Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
smash

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av smash »

Viktig at både den objektive gjerningsbeskrivelsen og mens rea er til stede i forseelsen. Så må man ikke glemme rettsstridsreservasjonen, da. Kan ta med Elden og Marthinussen som ekspertkommentatorer.

Federin

Legg inn av Federin »

PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 11:24 am
FranciscoM skrev: fre mar 31, 2023 11:13 am
slankebrusmannen skrev: fre mar 31, 2023 10:25 am

Nei.
Fordi?
Fordi med 5 kamera vil man med stor sannsynlighet ikke ha noen god vinkel. Den ballen vi så i VM vil garantert dømmes som ute om VAR skal avgjøre i Norge. Og igjen. Kameraene greier heller ikke fange opp nøyaktig når ballen er lengst ute. Den beveger seg litt på 1/24 sekund.

Hvis en offside der en spiller i full spurt kan måles så feil som 30 cm vil man ikke kunne stole på et stillbilde av en ball som triller utenfor streken.

De eneste som får med seg ting som de er er de som er der. Eller om man har et ultra slow motion kamera som de hadde i VM.
Inngår tv-kameraene i disse 5 kameraene? Forhåpentligvis vil VAR i alle fall luke bort dommerfeilene som det er mulig å se ut fra reprise. Jeg lurer på om også en spiller som Brynhildsen vil nyte godt av VAR.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tenk å forlate MFK for å begynne å jobbe i bank.

Hadde jeg blitt direktør i MFK hadde dere faen ikke blitt kvitt meg.

MOFFE

Legg inn av MOFFE »

PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 5:53 pm Tenk å forlate MFK for å begynne å jobbe i bank.

Hadde jeg blitt direktør i MFK hadde dere faen ikke blitt kvitt meg.
Selv en direktør kan få sparken. Hehe

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

MOFFE skrev: fre mar 31, 2023 6:16 pm
PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 5:53 pm Tenk å forlate MFK for å begynne å jobbe i bank.

Hadde jeg blitt direktør i MFK hadde dere faen ikke blitt kvitt meg.
Selv en direktør kan få sparken. Hehe
Jeg hadde blitt elsket. Selv av Kongemannen. Mulig økonomiansvarlig hadde mislikt meg.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Det er en uriaspost. Så fort resultatene går feil vei kommer kravene om ens hode på et fat. Nådeløst og noen ganger urettferdig.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 6:18 pm
MOFFE skrev: fre mar 31, 2023 6:16 pm
PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 5:53 pm Tenk å forlate MFK for å begynne å jobbe i bank.

Hadde jeg blitt direktør i MFK hadde dere faen ikke blitt kvitt meg.
Selv en direktør kan få sparken. Hehe
Jeg hadde blitt elsket. Selv av Kongemannen. Mulig økonomiansvarlig hadde mislikt meg.
15 nye klassespillere hver sesong hadde blitt en spennende utfordring for direktøren.. Men, hadde nok solgt forrige sesongs klassespillere for rekordsummer, så økonomiansvarlig hadde nok svingt seg i krystallysekronen i pur eufori.

MOFFE

Legg inn av MOFFE »

PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 6:18 pm
MOFFE skrev: fre mar 31, 2023 6:16 pm
PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 5:53 pm Tenk å forlate MFK for å begynne å jobbe i bank.

Hadde jeg blitt direktør i MFK hadde dere faen ikke blitt kvitt meg.
Selv en direktør kan få sparken. Hehe
Jeg hadde blitt elsket. Selv av Kongemannen. Mulig økonomiansvarlig hadde mislikt meg.
Nå tror jeg du går for langt ang kongemannen. Men du hadde nok fått hele økonomiavdelingen etter deg gjennom Storgata.

Moist

Legg inn av Moist »

slankebrusmannen skrev: fre mar 31, 2023 11:33 am
FranciscoM skrev: fre mar 31, 2023 11:13 am
slankebrusmannen skrev: fre mar 31, 2023 10:25 am

Nei.
Fordi?
Personen med flagget har en god mulighet til å ha riktig vinkel til å bedømme dette - i situasjonen fra VM befant han seg på linja (hvis ikke skulle han ikke vært i VM i det hele tatt). Et kamera plassert 20 meter fra mållinja har aldri det.

Det vil kreve minst fire kamera å dekke mållinjene slik at man alltid har bilde der ballen er synlig.
God vinkel gjennom mål, keeper og alle spillere mellom?

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

TheRealArt_Verified skrev: fre mar 31, 2023 6:42 pm
PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 6:18 pm
MOFFE skrev: fre mar 31, 2023 6:16 pm

Selv en direktør kan få sparken. Hehe
Jeg hadde blitt elsket. Selv av Kongemannen. Mulig økonomiansvarlig hadde mislikt meg.
15 nye klassespillere hver sesong hadde blitt en spennende utfordring for direktøren.. Men, hadde nok solgt forrige sesongs klassespillere for rekordsummer, så økonomiansvarlig hadde nok svingt seg i krystallysekronen i pur eufori.
Tilnærmet perfekt klubbdrift må en si. Der titler kommer som en fin bi effekt.

Brukeravatar
slankebrusmannen
Innlegg: 1441

Legg inn av slankebrusmannen »

Moist skrev: fre mar 31, 2023 8:23 pm
slankebrusmannen skrev: fre mar 31, 2023 11:33 am
FranciscoM skrev: fre mar 31, 2023 11:13 am

Fordi?
Personen med flagget har en god mulighet til å ha riktig vinkel til å bedømme dette - i situasjonen fra VM befant han seg på linja (hvis ikke skulle han ikke vært i VM i det hele tatt). Et kamera plassert 20 meter fra mållinja har aldri det.

Det vil kreve minst fire kamera å dekke mållinjene slik at man alltid har bilde der ballen er synlig.
God vinkel gjennom mål, keeper og alle spillere mellom?
Målet er ikke i veien. Stengene har samme bredde som og står oppå linja. Spillere kan være i veien, men da må de befinnes seg utenfor banen. Et kamera er uansett verdiløst om det ikke står i forlengelsen av linja, og er ellers utsatt for de samme problemene med spillere i veien. Derfor må du ha minst to. Det skjer ikke i eliteserien.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Har en bitteliten følelse på at VAR kommer til å bli snakket mye om i år.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

PapaSmurf skrev: fre mar 31, 2023 8:55 am
rexenes skrev: fre mar 31, 2023 2:45 am Man trenger ikke perfekte verktøy for å fjerne dommertabber. Vi ser de hele tiden i reprise selv med kun ett kamera. VAR fikser ikke alt, men det kommer til å fikse i hvert fall de verste feilene. At man i blant må vente litt ekstra før et feilaktig mål annulleres er for meg en bagatell.

Ang offsider så er man alltid i faresonen for å vinkes av om man ligger helt på linje. Om var sine kameraer ikke er helt nøyaktige på timing eller mm, så er det i hvertfall en mulighet for å se det igjen. Mye mer nøyaktig enn vinkeglade linjemenn kan klare.
Jeg er ikke sikker på om VAR er bedre på å ta offsider enn linjemenn. Jeg tror det er en illusjon siden TV-bildene ser ut til å ha rett, men det vet vi jo ikke om de har.
Jo. Selvfølgelig er det lettere å ta rett avgjørelse med repetisjoner, slomo og stillbilder.

Linjemenn er egentlig skarpe som pokker de. Jeg har måttet krype til korset mang en gang. Men at de skal være skarpere enn man er med tv-bilder - bilde for bilde.. nekter jeg å tro. Muligens vil VAR dømme feil der linjemannen hadde rett også, men over tid vinner playback soleklart. Vi hadde kanskje vunnet borte mot Godset og tatt gull (alt isolert mot den kampen). Verste «offside» noensinne? Spiller ballen bakover i banen. Det hadde VAR tatt superlett.

Det blir garantert mye bråk første sesong, men dette vil helt sikkert fjerne mye av det verste grumset. Juble 100% for et mål med en gang eller 90% først og så juble igjen.. det tåler jeg lett. For ikke å snakke om når motlaget fratas utlikning på overtid etter en klar offside.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

For de som liker litt "behind the scenes"


Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »


Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Buss observert utenfor Aker Stadion , skal vist være snakk om 22 klassespillere som sårt trengs i en tynnslitt tropp

Visa

Legg inn av Visa »

Berisha er klar for kamp meldes det.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Sheriff snart tilbake, Kaasa trener for fullt neste uke. Bjørnbakk og Ulland Andersen?

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Jobs99 skrev: lør apr 01, 2023 11:13 am Sheriff snart tilbake, Kaasa trener for fullt neste uke. Bjørnbakk og Ulland Andersen?
Måtte Kaasa gå tilbake til alternativt? Trodde han var frisk jeg, var jo med på treningskamp.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Kongemannen skrev: lør apr 01, 2023 9:55 am Buss observert utenfor Aker Stadion , skal vist være snakk om 22 klassespillere som sårt trengs i en tynnslitt tropp
Stavrum avslutter med stil :D

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

HarryH skrev: fre mar 31, 2023 11:11 am Takk for gode ord. Fint å høre at du har blitt nøytral.
Det neste steget må vel bli å ta steget over til Molde?
Lett for å gå for langt, og i stedet bare ta steget over Molde.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Tjaaah skrev: lør apr 01, 2023 3:05 pm
HarryH skrev: fre mar 31, 2023 11:11 am Takk for gode ord. Fint å høre at du har blitt nøytral.
Det neste steget må vel bli å ta steget over til Molde?
Lett for å gå for langt, og i stedet bare ta steget over Molde.
Skrekkscenario.

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

Jobs99 skrev: lør apr 01, 2023 11:13 am Sheriff snart tilbake, Kaasa trener for fullt neste uke. Bjørnbakk og Ulland Andersen?
Er egentlig mer interessert i Ellingsen enn Ulland og Bjørnbak. Lite info å få for oss dødelige..

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Nishy skrev: lør apr 01, 2023 5:06 pm
Jobs99 skrev: lør apr 01, 2023 11:13 am Sheriff snart tilbake, Kaasa trener for fullt neste uke. Bjørnbakk og Ulland Andersen?
Er egentlig mer interessert i Ellingsen enn Ulland og Bjørnbak. Lite info å få for oss dødelige..
Enig, noen som har vært på stadion og sett trening?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

HarryH skrev: lør apr 01, 2023 3:38 pm Skrekkscenario.
For JOlsen sin del betyr vel det at han risikerer å ende opp i tangodrakt.

Absolutt marerittaktig, ja.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Hvilke 11 starter kampen i morgen? Jeg tror:

—————————— Berisha — Eikrem

— Haugen — Breivik — Mannsverk — Eriksen — Linnes

———————— Risa — Haugan — Tiedemann

———————————— Karlstrøm

Dette er vår antatt sterkeste startoppstilling med friske spillere. Jeg tror kanskje Hagelskjær vil få plass i bakrekka på bekostning av en av de vi er vant til å se, dette på grunn av at han har vært meget god.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Brynildsen før Berisha

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jobs99 skrev: lør apr 01, 2023 10:27 pm Brynildsen før Berisha
De to vil fordele spilletiden likt fremover. Jeg vil gjerne se Berisha få mest mulig tid på banen i morra for å bygge bedre relasjoner.

Har klokkertro på at han får en kjempesesong.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Tromsø vs Molde
Dommer: Mohammad Usman Aslam
VAR: Daniel Higraff

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1654

Legg inn av JauKaninen »

Ungdommen i Molde får trene med Makthar Thioune, da jeg var på den alderen så hadde jeg en gymlærer som kunne mer om volleyball enn fotball til å trene oss i fotball. Ikke rart gutta blir gode på vestlandet der

https://www.tv2.no/spesialer/sport/thioune

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»