Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Svar
SirJames

Re: Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Legg inn av SirJames »

startelver skrev: søn apr 09, 2023 2:54 pm Han er jo allerede en legende på nivå med Ronaldo.
Er han?

startelver

Legg inn av startelver »

SirJames skrev: søn apr 09, 2023 4:06 pm
startelver skrev: søn apr 09, 2023 2:54 pm Han er jo allerede en legende på nivå med Ronaldo.
Er han?
Pep satte han i samme kategori på siste pressetreff. Så det var jo hyggelig av han.

SirJames

Legg inn av SirJames »

startelver skrev: søn apr 09, 2023 4:18 pm
SirJames skrev: søn apr 09, 2023 4:06 pm
startelver skrev: søn apr 09, 2023 2:54 pm Han er jo allerede en legende på nivå med Ronaldo.
Er han?
Pep satte han i samme kategori på siste pressetreff. Så det var jo hyggelig av han.
Ja, jeg leste at han satte ham i samme kategori som både Messi og Ronaldo.

Hör ni gökarna?

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

guru skrev: søn apr 09, 2023 10:57 am Tror han hadde hatt minst 5 mål mer om Pep hadde latt han spille fulle kamper (forutsatt at han da hadde holdt seg like skadefri).
Jeg har ikke sjekket, men han må jo være enda mer suveren når det kommer til mål/minutt.
Han hadde nok hatt rekorden allerede nå ja om de forutsetningene hadde vært oppfylt. Men Haaland har ikke god nok styrke til å holde seg skadefri. Så han vil ha skadeavbrekk titt og ofte. Derfor må han vernes så mye som mulig.
Så har jo Pep og uttalt at han vil holde Haaland ‘sulten’. Om det er rett taktikk å ta fra han rekorder kan jo diskuteres. Men jeg tror han vil klare disse 4-5 målene på 9 kamper. Sannsynligheten for et eller to straffespark på 9 kamper er stor.
Jeg er rimelig sikker på Arsenal vinner serien. Så motivasjonen til Haaland vil fremdeles være å vinne PM før han setter seg nye mål.

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

startelver skrev: søn apr 09, 2023 12:38 pm Hadde vært krise hvis måltørken kommer nå og Haaland ender opp med å ikke ta rekorden.
Nå har vel Haaland bare hatt to større måltørke i karrieren sin. En periode i tyskland, og nå nylig i 2023/etter VM. Men jeg vil si det har løsnet nå og han er i siget igjen.
Bekymringen bør heller ligge i om han klarer å holde seg skadefri.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jhinx skrev: søn apr 09, 2023 4:36 pm
startelver skrev: søn apr 09, 2023 12:38 pm Hadde vært krise hvis måltørken kommer nå og Haaland ender opp med å ikke ta rekorden.
Nå har vel Haaland bare hatt to større måltørke i karrieren sin. En periode i tyskland, og nå nylig i 2023/etter VM. Men jeg vil si det har løsnet nå og han er i siget igjen.
Bekymringen bør heller ligge i om han klarer å holde seg skadefri.
Større måltørke?

Hvor mange kamper på rad uten scoringer har han hatt i City-drakt?

Nor en spiller er så god som Haaland er det selvsagt overraskende hver kamp han ikke scorer, men den eneste måltørken hans er vel strengt tatt perioden han løp rundt halvskadet på et Dortmund i full oppløsning forrige sesong.

startelver

Legg inn av startelver »

Jhinx skrev: søn apr 09, 2023 4:36 pm
startelver skrev: søn apr 09, 2023 12:38 pm Hadde vært krise hvis måltørken kommer nå og Haaland ender opp med å ikke ta rekorden.
Nå har vel Haaland bare hatt to større måltørke i karrieren sin. En periode i tyskland, og nå nylig i 2023/etter VM. Men jeg vil si det har løsnet nå og han er i siget igjen.
Bekymringen bør heller ligge i om han klarer å holde seg skadefri.
Hva er rekorden når det gjelder måltørke ? Tror det var snakk om 5 kamper i bundesliga.

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

PapaSmurf skrev: søn apr 09, 2023 4:40 pm
Jhinx skrev: søn apr 09, 2023 4:36 pm
startelver skrev: søn apr 09, 2023 12:38 pm Hadde vært krise hvis måltørken kommer nå og Haaland ender opp med å ikke ta rekorden.
Nå har vel Haaland bare hatt to større måltørke i karrieren sin. En periode i tyskland, og nå nylig i 2023/etter VM. Men jeg vil si det har løsnet nå og han er i siget igjen.
Bekymringen bør heller ligge i om han klarer å holde seg skadefri.
Større måltørke?

Hvor mange kamper på rad uten scoringer har han hatt i City-drakt?

Nor en spiller er så god som Haaland er det selvsagt overraskende hver kamp han ikke scorer, men den eneste måltørken hans er vel strengt tatt perioden han løp rundt halvskadet på et Dortmund i full oppløsning forrige sesong.
Var det ikke litt labert like etter VM?
Mener å huske det.

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

startelver skrev: søn apr 09, 2023 4:49 pm
Jhinx skrev: søn apr 09, 2023 4:36 pm
startelver skrev: søn apr 09, 2023 12:38 pm Hadde vært krise hvis måltørken kommer nå og Haaland ender opp med å ikke ta rekorden.
Nå har vel Haaland bare hatt to større måltørke i karrieren sin. En periode i tyskland, og nå nylig i 2023/etter VM. Men jeg vil si det har løsnet nå og han er i siget igjen.
Bekymringen bør heller ligge i om han klarer å holde seg skadefri.
Hva er rekorden når det gjelder måltørke ? Tror det var snakk om 5 kamper i bundesliga.
Ja når vi snakker måltørke og Haaland så er det en helt annen liga enn noen andre selvfølgelig. 3 kamper uten mål for Haaland er jo måltørke :)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jhinx skrev: søn apr 09, 2023 4:50 pm
PapaSmurf skrev: søn apr 09, 2023 4:40 pm
Jhinx skrev: søn apr 09, 2023 4:36 pm

Nå har vel Haaland bare hatt to større måltørke i karrieren sin. En periode i tyskland, og nå nylig i 2023/etter VM. Men jeg vil si det har løsnet nå og han er i siget igjen.
Bekymringen bør heller ligge i om han klarer å holde seg skadefri.
Større måltørke?

Hvor mange kamper på rad uten scoringer har han hatt i City-drakt?

Nor en spiller er så god som Haaland er det selvsagt overraskende hver kamp han ikke scorer, men den eneste måltørken hans er vel strengt tatt perioden han løp rundt halvskadet på et Dortmund i full oppløsning forrige sesong.
Var det ikke litt labert like etter VM?
Mener å huske det.
Ja, til han å være 😂

Da var han menneskelig og scoret normalt med mål.

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

Må bare klargjøre, jeg er en kjempestor Haaland fan :D
Er kanskje første PM sesong jeg har sett hver runde.
Så dette er history in making

Champis

Legg inn av Champis »

TheTreble skrev: lør apr 08, 2023 8:06 pm
nometalhorse skrev: lør apr 01, 2023 11:32 am Avtalen er prestasjonsbasert, og Haaland må fortsette å levere for å få full uttelling. Beløpene vil også falle dersom han går til en klubb med lavere status enn Manchester City.
Det skal vel godt gjøres å finne en klubb med lavere status enn hans nåværende.

Det er nok ikke sånn sponsorene ser på det. Så tror ikke det hjelper at DU mener at statusen til klubben er lav.

Champis

Legg inn av Champis »

Downlight skrev: lør apr 08, 2023 8:39 pm Når han tjener 300 mill+ skulle det bare mangle at han leverer. City kaster ikke bort penger.

Så hvis f.eks. Liverpool bare betaler Nunez 300 mill, så scorer han over 30 mål? Visste ikke at det var sånn det fungerer….

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Jhinx skrev: søn apr 09, 2023 4:33 pm
guru skrev: søn apr 09, 2023 10:57 am Tror han hadde hatt minst 5 mål mer om Pep hadde latt han spille fulle kamper (forutsatt at han da hadde holdt seg like skadefri).
Jeg har ikke sjekket, men han må jo være enda mer suveren når det kommer til mål/minutt.
Han hadde nok hatt rekorden allerede nå ja om de forutsetningene hadde vært oppfylt. Men Haaland har ikke god nok styrke til å holde seg skadefri. Så han vil ha skadeavbrekk titt og ofte. Derfor må han vernes så mye som mulig.
Så har jo Pep og uttalt at han vil holde Haaland ‘sulten’. Om det er rett taktikk å ta fra han rekorder kan jo diskuteres. Men jeg tror han vil klare disse 4-5 målene på 9 kamper. Sannsynligheten for et eller to straffespark på 9 kamper er stor.
Jeg er rimelig sikker på Arsenal vinner serien. Så motivasjonen til Haaland vil fremdeles være å vinne PM før han setter seg nye mål.
Skjønner ikke hvordan du er så sikker på Arsenal. City ligger 6 bak med en hengekamp. Må fort ta igjen 3 poeng på 8 kamper. Arsenal kommer til å tape poeng på de 8 kampene.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Kakebart skrev: søn apr 09, 2023 9:15 pm
Jhinx skrev: søn apr 09, 2023 4:33 pm
guru skrev: søn apr 09, 2023 10:57 am Tror han hadde hatt minst 5 mål mer om Pep hadde latt han spille fulle kamper (forutsatt at han da hadde holdt seg like skadefri).
Jeg har ikke sjekket, men han må jo være enda mer suveren når det kommer til mål/minutt.
Han hadde nok hatt rekorden allerede nå ja om de forutsetningene hadde vært oppfylt. Men Haaland har ikke god nok styrke til å holde seg skadefri. Så han vil ha skadeavbrekk titt og ofte. Derfor må han vernes så mye som mulig.
Så har jo Pep og uttalt at han vil holde Haaland ‘sulten’. Om det er rett taktikk å ta fra han rekorder kan jo diskuteres. Men jeg tror han vil klare disse 4-5 målene på 9 kamper. Sannsynligheten for et eller to straffespark på 9 kamper er stor.
Jeg er rimelig sikker på Arsenal vinner serien. Så motivasjonen til Haaland vil fremdeles være å vinne PM før han setter seg nye mål.
Skjønner ikke hvordan du er så sikker på Arsenal. City ligger 6 bak med en hengekamp. Må fort ta igjen 3 poeng på 8 kamper. Arsenal kommer til å tape poeng på de 8 kampene.
Da har du vel allerede innkassert 3 hjemmepoeng til City onsdag 26.april?

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

The Cyborg has received a bicycle kick firmware update.

Engelskmennene vet å si det.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7926

Legg inn av Big George »

Most goals scored in a Premier League 42-Game Season by one player is 34 by Andrew Cole in 1993-94 and Alan Shearer in 1994-95, 1.24 Goals/Game.
Most goals scored in a Premier League 38-Game Season by one player is 32 by Mohamed Salah in 2017-18, 1.19 Goals/Game.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Satser på at Brauten overtar Der Bomber og Cavani i kveld. Puskas skal få ligge over et par uker til. Deretter er Kylian Saint-Germain nestemann til å bli passert.

startelver

Legg inn av startelver »

Vikingen er klar

Sist redigert av startelver den tir apr 11, 2023 9:56 am, redigert 1 gang totalt.

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

Kakebart skrev: søn apr 09, 2023 9:15 pm
Jhinx skrev: søn apr 09, 2023 4:33 pm
guru skrev: søn apr 09, 2023 10:57 am Tror han hadde hatt minst 5 mål mer om Pep hadde latt han spille fulle kamper (forutsatt at han da hadde holdt seg like skadefri).
Jeg har ikke sjekket, men han må jo være enda mer suveren når det kommer til mål/minutt.
Han hadde nok hatt rekorden allerede nå ja om de forutsetningene hadde vært oppfylt. Men Haaland har ikke god nok styrke til å holde seg skadefri. Så han vil ha skadeavbrekk titt og ofte. Derfor må han vernes så mye som mulig.
Så har jo Pep og uttalt at han vil holde Haaland ‘sulten’. Om det er rett taktikk å ta fra han rekorder kan jo diskuteres. Men jeg tror han vil klare disse 4-5 målene på 9 kamper. Sannsynligheten for et eller to straffespark på 9 kamper er stor.
Jeg er rimelig sikker på Arsenal vinner serien. Så motivasjonen til Haaland vil fremdeles være å vinne PM før han setter seg nye mål.
Skjønner ikke hvordan du er så sikker på Arsenal. City ligger 6 bak med en hengekamp. Må fort ta igjen 3 poeng på 8 kamper. Arsenal kommer til å tape poeng på de 8 kampene.
Ja du har helt rett. Det er ikke avgjort enda. Jeg har bare ikke sett store svakheter hos Arsenal i år or regnet med de ville holde ut løpet. Så la jeg og merke til at det ikke er så mange seriekamper til City og Arsenal skal spille sammen. Der kan mye avgjøres. Blir en spennende kamp.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

PapaSmurf skrev: søn apr 09, 2023 1:38 pm
Thomas skrev: søn apr 09, 2023 1:34 pm
startelver skrev: søn apr 09, 2023 12:38 pm Hadde vært krise hvis måltørken kommer nå og Haaland ender opp med å ikke ta rekorden.
Krise?
Gutten er akkurat passert 20 år.
Det kommer nok flere muligheter skal du se
Pep forsøker jo å dempe suksessen noe, han vil forsikre seg om at sulten vedvarer.

Men det tror jeg ikke Pep skal være redd for. Erling lever og ånder for å score mål. Han blir aldri mett.
Forventet dét av en smart manager.
Pep er MANAGER i alle av ordets betydninger, har personalansvar og ser til en jevn belastning på spillergruppen for å unngå langvarige skadefravær og at laget presterer jevnt godt over en hel sesong.

Helt naturlig at han da holder igjen, for Braut blir aldri "mett" og da må han tøyles og posjoneres ut for han vet selv ikke sitt eget beste.
Det gjør imidlertid Pep....,!

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Big George skrev: tir apr 11, 2023 4:02 am Most goals scored in a Premier League 42-Game Season by one player is 34 by Andrew Cole in 1993-94 and Alan Shearer in 1994-95, 1.24 Goals/Game.
Most goals scored in a Premier League 38-Game Season by one player is 32 by Mohamed Salah in 2017-18, 1.19 Goals/Game.
Hmm. Rotete måte å måle på. Og feil rekkefølge på teller og nevner. Da blir det like forvirrende som min/km, miles, pounds, inches, yards og fahrenheit for meg.

Shearer og Cole: 0,81 mål pr kamp
Salah: 0,84 mål pr kamp
Braut: 1,03 pr kamp (så langt - basert på citys 30 kamper)

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1752

Legg inn av JauKaninen »


startelver

Legg inn av startelver »

Da er det bare å ta frem rekordboken igjen. Går City til finalen så kan han vel sette alle rekorder.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Herlig kamp av Haaland. Helt sykt at vi har en nordmann som dominerer i en kvartfinale i CL og det nevnes knapt på forumet.

startelver

Legg inn av startelver »

FranciscoM skrev: tir apr 11, 2023 10:56 pm Herlig kamp av Haaland. Helt sykt at vi har en nordmann som dominerer i en kvartfinale i CL og det nevnes knapt på forumet.
Vi har hatt egen kamptråd så følg med.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

startelver skrev: tir apr 11, 2023 10:59 pm
FranciscoM skrev: tir apr 11, 2023 10:56 pm Herlig kamp av Haaland. Helt sykt at vi har en nordmann som dominerer i en kvartfinale i CL og det nevnes knapt på forumet.
Vi har hatt egen kamptråd så følg med.
Orket ikke sjekke den. Er alltid så slitsom, flau og barnslig sutring fra Liverpool- og Unitedsupportene i trådene på fotball - pl.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

JauKaninen skrev: tir apr 11, 2023 10:53 pm
Potensielt 15 matcher igjen. Slett ikke umulig å slå Ronaldos beste sesong 61 mål!

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Jeg satte 200 på haaland assist. Grei drøy tusen i premie. Takker braut

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

FranciscoM skrev: tir apr 11, 2023 11:01 pm
startelver skrev: tir apr 11, 2023 10:59 pm
FranciscoM skrev: tir apr 11, 2023 10:56 pm Herlig kamp av Haaland. Helt sykt at vi har en nordmann som dominerer i en kvartfinale i CL og det nevnes knapt på forumet.
Vi har hatt egen kamptråd så følg med.
Orket ikke sjekke den. Er alltid så slitsom, flau og barnslig sutring fra Liverpool- og Unitedsupportene i trådene på fotball - pl.
Jeg er enig. Det er 80% søppel og drittkasting i tråder som omhandler engelske klubber. Der sitter de og heier på en random klubb de valgte seg på barneskolen og rakker ned på alle andre som tilfeldigvis valgte en annen engelsk klubb da de var 9.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»