Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av sertono »

DennisB skrev: lør apr 01, 2023 9:38 pm
sertono skrev: lør apr 01, 2023 9:17 pm
DennisB skrev: Antallet som ankommer Bali i Indonesia, er også meget stort. De utgjør nå mer enn 70% av alle utlendingene på øya.
Leste denne artikkelen for noen dager siden:
– Nesten hver gang vi får meldinger om utlendinger som oppfører seg dårlig, dreier det seg om russere.

Hvorfor er jeg ikke overrasket...
Dette har jeg sett og opplevd selv ja. Ganske ufattelig hvor lite ydmyke de er, selv om de skulker krigen altså. Hadde det vært meg som hadde hatt Putin som president, og som startet denne vanvittige stygge krigen, så hadde jeg ligget så lavt jeg bare kan. Helst under solsenga :D
De er fullstendig neddopet på ruzzisk propaganda men oppegående nok til å ta til seg så mye info at de finner det såklart best å rømme landet. Allikevel oppfører de seg som om de eier verden, snakk om totalt motbydelige drittsekker.

Pushback

Legg inn av Pushback »

Jeg kaster meg litt på denne undringen over hva Russland håper skal skje, siden de repeterer feil igjen og igjen og virkelig ingenting skjer. Tiden bare går og går.. hva er planen?

Er det noen sjanse for at de har noe smart på gang og bare venter på motoffensiven? Hva sier etterretning som vi vet om..

Uansett om Russland får på plass en alternativ handelsrute osv. så vil jo Ukraina fortsette å skyte på de. I Ukraina..

Ljot

Legg inn av Ljot »

En liten solskinnshistorie om Vitaly (16) som slapp unna det pågående folkemordet.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/5B ... r-saa-redd
Vi bør tenke på de tusenvis ukrainske barn som ikke er så heldige. Det er denne industrialiserte bestialiteten det ukrainske folket kjemper mot. Det er denne kampen mot ondskap de ukrainske heltene ofrer sine liv i. Til sist kjemper de for oss også. For alt vi er og alt vi ønsker å være. La oss aldri glemme det.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Pushback skrev: lør apr 01, 2023 10:29 pm Jeg kaster meg litt på denne undringen over hva Russland håper skal skje
Jeg også ;)

Deila

Legg inn av Deila »

Pushback skrev: lør apr 01, 2023 10:29 pm Jeg kaster meg litt på denne undringen over hva Russland håper skal skje, siden de repeterer feil igjen og igjen og virkelig ingenting skjer. Tiden bare går og går.. hva er planen?

Er det noen sjanse for at de har noe smart på gang og bare venter på motoffensiven? Hva sier etterretning som vi vet om..

Uansett om Russland får på plass en alternativ handelsrute osv. så vil jo Ukraina fortsette å skyte på de. I Ukraina..
På russisk TV snakker de om at de må frigjøre brødrene sine i Finland siden de skal bli med i NATO. Det skal visst gå smertefritt også. "Special Operation"

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Deila skrev: lør apr 01, 2023 11:03 pm
Pushback skrev: lør apr 01, 2023 10:29 pm Jeg kaster meg litt på denne undringen over hva Russland håper skal skje, siden de repeterer feil igjen og igjen og virkelig ingenting skjer. Tiden bare går og går.. hva er planen?

Er det noen sjanse for at de har noe smart på gang og bare venter på motoffensiven? Hva sier etterretning som vi vet om..

Uansett om Russland får på plass en alternativ handelsrute osv. så vil jo Ukraina fortsette å skyte på de. I Ukraina..
På russisk TV snakker de om at de må frigjøre brødrene sine i Finland siden de skal bli med i NATO. Det skal visst gå smertefritt også. "Special Operation"
Et ikke Finland medlem da. De ønsker å yppe med NATO?

I så fall kommer de til å finne ut hvorfor amerikanerne ikke har et offentlig helsevesen...

Deila

Legg inn av Deila »

Rainmaker skrev: lør apr 01, 2023 11:23 pm
Deila skrev: lør apr 01, 2023 11:03 pm
Pushback skrev: lør apr 01, 2023 10:29 pm Jeg kaster meg litt på denne undringen over hva Russland håper skal skje, siden de repeterer feil igjen og igjen og virkelig ingenting skjer. Tiden bare går og går.. hva er planen?

Er det noen sjanse for at de har noe smart på gang og bare venter på motoffensiven? Hva sier etterretning som vi vet om..

Uansett om Russland får på plass en alternativ handelsrute osv. så vil jo Ukraina fortsette å skyte på de. I Ukraina..
På russisk TV snakker de om at de må frigjøre brødrene sine i Finland siden de skal bli med i NATO. Det skal visst gå smertefritt også. "Special Operation"
Et ikke Finland medlem da. De ønsker å yppe med NATO?

I så fall kommer de til å finne ut hvorfor amerikanerne ikke har et offentlig helsevesen...
Nja, Finland er offisielt medlem rundt sommeren sier dem. Så de har enda litt tid til "frigjøringen" :lol: Husk at de skulle jo ta Ukraina på 10 dager eller hva det var..

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »


TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Ljot skrev: lør apr 01, 2023 10:56 pm En liten solskinnshistorie om Vitaly (16) som slapp unna det pågående folkemordet.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/5B ... r-saa-redd
Vi bør tenke på de tusenvis ukrainske barn som ikke er så heldige. Det er denne industrialiserte bestialiteten det ukrainske folket kjemper mot. Det er denne kampen mot ondskap de ukrainske heltene ofrer sine liv i. Til sist kjemper de for oss også. For alt vi er og alt vi ønsker å være. La oss aldri glemme det.
JA MEN USA!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Deila skrev: lør apr 01, 2023 11:03 pm
Pushback skrev: lør apr 01, 2023 10:29 pm Jeg kaster meg litt på denne undringen over hva Russland håper skal skje, siden de repeterer feil igjen og igjen og virkelig ingenting skjer. Tiden bare går og går.. hva er planen?

Er det noen sjanse for at de har noe smart på gang og bare venter på motoffensiven? Hva sier etterretning som vi vet om..

Uansett om Russland får på plass en alternativ handelsrute osv. så vil jo Ukraina fortsette å skyte på de. I Ukraina..
På russisk TV snakker de om at de må frigjøre brødrene sine i Finland siden de skal bli med i NATO. Det skal visst gå smertefritt også. "Special Operation"
Hahahaha

Det er stor komikk. De er så nedsylta i trua på egen storhet at de ikke evner å ta inn over seg at de ikke en gang greier å ta en utbomba småby. Og så tror de at de skal greie å ta Finland? De hadde fått skambank.

Brukeravatar
Big George  
Innlegg: 7746

Legg inn av Big George »

Det er hjelp fra andre diktatorer som er Putins håp
Iran og Nord Korea er de mest villige til å bidra for Putlern
med våpen og ammo.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Big George skrev: søn apr 02, 2023 2:44 am Det er hjelp fra andre diktatorer som er Putins håp
Iran og Nord Korea er de mest villige til å bidra for Putlern
med våpen og ammo.
Iran selger til alle som betaler. Begge sider bruker iranske systemer.

Og Nord-Korea slipper nødig fra seg mer enn litt småtterier. De trenger det meste de har sjøl.

Man har lite å frykte. De eneste som i teorien kan hjelpe Russland så det monner er Kina. Men de vet at det vil være som å amputere 1,5 bein på kinesisk økonomi. Xi er gladelig med på å stille opp som (u)moralsk støtte for Putin, men det stopper egentlig der.

Russland kommer til å tape denne krigen. Og slik det ser ut nå vil det kollapse fort for den russiske hæren når det først begynner å rakne.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Ukraina og rusdland kan reise til gokk altfor mye faenskap

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Mr.Meep skrev: søn apr 02, 2023 3:05 am Ukraina og rusdland kan reise til gokk altfor mye faenskap
Selv er jeg glad for at jeg aldri logger på FD når promillen er høyere enn klokkeslettet. Har spart meg for mye styr.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

PapaSmurf skrev: søn apr 02, 2023 3:14 am
Mr.Meep skrev: søn apr 02, 2023 3:05 am Ukraina og rusdland kan reise til gokk altfor mye faenskap
Selv er jeg glad for at jeg aldri logger på FD når promillen er høyere enn klokkeslettet. Har spart meg for mye styr.
Jau var det da ....


Står forsatt inne for at ukraina og russland kan reise til gokk selv om det er Putin som har skylde som HITLER STALIN VOL 2

fargerik

Legg inn av fargerik »

DennisB skrev: lør apr 01, 2023 9:06 pm Litt på sidelinjen, men jeg leser oppdaterte tall fra Thailand om hvor mange russere som har tatt veien dit i januar og februar.
I januar ankom 202.000 russere Thailand, men 187.000 ankom i februar (kun 28 dager).
Trykket fra Russland nå, er altså ganske jevnt rundt 200.000 mennesker i måneden bare til Thailand, nesten 7000 russere hver dag. De fleste av dem fornyer visumene sine måned etter måned, og vil ikke tilbake.

De fleste flykter nok fra krigen og mobiliseringen. Noen er dog på ferie, også i disse tider.

Antallet som ankommer Bali i Indonesia, er også meget stort. De utgjør nå mer enn 70% av alle utlendingene på øya.

Antall ukrainere som ankommer Thailand, er derimot bare under 2% av antall russere. Ukrainere blir jo godt mottatt i Europa som flyktninger, og reiser heller dit.
Russerne trekkes så vidt jeg har oppfattet mest til strand-og-bar-ghettoene som f. eks. Pattaya og Phuket.
Det gjør kanskje flere, så heftig som luftforurensningen er nordpå for tiden.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1655

Legg inn av JauKaninen »

Stakkars thaiene

fargerik

Legg inn av fargerik »

JauKaninen skrev: søn apr 02, 2023 10:23 am Stakkars thaiene
Thailands maktelite er redd for Kina. Kina ville ikke like det dersom Thailand inntok en uvennlig holdning mot deres nært allierte bestevenn Russland.
Jeg tror nesten diktatoren Xi ville se noe slikt som en uvennlig handling mot Kina.
Stakkars Thailand har syltet seg grundig inn i en avhengighet av det kinesiske diktaturet.
Det er snart valg i Thailand, da. Etter årevis med et Thailand styrt av militærjuntaen skal det velges på demokratisk vis.
Det store spørsmålet er : Hvor lenge vil det gå før neste militærkupp i Thailand?

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Noen idioter rundt omkring mener at russiske idrettsutøvere snart bør få delta i konkurranser igjen. Det er så idiotisk at man nesten ikke tror det man leser.

Krigen i Ukraina har kostet 262 av landets idrettsutøvere livet, opplyser landets idrettsminister. 363 idrettsanlegg er ødelagt.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/sport ... t-i-krigen

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Russisk UD la ut sin aprilspøk en dag for tidlig i år. De har revidert sin utenrikspolitikk, og offentliggjorde 31. mars en ny utgave av sitt konsept for utenrikspolitikk. Her er det helt åpenbart at de har bommet med datoen, for det er opplagt en aprilspøk.

“The foreign policy of Russia has a peace-loving, open, predictable, consistent, pragmatic character based on respect for the commonly recognized principles and norms of international law and strive towards equal rights and international cooperation aimed at solving joint tasks and promotion of common interests,” the document reads.

Barents Observer har en artikkel om tullet, og det inneholder også saker som bør bekymre Norge i nordområdene.

https://thebarentsobserver.com/en/2023/ ... ion-arctic

Link til originaldokumentet som kan oversettes med google translate for de som ønsker. http://kremlin.ru/acts/news/70811

En tweet fra UK gov om saken -

b0lle

Legg inn av b0lle »

PapaSmurf skrev: søn apr 02, 2023 1:53 am
Deila skrev: lør apr 01, 2023 11:03 pm
Pushback skrev: lør apr 01, 2023 10:29 pm Jeg kaster meg litt på denne undringen over hva Russland håper skal skje, siden de repeterer feil igjen og igjen og virkelig ingenting skjer. Tiden bare går og går.. hva er planen?

Er det noen sjanse for at de har noe smart på gang og bare venter på motoffensiven? Hva sier etterretning som vi vet om..

Uansett om Russland får på plass en alternativ handelsrute osv. så vil jo Ukraina fortsette å skyte på de. I Ukraina..
På russisk TV snakker de om at de må frigjøre brødrene sine i Finland siden de skal bli med i NATO. Det skal visst gå smertefritt også. "Special Operation"
Hahahaha

Det er stor komikk. De er så nedsylta i trua på egen storhet at de ikke evner å ta inn over seg at de ikke en gang greier å ta en utbomba småby. Og så tror de at de skal greie å ta Finland? De hadde fått skambank.
Sånn som det har gått i Ukraina tviler jeg på at de hadde tatt en cm av Finland uten NATO støtte.

b0lle

Legg inn av b0lle »

Terroristene fortsetter å angripe der de kan.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... ost=129192

Avskum. Måtte de få kreft å dø en smertefull død.

Deila

Legg inn av Deila »

PapaSmurf skrev: søn apr 02, 2023 1:53 am
Deila skrev: lør apr 01, 2023 11:03 pm
Pushback skrev: lør apr 01, 2023 10:29 pm Jeg kaster meg litt på denne undringen over hva Russland håper skal skje, siden de repeterer feil igjen og igjen og virkelig ingenting skjer. Tiden bare går og går.. hva er planen?

Er det noen sjanse for at de har noe smart på gang og bare venter på motoffensiven? Hva sier etterretning som vi vet om..

Uansett om Russland får på plass en alternativ handelsrute osv. så vil jo Ukraina fortsette å skyte på de. I Ukraina..
På russisk TV snakker de om at de må frigjøre brødrene sine i Finland siden de skal bli med i NATO. Det skal visst gå smertefritt også. "Special Operation"
Hahahaha

Det er stor komikk. De er så nedsylta i trua på egen storhet at de ikke evner å ta inn over seg at de ikke en gang greier å ta en utbomba småby. Og så tror de at de skal greie å ta Finland? De hadde fått skambank.
Dette var riktignok på de verste propagandakanalene hvor folkene er helt nedsnødd. De lever i en annen virkelighet, og jeg tror ikke de forstår hva som egentlig foregår eller hvordan ståa er i Ukraina.

startelver

Legg inn av startelver »

fargerik skrev: søn apr 02, 2023 10:45 am
JauKaninen skrev: søn apr 02, 2023 10:23 am Stakkars thaiene
Thailands maktelite er redd for Kina. Kina ville ikke like det dersom Thailand inntok en uvennlig holdning mot deres nært allierte bestevenn Russland.
Jeg tror nesten diktatoren Xi ville se noe slikt som en uvennlig handling mot Kina.
Stakkars Thailand har syltet seg grundig inn i en avhengighet av det kinesiske diktaturet.
Det er snart valg i Thailand, da. Etter årevis med et Thailand styrt av militærjuntaen skal det velges på demokratisk vis.
Det store spørsmålet er : Hvor lenge vil det gå før neste militærkupp i Thailand?
Thailand er Thailand på godt og vondt, men de ønsker alle turister velkommen også russere. Tror ikke det er noe problem, turismen er nå på vei oppover etter coronakrisen og man kan puste litt lettere. Kongen har fortsatt mye makt, buddhismen styrer mye av dagliglivet til Thaiene og livet går sin gang.

Men skal bli spennende å se med egne øyne på neste tur.

fargerik

Legg inn av fargerik »

b0lle skrev: søn apr 02, 2023 12:49 pm Terroristene fortsetter å angripe der de kan.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... ost=129192

Avskum. Måtte de få kreft å dø en smertefull død.
Kanskje en tanke kunne være å hjelpe dem med å drikke seg i hjel?
Gi dem metanol i vodkaflasker, kanskje?

DennisB

Legg inn av DennisB »

Dersom Krim tas tilbake, er en av planene som står øverst, å demontere Kertsj-brua. Det ser jeg på som en selvfølge. Stanse all trafikk over brua fra Russland. Det synet skal jeg like å se, når denne brua sprenges i fillebiter. La det skje.

Blant planene ellers på halvøya, er utvisning av alle russere som har flyttet dit etter annekteringen i 2014 (noe jeg håper de gjør med russere som har flyttet til Donbass etter annekteringene der også, f.eks Mariupol), og straffeforfølgelse av ukrainere som har jobbet for den Moskva-utpekte administrasjonen. Ganske heftige punkter dette.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... ost=129199

fargerik

Legg inn av fargerik »

startelver skrev: søn apr 02, 2023 1:14 pm
fargerik skrev: søn apr 02, 2023 10:45 am
JauKaninen skrev: søn apr 02, 2023 10:23 am Stakkars thaiene
Thailands maktelite er redd for Kina. Kina ville ikke like det dersom Thailand inntok en uvennlig holdning mot deres nært allierte bestevenn Russland.
Jeg tror nesten diktatoren Xi ville se noe slikt som en uvennlig handling mot Kina.
Stakkars Thailand har syltet seg grundig inn i en avhengighet av det kinesiske diktaturet.
Det er snart valg i Thailand, da. Etter årevis med et Thailand styrt av militærjuntaen skal det velges på demokratisk vis.
Det store spørsmålet er : Hvor lenge vil det gå før neste militærkupp i Thailand?
Thailand er Thailand på godt og vondt, men de ønsker alle turister velkommen også russere. Tror ikke det er noe problem, turismen er nå på vei oppover etter coronakrisen og man kan puste litt lettere. Kongen har fortsatt mye makt, buddhismen styrer mye av dagliglivet til Thaiene og livet går sin gang.

Men skal bli spennende å se med egne øyne på neste tur.
Det skal bli en tur til. En nødvendig tur. Det blir når regntiden er på hell, har vi begynt å tenke nå.
Jeg regner ikke med å merke noen særlig forskjell, vi vil sikkert treffe de samme folka og gjøre de samme ting.
Jeg tror en epoke i livet med thailandtur hver vinter er over for godt for vår del.
Men seriøst....de kinesiske tentaklene legger stadig mer sitt klamme grep rundt Thailand.
Kinesiske turister er forøvrig gull for Thailand. De har mye penger og bruker mye penger.
I motsetning til russere, franskmenn og engelskmenn for å nevne noen er kineserne høflige og pyntelige som turister.
Slik legger Xi asia for sine føtter. Skytteltrafikk med charterfly med vennlige, rike turister. Hvem smelter ikke av slikt?

DennisB

Legg inn av DennisB »

Er ikke bare under kamphandlinger de russiske soldatene dør. Britisk etterretning melder om "et ekstremt høyt antall" dødsfall pga. alkohol og kulde, samt pga. trafikkulykker og uaktsomhet rundt egne våpen.

Denne hæren blir jo bare mer og mer komisk. Kanskje de spiller russisk roulette også, for alt vi vet.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... get-latest

Falcon
Innlegg: 2482

Legg inn av Falcon »

Det er rapporter/rykter om et banebrytende dataprogram som brukes av ukrainerne på slagmarken.

Ser veldig frem til å høre mer om dette

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

fargerik skrev: søn apr 02, 2023 2:22 pm
startelver skrev: søn apr 02, 2023 1:14 pm
fargerik skrev: søn apr 02, 2023 10:45 am
Thailands maktelite er redd for Kina. Kina ville ikke like det dersom Thailand inntok en uvennlig holdning mot deres nært allierte bestevenn Russland.
Jeg tror nesten diktatoren Xi ville se noe slikt som en uvennlig handling mot Kina.
Stakkars Thailand har syltet seg grundig inn i en avhengighet av det kinesiske diktaturet.
Det er snart valg i Thailand, da. Etter årevis med et Thailand styrt av militærjuntaen skal det velges på demokratisk vis.
Det store spørsmålet er : Hvor lenge vil det gå før neste militærkupp i Thailand?
Thailand er Thailand på godt og vondt, men de ønsker alle turister velkommen også russere. Tror ikke det er noe problem, turismen er nå på vei oppover etter coronakrisen og man kan puste litt lettere. Kongen har fortsatt mye makt, buddhismen styrer mye av dagliglivet til Thaiene og livet går sin gang.

Men skal bli spennende å se med egne øyne på neste tur.
Det skal bli en tur til. En nødvendig tur. Det blir når regntiden er på hell, har vi begynt å tenke nå.
Jeg regner ikke med å merke noen særlig forskjell, vi vil sikkert treffe de samme folka og gjøre de samme ting.
Jeg tror en epoke i livet med thailandtur hver vinter er over for godt for vår del.
Men seriøst....de kinesiske tentaklene legger stadig mer sitt klamme grep rundt Thailand.
Kinesiske turister er forøvrig gull for Thailand. De har mye penger og bruker mye penger.
I motsetning til russere, franskmenn og engelskmenn for å nevne noen er kineserne høflige og pyntelige som turister.
Slik legger Xi asia for sine føtter. Skytteltrafikk med charterfly med vennlige, rike turister. Hvem smelter ikke av slikt?
Her må det huskes at asiatene kjenner det kinesiske folket og dets luner like godt som østeuropeerne kjenner det russiske folkets mørke impulser; vietnameserne misliker kineserne meget intenst, koreanerne som ekte hissigpotter husket godt hvordan kineserne så ned på dem, og det er veldige sterke sinofobiske tradisjoner i Øst-Asia og Sørøst-Asia. Thaiene på en måte er unntaket som bekreftet regelen, ettersom kineserne hadde i lang tid støttet dem uten sterke gjengjeldelseskrav som da de grepet inn ved å invadere Burma da Thailand var under trusselen om å bli utslettet av de overaggressive burmeserne. Selv da kommunistene hadde sin geriljakrig i den kalde krigen, var Thailand lite plaget av kineserne generelt sett, til tross for den avsindige støtten til monstrene i Kampuchea.

Fra Bakhmut kom det ganske nylig opptaker (snøen regnet raskt bort, spesielt i byen) som vist at ukrainerne hadde brukt noe meget nytt og svært kraftig. Det er ikke en JDAM-ER fordi den karakteriske røyken ikke sees, og heller ikke en Tochka-U som er for farlig å bruke nær egne tropper - bare få hundre meter nordover. Det var ikke mineligging, for stor eksplosjonskraft fra bare en sprengladning. I fakta; for meg som har sett tusenvis av opptak fra Syria, er det definitivt en "Vulkan" IRAM rakett - "en tønnebombe på en stang". Men mer presise. Har syrerne lært ukrainerne hvordan å lage IRAM-raketter som ukrainerne kunne improvisere? Det var to angrep, det ene på et fabrikkanlegg som bli helt gruslagt, det andre som så ut til å treffe underlaget av en bro. En "Vulkan" IRAM kan drepe enhver levende innenfor 100 m.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»