Hartlepool United

Svar
paul_dalton_11

Re: Hartlepool United

Legg inn av paul_dalton_11 »

Bradford vs. Hartlepool 2-2 (Cooke, Kemp)
Nok en sterk prestasjon av Hartlepool da man igjen tar poeng fra et lag som jager direkte opprykk. Pools tok ledelsen etter 33 minutter da Cooke satte ballen fint i mål etter fine kombinasjoner innenfor Bradford 16-meter. Hartlepool frustrerte hjemmelaget og fansen i første omgang og hjemmelaget ble buet på da dommeren blåste for pause. Toppscoreren i League2, Andy Cook, utliknet fire minutter etter pause etter et innlegg fra et frispark. Med 20 minutter igjen av ordinær tid satte Kemp inn 2-1 etter et fint dribleraid innenfor motstanders boks. Ledelsen varte i sju minutter da Cook reddet et poeng for hjemmelaget med sin andre scoring for dagen og sitt 22 ligamål for sesongen.

Et sterkt bortepoeng av Hartlepool. De to siste kampene har vært årsbeste og det mot motstandere som jager en av de direkte opprykkplassene. Likevel et skår i gleden er at både Crawley og Harrogate vant sine kamper. Dermed faller vi under nedrykksstreken, ett poeng bak Crawley. Men spiller vi som i dag vil vi ha en sjanse til å kjempe om fornyet kontrakt helt inn til siste spark av sesongen. Ansettelsen av John Askey ser ut til å være av den gode sorten. Spørsmål er om ansettelsen kom for sent til å redde plassen?

1045 Poolies blant de 18 137 tilskuerne på Valley Parade. Og de gjorde seg bemerket med å synge ut hjemmefansen i store deler av kampen.

Laget: Stolarczyk; Dodds, Murray, Pruti; Sterry, Cooke, Sylla, Kemp, Ferguson; Umerah (Hamilton 75), Jennings. Ikke benyttet: Killip, Foran, Dolan, Featherstone, Finney, Kiernan.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Det brenner et blått lys for Hartlepools ligaeksistens. Med åtte kamper igjen å spille ligger Pools fem poeng fra sikker plass. Grunnet målforskjell trenger man i praksis seks poeng mer enn Crawley og Colchester på de åtte siste kampene. Det betyr nok at vi må vinne minst halvparten av kampene for å ha et håp om overlevelse. Selv da vil vi være avhengig av at lagene foran oss ikke viser tilsvarende form i innspurten.

I ettermiddag kommer Swindon til Victoria Park. Det er kamp som Pools helst skal vinne for å ha et reelt håp om overlevelse. Ser vi på tabellen så står Swindon med 51 poeng på ellevte plass og skal så i måte være et bedre lag enn våre gutter. Selv om vi ikke har vunnet under vår nye manager John Askey har laget vist gode takter med seks uavgjorte resultater på seks kamper. De fleste av disse kampene har vi møtt lag som kjemper om opprykk, så det har vært stor fremgang under den nye manageren spillemessig. I flere av kampene kunne vi vunnet, men topplag har gjerne flere marginer på sine side enn lagene som kjemper i bunnen.

Manageren har få skader å bekymre seg over, men Murray gikk ut med skade siste og er tvilsom foran dagens kamp. Det er synd for midtstopperen har vært meget god under manager Askey. Sannsynlig erstatter vil være veteranen Hartley, så sant ikke manageren velger å gjøre et formasjonsbytte ved å endre til en flat firer bak og sette inn McDonald på kanten. McDonald har vært ute i kulden siden nyttår, men kom inn å endret kampbildet mot Orient sist. Vi traff både innside av stolpe og tverrligger i løpet av de siste minuttene av kampen mot topplaget og hadde fort kunne sittet igjen med alle tre poengene. Det ville seg dessverre ikke slik og jeg kan vanskelig se at noe annet enn tre poeng i dag vil være godt nok. Hartlepoolfansen drømmer nok om en great escape, men realistisk sett skal det mye til at vi skal slippe unna nedrykkspøkelsets klamme klo som er klar til å dra oss ned på femtenivået.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Hartlepool vs. Swindon 2-1 (Jennings, Finney)
Hartlepool tar tre utrolige viktige poeng i bunnkampen etter å ha snudd 0-1 til 2-1 mot Swindon. Våre gutter fikk en mareritts start da bortelaget tok ledelsen allerede etter fire minutter. Pools tok stadig bedre grep på kampen, men Swindon var ikke ufarlig på overganger. Men Hartlepool lever opp til klubbmottoet Never Say Die og man kjempet helt til sluttsignalet. Belønningen kom etter 88 minutter da McDonald og Sylla kombinerte fint på hjørnet av 16-meteren og McDonald kom igjennom på siden og slo ballen inn til Jennings som styrte ballen i mål. Dermed stod det 1-1, men Pools fortsatte å jage et seiersmål. Fire minutter på overtid så vant Sylla ballen ved midtbanestreken og Finney tok ballen fra sin midtbanekollega, løp oppover banen til han var 20 meter fra mål og skjøt ballen i mål. Dermed ledet Pools 2-1 og de 4815 tilskuerne eksploderte i ekstase. Hjemmelaget kontrollerte de siste fem minuttene og det var spilt nesten ti minutter overtid da dommeren blåste for kampslutt. Dermed er vi kun to poeng bak Crawley og tre poeng bak Colchester. Vi står nå med 1-5-0 på de seks kampene som Askey har ledet laget, noe som gir optimisme foran de sju siste kampene. Men vi ligger fortsatt under nedrykksstreken og trenger å hente hjem flere poeng i påsken. Neste kamp er langfredag i Grimsby før Stevenage gjester Victoria Park andre påskedag.

Laget: Stolarczyk; Dodds, Murray (McDonald 61), Pruti; Sterry, Cooke (Finney 85), Sylla, Kemp (Crawford 85), Ferguson; Umerah (Hamilton 61), Jennings. Ikke benyttet: Killip, Foran, Featherstone.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

paul_dalton_11 skrev: lør apr 01, 2023 10:14 am Det er kamp som Pools helst skal vinne for å ha et reelt håp om overlevelse.
Også manager John Askey sier etter kampen at han hadde en følelse at dette var en kamp vi måtte vinne. Nå har vi heng på lagene foran og vi er kun to poeng bak Crawley, som vi skal møte på hjemmebane i ligainnspurten. Nå er Crawley på topp 3 i formtabellen over de siste seks kampene i League2. Colchester, som er tre poeng for oss, er det laget som har vist dårligst form over de siste seks kampene. Likevel, det handler nå mest om å gjøre jobben i de siste sju gjenstående kampene.

Gjenstående kamper
07.april (B) Grimsby
10.april (H) Stevenage
15.april (B) Newport
18.april (B) Salford
22.april (H) Crawley
29.april (H) Barrow
08.mai (B) Stockport

De to neste kampene i påsken er mot Grimsby og Stevenage. Grimsby står med 48 poeng og ligger på 15.plass, og er dermed ikke involvert i kamp om verken nedrykk eller playoff. Stevenage ligger på tredjeplass, men laget har vært klart bedre hjemme (14-1-4) enn borte (5-10-4). Vi bør nok ha minst tre poeng i løpet av disse to kampene for å holde press på lagene foran. Vi har ikke tapt noen av de seks kampene under Askey, og dagens seier var den første seieren under den nye manageren etter fem uavgjorte kamper. De siste tre kampene har vi stilt uendret mannskap og vi har fått en stabilitet som gjør at en nøktern optimisme er tilbake blant Hartlepoolfansen. Skadelista er også betydelig kortere, noe som gjør at bredden i kamptroppen er mye bedre - noe som har resultert i at manageren har kunne gjort avgjørende bytter de siste kampene. Nå gjelder det bare å opprettholde poengfangsten for å redde plassen.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Ingenting er gjort. Crawley er jaggu passert. Glemmer hele tiden at det kun er to lag som rykker ned.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Lezah skrev: tir apr 11, 2023 3:37 pm Ingenting er gjort. Crawley er jaggu passert. Glemmer hele tiden at det kun er to lag som rykker ned.
Etter åtte kamper uten tap og etter at Crawley var passert var det slutt på moroa, Tre strake tap, senest i dag mot Crawley, så er nedrykket så og si klart! Nå finnes det selvfølgelig en liten teoretisk mulighet, men den er såpass tynn at Hartlepoolfansen nå er klar over at det blir nonligafotball på våre gutter neste sesong. Vi ligger seks poeng bak Crawley med to kamper igjen å spille. Og skal vi være ærlige så har Pools fortjent å rykke ned. Styreformann Raj Singh får ta sin del av skylda med manageransettelsene av Hartley og deretter Curle. At man heller ikke var villig å øke lønna til spillere på utgående kontrakt forrige sommer gjorde at vi stod igjen på bar bakke da sesongen startet. Vi opplevde faktisk at vi tapte på walk over i en preseason kamp fordi vi ikke hadde elleve spillere i stallen. Når vi først signerte spillere så signerte vi mange uten tanke på kvalitet.

Etter to sesonger i Football League med ifollow sesongkort, så vil nok det verste for dalton være å miste denne glimrende tjenesten. I år har vi fått live kommentering fra BBC Tees Sport med Rob Law og Eddie Kyle. Kvaliteten på sendingene har vært super og vil savnes. Denne sesongen har jeg sett bortimot hvert spark av Hartlepools kamper. Selv om det sportslig har vært en lidelse så har jeg kost med med sendingene hver runde. Så for en som følger klubben fra lang avstand rent geografisk så vil spill på femtenivået gjøre at kvaliteten på streaminga gå betydelig ned.

Men verst av alt er den dårlige ledelsen av klubben. Man lot Challinor gå fordi han var misfornøyd med satsninga og det er ikke noen tvil i etterkant at han hadde rett i det han sa. Hvordan klubbledelsen lot opprykkslaget gå i oppløsning uten å hente inn verdige erstattere er håpløst å tenke på. Klubben gikk i fjor med overskudd, og mesteparten av investeringene ble gjort ved å gjenopprette klubbens akademi. Det virker nå som bortkastede penger da akademiet neppe blir videreført utenfor ligaen. At man ikke ventet med den satsingen og heller konsentrerte seg om å få et konkurransedyktig mannskap på banen er utenfor min fatteevne.

Jeg må innrømme at jeg føler meg som Bosman-supporter på utgående kontrakt. Jeg vil nok se an hva som skjer i klubben i sommer, men føler at klubbledelsen må vise en retningsforandring i klubbdrifta dersom jeg skal følge klubben like tett som jeg har gjort de siste 30 årene. Å følge fotballen på en litt "bredere måte" føles helt klart som et alternativ per dags dato. Jeg ser for meg en Englandstur tidlig neste sesong, men det er ingen automatikk i at det blir Hartlepoolkamp da. Men før den tid skal jeg kose meg med de to siste ligakampene før sesongen er slutt.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Så Raj Singh selger nå klubben fordi en håndfull "fans" rett og slett hetser ham og familien? Går fra vondt til verre oppe i nordøst.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

paul_dalton_11 skrev: lør apr 22, 2023 10:51 pm
Jeg må innrømme at jeg føler meg som Bosman-supporter på utgående kontrakt. Jeg vil nok se an hva som skjer i klubben i sommer, men føler at klubbledelsen må vise en retningsforandring i klubbdrifta dersom jeg skal følge klubben like tett som jeg har gjort de siste 30 årene. Å følge fotballen på en litt "bredere måte" føles helt klart som et alternativ per dags dato. Jeg ser for meg en Englandstur tidlig neste sesong, men det er ingen automatikk i at det blir Hartlepoolkamp da. Men før den tid skal jeg kose meg med de to siste ligakampene før sesongen er slutt.
Føler meg litt dum som har følt på mye av det samme, når Huddersfield jo ikke er i nærheten av å oppleve så dårlige tider som pools.
Men det hjelper ofte å finne glede i andre lands fotballkultur og lag, har jeg merket. Selv ser jeg til Tyskland og Italia, men har ikke noe "lag" enn så lenge, annet enn sympatiklubber.
Må absolutt også selv få ordnet meg en tur over til England, ikke vært i Yorkshire siden før pandemien.....

Lezah

Legg inn av Lezah »

TommyCowan2 skrev: tor apr 27, 2023 10:31 am Så Raj Singh selger nå klubben fordi en håndfull "fans" rett og slett hetser ham og familien? Går fra vondt til verre oppe i nordøst.
Visste et var en grunn til at Glazerne ikke flyttet til balløya!

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Crawley klarer ett poeng hjemme og da hjalp det ikke med seier for pools i dag.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

TommyCowan2 skrev: lør apr 29, 2023 6:07 pm Crawley klarer ett poeng hjemme og da hjalp det ikke med seier for pools i dag.
Ja Tommy, nedrykket er nå et faktum og Crawley-poenget satte den siste spikeren i Pools-kista. Men nedrykket var egentlig en realitet forrige helg da vi tapte mot Crawley. Kampen i dag var oppløftende, i alle fall etter pause. Da var vi gode. Vi snudde 0-1 til 3-1 og kunne vunnet mer da vi bl.a. traff både tverrligger og en forsvarer reddet på streken.

John Askey vraket Sylla, Kemp og Umerah til dagens kamp, kanskje de tre spillere som mange mener er våre beste spillere - og vi så mye bedre ut uten dem. Det manglet også en del spillere på benken, noe som jeg tolker som at manageren i dag stilte med kun spillere som har en fremtid i klubben. Scoringer av Hamilton, Sterry og Jennings gjorde at de litt over 4500 oppmøtte tilskuerne fikk en seier i siste hjemmekamp i EFL på minst en sesong. De fleste rundt Hartlepool tenker at sjansen for å rykke opp på første forsøk er lite sannsynlig. Vår retur til ligaen varte kun to sesonger og det kan se ut som femtenivået er der vi hører hjemme nivåmessig - selv om supporterne våre helt klart er EFL-kvalitet.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

paul_dalton_11 skrev: lør apr 22, 2023 10:51 pm live kommentering fra BBC Tees Sport med Rob Law og Eddie Kyle. Kvaliteten på sendingene har vært super og vil savnes.
Eddie Kyle gir seg som ekspertkommentator etter denne sesongen. Han var assistent manager under Alan Murray på tidlig 90-tallet med opprykk til tredjenivået og seier mot Palace i FA-cupens tredje runde der han stod i shorts på sidelinja i et nedfrossent England. Rob Law har skrevet en hyllest av en kronikk til sin klart eldre kollega og Rob gjorde det klart på slutten av dagens kamp at han kom til å savne sin sidekick. Rob Law skrev tidligere i uka at Eddie allerede var på vei til å skaffe seg sesongkort for neste sesong på Victoria Park. Da Rob sa at kommenteringa ikke ville bli den samme uten Eddie, så svarte den avgående kommentatoren at Rob fortsatt kom til å høre at han ropte til dommere og keepere fra tribuneplass. Takk for innsatsen Eddie, du vil bli savnet på kampdager!

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

paul_dalton_11 skrev: lør apr 29, 2023 6:44 pm Eddie Kyle gir seg som ekspertkommentator etter denne sesongen.
I dag kom også beskjeden om at Jeff Stelling gir seg i Sky Sport. Hartlepools mest kjente supporter har vært en ener i studio og gitt klubben enorm publisitet. Nå får han nok sjansen til å se mange flere kamper med sitt kjære Hartlepool.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

National League status
National league premier division ble ferdigspilt i kveld. 5 av lagene møter vi ikke når sesongen starter i august. Wrexham er mestere med sine 111 poeng, mens Maidstone, Scunthorpe og Torquay rykker ned på sjette nivå. Et lag skal følge Wrexham opp i EFL og jeg tror vi skal krysse fingrene for at det blir Notts County. Med sine 107 poeng og 23 poeng ned til tredjeplassen fortjener de å rykke opp, men playoff kan bære litt bingo. Uten tvil, det vil øke alle andres sjanser neste år om Notts County rykker opp denne sesongen.

Fire av seks nye lag er klare foran neste sesong. Hartlepool og Rochdale kommer ned fra EFL. Ebbsfleet er vinnere av National League South og AFC Fylde er vinnere av National League North. De to siste vil bli klar via playoff fra nivået under.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

John Askey fortsetter som Hartlepool manager
Det er bekreftet av både manageren selv og styreleder Raj Singh at Askey kommer til å være manager for Hartlepool også neste sesong. Manageren har ledet laget i 12 kamper. På disse kampene står klubben med 3-6-3 og 18-18 i målforskjell. 15 poeng på 12 kamper gir et snitt på 1,25 poeng per kamp. Dette gir 57,5 poeng på 46 kamper, noe som ville betydd en plassering trygt på tabellen.

Spillerne ble klappet av banen da dommeren blåste for sluttsignalet etter en god forestilling. Dette på tross at laget rykket ned i ettermiddag. Men nedrykket var i realiteten klar forrige helg, så fansen hadde akseptert det og evnet å kunne glede seg over en positiv opplevelse i sesongens siste hjemmekamp.

Klubben kom med en pressemelding etter at nedrykket var et faktum der man beklaget og var lei seg for nedrykket, men at planleggingen for neste sesong har startet og at man allerede har begynt å se etter forsterkinger. John Askey vil få backing foran den nye sesongen. Manageren har gjort en god jobb med en spillergruppe han ikke har signert en eneste spiller. Klubben skriver også at man vil jobbe videre med akademiet.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Manageren har etter kampen i dag uttalt at han aldri har opplevd mer egoistiske spillere i sin karriere enn noen av spillerne han har i klubben nå. Uttalelsen går helt klart i retning av Mo Sylla, men muligens noen flere spillere i troppen. Sylla har nektet å spille ved minst to anledninger. Han skal ha skrevet en intensjonsavtale med Bolton og var ikke interessert i å spille for Pools i innspurten. Dette har nok laget mye forstyrrelse innad i troppen i innspurten.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

paul_dalton_11 skrev: lør apr 29, 2023 11:04 pm Manageren har etter kampen i dag uttalt at han aldri har opplevd mer egoistiske spillere i sin karriere enn noen av spillerne han har i klubben nå. Uttalelsen går helt klart i retning av Mo Sylla, men muligens noen flere spillere i troppen. Sylla har nektet å spille ved minst to anledninger. Han skal ha skrevet en intensjonsavtale med Bolton og var ikke interessert i å spille for Pools i innspurten. Dette har nok laget mye forstyrrelse innad i troppen i innspurten.
Trodde ærlig talt at det mer eller mindre bare var i PL man så disse klysene.
Synes det er på tide at man får inn klausuler i kontraktene som gir spillerne kraftige karantener ved kontraktsbrudd som det å nekte å spille faktisk er.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Et nedrykk er kjipt pr default, men om det er fra League One til League Two eller fra League Two til Conference Premier skiller i grunn lite. Det er en god stund siden den øverste såkalte nonligadivisjonen hadde noe med nonliga å gjøre. Spissingen i teten for å komme seg ut av den divisjonen har ført til vanvittige race, og klubber som bruker midler som i mange tilfeller både matcher og går forbi hva League Two-klubber er i stand til å gjøre. Så ja, Pools ned til femte nivå er kjedelig, siden man regner seg for nivå 4-klubb å være, men det er langt ifra et be-all, end-all.

Det så lovende ut under Askey i en periode, der man sanket poeng selv mot flere av divisjonens sterkeste lag, og unngikk tap i seks-sju kamper på rad. Dessverre ble den nye manageren innhentet av realitetene, for den troppen han arvet var såpass mangelfull at selv ikke en trollmann kunne utrette mirakler over tid. Jeg håper han får muligheten til å gjøre de endringene i troppen som han selv ønsker, slik at både han og klubben kan stille best mulig rustet til seriestarten i august. Ikke at jeg tror Pools vil være i stand til å rykke opp igjen på første forsøk, men om Askey får tid og anledning til å bygge et fundament, vil man på sikt kunne være i posisjon til å utfordre. En del vil også avhenge av hva som skjer på eiersiden. Raj Singh har knappest vært den mest populære eieren i klubbens nyere historie, og selv om han sikkert på et tidspunkt har hatt gode intensjoner, så er det absolutt på tide å la andre få slippe til med både større økonomiske bidrag og sterkere kreativ input fra høyeste hold.

Jeg ønsker meg et Hartlepool United som er vanskeligere å slå. Jeg håper å se Askey bygge bakfra, og at han sørger for at Pools igjen blir vriene å møte på Victoria Park. En plass så vidt på øvre halvdel av tabellen vil være et ok steg i løpet av det første hele året hans som sjef, og så får man vurdere neste sommer hva som må gjøres for å avansere videre.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

mikemodano skrev: tir mai 02, 2023 11:24 pm Et nedrykk er kjipt pr default, men om det er fra League One til League Two eller fra League Two til Conference Premier skiller i grunn lite. Det er en god stund siden den øverste såkalte nonligadivisjonen hadde noe med nonliga å gjøre. Spissingen i teten for å komme seg ut av den divisjonen har ført til vanvittige race, og klubber som bruker midler som i mange tilfeller både matcher og går forbi hva League Two-klubber er i stand til å gjøre. Så ja, Pools ned til femte nivå er kjedelig, siden man regner seg for nivå 4-klubb å være, men det er langt ifra et be-all, end-all.
Kan hende at økonomiavdelinga i klubben ikke er helt enig i din analyse om at om det er fra League One til League Two eller fra League Two til Conference Premier skiller i grunn lite. Og personlig så er det å miste dekninga som iFollow gir en gedigen nedtur. Men ellers følger jeg ditt resonnement. Conference Premier har på mange måter uoffisielt blitt en League3 som like gjerne kunne vært innlemmet i EFL. For egen del så utgjør ikke nedrykket noe for interessen for klubben og etter en lidelse av en sesong gleder jeg meg til å kunne starte med blanke ark foran neste sesong. Og nedrykket i 2017 viste at en nedrykk ikke på noen måte er kroken på døra.
mikemodano skrev: tir mai 02, 2023 11:24 pm Det så lovende ut under Askey i en periode, der man sanket poeng selv mot flere av divisjonens sterkeste lag, og unngikk tap i seks-sju kamper på rad. Dessverre ble den nye manageren innhentet av realitetene, for den troppen han arvet var såpass mangelfull at selv ikke en trollmann kunne utrette mirakler over tid. Jeg håper han får muligheten til å gjøre de endringene i troppen som han selv ønsker, slik at både han og klubben kan stille best mulig rustet til seriestarten i august.
Ja jeg tenker at det er helt essensielt for klubben at vi får med oss Askey videre. Han er en av få høydepunkter i sesongen som snart er ferdig. Man kan jo bare spekulere i om hva som hadde skjedd om han hadde blitt ansatt en måned eller to tidligere. Den første sesongen er fallskjermen fra EFL på 100%, mens i den neste sesongen reduseres fallskjermen til 50%. Deretter er det slutt på kompensasjonsmidlene fra ligaen. Det vil si at det bær være midler til å stable på plass en brukbart tropp neste sesong. Dessverre er det slik at en del dårlige signeringer fortsatt er på kontrakt, mens en del av våre bedre spillere er på utgående kontrakt. Klubben har nylig signert flere juniorspillere foran neste sesong, så det bygges for fremtiden.
mikemodano skrev: tir mai 02, 2023 11:24 pm Jeg ønsker meg et Hartlepool United som er vanskeligere å slå. Jeg håper å se Askey bygge bakfra, og at han sørger for at Pools igjen blir vriene å møte på Victoria Park. En plass så vidt på øvre halvdel av tabellen vil være et ok steg i løpet av det første hele året hans som sjef, og så får man vurdere neste sommer hva som må gjøres for å avansere videre.
Det ser ut som du og jeg har de samme ønsker og håp for den kommende sesongen. Jeg er ikke storforlangende som fotballsupporter og er fornøyd om laget mitt kan vinne flere fotballkamper enn vi taper. Og sjansen for at det skjer er større på femtenivået enn på fjerdenivået med den (manglende) backingen vi har fra styrerommet. Laget har vært enkelt å slå denne sesongen, i alle fall før ansettelsen av Askey. Under Hartley og Curle var det bare å slå ballen inn i rommet bak forsvaret og løpe gjennom alene mot en hjelpeløs keeper. Det er sånn forsvarsspill som vi er mer vant til å se på småguttnivå enn i voksen fotball. Gode lag bygges bakfra og jeg ser frem til å se byggverket reises over de neste sesongene.

At det blir Notts County mot Chesterfield i playoff-finalen er godt nytt for de sportslige mulighetene foran neste sesong. Wrexham og County har vært i en klasse for seg selv denne sesongen og ideelt sett fortjener begge å rykke opp. Noe som også er i vår interesse da det gjør at flere av de hardt satsende klubbene har rykket opp i EFL. Dermed blir det jevnere konkurranse i neste års utgave av Conference Premier.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Det føltes nok litt greit å snyte Stockport og gamlesjefen for direkte opprykk, selv om de for så vidt ikke ville ha endt på opprykksplass selv om de hadde vunnet. 1-1 på Edgeley Park er et strålende resultat å runde dette oppholdet i Football League av med. Nye koster, nye lodd fra seinsommer'n av.

Jeg ser folk som Loughlin og Kelly kaller Challinor for en av Pools' tre-fire beste managere gjennom tidene. Tøft å ha ham på topp tre sammen med legender som Cyril Knowles og Neale Cooper, og jeg vet ikke helt om jeg tør å være like dristig som dem, selv om han utvilsomt gjorde en enorm jobb med å få Hartlepool tilbake til Football League. Slik sett har jeg ingen problemer med å ønske ham og Stockport lykke til i playoff.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

32 år i dag siden denne go'biten, dalton. Jeg skaffet meg en VHS-kopi av matchen i kjølvannet av den, men videosamlingen min ble dessverre skadelidende under flytteprosessen i fjor. Da er det kjekt at den ligger ute på Tjuben til allmenn forlystelse. Hele løperrekka med Allon, Baker og Dalton on target. Nesten 7000 til stede på et Victoria Stadium (før Park-suffikset, altså) der Cyril Knowles Stand ennå ikke var oppført. Tider!

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

mikemodano skrev: tor mai 11, 2023 8:59 pm 32 år i dag siden denne go'biten, dalton. Jeg skaffet meg en VHS-kopi av matchen i kjølvannet av den, men videosamlingen min ble dessverre skadelidende under flytteprosessen i fjor. Da er det kjekt at den ligger ute på Tjuben til allmenn forlystelse. Hele løperrekka med Allon, Baker og Dalton on target. Nesten 7000 til stede på et Victoria Stadium (før Park-suffikset, altså) der Cyril Knowles Stand ennå ikke var oppført. Tider!
Det var tider, mike. Jeg var så heldig at jeg fikk låne VHS-kopien av matchen av deg. Min første hele match jeg så med Hartlepool. Det har blitt mange flere kamper med årene. Likevel, 3-1 mot Northampton er høyt oppe på listen over favoritt øyeblikk med Pools.

Jeg mener at før Park-suffikset, som kom noen sesonger senere, så var navnet Victoria Ground. På folkemunne var vel Vicky eller The Vic også vanlige betegnelser på vår stadion i Clarence Road. I nyere tid har stadionet fått sponsornavn, men slike styggedommer av navn vil ikke jeg ta i min munn.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

RETAINED LIST
I ettermiddag ble retained list offentliggjort.
Jamie Sterry er blant de frigitte spillerne. Han ble tilbudt kontrakt, men ønsket å fortsette karrieren et annet sted.
Mest overraskende, klubben har tatt ut opsjon på forlengelse på Mo Sylla. Han vil bort og nektet å spille flere kamper på tampen av sesongen. Noe som ble betegnet som egoistisk av manageren. Men det er kanskje denne forlengelse til opsjon som har vært årsaken til konflikt mellom spiller og klubb. Det skal være interesse fra både Bolton og Sheffield Wednesday for midtbanespilleren. Med forlengelsen så har Pools nå rett på kompensasjon i form av overgangssum dersom en klubb vil hente han.

Under kontrakt
Callum Cooke, Tom Crawford, Daniel Dodds, David Ferguson, Oliver Finney, Joe Grey, Jake Hastie, Alex Lacey, Alan Murray, Mikael Ndjoli, Brody Paterson, Josh Umerah.

Kontrakt klausul utøvd
Matthew Dolan, Edon Pruti, Mo Sylla.

Forhandlinger pågår
Pat Boyes, Nicky Featherstone, Connor Jennings, Ben Killip.

Frigitt
Leon Clarke, Peter Hartley, Brendan Kiernan, Wes McDonald, Mohammed Niang, Jamie Sterry.

Ferdig med låneopphold
Taylor Foran, Jack Hamilton, Dan Kemp, Rollin Menayese, Jakub Stolarczyk, Tayt Trusty.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

paul_dalton_11 skrev: fre mai 12, 2023 7:11 pmVictoria Ground.
Så klabbert! Bare sjekket om du var våken, dalton.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

mikemodano skrev: man mai 08, 2023 9:43 pm Jeg ser folk som Loughlin og Kelly kaller Challinor for en av Pools' tre-fire beste managere gjennom tidene. Tøft å ha ham på topp tre sammen med legender som Cyril Knowles og Neale Cooper, og jeg vet ikke helt om jeg tør å være like dristig som dem, selv om han utvilsomt gjorde en enorm jobb med å få Hartlepool tilbake til Football League. Slik sett har jeg ingen problemer med å ønske ham og Stockport lykke til i playoff.
Loughlin og Kelly er dyktige karer som jeg lytter til. Jeg kan forstå at Challinor rangeres helt der oppe. Han overtok et lag som slet på femtenivået og klarte å lage et opprykkslag som spilte utrolig fin fotball. Knowles overtok også et lag som slet og satt sammen et lag som er legendarisk for vår generasjon. Men laget var ikke i toppstriden under hans ledelse. Murray overtok i februar da Knowles ble syk. Murray ledet laget med 10-4-0 på de siste fjorten kampene som gjorde at Pools blandet seg i opprykkskampen. Murray tok laget opp, men han kom til dekket bord på mange måter. Det samme kan sies om Neale Cooper i den første perioden. Han leverte to playoff-sesonger på tredjenivået, men laget var i store trekk på plass da han kom til et lag som hadde rykket opp etter flere gode sesonger. Backingen fra IOR var også på topp i denne tiden. Neale Cooper imponerte ikke særlig i sitt andre opphold i klubben. Det gjorde heller ikke Chris Turner. Samtidig kan vi jo rette kritikken mot Challinor at han i hovedsak viste sin dyktighet på nivå 5.

Så jeg kan forstå Nick og Roy sin tankegang. Selv tenker jeg at det er vanskelig å skille managere på topp. Mine favoritter er jo helt klart Knowles, Murray, Turner, Cooper, Wilson og Challinor. Dette er toppmanagerne i min tid. De alle leverte noen av de beste minnene i min tid som Hartlepoolsupporter. Det kunne selvfølgelig vært veldig hyggelig å kunne addere flere navn til denne listen i fremtiden.
Sist redigert av paul_dalton_11 den fre mai 12, 2023 10:46 pm, redigert 1 gang totalt.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

paul_dalton_11 skrev: fre mai 12, 2023 7:25 pm Under kontrakt
Callum Cooke, Tom Crawford, Daniel Dodds, David Ferguson, Oliver Finney, Joe Grey, Jake Hastie, Alex Lacey, Alan Murray, Mikael Ndjoli, Brody Paterson, Josh Umerah.
Denne listen inneholder helt klart noen navn som man er tvunget med å ta med videre fordi de ble signert på to-årskontrakter forrige sommer. Hastie, Lacey, Ndjoli og Paterson hadde neppe hatt noen fremtid om de var på utgående kontrakt. Hastie skal sågar være en av klubbens best betalte spillere.

Nå skal det også tas i betraktning at noen av spillerne våre kan ha godt av å gå ned et nivå og det er jo lov å håpe at noen av spillerne får en oppsving på femtenivået. Det vil også kunne hjelpe å spille på et lag som fungerer bedre og tar flere poeng. For jeg er vel ikke alt for grådig om jeg håper at Pools skal ta flere enn de 43 poengene vi fikk denne sesongen?

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Det ble i kveld klart at Notts County følger Wrexham opp i EFL etter seier på straffer mot Chesterfield. Dermed slipper vi å møte to mest hardt satsende klubbene neste sesong, noe som nok gjør sesongen 2023-24 mer åpen i Conference Premier, eller National League som det vel nå heter. I morgen blir det klart hvilke to lag som kommer opp fra sjettenivået via playoff.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

I dag ble det klart hvilke 24 lag som utgjør neste års National League.

National League 2023-24
AFC Fylde, Aldershot, Altrincham, Barnet, Boreham Wood, Bromley, Dagenham & Redbridge, Dorking, Eastleigh, Ebbsfleet, Chesterfield, Gateshead, Halifax, Hartlepool, Kidderminster, Maidenhead, Oldham, Oxford City, Rochdale, Solihull Moors, Southend, Wealdstone, Woking, York.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

paul_dalton_11 skrev: fre mai 12, 2023 7:25 pm Forhandlinger pågår
Pat Boyes, Nicky Featherstone, Connor Jennings, Ben Killip.
Ben Killip forlater Hartlepool
Klubben melder i dag at Killip vil forlate klubben når kontrakten går ut i sommer. Keeperen har spilt totalt 150 kamper (133 i ligaen) for klubben de siste fire sesongene, men mistet plassen til innlånte Stolarczyk siste del av denne sesongen. Han var tilbake mellom stengene siste ligakamp og gjorde en meget god kamp. Men det er det som har vært problemet til Ben, han er meget god på streken - men både feltarbeidet og utspill med føttene er mangelfullt. Dette gjør at han kan være en matchvinner, men i det lange løp så koster han oss for mange poeng. Litt som De Gea i United de senere årene, en sammenlikning for de som ikke kjenner Killip spesielt godt. Han har vært under en god del kritikk denne sesongen, så det er ikke overraskende at han nå søker nye utfordringer utenfor Hartlepool.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

SESONGEN 2022-23

Spillere benyttet i ligaen (46 kamper/36 spillere)
43(+1) Ferguson, 38(+3) Umerah, 31(+2) Featherstone, 29(+5) Cooke, 29 Killip, 29 Murray, 28(+7) Sylla, 23(+3) Sterry, 21 Pruti, 18(+13) Hamilton, 18(+1) Dodds, 17(+1) Jennings, 17(+1) Tumilty, 17 Lacey, 17 Stolarczyk, 16(+2) Menayesse, 16 Kemp, 10(+21) McDonald, 10(+7) Crawford, 9(+4) Niang, 8(+10) Hastie, 8(+4) Dolan, 8(+3) Foran, 7(+6) Shelton, 7 Hartley, 6(+5) Paterson, 5(+6) Oduor, 4(+8) Finney, 4(+2) Robinson, 3(+14) Grey, 3(+5) Ndjoli, 2(+4) Kiernan, 2(+2) Missilou, 2(+2) Trusty, 1(+3) Taylor, 0(+3) Clarke, 0 Boyes, 0 Letheran, 0 Stephenson.

Spillere benyttet totalt, serie og cup (53 kamper/40 spillere)
46(+3) Ferguson, 42(+5) Umerah, 36(+3) Featherstone, 35(+8) Sylla, 35(+1) Murray, 35 Killip, 33(+7) Cooke, 24(+5) Sterry, 24(+1) Tumilty, 21(+17) Hamilton, 21(+2) Menayesse, 21 Lacey, 21 Pruti, 18(+1) Dodds, 17(+1) Jennings, 17 Stolarczyk, 16 Kemp, 13(+22) McDonald, 13(+4) Niang, 12(+9) Crawford, 11(+5) Paterson, 10(+14) Hastie, 10(+7) Shelton, 8(+4) Dolan, 8(+3) Foran, 7(+7) Oduor, 7 Hartley, 6(+5) Ndjoli, 6(+3) Robinson, 4(+19) Grey, 4(+8) Finney, 4(+4) Taylor, 3(+2) Missilou, 2(+4) Kiernan, 2(+2) Trusty, 1 Cairns, 1 Letheran, 0(+3) Clarke, 0(+2) Stephenson, 0(+1) Darcy, 0(+1) Kitching, 0 Boyes.

Målscorere i ligaen (52 mål)
12 Umerah, 9 Kemp, 4 Cooke, 4 Jennings, 3 Hamilton 3 McDonald, 2 Dodds, , 2 Lacey, 2 Menayesse, 2 Selvmål, 2 Sterry, 1 Featherstone, 1 Ferguson, 1 Missilou, 1 Oduor, 1 Shelton, 1 Sylla.

Målscorere totalt, serie + cup (59 mål)
15 Umerah, 9 Kemp, 5 Cooke, 4 Hamilton, 4 Jennings, 3 McDonald, 2 Dodds, 2 Lacey, 2 Menayesse, 2 Selvmål, 2 Ndjoli, 2 Sterry, 1 Featherstone, 1 Ferguson, 1 Finney, 1 Missilou, 1 Oduor, 1 Shelton, 1 Sylla, 1 Tumilty.

Aldersfordeling i spillertroppen
35 Letheren, 35 Hartley, 34 Featherstone, 31 Jennings, 30 Dolan, 30 Kiernan, 30 Lacey, 29 Sylla, 29 Murray, 29 Ferguson, 27 Sterry, 27 Killip, 26 Cooke, 26 Umerah, 26 McDonald, 25 Finney, 24 Kemp, 24 Hastie, 24 Crawford, 23 Niang, 23 Hamilton, 22 Stolarzcyk, 22 Dodds, 20 Pruti, 22 Boyes, 20 Grey, 19 Trusty, 19 Foran.

Ligakamper for Pools
337 Featherstone, 173 Hartley, 133 Killip, 125 Ferguson, 91 Sterry, 61 Crawford, 58 Grey, 41 Umerah, 35 Sylla, 34 Dolan, 33 Cooke, 31 Hamilton, 31 McDonald, 29 Murray, 21 Pruti, 19 Dodds, 18 Hastie, 18 Jennings, 17 Lacey, 17 Stolarczyk, 16 Kemp, 13 Niang, 12 Finney, 11 Foran, 6 Kiernan, 4 Trusty, 0 Boyes, 0 Letheren.

Ligakamper totalt (inkludert Conference & skotsk fotball)
474 Featherstone, 369 Hartley, 356 Jennings, 318 Dolan, 215 Murray, 203 Lacey, 193 Cooke, 179 Letheren, 178 Killip, 173 Umerah, 171 Ferguson, 148 Hamilton, 148 Kiernan, 131 McDonald, 126 Hastie, 119 Sterry, 112 Finney, 110 Sylla, 98 Crawford, 83 Kemp, 74 Niang, 58 Grey, 27 Stolarczyk, 21 Pruti, 19 Dodds, 11 Foran, 4 Trusty, 0 Boyes.

Ligamål for Pools
20 Featherstone, 12 Umerah, 10 Hartley, 9 Kemp, 6 Ferguson, 4 Cooke, 4 Jennings, 4 Sterry, 3 Hamilton, 3 McDonald, 2 Dodds, 2 Dolan, 2 Grey, 2 Lacey, 1 Crawford, 1 Finney, 1 Sylla.

Ligamål for totalt (inkludert Conference & skotsk fotball)
77 Jennings, 42 Umerah, 40 Hamilton, 27 Hartley, 24 Dolan, 21 Featherstone, 17 Kiernan, 16 Cooke, 15 Finney, 15 Kemp, 15 Murray, 14 Lacey, 12 Hastie, 10 McDonald, 7 Ferguson, 5 Crawford, 4 Sterry, 3 Sylla, 2 Dodds, 2 Grey, 2 Niang.

NB! Flere spillere har spilt kamper på 6.nivået (Conference North/Conference South), men det er ikke tatt med her.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»