Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
silkyglenjohnson

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av silkyglenjohnson »

chelsea8 skrev: lør apr 01, 2023 8:35 am Verdens ti beste klubber. Verken Arsenal eller Napoli inne på listen enda.


20230401_083353.jpg
Synes dette ser riktig ut. Eneste er vel at Chelsea og Liverpool kanskje skulle vært noen plasser høyere.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

chelsea8 skrev: lør apr 01, 2023 8:35 am Verdens ti beste klubber. Verken Arsenal eller Napoli inne på listen enda.
Rart det der, når det er basert på resultater i CL og EL de siste 5 årene.

Her har du forøvrig verdens ti beste angrepsspillere:

1. Cristiano Ronaldo
2. Lionel Messi
3. Robert Lewandowski
4. Karim Benzema
5. Raúl
6. Ruud van Nistelrooy
7. Thomas Müller
8. Thierry Henry
9. Alfredo di Stéfano
10. Zlatan Ibrahimovic
Liste over spillere med flest mål i CL-historien

Som du ser så er ikke Saka, Martinelli eller Gabriel Jesús på listen, verden ser på dem som temmelig mediokre fortsatt. Faktisk har ikke Premier League den dag idag én eneste av verdens beste angrepsspillere.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Goddamn som vi har falt btw. Atlético Madrid var jo som kjent verdens nest-beste lag i 2018.

Bilde

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

I dag håper jeg på:

Kepa
Chalo K2 Badia Chilly B
Enzo Kova
Madueke Kai Mudryk
Felix

Som i praksis blir en trebackslinje, med Chilwell som veldig offensiv og Chalobah som holder igjen.

I realiteten tror jeg det blir:

Kepa
Chalo K2 (burde vært Badia) Cucu
Ruben Enzo Kova Chilly
Kai Felix Mudryk

Tror Reece spares, og det er verken feil eller riktig, det bare er sånn det er. Cucu og Chalo får belønning for å ha vært med laget hele uka. Kante og Mount får seg et innhopp mot slutten.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

U18 ser ut til å lande en komfortabel seier mot Villa. 3-1 nå, Stutter, Flower og Dyer med målene.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Lew_Ashby skrev: lør apr 01, 2023 2:41 pm U18 ser ut til å lande en komfortabel seier mot Villa. 3-1 nå, Stutter, Flower og Dyer med målene.
4-1 nå

Stutter på straffe

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Man City pisser på Liverpool, som vi har i neste match. Enorm nivåforskjell.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Drøyt at vi må møte dette City laget eller Tuchels Bayern hvis vi flakser oss igjennom Madrid

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Havertz, Felix og Mudryk på topp i dag.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Kepa
James, Koulibaly, Cucurella
Loftus-Cheek, Enzo, Kovacic, Chilwell
Havertz, Mudryk, Felix

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Liker laget, bortsett fra Loftus-Cheek (som spiller av nødvendighet). Liker veldig godt at vi har to så gode ballspillere som James og Cucurella i backrekka. Begge to er uberkomfortable med å ta ballen fremover og gjøre et riktig valg med den. De er også gode igangsettere. Det trengs når K2 også er bak i der. Veldig spent på angrepstrioen. Likte den godt mot Leicester, så håper de har tatt ytterligere steg nå.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Høyreback og venstreback som stoppere i 3-backslinje går jeg ut ifra. Interessant disponert, og viser at Chalobah er fullstendig ute i kulden.

Kult at Mudryk gis en ny sjanse idag, håper det sitter litt bedre idag.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Benken i dag er et steg i riktig retning. Gone er Auba, Zakaria og Ziyech, mens vi nå bare har unge, spennende spillere der som alle vil bevise seg for oss. Tipper vi i hvert fall får innhopp fra Mount og Kante som et ledd i deres opptrening, mens Madueke også kanskje får noe tid avhengig av hvordan kampen går. Conor Man kommer nesten garantert inn. Jeg tror også Chalobah kommer til å få et kvarters tid, minimum, for å avlaste Reece.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Kiano Dyer (16) for U18 idag 😍 Nydelig spillertype, håper han får debuten sin for U21 seinest neste sesong.


thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Viasat tror Loftus-Cheek er stopper og James vingback ja, enten vet de noe resten ikke vet eller så kan de jo ikke følge særlig mye med?

Loftus-Cheek har spilt en del på vingback og James har spilt en del som stopper i trebacks-linje. Men Loftus Cheek har vel "aldri" spilt stopper?

Enten er det 4-backslinje eller så er James stopper. Kan ikke forstå noe annet. Nekter å tro at Loftus-Cheek er stopper.

Rory-r

Legg inn av Rory-r »

Inbetweener skrev: lør apr 01, 2023 5:35 pm Liker laget, bortsett fra Loftus-Cheek (som spiller av nødvendighet). Liker veldig godt at vi har to så gode ballspillere som James og Cucurella i backrekka. Begge to er uberkomfortable med å ta ballen fremover og gjøre et riktig valg med den. De er også gode igangsettere. Det trengs når K2 også er bak i der. Veldig spent på angrepstrioen. Likte den godt mot Leicester, så håper de har tatt ytterligere steg nå.
Jeg kan ikke se at det er en nødvendighet å kjøre inn RLC. Om Potter har planlagt at James skal spille høyre stopper og RLC høyre vingback så straffer han laget dobbelt opp. James er en av verdens beste vingback som tas ut av posisjon hvor vi har Badiashile på benken og RLC er på banen (smertelig i seg selv)

Rory-r

Legg inn av Rory-r »

thewaterfall skrev: lør apr 01, 2023 6:20 pm Enten er det 4-backslinje eller så er James stopper. Kan ikke forstå noe annet. Nekter å tro at Loftus-Cheek er stopper.
Enig. RLC involverer seg nesten ALDRI i dueller, så han milevis unna stoppermateriale.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Rory-r skrev: lør apr 01, 2023 6:22 pm James er en av verdens beste vingback som tas ut av posisjon hvor vi har Badiashile på benken og RLC er på banen (smertelig i seg selv)

Jeg stusser over det samme. Jeg liker laget jevnt over, men jeg ville byttet RLC og Badiashile.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Kan rett og slett ikke skjønne annet enn at det er 3-4-3 med RLC som vingback og James som stopper.

Man har jo tidligere snakket om slitasjen vingbackrollen har på James sin skrøpelige kropp, kanskje regelmessige skift for Fofana som RCB er noe vi må bli vant til i fremtiden. Om det bare reduserer sjansen for skader med 10% er det nesten verdt det.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Jeg liker ikke å spå resultat rett før kamp i frykt for å jinxe, men helt seriøst: Dette er et så sterkt lag at her skal vi ha tre poeng på hjemmebane.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Er ikke Badiashile først og fremst venstre stopper da? Han er i alle fall venstrefotet og Potter ønsker vel en høyrefotet stopper på høyresiden. Slik sett er det ikke snakk om RLC vs Badiashile, men RLC vs Chalobah f.eks. i mine øyne.

Hvordan i helvete er det du ser ut James?!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jepp, selsvagt James RCB. Viasat sjokkerende nok null peiling.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Hadde forventet bedre av Helland i studio, han synes jeg har peiling. Semb og co har jeg null forventinger til derimot så er ikke overrasket over at de ikke henger med.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Å ikke sentre til Havertz på åpent mål er så sjokkerende svakt fra Mudryk. Det der er type kampavgjørende valg, og noe jeg mener er nesten tilsvarende forsvarer som får balltap som bakerste mann. Forskjell på 0-0 og 1-0.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Synes Félix gjør feil der når han gir ballen til Havertz heller enn Mudryk. Jeg skal være forsiktig med å spekulere, men det er nesten som om han gjorde det valget som ga ham selv den beste sjansen til å score - altså at han vurderte det som at Havertz ville sende ballen tilbake til Félix.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Lew_Ashby skrev: lør apr 01, 2023 6:41 pm Å ikke sentre til Havertz på åpent mål er så sjokkerende svakt fra Mudryk.
Det er en situasjon som oppstår raskt ved at han vinner ballen høyt. Jeg mener at det er ikke feil å avslutte der, selv om en pasning hadde garantert gitt et mål. God redning av Martinez.

Vi slipper til alt for mye i mot. Watkins to ganger alene med keeper og et skudd i tverrligger på 15 minutter.
Sist redigert av chelsea8 den lør apr 01, 2023 6:48 pm, redigert 1 gang totalt.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Fyfaen Cucurella

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Jolla skrev: lør apr 01, 2023 6:47 pm Synes Félix gjør feil der når han gir ballen til Havertz heller enn Mudryk. Jeg skal være forsiktig med å spekulere, men det er nesten som om han gjorde det valget som ga ham selv den beste sjansen til å score - altså at han vurderte det som at Havertz ville sende ballen tilbake til Félix.
Enig. Presis nok pasning der så er Mudryk alene 1-mot-1

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

chelsea8 skrev: lør apr 01, 2023 6:47 pm
Lew_Ashby skrev: lør apr 01, 2023 6:41 pm Å ikke sentre til Havertz på åpent mål er så sjokkerende svakt fra Mudryk.
Det er en situasjon som oppstår raskt ved at han vinner ballen høyt. Jeg mener at det er ikke feil å avslutte der, selv om en pasning hadde garantert gitt et mål. God redning av Martinez.

Vi slipper til alt for mye i mot. Watkins to ganger alene med keeper og et skudd i tverrligger på 15 minutter.
Emm skal han se Havertz (tror han faktisk gjør det og avslutter selv allikevel). Forskjell på 0-0 og 1-0.

Like ræv involvering som forsvaret vårt på 0-1 for meg.

startelver

Legg inn av startelver »

Potter må vel snart gå hvis dette ikke snur fort.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»