Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Lew_Ashby

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Lew_Ashby »

Jolla skrev: lør apr 01, 2023 8:30 pm Graham Potter er en god trener.
Enig. Men det finnes et tonn god trenere som ikke har fungert i en bestemt klubb og fått sparken.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Orakelet skrev: lør apr 01, 2023 8:28 pm
Lew_Ashby skrev: lør apr 01, 2023 8:21 pm Er Chelsea et tap mot Liverpool unna å gjøre fremstøt på Nagelsmann? Ville ikke overrasket meg. Vivell ihvertfall garantert ikke fremmed for tanken.
Ingenting å vente på. For noen uker siden kunne vi drøye en beslutning rundt Potter fordi det ikke fantes gode alternativer, men det har endret seg nå. Dessuten skjønner Tottenham at de snart vil få konkurranse om Nagelsmann fra Chelsea og de vil sikkert prøve å komme oss i forkjøpet. Det bør tvinge oss til å gjøre det Bayern gjorde: Reagere raskt for å få førstevalget som erstatter.
I den grad dere har sjanse på Nagelsmann tror jeg ikke det er noe hast. Ser ikke helt at han skal ta Tottenham-jobben. Tipper han har god tid. Kanskje venter han på Real-jobben? Hvis det nå er Nagelsmann dere "skal ha" er det mulig dere pent må vente til han har fått se hvilke muligheter han har de nærmeste månedene. Å sparke Potter bare fordi Nagelsmann er "ledig" tror jeg ikke har noe for seg

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Hodor skrev: lør apr 01, 2023 8:45 pm
PerSmertesacker skrev: lør apr 01, 2023 7:52 pm Jeg håper Potter sitter i evig tid!
Jeg håper Tuchel blir ansvarlig for overganger. Ser gjerne mer Koulibaly, Sterling og Aubameyang i Chelsea
Disse er ikke Tuchel-overganger. Det blir påstått at de var det for å sverte Tuchel, men ett av de tydeligste kjennetegnene ved de nye eierne er at alt er klubbstyrt. Den store forskjellen mellom sommer-vinduet og januar-vinduet er hvilke rådgivere Boehly & co hadde rundt seg. I sommer gikk Boehly selv fra møte til møte med agenter og klubber og fant kandidater som ble diskutert med Tuchel, men uten at Tuchel bestemte noe.

I vinter var vårt nye overgangsteam i større grad på plass og forhåpentligvis gjorde vi bedre kjøp da, men det er ikke opplagt. Vi gjorde noen gode kjøp i sommer (som Fofana) og vi kan ha gjort bomkjøp i januar (det er for tidlig å konkludere, men Mudryk mangler mye).

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »



Er jo vilt at vi ikke scorer mål.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »




Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Hodor skrev: lør apr 01, 2023 8:54 pm
Orakelet skrev: lør apr 01, 2023 8:28 pm
Lew_Ashby skrev: lør apr 01, 2023 8:21 pm Er Chelsea et tap mot Liverpool unna å gjøre fremstøt på Nagelsmann? Ville ikke overrasket meg. Vivell ihvertfall garantert ikke fremmed for tanken.
Ingenting å vente på. For noen uker siden kunne vi drøye en beslutning rundt Potter fordi det ikke fantes gode alternativer, men det har endret seg nå. Dessuten skjønner Tottenham at de snart vil få konkurranse om Nagelsmann fra Chelsea og de vil sikkert prøve å komme oss i forkjøpet. Det bør tvinge oss til å gjøre det Bayern gjorde: Reagere raskt for å få førstevalget som erstatter.
I den grad dere har sjanse på Nagelsmann tror jeg ikke det er noe hast. Ser ikke helt at han skal ta Tottenham-jobben. Tipper han har god tid. Kanskje venter han på Real-jobben? Hvis det nå er Nagelsmann dere "skal ha" er det mulig dere pent må vente til han har fått se hvilke muligheter han har de nærmeste månedene. Å sparke Potter bare fordi Nagelsmann er "ledig" tror jeg ikke har noe for seg
Hvis vi sparker Potter er det nok ikke bare fordi Nagelsmann er ledig....

Jeg tror også Boehly klarer å få en manager til å velge oss foran Real. Vi vet ikke detaljene i "prosjektet" han presenterer til spillere og potensielle agenter, men det som har lekket er at det er en detaljert og troverdig plan for å bli verdens beste fotballklubb og disse ambisjonene ser vi også gjenspeilet i pengebruken.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

chelsea8 skrev: lør apr 01, 2023 9:03 pm

En annen interessant statistikk følger av PL-tabellen. Vi har negativ målforskjell med 29 scoret og 30 innslupne etter 28 kamper.

Nyttig å se på den statistikken en gang i blant også for som man sier "tabellen lyver ikke" og "flaks og uflaks utjevner seg i løpet av en sesong".

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Meh. Tror Potter går i løpet av uka. Når supporterne er på "sacked in the morning" har de inget valg. Tidenes fallitterklæring fra Boehly. Ingenting av det de sier fremover vil kunne tas seriøst lengre. Så kan avgjørelsen være korrekt eller gal, men intensjonen er 100% rævva. Jeg er for øvrig helt enig i at Potter ikke har fått til nok og kan sparkes med rette, men det er også lov for meg å påpeke at jeg tror veldig, veldig mange andre trenere, inkludert Tuchel, ville feilet totalt denne sesongen. Tyskeren var på god vei til å gjøre det, men ble reddet av en forhastet avgjørelse, og har nå fått drømmejobben sin i en mye større og mer stabil klubb enn oss. Digg for han!

Logger inn igjen i løpet av tirsdagen og ser hva som har skjedd. Da møtes to like dårlige lag, så det blir spennende. Blir sikkert 1-1.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Orakelet skrev: lør apr 01, 2023 8:58 pm
Hodor skrev: lør apr 01, 2023 8:45 pm
PerSmertesacker skrev: lør apr 01, 2023 7:52 pm Jeg håper Potter sitter i evig tid!
Jeg håper Tuchel blir ansvarlig for overganger. Ser gjerne mer Koulibaly, Sterling og Aubameyang i Chelsea
Disse er ikke Tuchel-overganger. Det blir påstått at de var det for å sverte Tuchel, men ett av de tydeligste kjennetegnene ved de nye eierne er at alt er klubbstyrt. Den store forskjellen mellom sommer-vinduet og januar-vinduet er hvilke rådgivere Boehly & co hadde rundt seg. I sommer gikk Boehly selv fra møte til møte med agenter og klubber og fant kandidater som ble diskutert med Tuchel, men uten at Tuchel bestemte noe.

I vinter var vårt nye overgangsteam i større grad på plass og forhåpentligvis gjorde vi bedre kjøp da, men det er ikke opplagt. Vi gjorde noen gode kjøp i sommer (som Fofana) og vi kan ha gjort bomkjøp i januar (det er for tidlig å konkludere, men Mudryk mangler mye).
Ok takk for info. Disse overgangene tyder ihvertfall på at det er noen som ikke var på jobb. Ikke like ille som Lukaku, men litt i samme gate

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Har kommet til konklusjonen om at dagens kamp bare var aprilsnarr og at den egentlige kampen spilles i morgen!

Hodor

Legg inn av Hodor »

Orakelet skrev: lør apr 01, 2023 9:04 pm
Hodor skrev: lør apr 01, 2023 8:54 pm
Orakelet skrev: lør apr 01, 2023 8:28 pm

Ingenting å vente på. For noen uker siden kunne vi drøye en beslutning rundt Potter fordi det ikke fantes gode alternativer, men det har endret seg nå. Dessuten skjønner Tottenham at de snart vil få konkurranse om Nagelsmann fra Chelsea og de vil sikkert prøve å komme oss i forkjøpet. Det bør tvinge oss til å gjøre det Bayern gjorde: Reagere raskt for å få førstevalget som erstatter.
I den grad dere har sjanse på Nagelsmann tror jeg ikke det er noe hast. Ser ikke helt at han skal ta Tottenham-jobben. Tipper han har god tid. Kanskje venter han på Real-jobben? Hvis det nå er Nagelsmann dere "skal ha" er det mulig dere pent må vente til han har fått se hvilke muligheter han har de nærmeste månedene. Å sparke Potter bare fordi Nagelsmann er "ledig" tror jeg ikke har noe for seg
Hvis vi sparker Potter er det nok ikke bare fordi Nagelsmann er ledig....

Jeg tror også Boehly klarer å få en manager til å velge oss foran Real. Vi vet ikke detaljene i "prosjektet" han presenterer til spillere og potensielle agenter, men det som har lekket er at det er en detaljert og troverdig plan for å bli verdens beste fotballklubb og disse ambisjonene ser vi også gjenspeilet i pengebruken.
Nei jeg forstår det. Og Lews innlegg hadde jo heller ikke noe å gjøre med at Nagelsmann var ledig. Men nå var jo ditt argument at nå (i motsetning til før) finnes det "alternativer". Og Nagelsmann var eneste som ble nevnt.

Jeg sier ikke at dere ikke har sjanse på Nagelsmann hvis Real melder seg på. Men hvis disse ufeilbarlige PE-folkene nå skulle komme fram til at Nagelsmann er riktig trener, kan det være at Nagelsmann ikke er så enkel å hente som du virker å tro. Der du virker å se på Nagelsmann som så ivrig at han tar Spurs-jobben hvis de melder seg på før Chelsea, tror jeg Nagelsmann har god tid.

Så blir det jo spennende å se om disse PE-fond-geniene får dette til. Vet de hva de driver med? Eller har de blåst hele 8-års budsjettet på dyre spillere på 8-års kontrakter som "den neste treneren" ikke ønsker å bygge rundt

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Potter sitter til Liverpoolkampen. Taper vi den ryker han nok.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Hodor skrev: lør apr 01, 2023 9:12 pm
Orakelet skrev: lør apr 01, 2023 8:58 pm
Hodor skrev: lør apr 01, 2023 8:45 pm

Jeg håper Tuchel blir ansvarlig for overganger. Ser gjerne mer Koulibaly, Sterling og Aubameyang i Chelsea
Disse er ikke Tuchel-overganger. Det blir påstått at de var det for å sverte Tuchel, men ett av de tydeligste kjennetegnene ved de nye eierne er at alt er klubbstyrt. Den store forskjellen mellom sommer-vinduet og januar-vinduet er hvilke rådgivere Boehly & co hadde rundt seg. I sommer gikk Boehly selv fra møte til møte med agenter og klubber og fant kandidater som ble diskutert med Tuchel, men uten at Tuchel bestemte noe.

I vinter var vårt nye overgangsteam i større grad på plass og forhåpentligvis gjorde vi bedre kjøp da, men det er ikke opplagt. Vi gjorde noen gode kjøp i sommer (som Fofana) og vi kan ha gjort bomkjøp i januar (det er for tidlig å konkludere, men Mudryk mangler mye).
Ok takk for info. Disse overgangene tyder ihvertfall på at det er noen som ikke var på jobb. Ikke like ille som Lukaku, men litt i samme gate
Trolol. Vi skulle gitt Tuchel løyve til å kvitte seg med Colwill for å kjøpe hans tidligere batty boy i PSG, Kimpembe.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Sjokkende tall:


Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Inbetweener skrev: lør apr 01, 2023 9:37 pm Trolol. Vi skulle gitt Tuchel løyve til å kvitte seg med Colwill for å kjøpe hans tidligere batty boy i PSG, Kimpembe.

Colwill holdt på å forsvinne i Cuca-overgangen. En spiller som gjerne kan følge Potter ut døra.

Når det gjelder øvrige dyre sommerkjøp (Fofana, Sterling, Koulibaly) er dette spillere som vil prestere under en god manager. Det er jeg veldig lite bekymret for merker jeg.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Inbetweener skrev: lør apr 01, 2023 9:37 pm Trolol. Vi skulle gitt Tuchel løyve til å kvitte seg med Colwill for å kjøpe hans tidligere batty boy i PSG, Kimpembe.
Har vi egentlig grunnlag for å si at Tuchel ønsket Colwill ut?

Jeg er for dum og talentløs til å skjønne meg på verdens fremste managere, men noen av tendensene deres er helt uforståelig. De aller fleste Chelsea-fans så at Colwill måtte holdes nesten for enhver pris (utenom en liten gjeng afrikanske fans jeg kranglet med på twitter), hvordan kan ikke en oppegående mann som Tuchel se det samme? Altså, han var marginer unna en ny, sinnsyk kontrakt. Alt han måtte gjøre var å gi litt og se at han burde justere ørlite på måten han opererer på og være med på prosjektet. Personlig tror jeg han hadde snudd det, og en mindre kompromissløs stil tror jeg hadde gitt ham tiden til å snu det. Vet at bla du ikke hadde tro på at skuten ville snus.

Litt som KdB. Jeg sjekket VGD på tidspunktet han ble solgt. Nesten samtlige av oss var forbanna oppgitt på manglende spilletid og at vi lot ham gå (han var selvsagt superambisiøs og ville spille mye med en gang), Mourinho ga faen og lot ham gå fremfor å heller bare gi etter og gi spilletid til et åpenbart monstertalent. Når 95% av fansen ser det, hvordan i svarteste helvete kan ikke toppmanagerne bare kompromisse LITT, og tenke lenger enn neste kamp? Se det store bildet osv.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Å diskutere Potter med enkelte i denne tråden er som å diskutere JK Rowling med transaktivister.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

For ordens skyld, her er Sky sin odds på ny Chelsea-manager om Potter skulle få fyken. 2/1 på Nagelsmann er lavere enn jeg trodde, og mye lavere enn dagene etter han ble sparket forrige uke.

Jeg er veldig spent på om Boehly og co står ved Potter, hadde ikke blitt sjokkert han faktisk beholder jobben også om det leveres svak forestilling på tirsdag. Tror CL blir avgjørende. Og hvorvidt hjemmefansen går amok med bannere ol. Ikke veldig langt unna at den gjengen eksploderer nå.

At Nagelsmann ble ledig må jo øke sjansene for at man ihvertfall har følere ute mtp Potter-erstatter. Flere i Chelsea-systemet (spes Vivell) ser nok på Nagelsmann som den åpenbare manager for å ta over prosjekter om Potter skulle gå. Som tidligere nevnt mistenker jeg at dersom begge hadde vært ledig i august så hadde Nagelsmann vært det klare 1.valget for Chelsea.

Så er det heller ingen selvfølge at Nagelsmann skulle være keen om Chelsea skulle ligge langflat.

Bilde

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Høyoddser med Thomas Tuchel inn igjen :)

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

chelsea8 skrev: lør apr 01, 2023 11:14 pm Høyoddser med Thomas Tuchel inn igjen :)
Haha. Så den. Ikke alle der som er like realistisk. Så en annen side med Pep topp 8.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Twitter-Sam som har lekket laget vårt hele sesongen, og åpenbart har kilder på innsiden (hvordan i helvete er dette ikke stanset for måneder siden), melder om liten tiltro til Potter i spillergruppen.

Det er vel ofte slik det begynner, Chelseafans har sett denne seansen utspille seg altfor ofte siste 25 årene.


GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: søn apr 02, 2023 12:31 am Twitter-Sam som har lekket laget vårt hele sesongen, og åpenbart har kilder på innsiden (hvordan i helvete er dette ikke stanset for måneder siden), melder om liten tiltro til Potter i spillergruppen.

Det er vel ofte slik det begynner, Chelseafans har sett denne seansen utspille seg altfor ofte siste 25 årene.

Dette er et kulturproblem som må endres. Ikke et Potterproblem. Kulturen var der før Potter og kommer til å fortsette dersom nøkkelspillere skal fortsette å bestemme.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

GatlingGun skrev: søn apr 02, 2023 8:11 am Dette er et kulturproblem som må endres. Ikke et Potterproblem. Kulturen var der før Potter og kommer til å fortsette dersom nøkkelspillere skal fortsette å bestemme.
Jeg er enig i at spillere har hatt for mye makt opp gjennom årene, men samtidig er det ikke unaturlig at misnøyen er stor når laget underpresterer så mye at det ligger på nedre halvdel av tabellen. Se for deg samme situasjon i Bayern München eller Real Madrid. Det hadde vært full krig.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Blir litt bekymret når jeg ser mange med veldig god kjennskap til Nagelsmann og Bundesliga mene at han ikke nødvendigvis er riktig fit for Chelsea. Er ikke 100% sikker selv, men fyren er jo 35 år gammel og ikke i nærheten av ferdigutviklet som manager.

Heldigvis er vi (forhåpentligvis) en lang vei unna at det blir realitet, og vi starter med å snu dette allerede i midtuken.

taknina

Legg inn av taknina »

chelsea8 skrev: søn apr 02, 2023 8:28 am
GatlingGun skrev: søn apr 02, 2023 8:11 am Dette er et kulturproblem som må endres. Ikke et Potterproblem. Kulturen var der før Potter og kommer til å fortsette dersom nøkkelspillere skal fortsette å bestemme.
Jeg er enig i at spillere har hatt for mye makt opp gjennom årene, men samtidig er det ikke unaturlig at misnøyen er stor når laget underpresterer så mye at det ligger på nedre halvdel av tabellen. Se for deg samme situasjon i Bayern München eller Real Madrid. Det hadde vært full krig.
Jeg trodde igrunn det var det en diskuterte jeg. Ikke Potters faglige nivå opp mot fotballfaget som en annen bedriftsleder på ei storbedrift ledet fra kontoret og i allmannamøter med mellomledere der han mest sannsynlig er second to none.

Men hans lederevner i daglig relasjoner til enkeltarbeiderne spillerne på den ene sida og ta hensyn og bygge opp hver enkelt samtidig som han skal tenke helhetlig lagmessig.

Og dette er jo ikke vanlige arbeidere men mer som utøvende kunstnere å regne med mye av det samme egoet og selvhevdelsen i seg mange av de. Det er jo gjerne derfor de er kommet dit de har.

Så dette er en formidabel jobb som krever topp kompetanse i faget men jeg tørr påstå at personlige topp lederegenskaper opp mot lagbygging å det å få alle til å dra i samme retning to the best of their ability ved behandling av enkeltmennesker er vel så viktig der oppe i spissen av fotballpyramiden på verdensnivå.

Så det eneste spørsmålet burde igrunn være om han er der eller kommer dit. Har dette i seg.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Vi er jo faktisk kommet til det punktet at en sparking av Potter ikke kan anses som forhastet, og ihvertfall ikke lignende det vi tidvis opplevde under Abramovich. Som Twomey skriver i dagens The Athletic-sak, så erRæ realiteten at Potter er blitt gitt nesten enestående god tid til å prestere. I hvilken som helst annen toppklubb i verden ville han vært borte for en måned siden.

Kan noen huske at en ny manager fortsatt har vært ansatt i en klubb med lignende ambisjoner som dagens Chelsea etter noe i nærheten av Potters resultater? Kommer ikke på noe tilsvarende på stående fot.

As we enter the eighth month of Potter’s tenure, such chaos is disconcerting. The unique mitigating circumstances he has navigated since succeeding Thomas Tuchel are important to the broader context and have been documented at length, but even that has its limits. Any hope that wins over Leeds United, Borussia Dortmund and Leicester City might present the first green shoots of recovery is difficult to sustain after the 2-2 draw with Everton and defeat to Villa.

Chelsea are 11th, which is where they would sit if the Premier League season had started the day Potter was appointed. His 22 matches have yielded 21 goals for and 21 against. Over that time his team’s accumulated xG is 28.3, while the accumulated xG against is 27.2. By virtually every statistical measure, this Premier League sample size which is no longer insignificantly small screams mediocrity.

The consequence of that is while Potter can reasonably cite numerous factors outside of his control for Chelsea’s struggles, he cannot yet credibly make a case for why he should be the man trusted to lead this extremely well-funded project into next season.

If he survives long enough to do so, it will only be thanks to Todd Boehly and Behdad Eghbali displaying a level of pain tolerance unprecedented in the history of the Premier League.


https://theathletic.com/4371002/2023/04 ... =twitteruk

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Spent på hvem lekkasjen og misnøyen er hos. Hvis det er Enzo, Mudryk, James og Chilwell (den gruppa) så er vi på dypt vann og har i realiteten kun et valg. Hvis det er Auba og Ziyech-grupperingen, altså de som vi alle er enige om at burde forlate skipet i sommer, så betyr det ikke så mye.

Jeg ser fortsatt ikke det store poenget med å sparke Potter nå. I hvert fall ikke når det er megaautisten (og supergeniet, så jeg ikke får @Jolla på nakken) Nagelsmann som skal overta. Da blir det til at klubben aktivt legger føringer for hvem som uansett skal selges til sommeren, slik at de ikke får spilletid. I beste fall aksepterer Nagelsmann dette og er enig, i verste (realistiske) fall blir han pissy før han i det hele tatt har begynt. Det er ikke lenger galt å sparke Potter, når det har gått som det har gått, men vi kommer fortsatt til å være akkurat det samme, porøse byggverket med en annen trener.

Altså, vi har 37 spillere rundt A-lags troppen. Vi snakker om å kjøpe alt fra to til fem til. Skal vi seriøst la en ny trener nå få gjøre sine egne vurderinger om hvem han vil ha med og ikke, basert på tre-fire treninger i uka (det blir sånn, siden vi har en kamp hver fjerde dag)? Alle 37 stiller med blanke ark? Og hva hvis Puli og Ziyech presterer bedre enn Mudryk og Madueke? Skal de to førstnevnte få fornyet tillit til neste år, igjen, når vi vet at de ikke passer til engelsk fotball og er skadet annenhver kamp?

De fleste her inne vet fint lite om Nagelsmann. Han verdsetter rutine og erfaring, elsker å jobbe med en mindre spillergruppe og har et spillesystem som krever masse tid og taktisk intelligens hos spillerne til å implementere. Phillip Lahm var ute tidligere i sesongen og kritiserte nettopp dette. Og han er en stabeis. Gleder meg til å se bermen reagere når vi taper med fire mål mot lag, fordi linja vår står på midtbanen og en i angrepet står plassert en meter feil i forhold til å stenge pasningsvalget fremover. Det kommer til å bli bra. Vi er jo så gode med sånne prosjekter.

Jeg er superfan av Nagelsmann, og har vi muligheten til å få han nå er det et valg jeg stiller meg 100% bak, men da fra og med sommeren. Da kan Nagelsmann gjøre sine vurderinger i et par måneder, hvor han blir forespeilet en stall på ca halvparten av den i dag. Så slipper garderoben å surne til før vi har noe å spille for.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »



Her har dere en gjengs, oppegående, vanlig sesonkortholder på Brua. Med Sarri var det tracksuits, nå er det skateboard. Jeg gir Nagelsmann et år og tre-fire braktap før han også blir mobbet ut av klubben.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Et annet interessant utdrag fra artikkelen som gjenspeiler det vi diskuterte før kampen:

"Even more curious is that in training at Cobham on Friday, Trevoh Chalobah was in Potter’s back three. The 23-year-old has not started for Chelsea since the goalless draw with Liverpool at Anfield in February, and neither he nor Benoit Badiashile ever looked close to being introduced against Villa despite a lack of height hampering the team in both boxes.

“We wanted to attack, we wanted to use Marc and Reece as two laterals, that’s where the space would be and they can construct attacks well,” Potter said."

The problem was that it left Chelsea wide open defensively in the early stages, with Ollie Watkins first exploiting a huge gap between Koulibaly and James and then a catastrophic mix-up between Cucurella and the Senegal international to twice run clean through on Kepa Arrizabalaga. He should have scored both.

Jeg holdt på å skrive et innlegg om hvorfor jeg ville ha inn Badiashile når Villa scoret sitt første (etter Cucas tabbe). Når det målet kom ble jeg så sur at jeg ikke orket å skrive ferdig, men poenget var nettopp at James-Kouliably-Cuca ville være sårbare defensivt (særlig i lufta) og jeg liker det heller ikke offensivt fordi James på vingback er ett av våre mest potente angrepsvåpen.

Dette er dessverre symptomatisk for Potters Chelsea. Han gjør rare taktiske valg som straffer seg, igjen og igjen. Det hadde vært mulig å forsvare dette hvis han hadde en genialt taktisk plan som krevde to backer i trebackslinja, men det er vel ingen som så tegn til noe sånt? Og det er vel fortsatt ingen som klarer å se en rød tråd i forhold til hva han prøver å få til i spillestil? Den endrer seg fra kamp til kamp og fremstår mer som desperate krampetrekninger enn en langsiktig prosess.

Jeg syns ikke angrepet er noe bedre. Vi har mye ball, men jeg sitter likevel med inntrykket av at en taktisk sterkere manager fra motstanderlaget lar oss ha ballen i områder i de vurderer som mindre farlige, samtidig som de lokker oss frem slik at de kan komme på livsfarlige kontringer. I forhold til dette med livsfarlige kontringer faller jeg tilbake til det jeg maste mye om i sommer: Vi må ha en Kante, Rice eller tilsvarende spiller i laget til en hver tid for å vinne kamp etter kamp i PL. Dette Potter-prosjektet fremstår for meg som et stilstudie i hvorfor det er kritisk viktig. Gode ballspillere som Enzo og Felix er fint, men når balansen i laget mangler blir det likevel tap mot kvalitativt dårligere motstandere.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»