Queen

Svar
Fritz_

Queen

Legg inn av Fritz_ »

Det er selvsagt mitt ultimate favorittband. La oss anbefale de beste låtene mannen i gata aldri har hørt før. Jeg starter med Tie your mother down:


Expekt

Legg inn av Expekt »

Mine favoritter:
- Who wants to live forever
- Love of my life
- Is this the world we created

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Expekt skrev: søn aug 08, 2021 12:59 am Mine favoritter:
- Who wants to live forever
- Love of my life
- Is this the world we created
Ikke akkurat festlåter. Men jeg liker de jeg :)

Expekt

Legg inn av Expekt »

Fritz_ skrev: søn aug 08, 2021 1:00 am Ikke akkurat festlåter. Men jeg liker de jeg :)
Hehe, jeg er en rolig sjel. :D Liker selvfølgelig flere av de andre med mye futt, men de rolige er favorittene. :P

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Fritz_ skrev: søn aug 08, 2021 12:53 am Det er selvsagt mitt ultimate favorittband. La oss anbefale de beste låtene mannen i gata aldri har hørt før. Jeg starter med Tie your mother down:
Ahh, herlig tråd. Tommeltott og stortå. Her er mye å hente. Mannen i gata kjenner bare til hitene deres. Traff dog en fyr ute på byen for en liten tid tilbake, og vi snakket om musikk. Det artige var jo at han kjente til de mest "bortgjemte" Queen-perlene, så vi ble sittende å sjabb for en stund.

Mitt bidrag. Og det kommer flere, åff kårs :)


Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Expekt skrev: søn aug 08, 2021 12:59 am Mine favoritter:
- Who wants to live forever
- Love of my life
- Is this the world we created
3 nydelige låter som, i følge meg, gjør seg best live.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Knaberaps skrev: søn aug 08, 2021 1:21 am
Fritz_ skrev: søn aug 08, 2021 12:53 am Det er selvsagt mitt ultimate favorittband. La oss anbefale de beste låtene mannen i gata aldri har hørt før. Jeg starter med Tie your mother down:
Ahh, herlig tråd. Tommeltott og stortå. Her er mye å hente. Mannen i gata kjenner bare til hitene deres. Traff dog en fyr ute på byen for en liten tid tilbake, og vi snakket om musikk. Det artige var jo at han kjente til de mest "bortgjemte" Queen-perlene, så vi ble sittende å sjabb for en stund.

Mitt bidrag. Og det kommer flere, åff kårs :)

Fy flate. Den låta der er så vanvittig kreativ og intelligent laget at jeg ikke har ord. Inspirert av maleriet til den gale mannen som het Richard Dadd. Han satt vel i fengesel etter å ha tatt livet av en mann når han malte dette. Men låta er blant mine absolutte favoritter. MAN WHAT A SONG!

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

I forlengelse av Knaberaps sitt forslag vil jeg fremheve basslinja i "Fairy fellers master stroke". Her er det en som har gjort en fantastisk jobb med å spille den på nytt over orginalsporet. For meg er dette stor kunst:


BioDex

Legg inn av BioDex »

Mine Queen favoritter:






Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Setter selvsagt pris på alle forslag her. Men det hadde vært kult om vi kunne dvele litt ved de ulike forslagene før vi dundrer videre. Er jo gøy om vi får til litt diskusjon rundt det som blir foreslått. :)

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Fritz_ skrev: søn aug 08, 2021 9:25 am Setter selvsagt pris på alle forslag her. Men det hadde vært kult om vi kunne dvele litt ved de ulike forslagene før vi dundrer videre. Er jo gøy om vi får til litt diskusjon rundt det som blir foreslått. :)
Queen har herlig musikk, og her får man friske opp mange av låtene :) Så om jeg ikke klarer å bidra med noen "ukjent" låt med Queen, så er det en fin tråd. Tommel opp til deg :)

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

pfrog567 skrev: søn aug 08, 2021 9:44 am
Fritz_ skrev: søn aug 08, 2021 9:25 am Setter selvsagt pris på alle forslag her. Men det hadde vært kult om vi kunne dvele litt ved de ulike forslagene før vi dundrer videre. Er jo gøy om vi får til litt diskusjon rundt det som blir foreslått. :)
Queen har herlig musikk, og her får man friske opp mange av låtene :) Så om jeg ikke klarer å bidra med noen "ukjent" låt med Queen, så er det en fin tråd. Tommel opp til deg :)
Kult at du vil være med i tråden. Alle trenger ikke komme med forslag hele tiden. Dersom alle skal komme med sine forslag med en eneste gang blir det fort bare enn opplisting av låter uten noe form for diskusjon.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Expekt skrev: søn aug 08, 2021 12:59 am Mine favoritter:
- Who wants to live forever
- Love of my life
- Is this the world we created
Jeg vil tro at de to første du nevner er ganske kjent for folk flest. Love of my life var jo ingen hit, men den var en stor konsertfavoritt. Jeg vil tro at dette er blant låtene Queen spilte mest live etter 1977.

Is this the world we created er ingen stor favoritt for meg. Den har et edelt budskap og alt det der. Men sånn sett under ett en litt skuffende avslutning av The Works. Heldigvis har vi forskjellige meninger rundt musikk.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

See What A Fool I've Been......Ringer ingen bjelle nei, tenkte meg det :) Siden vi skal anbefale låter som ikke er så kjente så tenkte jeg at B-siden til Seven Seas of Rhye var en god kandidat i så måte. Utgitt 25.02.1974. Vær så goood 👇


Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

TrondLFC skrev: søn aug 08, 2021 10:10 am See What A Fool I've Been......Ringer ingen bjelle nei, tenkte meg det :) Siden vi skal anbefale låter som ikke er så kjente så tenkte jeg at B-siden til Seven Seas of Rhye var en god kandidat i så måte. Utgitt 25.02.1974. Vær så goood 👇

Jeg liker veldig godt det instrumentale her. Det jeg faktisk har problem med er måten Freddie synger på. Det blir alt for feminint og "posh" for min smak. Det finnes en annen versjon der vokalen er mye bedre synes jeg. :)

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Jeg synes han synger MYE bedre på denne versjonen fra BBC. Eller hva sier dere?


TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Fritz_ skrev: søn aug 08, 2021 10:18 am Jeg synes han synger MYE bedre på denne versjonen fra BBC. Eller hva sier dere?

Joda BBC'en er sånt sett bedre, men man må vel ta det skritt for skritt for de uinnvidde ;) Litt som allerede nevnte Love of My Life kan man vel si. Freddie's femininitet er jo i og for seg gårsdagens nyheter :D

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

TrondLFC skrev: søn aug 08, 2021 10:29 am
Fritz_ skrev: søn aug 08, 2021 10:18 am Jeg synes han synger MYE bedre på denne versjonen fra BBC. Eller hva sier dere?

Joda BBC'en er sånt sett bedre, men man må vel ta det skritt for skritt for de uinnvidde ;) Litt som allerede nevnte Love of My Life kan man vel si.
Hehe. Jeg sitter ikke på fasiten her altså.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Kudos forresten for fokus på Queen's ikke så alt for kjente låter. Synes at The Hitman og passer inn her, den traff ihvertfall meg første gang jeg hørte den rett etter utgivelsen.


Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

It's Late fra skiva News of the World som kom ut i 1977.


startelver

Legg inn av startelver »

Jeg liker "Play the game" en singel jeg fikk i gave når jeg var 10 år eller noe sånt.


Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Den beste låta fra det beste albumet til det beste bandet. Denne så dagens lys i 1974.


Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

startelver skrev: lør aug 14, 2021 11:58 am Jeg liker "Play the game" en singel jeg fikk i gave når jeg var 10 år eller noe sånt.

Legg merke til introen som ble brukt i åpningsvignetten til Brødrene Dal!

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Knaberaps skrev: søn aug 15, 2021 1:42 am Den beste låta fra det beste albumet til det beste bandet. Denne så dagens lys i 1974.

Helt enig i at dette er blant de beste låtene til Queen. Men den er kanskje ikke så lett fordøyelig for mannen i gata. Det er en låt for litt viderekomne Queen fans vil jeg si. Men den har alle element jeg elsker med Queen. Stilskiftene som de var så gode på. Barokk-elementene på pianoet er utsøkte. Og koringene er massive. Ved første gjennomlytting kan man føle at sangen er "all over the place". Ved flere gjennomlyttinger vil man merke at alt er svært gjennomtenkt og sydd sammen på en mesterlig måte.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»