfavoritt, får over 3 ganger innsatsen på Sinner. Da de møttes i Indian Wells så var oddsen under 2,50, og det at forholdene er raskere her bør jo være fordel for Sinner.

Kampen begynner først 1 i natt, så blir nok først å se den i reprise i morgen. Medvedev har hatt en helt utrolig lett vei og bør jo vinne greit i kveld også.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: fre mar 31, 2023 11:02 am
Skraevadottir skrev: fre mar 31, 2023 7:55 am Alcaraz slår Fritz ganske enkelt, og da får vi drømmesemi igjen mellom Alcaraz og Sinner på øvre halvdel.
Og Alcaraz er storfavoritt, får over 3 ganger innsatsen på Sinner. Da de møttes i Indian Wells så var oddsen under 2,50, og det at forholdene er raskere her bør jo være fordel for Sinner.

Kampen begynner først 1 i natt, så blir nok først å se den i reprise i morgen. Medvedev har hatt en helt utrolig lett vei og bør jo vinne greit i kveld også.
Ja, enig i at Sinner har en sjanse, men oddsen er jo riktig uansett. Ellers er det ikke noen tvil om at Medvedev har hatt en forbløffende enkel vei til semi, men jeg tror det kan bli litt jevnere i denne kampen; Khachanov har vist meget god form i Miami og vært den klart beste spilleren (sammen med Daniil the Dog) på den halvdelen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Ble en tøff tresetter, ja. Khachanov vant faktisk flere poeng totalt i kampen, men Medvedev var best da det dro seg til i avgjørende sett, fikk breaket, og spilte deretter sin beste tennis i kampen. Sterkt mentalt av Daniil the Dog, som når sin femte finale på rad. Det er jo helt drøyt, da.

Shine

Legg inn av Shine »

Da går kanskje Medvedev forbi Casper på ATP-rankingen allerede på mandag?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Shine skrev: fre mar 31, 2023 10:11 pm Da går kanskje Medvedev forbi Casper på ATP-rankingen allerede på mandag?
Da må han vinne finalen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Vi var inne på at det kunne skje: Sinner slår Alcaraz etter å ha tapt første sett, og dermed gjør han også Alcaraz' comeback som nummer 1 svært kortlevd. For et nydelig rivaleri det er i ferd med å bli mellom disse to. Sinner viser i starten av denne sesongen at vi kan vente store ting fra ham også, så jeg tror tennisen er i trygge hender med Alcaraz, Sinner og Rune som tre ekstremt bra spillere som kommer til å fullføre generasjonsskiftet fra gamle Big Three til nye Big Three. Så er det selvsagt også andre som kan blande seg inn (hvem vet hvor god Musetti kan bli, f. eks) men jeg har mest tro på disse tre. Generasjonen 95-99 er bedre enn 90-94, men det er vel ting som tyder på at ingen fra denne generasjonen har det som skal til for å bli dominerende skikkelser over mange år, selv om det er mange bra spillere der som kommer til å være med og prege sporten.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Fantastisk 1.sett - et helt sinnsykt nivå, satt tidvis å bare måpte.

Kampen roer seg litt ned utover, og tredje sett blir en nedtur siden Alcaraz opplagt slet med skade.

Nå håper jeg virkelig Sinner vinner finalen. Medvedev er knapp favoritt på oddsen. Finalen går søndag klokka 19.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Klart for finale nå, syns dette har vært årets beste turnering med margin.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Sinner ikke til å kjenne igjen, har hatt timeout der han fikk tabletter. Taper dog første sett bare 7-5. Får se om han kan komme seg tilbake, surt å ha en sykedag i en masters finale.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Enig i at Sinner ikke ser helt fresh ut i dag. Samtidig, hadde jo et break opp, så det så bra ut før Medvedev begynte å sette forehanden sin bedre. Medvedev får også fordelen av å begynne å serve i andre sett, noe som kan bli avgjørende her.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Sinner sliter voldsomt utpå der nå. Ser rett og slett kjørt ut.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Skikkelig nedtur av en finale, fikk stort hele denne turneringen gratis Medvedev.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: søn apr 02, 2023 8:47 pm Skikkelig nedtur av en finale, fikk stort hele denne turneringen gratis Medvedev.
Bortsett fra semien så er jeg enig. Ble overraskende enkelt i dag, Sinner så rett og slett ikke frisk ut. Samtidig syns jeg Medvedev var veldig bra fra da han brøt tilbake i første sett og ut matchen. Fem finaler på rad og fire titler på de finalene. Det er jo helt ellevilt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: søn apr 02, 2023 8:57 pm
Skraevadottir skrev: søn apr 02, 2023 8:51 pm
GoingKronos skrev: søn apr 02, 2023 8:47 pm Skikkelig nedtur av en finale, fikk stort hele denne turneringen gratis Medvedev.
Bortsett fra semien så er jeg enig. Ble overraskende enkelt i dag, Sinner så rett og slett ikke frisk ut. Samtidig syns jeg Medvedev var veldig bra fra da han brøt tilbake i første sett og ut matchen. Fem finaler på rad og fire titler på de finalene. Det er jo helt ellevilt.
Enig, helt insane form på ham om dagen! Spent på om han kan blande seg inn i sluttfasen av grusturneringene også nå.
Spørs vel, men kanskje unntaksvis. Samtidig syns jeg han har blitt bedre til å ta kontroll over spillet i år enn hva han var i fjor. Det er jo viktig å kunne sette fart selv på grus. Men han ser litt mer utilpass ut der generelt sett.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Da øker sjansene for en stor tittel til Ruud, men da må han håpe at noen slår ut Djokovic. Han selv har ikke vært i nærheten av å slå serberen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: tir apr 04, 2023 2:50 pm https://www.vg.no/sport/i/JQ3oyJ/nadal- ... lo-masters

Ser ut som turneringer med de alle tre lar vente på seg... :(

Edit: får se når Nadal kommer tilbake, men bare å miste denne turneringen øker sjansene betraktelig for at han blir ranket utenfor topp 8, og kanskje til og med utenfor topp 12, i RG. Sistnevnte scenario gjør at han kan møte Novak i 4. runde...
Kjedelige greier, men får prøve å benytte anledninga til å gå et stykke. Spiller imidlertid først i Estoril, har sin første kamp i femdraget i dag mot Joao Sousa.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: søn apr 09, 2023 12:31 pm Casper er en fin fyr :) Skulle da bare mangle, flaut det Wimbledon gjorde i fjor!

https://www.vg.no/sport/i/XbE5ao/casper ... e-er-foedt
Enig med både Wimbledon, Casper og deg, men vi er nok i mindretall. Jeg er kjempeglad for at de får delta enkelt og greit i kraft av å være seg selv!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Skraevadottir skrev: søn apr 09, 2023 11:57 pm
LittleSteven skrev: søn apr 09, 2023 12:31 pm Casper er en fin fyr :) Skulle da bare mangle, flaut det Wimbledon gjorde i fjor!

https://www.vg.no/sport/i/XbE5ao/casper ... e-er-foedt
Enig med både Wimbledon, Casper og deg, men vi er nok i mindretall. Jeg er kjempeglad for at de får delta enkelt og greit i kraft av å være seg selv!
Ingen problem med at russere får delta i Wimbledon, men man bør sikre at ingen idrettsutøvere får noen form for støtte fra Russland eller dets mange oligarker. Jeg regner med at det kanskje ikke er noe problem for de russiske superstjernene (om de ikke har noen tvilsomme sponsorer), men det kan være et problem på nivået under.

For OL blir det noe helt annet, vi vet at OL er en nasjonskamp og at Russland vil feire enhver medalje uansett om det skjer under nøytralt flagg. Så det bør være helt uaktuelt. Og det løses lettest med at Frankrike bare sier at det er uaktuelt å gi utøvere visa for å delta i OL, ingen sjanse for at IOC da velger å avlyse mesterskapet - for det er ikke mulig å gjennomføre andre plasser med et års forberedelse.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: man apr 10, 2023 8:50 am
Skraevadottir skrev: søn apr 09, 2023 11:57 pm
LittleSteven skrev: søn apr 09, 2023 12:31 pm Casper er en fin fyr :) Skulle da bare mangle, flaut det Wimbledon gjorde i fjor!

https://www.vg.no/sport/i/XbE5ao/casper ... e-er-foedt
Enig med både Wimbledon, Casper og deg, men vi er nok i mindretall. Jeg er kjempeglad for at de får delta enkelt og greit i kraft av å være seg selv!
Ingen problem med at russere får delta i Wimbledon, men man bør sikre at ingen idrettsutøvere får noen form for støtte fra Russland eller dets mange oligarker. Jeg regner med at det kanskje ikke er noe problem for de russiske superstjernene (om de ikke har noen tvilsomme sponsorer), men det kan være et problem på nivået under.

For OL blir det noe helt annet, vi vet at OL er en nasjonskamp og at Russland vil feire enhver medalje uansett om det skjer under nøytralt flagg. Så det bør være helt uaktuelt. Og det løses lettest med at Frankrike bare sier at det er uaktuelt å gi utøvere visa for å delta i OL, ingen sjanse for at IOC da velger å avlyse mesterskapet - for det er ikke mulig å gjennomføre andre plasser med et års forberedelse.
Enig i at OL er litt annerledes, men samtidig syns jeg det burde kunne være mulig for russere å delta så lenge de ikke har noen støtte fra eller representerer statsapparatet på noen som helst måte. Men la oss ikke ta den diskusjonen nå, sikkert noen som sitter der og slår knyttneven i bordet og er fly forbanna :p

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Musetti slår landsmannen Luca Nardi 6-0, 6-0. Ikke så ofte man ser det resultatet på dette nivået.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Skraevadottir skrev: ons apr 12, 2023 3:39 pm Musetti slår landsmannen Luca Nardi 6-0, 6-0. Ikke så ofte man ser det resultatet på dette nivået.
Slo jo Kecmanovic 6-0 i 2.sett i går også, så tre 6-0 på rad er ganske utrolig. Jeg så første settet av den kampen, og det var jevnt lenge før Musetti gjorde et helt dominant tiebreak og da gikk lufta ut av serberen som sikkert var sliten etter forrige uke.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Rune ser ut til å ha null problemer med Thiem, nivåforskjell.

Mest drama var det når Rune slo til linjedommer med raketten sin. Det var dog et uhell da han forsøkte å nå en ball langt bak i banen, men den kvinnelige dommeren fikk vondt og ble byttet ut.

Så er det jo ganske uvanlig i dag med linjedommere, så spillere tenker kanskje ikke så mye på at dem er der lengre. Men i grusturneringer er det vel mer vanlig enn ikke med disse skapningene fra en annen tidsalder.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Berrettini opp 5-0 og ender med å tape settet 5-7 mot Cerundolo. Ikke ofte man ser det..

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: tor apr 13, 2023 5:36 pm Break-party sammen med Musetti og Djoko i Monte Carlo! Flere breaks enn hold, insane.

For øvrig kommet rapporter på at Nadal kommer til å trekke seg med 90 % sikkerhet fra Barcelona, og at han også er usikker til Madrid... Hvis han mister begge de to, da blir jeg meget skeptisk til sjansene hans i RG, og til og med om han i det hele tatt stiller!
Ser ikke bra ut for Nadal, nei. Ellers er det jo en ganske spesiell kamp mellom Djoko og Musetti, som du er inne på. Nå greide omsider Musetti å holde, mens Djokovic fikk en del sinte italienere i mot seg etter å ha klaget på en dommeravgjørelse. Så skal det sies at Djokovic vel hadde riktig. Tror uansett at han tar dette. Musetti har jo trua Djokovic noen ganger tidligere, men da kollapsa fullstendig til slutt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»