Metal tråden

Svar
Kjappfot1917

Re: Metal tråden

Legg inn av Kjappfot1917 »

Mer krautmetal. Heaven Shall Burn har drevet på en del år og blir promotert i Century Media. Jeg hadde æren av å anmelde Veto for en del år siden, og jeg liker dette. Det er kommersiell crossover-metal med trasha death metal som basis, og melodiøse partier ala en del svenske band har.


vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Søkte på Angel Dust på YouTube musikk, men fant bare hip hop og rap.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Litteratur må en ha. Denne skal leses!

https://blabbermouth.net/news/exodus-sl ... ter-memoir

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

vadefugl skrev: tir mar 21, 2023 4:09 pm Søkte på Angel Dust på YouTube musikk, men fant bare hip hop og rap.
Si opp driten, at de greier å ta feil av tyskerne er en prestasjon i seg selv.

Lezah

Legg inn av Lezah »

@Cannabis Connoisseur ble sint da jeg ikke likte Anthrax noe videre, så som en olivengren klasker jeg til med en låt jeg virkelig digger. Det er noe med denne som minner veeeeldig om NWOBHM, mer enn de andre store 4s debutmateriale. Denne her kunne jo fort vært en Judas Priest-låt, hvor et par fra Saxon hjalp til med teksten.


BiggusD

Legg inn av BiggusD »



Nytt bekjentskap for meg. Ligger i det rette terrenget mellom tempo, melodi og trøkk for meg.

egilfinnbogason

Legg inn av egilfinnbogason »

BiggusD skrev: tir mar 28, 2023 4:02 pm

Nytt bekjentskap for meg. Ligger i det rette terrenget mellom tempo, melodi og trøkk for meg.
Jeg elsker Aara, En Ergo Einai har jeg høyt oppe på beste album fra 2020.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Nytt for meg og, et gledelig bekjentskap som sådan :)

Lezah

Legg inn av Lezah »

Post-Ghost føler jeg det har tatt av med maske-band. Ikke at det er nytt, spør Slipknot, men syns det har dukket opp et par nå i det siste. Sleep Token f.eks (som jeg enda ikke har fått gitt en sjanse). Skal sjekke dette senere.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Ale skrev: ons mar 29, 2023 8:44 am
Høyner med denne


Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Lezah skrev: ons mar 29, 2023 8:35 am Post-Ghost føler jeg det har tatt av med maske-band. Ikke at det er nytt, spør Slipknot, men syns det har dukket opp et par nå i det siste. Sleep Token f.eks (som jeg enda ikke har fått gitt en sjanse). Skal sjekke dette senere.
Må gi Slipknot litt creds når du nevner de, det bandet har veeldig mange fete sanger. Og Corey Taylor da, for en stemme han har!

Ambient

Legg inn av Ambient »



Ne Obliscaris sitt nye album er veldig bra, selv om Portal of I fortsatt er den beste de har laget
De kommer til Oslo i mai, det er verdt en tur.

Progressive metal med fiolin

Lezah

Legg inn av Lezah »

Machine_Head skrev: ons mar 29, 2023 11:28 am
Lezah skrev: ons mar 29, 2023 8:35 am Post-Ghost føler jeg det har tatt av med maske-band. Ikke at det er nytt, spør Slipknot, men syns det har dukket opp et par nå i det siste. Sleep Token f.eks (som jeg enda ikke har fått gitt en sjanse). Skal sjekke dette senere.
Må gi Slipknot litt creds når du nevner de, det bandet har veeldig mange fete sanger. Og Corey Taylor da, for en stemme han har!
Det tok litt tid før jeg ga dem noe cred, mye pga maskene/imaget, ironisk nok siden jeg er fanatisk fan av King Diamond som jo ser gal ut. Taylor er, som du sier, en veldig god sanger. Virker også som en ålreit fyr. Hele Slipknot-album er ikke noe jeg setter på sånn til daglig, til det er det litt for industri/ny/rap/groove-ett eller annet, men de har plenty med enkeltsanger som er kickass.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Kjører en seig perle av Gatecreeper, vel bekomme ;)


TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Ferskvare fra Immortal.


vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Stilig! Singel fra Immortal, høres spennende ut. Må testes

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Noen som vet hvem som har tatt plassen bak trommesettet her etter at Reidar stakk ? Mr Nævdal er vel eneste medlem i skrivende stund.

Hektisk Kampanje

Legg inn av Hektisk Kampanje »

Etter ni års venting, slapp endelig Scar Symmetry, et av mine absolutt største favorittband, ny låt. Håper den kanskje faller i smak for noen av dere. Her snakker vi peak melodisk death metal (av typen Gøteborg)!


Lezah

Legg inn av Lezah »

TrondLFC skrev: lør apr 01, 2023 10:27 pm Noen som vet hvem som har tatt plassen bak trommesettet her etter at Reidar stakk ? Mr Nævdal er vel eneste medlem i skrivende stund.
Antakelig ingen, sånn offisielt. Er oppført som en one man-band nå...står sikkert hvem som var hyret inn for innspillingen. Demonaz er vel ikke også trommis, eller?

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Lezah skrev: søn apr 02, 2023 9:23 am
TrondLFC skrev: lør apr 01, 2023 10:27 pm Noen som vet hvem som har tatt plassen bak trommesettet her etter at Reidar stakk ? Mr Nævdal er vel eneste medlem i skrivende stund.
Antakelig ingen, sånn offisielt. Er oppført som en one man-band nå...står sikkert hvem som var hyret inn for innspillingen. Demonaz er vel ikke også trommis, eller?
Han kunne jo knapt spille gitar en stund pga noe greier med armen, men nei, har ikke hatt noen oppfatning at han har satt seg bak trommene på noen innspillinger nei.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »



Slik kan det gå når man arbeider med bare Ja-mennesker. De har tydeligvis en AI-generator etter Death Magnetic som lager sanger for dem. Temmelig sidræva, fremprovosert og gjenbrukt.

Hvorfor blir aldri disse veteranene som har gått ut på dato satt litt på plass hva gjelder kvaliteten på det de holder på med?

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

GiPazzini_85 skrev: søn apr 02, 2023 6:50 pm

Slik kan det gå når man arbeider med bare Ja-mennesker. De har tydeligvis en AI-generator etter Death Magnetic som lager sanger for dem. Temmelig sidræva, fremprovosert og gjenbrukt.

Hvorfor blir aldri disse veteranene som har gått ut på dato satt litt på plass hva gjelder kvaliteten på det de holder på med?
Mange år siden jeg ga dem opp, men de selger så de gir vel faen.
Det er tamt, sjelløst og null engasjement.

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Jeg elsker 80talls Metallica. Hardwired har jeg hørt på en eneste gang, når jeg kjøpte den.
Nuff said......

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

GiPazzini_85 skrev: søn apr 02, 2023 6:50 pm

Slik kan det gå når man arbeider med bare Ja-mennesker. De har tydeligvis en AI-generator etter Death Magnetic som lager sanger for dem. Temmelig sidræva, fremprovosert og gjenbrukt.

Hvorfor blir aldri disse veteranene som har gått ut på dato satt litt på plass hva gjelder kvaliteten på det de holder på med?
Jeg synes dessverre at Hardwired generelt var svært forglemmelig, med kjedelige arrangementer, håpløse soloer og veldig svak produksjon. Det virker som at dette følger i samme spor, det er ikke én sang jeg virkelig liker eller føler er «Metallica» sålangt, med fortsatt skikkelig svake soloer og igjen en produksjon jeg ikke fatter at gutta kan stå inne for. Alt høres så sterilt og lite punchy ut, jeg skjønner at de begynner å bli seniorer i alder men da kunne de mye heller laget et nytt Load istedetfor denne utrolig tamme gjengivningen av tidligere fordums lyd. Eller bare se på Meshuggah f. eks, de er mindre enn ti år fra James og de andre i alder, og de lager akkurat like brutal og fantastisk metal som de har gjort tidligere.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Machine_Head skrev: tir apr 04, 2023 7:25 am
GiPazzini_85 skrev: søn apr 02, 2023 6:50 pm

Slik kan det gå når man arbeider med bare Ja-mennesker. De har tydeligvis en AI-generator etter Death Magnetic som lager sanger for dem. Temmelig sidræva, fremprovosert og gjenbrukt.

Hvorfor blir aldri disse veteranene som har gått ut på dato satt litt på plass hva gjelder kvaliteten på det de holder på med?
Jeg synes dessverre at Hardwired generelt var svært forglemmelig, med kjedelige arrangementer, håpløse soloer og veldig svak produksjon. Det virker som at dette følger i samme spor, det er ikke én sang jeg virkelig liker eller føler er «Metallica» sålangt, med fortsatt skikkelig svake soloer og igjen en produksjon jeg ikke fatter at gutta kan stå inne for. Alt høres så sterilt og lite punchy ut, jeg skjønner at de begynner å bli seniorer i alder men da kunne de mye heller laget et nytt Load istedetfor denne utrolig tamme gjengivningen av tidligere fordums lyd. Eller bare se på Meshuggah f. eks, de er mindre enn ti år fra James og de andre i alder, og de lager akkurat like brutal og fantastisk metal som de har gjort tidligere.
Tittelkuttet er egentlig nokså bra, men resten er stort sett håpløst. På tittelkuttet gjør de noe de gjør for lite av nå til dags, nemlig holde det kort og veldig enkelt.

Helt enig hva gjelder et slags nytt Load. Evt burde de gi seg og heller satse på diverse soloprosjekter. Det virker som om de sammen ikke klarer å være kreative. Ulrich er da også en brems hva gjelder arrangering av musikken. Det er visstnok han som tviholder på alt dette langdryge og repetitive.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Okei, jeg er litt full, men dette er visst legit.



Uansett så var Cliff en fin fyr.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Den siste plata til Metallica er ikke så aller verst. Greie låter men ingen suksess

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

vadefugl skrev: lør apr 15, 2023 4:48 pm Den siste plata til Metallica er ikke så aller verst. Greie låter men ingen suksess
Ikke så aller verst i forhold til hva? Er nok det desidert dårligste albumet deres dersom man ser vekk fra St. Anger. Men selv St. Anger hadde mer kreative elementer enn "72 Seasons". At en såpass kjedelig sang som Inamorata får såpass mye skryt sier ikke rent lite om resten av platen. Noen av sangene har også så overproduserte partier at en skulle tro at det var en AI-generator som lagde deler av albumet.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Alkurat kommet hjem fra konsert med Meshuggah på Sentrum Scene (20/4) og gir terningkast 6.
Perfekt lyd, feilfritt framført, spillemessig overbevisende og med et lysshow og effekter helt i stil.
Sjelden hørt et så tight, gjennomført og samspilt band.
En fryd! 😊🤘

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Synes "72 seasons" er en god plate fra Metallica. Noe langdryg helt klart (kunne/burde vært to plater med halvårs mellorom kanskje), men gode låter jevnt over, bra produksjon (beste siden Load/Re-load). Negativt foruten lengden ? (låtene er gode nok til at det kan forsvares men er også så langt at du sjelden i en hektisk hverdag får spilt hele platen i ett sett, og det er noe jeg liker å gjøre, må enten på en lengre treningstur eller god tid på morgen for å gjøre det, og i dag hadde jeg god tid på morgen så hørt gjennom hele platen for andre gang). Noe ensformig midtempo over det meste (typisk Metallica etter Justice)- Lux Aterna sånn sett flott med økt tempo, litt lite Hammet soloering og vel mye "Mysery" og for lite "brenn i helvete motherfucker" sinne fra James. Men han synger bra. Riffingen er solid, Lars også på.
Likte Hardwire (virkelig 7 år siden ? tiden flyr), tror jeg liker 72 bedre, men har ikke spilt Hardwire på noen år, og blir spennende å se hvordan denne holder seg. gir den 7/10. Glad de kom med ny plate.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»