Arfan Bhatti kommer hjem

Svar
Queenie

Re: Arfan Bhatti kommer hjem

Legg inn av Queenie »

Er han fortsatt gift med konvertitten?

Han ønsker seg nok til Halden eller Bastø

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Flott at Bhatti utleveres slik at han kan stilles til ansvar for sine handlinger.

Så får vi håpe de holder bedre øye med han denne gangen.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »


TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Blir sikkert frikjent.

Shine

Legg inn av Shine »

Kan han ikke bare bli i Tora Bora fjellene. Forrige gang de tiltalte han så endte det opp med at han fikk utbetalt erstatning for urettmessig varetektfengsling om jeg husker rett.

Corvus

Legg inn av Corvus »

newsflash skrev: fre mar 31, 2023 10:32 pm Flott at Bhatti utleveres slik at han kan stilles til ansvar for sine handlinger.

Så får vi håpe de holder bedre øye med han denne gangen.
Hjem i privatfly, et par år i fengsel, og så ut igjen for å radikalisere nye sjeler til terrorangrep.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Najumuddin Faraj Ahmad vil også hjem.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Hjemreise Taliban-style...

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Corvus skrev: fre mar 31, 2023 10:41 pm
newsflash skrev: fre mar 31, 2023 10:32 pm Flott at Bhatti utleveres slik at han kan stilles til ansvar for sine handlinger.

Så får vi håpe de holder bedre øye med han denne gangen.
Hjem i privatfly, et par år i fengsel, og så ut igjen for å radikalisere nye sjeler til terrorangrep.
Hvorfor mener du art han skal slippe lettere enn for eksempel Ubaydullah Hussein, kopi;
"Høyesterett mener Hussain var å anse som deltaker i IS fra årsskiftet 2013/2014 til desember 2015.

Den tidligere talsmannen for Profetens Ummah dømmes for å ha deltakelse i IS, for å ha rekruttert to medlemmer, og bidratt med økonomisk og materiell støtte til to andre medlemmer av terrororganisasjonen."

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Var ikke USA med og dannet bakgrunn for stiftelsen av IS, eller husker jeg feil?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Fordomsfull skrev: fre mar 31, 2023 10:59 pm
Corvus skrev: fre mar 31, 2023 10:41 pm
newsflash skrev: fre mar 31, 2023 10:32 pm Flott at Bhatti utleveres slik at han kan stilles til ansvar for sine handlinger.

Så får vi håpe de holder bedre øye med han denne gangen.
Hjem i privatfly, et par år i fengsel, og så ut igjen for å radikalisere nye sjeler til terrorangrep.
Hvorfor mener du art han skal slippe lettere enn for eksempel Ubaydullah Hussein, kopi;
"Høyesterett mener Hussain var å anse som deltaker i IS fra årsskiftet 2013/2014 til desember 2015.

Den tidligere talsmannen for Profetens Ummah dømmes for å ha deltakelse i IS, for å ha rekruttert to medlemmer, og bidratt med økonomisk og materiell støtte til to andre medlemmer av terrororganisasjonen."
Det bør vel bli noe av det samme for bhatti også. Håper i hvert fall det.
Og så må pst fotfølge han i ettertid..

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Shine skrev: fre mar 31, 2023 10:38 pm Kan han ikke bare bli i Tora Bora fjellene. Forrige gang de tiltalte han så endte det opp med at han fikk utbetalt erstatning for urettmessig varetektfengsling om jeg husker rett.
Forrige gang han satt fengslet i Pakistan sa han til TV2-reporteren at han aldri mer skulle tilbake til Norge. Men med en gang han ble sluppet ut, kastet han seg tvert på et fly til landet der han vokste opp med de vantro..

Har ikke noe tro på at denne terrorist-sympatisøren, får noen lengre straff i Norge. Det blir nok bare ett år eller to, og så er det klapp på skuldra og formaning om at dette må du ikke gjøre flere ganger..

Corvus

Legg inn av Corvus »

Malacay skrev: fre mar 31, 2023 11:13 pm
Corvus skrev: fre mar 31, 2023 10:41 pm
newsflash skrev: fre mar 31, 2023 10:32 pm Flott at Bhatti utleveres slik at han kan stilles til ansvar for sine handlinger.

Så får vi håpe de holder bedre øye med han denne gangen.
Hjem i privatfly, et par år i fengsel, og så ut igjen for å radikalisere nye sjeler til terrorangrep.
Her er det nok politikk på øverste nivå med i bildet. Pakistan har mer enn nok av terrorister buret inne, Norge har lyst til å sende ut et signal ved å få Bhatti i buret og kaste nøkkelen. Skal mye til for at Bhatti unngår forvaring dersom han blir dømt her med tanke på rullebladet.
Forvaring? Kaste nøkkelen?
Har jeg overhodet ingen tro på.
Men vi får jo se.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Corvus skrev: fre mar 31, 2023 11:47 pm
Malacay skrev: fre mar 31, 2023 11:13 pm
Corvus skrev: fre mar 31, 2023 10:41 pm

Hjem i privatfly, et par år i fengsel, og så ut igjen for å radikalisere nye sjeler til terrorangrep.
Her er det nok politikk på øverste nivå med i bildet. Pakistan har mer enn nok av terrorister buret inne, Norge har lyst til å sende ut et signal ved å få Bhatti i buret og kaste nøkkelen. Skal mye til for at Bhatti unngår forvaring dersom han blir dømt her med tanke på rullebladet.
Forvaring? Kaste nøkkelen?
Har jeg overhodet ingen tro på.
Men vi får jo se.
Har ikke jeg noe tro på heller. Nå kommer han tidsnok til å planlegge noe faenskap eller hjernevaske noen til å gjøre "jobben" for seg før Pride Oslo i juni.
Og PST sover vel i timen igjen som vanlig..

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Tenk deg

Jeg bodde midt mellom Arfan Bhatti og Carl I Hagen.
Riktignok ca 200 meter unna med dem på hver side.

Det har muligens gjort meg tll den jeg er den dag i dag

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

og det er ingen 1.april spøk.

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

pfrog567 skrev: fre mar 31, 2023 11:29 pm
Shine skrev: fre mar 31, 2023 10:38 pm Kan han ikke bare bli i Tora Bora fjellene. Forrige gang de tiltalte han så endte det opp med at han fikk utbetalt erstatning for urettmessig varetektfengsling om jeg husker rett.
Forrige gang han satt fengslet i Pakistan sa han til TV2-reporteren at han aldri mer skulle tilbake til Norge. Men med en gang han ble sluppet ut, kastet han seg tvert på et fly til landet der han vokste opp med de vantro..

Har ikke noe tro på at denne terrorist-sympatisøren, får noen lengre straff i Norge. Det blir nok bare ett år eller to, og så er det klapp på skuldra og formaning om at dette må du ikke gjøre flere ganger..
...og så skriver han en bok....gjør ikke alle eminente personer det,da?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Big George skrev: lør apr 01, 2023 12:37 am Tenk deg

Jeg bodde midt mellom Arfan Bhatti og Carl I Hagen.
Riktignok ca 200 meter unna med dem på hver side.

Det har muligens gjort meg tll den jeg er den dag i dag
Akkurat, så både sprengstoff i underbuksa og deportasjon av utlendinger er helt innafor, med andre ord.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Bhattis karriere som ekspertkommentator i NRK er staket ut...

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Hjem for å bli TV2's svar på NRK's Gule

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

"Bettans jul" er avleggs. Inn med "Arfans ramadan"

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Henningsen skrev: fre mar 31, 2023 11:08 pm
Fordomsfull skrev: fre mar 31, 2023 10:59 pm
Corvus skrev: fre mar 31, 2023 10:41 pm

Hjem i privatfly, et par år i fengsel, og så ut igjen for å radikalisere nye sjeler til terrorangrep.
Hvorfor mener du art han skal slippe lettere enn for eksempel Ubaydullah Hussein, kopi;
"Høyesterett mener Hussain var å anse som deltaker i IS fra årsskiftet 2013/2014 til desember 2015.

Den tidligere talsmannen for Profetens Ummah dømmes for å ha deltakelse i IS, for å ha rekruttert to medlemmer, og bidratt med økonomisk og materiell støtte til to andre medlemmer av terrororganisasjonen."
Det bør vel bli noe av det samme for bhatti også. Håper i hvert fall det.
Og så må pst fotfølge han i ettertid..
Lurer på om de klarer å bevise at han var involvert i planleggingen av terroren, drapene&skytingen utenfor 'Per på hjørnet' og - få han dømt på et slikt grunnlag? Da får han høyere dom enn Ubaydullah Husseins 9 år i fengsel. Hussein søkte forresten om prøveløslatelse i 2021, på dagen etter 6 års soning, etter å ha sonet to tredjedeler av straffen, som ble blankt avslått.
Vil de ha noen støttespillere disse her, i muslimske miljøer i Norge? Ja, de hadde jo Zaniar Matapour og jeg tror ihvertfall det er noen som hater homser fremdeles. Men IS er jo både knust og avkledte som reine terrorister og herunder mordere, torturister og kvinnemishandlere. Særlig slike program som på NRK2 for et par dager siden, må da ha fjernet eventuelt slør foran øgene til ikke bare muslimske jenter&kvinner, men og til muslimske gutter&unge menn. Skjønt de IS-jentene/kvinnene i leiren som hadde gjenlevende menn, satt jo og uttrykte lengsel etter å treffe de igjen. DE glimtene filmen viste fra de mannlige IS-terroristenes fengsel, ga ikke inntrykk av samarbeidsvillige og desillusjonerte mennesker og sikkert derfor - var det ingen intervjuer med dem, kun med kvinnene.
Det er vanskelig å vite, for det som synes selvsagt for en selv og for de som tenker som en selv - som at IS overhodet ikke har kjempet for noen rettferdighet - det kan fortone seg helt annerledes for andre. Som vi jo ser i USA, der en svært stor del av befolkningen tror på Trump, mens for de aller fleste nordmenn - fremstår han som helt blåst.
Og til å regulere disse ulike synene og handlingene, har vi lovene og lovens lange arm; politi, PST og forsvaret.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Malacay skrev: fre mar 31, 2023 11:55 pm
Corvus skrev: fre mar 31, 2023 11:47 pm
Malacay skrev: fre mar 31, 2023 11:13 pm

Her er det nok politikk på øverste nivå med i bildet. Pakistan har mer enn nok av terrorister buret inne, Norge har lyst til å sende ut et signal ved å få Bhatti i buret og kaste nøkkelen. Skal mye til for at Bhatti unngår forvaring dersom han blir dømt her med tanke på rullebladet.
Forvaring? Kaste nøkkelen?
Har jeg overhodet ingen tro på.
Men vi får jo se.
Påstand fra min side. Men at norske og pakistanske myndigheter har et nært samarbeid er det ingen tvil om. Og Norge har en betydelig større interesse av å sende ut et signal i denne saken enn det Pakistan har. Der forsvinner han i mengden.
I Norge er det en uavhengig domstol som dømmer. Så hverken politiske myndigheter eller politet bestemmer hvilken straff han får.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Malacay skrev: lør apr 01, 2023 9:39 am
oddvar_kjempebra skrev: lør apr 01, 2023 9:30 am
Malacay skrev: fre mar 31, 2023 11:55 pm

Påstand fra min side. Men at norske og pakistanske myndigheter har et nært samarbeid er det ingen tvil om. Og Norge har en betydelig større interesse av å sende ut et signal i denne saken enn det Pakistan har. Der forsvinner han i mengden.
I Norge er det en uavhengig domstol som dømmer. Så hverken politiske myndigheter eller politet bestemmer hvilken straff han får.
Selvfølgelig avgjør domstolen. Jeg bare påpeker at det er viktigere for Norge at han blir dømt her enn det er for Pakistan at blir bura inne der.
på den ene siden kan en si at rettsaken mot han bør gå for åpen scene og TV-overføres, som saken mot barne&massemorderen ABB ble; slik at folk og eventuelle tvilere selv kan se at de behandles rettferdig, får si hva de mener og ytre seg mm. Og at det norske folk og de som ser på - kan se HVOR klinkende gal de er! Men når en hører hva folk kan få seg til å tro på av usannsynligheter, så kan det rett&slett være at en TV-sendt rettsak, vil konsolidere terrortilhengerne - mer. På den andre siden er jo til syvende&sist åpenhet og ytringsfrihet det vi må tåle og bruke - i demokratiske samfunn. For motsatsen undergraver og gir et skinndemokrati.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Cannabis Connoisseur skrev: fre mar 31, 2023 10:29 pm Tilbudt privatfly, faktisk.
Han er etterlyst for terrorisme. Du skal slite med å finne et flyselskap som aksepter islamisten ombord på et av deres fly.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Kebabben i Norge er bedre enn den i Pakistan.
Så er det vel noen blondiner som syns Arfan er den høye mørke typen. Muligens ikke så innmari taus.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Corvus skrev: fre mar 31, 2023 10:41 pm
newsflash skrev: fre mar 31, 2023 10:32 pm Flott at Bhatti utleveres slik at han kan stilles til ansvar for sine handlinger.

Så får vi håpe de holder bedre øye med han denne gangen.
Hjem i privatfly, et par år i fengsel, og så ut igjen for å radikalisere nye sjeler til terrorangrep.
Dette.

Vi snakker om en av Norges farligste menn her. Noen må sørge for å låse han inne og glemme nøkkelen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Malacay skrev: lør apr 01, 2023 9:39 am
oddvar_kjempebra skrev: lør apr 01, 2023 9:30 am
Malacay skrev: fre mar 31, 2023 11:55 pm

Påstand fra min side. Men at norske og pakistanske myndigheter har et nært samarbeid er det ingen tvil om. Og Norge har en betydelig større interesse av å sende ut et signal i denne saken enn det Pakistan har. Der forsvinner han i mengden.
I Norge er det en uavhengig domstol som dømmer. Så hverken politiske myndigheter eller politet bestemmer hvilken straff han får.
Selvfølgelig avgjør domstolen. Jeg bare påpeker at det er viktigere for Norge at han blir dømt her enn det er for Pakistan at blir bura inne der.
Man kan jo ha en slags kombo. Norsk dom, pakistansk fengsel.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Malacay skrev: lør apr 01, 2023 1:42 am
pfrog567 skrev: lør apr 01, 2023 12:28 am
Corvus skrev: fre mar 31, 2023 11:47 pm
Forvaring? Kaste nøkkelen?
Har jeg overhodet ingen tro på.
Men vi får jo se.
Har ikke jeg noe tro på heller. Nå kommer han tidsnok til å planlegge noe faenskap eller hjernevaske noen til å gjøre "jobben" for seg før Pride Oslo i juni.
Og PST sover vel i timen igjen som vanlig..
Mehl kommer til å invitere Bhatti med i en kommisjon som skal gå gjennom hendelsen er også et alternativ.
Eller så blir Bhatti terrorekspert i NRK, tospann med Lars Gule.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Corvus skrev: lør apr 01, 2023 7:54 pm

Eller så blir Bhatti terrorekspert i NRK, tospann med Lars Gule.
Og Ole Torp gjør comeback som debattleder?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»