FIFA 23 Ultimate Team

Svar
Klang

Re: FIFA 23 Ultimate Team

Legg inn av Klang »

Hodor skrev: fre mar 31, 2023 10:01 pm Untradeable Fodder har verdi=0 hvis man ikke skal bruke det på noe. Selv går jeg for Rivaldo. Ser ut som en god spiss. Cruyff er sikkert bedre verdi, men Rivaldo er mer nostalgisk for meg. Er heller ikke sikkert han får et bedre kort i senere spill
Untradeables vil alltid ha en verdi og dermed en kostnad når de ofres i SBCs, det er ikke til å unngå. Det er ikke mulig å gjøre Kanté for en halv million eller hva enkelte tror. Ganske sikker på at dette er ungdomsskolepensum, og så er det minst et par av oss i denne tråden som har studert økonomi, som ikke trengs for å vite hva en kostnad er ref. ungdomsskolepensum.

Startet på helgas fut champs i går, som jeg ikke ville gjort om jeg ga jernet med best mulig lag fra første kamp. Handler mer om å få unnagjort noen kamper og da kan jeg like gjerne spille med dette laget. 33 chemistry, holdt til 2-0 seier, relativt spillbart lag.

Bilde

Alpha

Legg inn av Alpha »

Klang skrev: lør apr 01, 2023 12:35 pm
Hodor skrev: fre mar 31, 2023 10:01 pm Untradeable Fodder har verdi=0 hvis man ikke skal bruke det på noe. Selv går jeg for Rivaldo. Ser ut som en god spiss. Cruyff er sikkert bedre verdi, men Rivaldo er mer nostalgisk for meg. Er heller ikke sikkert han får et bedre kort i senere spill
Untradeables vil alltid ha en verdi og dermed en kostnad når de ofres i SBCs, det er ikke til å unngå. Det er ikke mulig å gjøre Kanté for en halv million eller hva enkelte tror. Ganske sikker på at dette er ungdomsskolepensum, og så er det minst et par av oss i denne tråden som har studert økonomi, som ikke trengs for å vite hva en kostnad er ref. ungdomsskolepensum.
Enig med deg her. Å si at fodder har null verdi om det ikke brukes blir som å si at coins har null verdi om det ikke brukes.

Man kan derimot argumentere for at fodder har null verdi om alternativet er å hurtigselge kortet. Det som er synd er at man sjeldent har mer enn 1-3 dupes av vesentlig rating.

Fodder er egentlig akkurat som coins, bare en annen valuta som brukes i et annet marked. Litt som NOK i Norge og USD i USA. Coins på marked og fodder i SBCs.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Klang skrev: lør apr 01, 2023 12:35 pm
Hodor skrev: fre mar 31, 2023 10:01 pm Untradeable Fodder har verdi=0 hvis man ikke skal bruke det på noe. Selv går jeg for Rivaldo. Ser ut som en god spiss. Cruyff er sikkert bedre verdi, men Rivaldo er mer nostalgisk for meg. Er heller ikke sikkert han får et bedre kort i senere spill
Untradeables vil alltid ha en verdi og dermed en kostnad når de ofres i SBCs, det er ikke til å unngå. Det er ikke mulig å gjøre Kanté for en halv million eller hva enkelte tror. Ganske sikker på at dette er ungdomsskolepensum, og så er det minst et par av oss i denne tråden som har studert økonomi, som ikke trengs for å vite hva en kostnad er ref. ungdomsskolepensum.
Enkelte av oss har studert økonomi, og spesifikt investeringsanalyse, på et så høyt nivå at vi vet å verdsette opsjonsmuligheter (som man har med tradeable kort - muligheten til å selge). Og alle med minst et bachelor-kurs i finans bør ha fått med seg prinsippet om at en likvid asset alltid er bedre enn en illikvid asset, alt annet likt. Vi i denne gruppen vil verdsette et tradeable kort høyere enn et undtadeable kort.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Alpha skrev: lør apr 01, 2023 12:52 pm
Klang skrev: lør apr 01, 2023 12:35 pm
Hodor skrev: fre mar 31, 2023 10:01 pm Untradeable Fodder har verdi=0 hvis man ikke skal bruke det på noe. Selv går jeg for Rivaldo. Ser ut som en god spiss. Cruyff er sikkert bedre verdi, men Rivaldo er mer nostalgisk for meg. Er heller ikke sikkert han får et bedre kort i senere spill
Untradeables vil alltid ha en verdi og dermed en kostnad når de ofres i SBCs, det er ikke til å unngå. Det er ikke mulig å gjøre Kanté for en halv million eller hva enkelte tror. Ganske sikker på at dette er ungdomsskolepensum, og så er det minst et par av oss i denne tråden som har studert økonomi, som ikke trengs for å vite hva en kostnad er ref. ungdomsskolepensum.
Enig med deg her. Å si at fodder har null verdi om det ikke brukes blir som å si at coins har null verdi om det ikke brukes.

Man kan derimot argumentere for at fodder har null verdi om alternativet er å hurtigselge kortet. Det som er synd er at man sjeldent har mer enn 1-3 dupes av vesentlig rating.

Fodder er egentlig akkurat som coins, bare en annen valuta som brukes i et annet marked. Litt som NOK i Norge og USD i USA. Coins på marked og fodder i SBCs.
I motsetning til NOK/USD, så eksisterer disse kortene/coinsene i en lukket, midlertidig verden som forsvinner om noen måneder. Hvis man hopper over SBC etter SBC fordi man ikke synes det er verdi i de, og man blir sittende med dette fodderet til man slutter å spille, har ikke fodderet gjort store nytten. Man kunne da til syvende og sist sittet med 0 fodder i utgangspunktet. Resultatet er det samme

Alpha

Legg inn av Alpha »

Hodor skrev: lør apr 01, 2023 6:12 pm
Alpha skrev: lør apr 01, 2023 12:52 pm
Klang skrev: lør apr 01, 2023 12:35 pm

Untradeables vil alltid ha en verdi og dermed en kostnad når de ofres i SBCs, det er ikke til å unngå. Det er ikke mulig å gjøre Kanté for en halv million eller hva enkelte tror. Ganske sikker på at dette er ungdomsskolepensum, og så er det minst et par av oss i denne tråden som har studert økonomi, som ikke trengs for å vite hva en kostnad er ref. ungdomsskolepensum.
Enig med deg her. Å si at fodder har null verdi om det ikke brukes blir som å si at coins har null verdi om det ikke brukes.

Man kan derimot argumentere for at fodder har null verdi om alternativet er å hurtigselge kortet. Det som er synd er at man sjeldent har mer enn 1-3 dupes av vesentlig rating.

Fodder er egentlig akkurat som coins, bare en annen valuta som brukes i et annet marked. Litt som NOK i Norge og USD i USA. Coins på marked og fodder i SBCs.
I motsetning til NOK/USD, så eksisterer disse kortene/coinsene i en lukket, midlertidig verden som forsvinner om noen måneder. Hvis man hopper over SBC etter SBC fordi man ikke synes det er verdi i de, og man blir sittende med dette fodderet til man slutter å spille, har ikke fodderet gjort store nytten. Man kunne da til syvende og sist sittet med 0 fodder i utgangspunktet. Resultatet er det samme
Men det samme gjelder coins og det er ganske stor enighet om at det har en verdi.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Alpha skrev: lør apr 01, 2023 7:44 pm
Hodor skrev: lør apr 01, 2023 6:12 pm
Alpha skrev: lør apr 01, 2023 12:52 pm

Enig med deg her. Å si at fodder har null verdi om det ikke brukes blir som å si at coins har null verdi om det ikke brukes.

Man kan derimot argumentere for at fodder har null verdi om alternativet er å hurtigselge kortet. Det som er synd er at man sjeldent har mer enn 1-3 dupes av vesentlig rating.

Fodder er egentlig akkurat som coins, bare en annen valuta som brukes i et annet marked. Litt som NOK i Norge og USD i USA. Coins på marked og fodder i SBCs.
I motsetning til NOK/USD, så eksisterer disse kortene/coinsene i en lukket, midlertidig verden som forsvinner om noen måneder. Hvis man hopper over SBC etter SBC fordi man ikke synes det er verdi i de, og man blir sittende med dette fodderet til man slutter å spille, har ikke fodderet gjort store nytten. Man kunne da til syvende og sist sittet med 0 fodder i utgangspunktet. Resultatet er det samme
Men det samme gjelder coins og det er ganske stor enighet om at det har en verdi.
Det er det vel ingen som er uenig i. Både coins og fodder har verdi. Så lenge man ikke lar det ligge å råtne i klubben fram til neste spill

Hodor

Legg inn av Hodor »

Klang skrev: lør apr 01, 2023 12:35 pm
Hodor skrev: fre mar 31, 2023 10:01 pm
relativt spillbart lag.

Bilde
Uenig.

Men nå har jo du studert økonomi. Så du vet vel best

Klang

Legg inn av Klang »

Hehe, her er det noen som ikke vil legge ballen død og innse at man tok feil, og som svarer på feil del av innleggene 🤔

Heldigvis ikke rom for uenighet om hvorvidt kortene har verdi og om det er en kostnad ved å ofre untradeables i SBCs.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Klang skrev: søn apr 02, 2023 5:29 am Hehe, her er det noen som ikke vil legge ballen død og innse at man tok feil, og som svarer på feil del av innleggene 🤔

Heldigvis ikke rom for uenighet om hvorvidt kortene har verdi og om det er en kostnad ved å ofre untradeables i SBCs.
Jeg svarte på innlegget du skrev til meg. Men delte det i to svar da innlegget ditt til meg bestod av både et svar til det jeg skrev, og en deling av et mediokert lag. Det førstnevnte har du ikke svart på. Det har jeg stor forståelse for da hovedargumentet ditt var "enkelte av oss har studert økonomi" eller noe i den dur. Veldig lite substans

Men det var unødvendig av meg å kommentere laget ditt. Synes det var pussig å se noen spille med Passlack og 82-Can i april. Men det viktigste er at man har det morsomt med spillet på sin måte. Og det er helt greit :)

Klang

Legg inn av Klang »

Vi er nede på VGD-nivå. Gratulerer. Tenk å bli så sutrete over at det påpekes at du ikke har helt kontroll på verdier og kostnader at du liksom skal kritisere et Dortmund-lag som hevn og i tillegg nevner dette med å ha studert økonomi i samme innlegget 😂😂

Jeg har egentlig ikke mer å føye til og kommer ikke til å kommentere dette ytterligere. Jeg bare konstaterer at vi faktisk har havnet på et såpass lavt nivå 👏

Hodor

Legg inn av Hodor »

Hodor skrev: lør apr 01, 2023 6:08 pm
Klang skrev: lør apr 01, 2023 12:35 pm
Hodor skrev: fre mar 31, 2023 10:01 pm Untradeable Fodder har verdi=0 hvis man ikke skal bruke det på noe. Selv går jeg for Rivaldo. Ser ut som en god spiss. Cruyff er sikkert bedre verdi, men Rivaldo er mer nostalgisk for meg. Er heller ikke sikkert han får et bedre kort i senere spill
Untradeables vil alltid ha en verdi og dermed en kostnad når de ofres i SBCs, det er ikke til å unngå. Det er ikke mulig å gjøre Kanté for en halv million eller hva enkelte tror. Ganske sikker på at dette er ungdomsskolepensum, og så er det minst et par av oss i denne tråden som har studert økonomi, som ikke trengs for å vite hva en kostnad er ref. ungdomsskolepensum.
Enkelte av oss har studert økonomi, og spesifikt investeringsanalyse, på et så høyt nivå at vi vet å verdsette opsjonsmuligheter (som man har med tradeable kort - muligheten til å selge). Og alle med minst et bachelor-kurs i finans bør ha fått med seg prinsippet om at en likvid asset alltid er bedre enn en illikvid asset, alt annet likt. Vi i denne gruppen vil verdsette et tradeable kort høyere enn et undtadeable kort.
Dæven :lol: :lol: :lol:

Får prøve å peile diskusjonen inn på rett spor igjen. At det skulle være så vanskelig å svare saklig på innlegget jeg siterer her hadde jeg ikke ventet.

En slik meltdown hadde jeg virkelig ikke forventet. Men er vel morsommere å snakke om ting man er kjent med (ungdomsskole-pensum og VGD)

Hodor

Legg inn av Hodor »

Klang skrev: søn apr 02, 2023 11:43 pm kommer ikke til å kommentere dette ytterligere.
Det har jeg stor forståelse for

Klang

Legg inn av Klang »

Bilde

Alpha

Legg inn av Alpha »

Trenger ikke å spørre om hvem som har konstruert den listen. Gud bedre meg, haha.

Klang

Legg inn av Klang »

Beviser i hvert fall at prosentene på disse, på Futbin, er null verdt. Gattuso er i skrivende stund 84 % opp. Nesten 400k. Jeg ville ikke hatt ham for en fjerdedel engang. En spiller som egentlig ikke passer inn i FIFA. Synd at det er mange av dem, som for eksempel Xavi og omtrent alle icon-stopperne.

Mulig at noen misforstår "ok, don't need him". Kan være ok verdi, og kanskje jeg ville gjort dem om de passet inn, men trenger dem altså ikke.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Det eneste den listen beviser er at du har meget kontroversielle meninger hva angår spillere.

Klang

Legg inn av Klang »

Alpha skrev: man apr 03, 2023 11:55 pm Det eneste den listen beviser er at du har meget kontroversielle meninger hva angår spillere.
Det er to forklaringer på dette. Folk skjønner ikke at jeg mener value for cost, og begynner å gnåle om at Barnes er ok og så er Cruyff L, som om det betyr at Barnes er bedre, og så er det nok mange som ser etter helt feil kvaliteter i mine øyne, som at Gattusos defending og physical stats gjør ham til en bra spiller, til tross for helt middels og nesten litt dårlig pace, kanskje under middels dribbling for CDM og "null" skuddferdigheter. Vinner nok ikke mange hodedueller heller. Lav og spenst som en potetsekk. 74 Udogie er riktignok LM/LWB/LB, men jeg er ikke så sikker på om Gattuso er en bedre CDM. Ble sånn passe oppgitt over Nep (har på i bakgrunnen mens jeg gjør andre ting) som var rimelig likegyldig/negativ til Udogie, men han mente jo også at Robertone var trash.

Greit at Mbappé er dyr og ikke i annethvert lag, men 4,7 M er langt i overkant. Knapt bedre enn forrige POTM og koster over dobbelt så mye. Hva om Mbappé kostet 3 M? Burde vært mulig å sette inn et tidligere POTM-kort mot en vesentlig kostnadsreduksjon, ikke bare fodderverdien.

Cruyff er kraftig overvurdert pga navnet og 5*5*. Jeg vil alltid se etter icons som det er mindre hype rundt, som Hugo Sanchez, Stoichkov, Suker osv. Har nylig fått inn 92 Rush for testing ettersom han er helt nede i 120k. Gidder ikke å ta et tap på hundretusener på en spiller som raser i verdi, og gidder heller ikke å skaffe meg fut birthday Rivaldo for halvannen million for en kort periode.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Fofana hentet for 200 og solgt for 400. Skulle gjerne beholdt han videre, men med Rio via swaps (tør ikke kalle han gratis i denne tråden) går jeg nå full untradeable inn mot team of the season.

Vil også legge til at Rivaldo er nice. Har ikke spilt med han før da jeg har tenkt at kortene hans ikke er veldig gode. Men med kortet som ble lansert nå var det veldig enkelt for en som husker VM 2002* å gå for kortet til en gammel helt som fort ikke blir lansert like bra i senere spill. Vurderer også Vidic inn for nostalgien. Fodderet flyter, så vil ha det morro mens jeg kan.

*Rivaldo - Ronaldo - Ronaldinho
Skulle helst hatt de i samme lag. Har hatt prime av de to sistnevnte før. Måtte slå til på førstnevnte nå. Så får eliten her inne vurdere om han var "gratis" eller ikke. Men meget fornøy med egen bruk av ressurser da jeg kun måtte hente to spillere på markedet til en samlet verdi av rundt 60,000 coins, og ellers slang inn untradeable fodder som jeg ikke fant bedre måter å bruke.

Edit: Er litt Player of the months kort som er fin verdi når man brenner inne med fodder. Som Brandt og Eredivisie-POTM. Disse er selvfølgelig utført, og havnet i Rivaldo-SBC

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Brukte all fodder på Sanchez og 90+-pakken. Fikk nada fra den, men fikk Lahm fra bifangst og sitter nå med 1.2 millioner coins. Har aldri hatt i nærheten av så mye, så hva gjør man egentlig med så mye?

Klang

Legg inn av Klang »

Noe av det aller mest irriterende i ultimate team, dette. Hadde 90+ pakker tidligere denne mnd, men løsnet litt da jeg gjorde Meunier og Guerreiro. Fikk kvittet meg med untradeable duplicates og åpnet noen pakker, men det varte ikke lenge. Hoper seg opp. Nå har jeg fire i tillegg til at jeg allerede har discarda fire som jeg skal bruke recovery på.

Helt håpløst. Føler meg nesten tvunget til å gjøre dårlige SBCs bare for å komme meg videre med pakkene, men blir for dumt å svi av fodder på Keane, Gattuso, Özil, Brahim Diaz, Kanté osv. Frustrerende at det forutsettes at man gjør dårlige SBCs.

Carlos Alberto kunne kanskje vært interessant om jeg ikke hadde Zambrotta allerede, men over 600k og er ikke helt optimal som CB eller wingback. Meunier er faktisk en langt mer interessant spiller, til en svært lav kostnad.

Bilde

Klang

Legg inn av Klang »

Skulle gjerne hatt Zinchenko, men 270k+

Bilde

Hodor

Legg inn av Hodor »

Klang skrev: fre apr 14, 2023 3:28 pm Skulle gjerne hatt Zinchenko, men 270k+

Bilde
Bare å betale det det koster. Det forsvaret der holder ikke

Klang

Legg inn av Klang »

Hodor skrev: lør apr 29, 2023 2:22 am
Klang skrev: fre apr 14, 2023 3:28 pm Skulle gjerne hatt Zinchenko, men 270k+

Bilde
Bare å betale det det koster. Det forsvaret der holder ikke
🤡🤦


Klang

Legg inn av Klang »

Fremprovoserte et rødt kort til GK, Bamford, visste ikke at det er mulig engang. Ederson tok over som GK. Tar også med et lag med 32 chemistry fra start, bare RWB (silver star) som ikke har 3. Bytta inn Bale.

Bilde

Bilde

Klang

Legg inn av Klang »

Synd at realismen er ganske fraværende. Egentlig ikke så keen på van Persie, men meget god i den rollen.

Bilde

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»