Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
startelver

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av startelver »

Vælkommen ;)

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Hva er greia med signeringen av Tomas Rataj?

Tørrfesk

Legg inn av Tørrfesk »

Heia Glimt og heia nytt forum! Da ble det Junkeren i 2.runde i cupen, så da blir det 2 Glimtkamper på meg denne uka =)

Rataj er vell bare på lån? Tror hovedtanken bak lånet var å se mer av han før de tok en avgjørelse. Sikkert ikke så enkelt å få spillere på kun prøvespill etc under korona.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Regista skrev: søn jul 25, 2021 11:26 pm Omsider fått laget meg bruker her! Kanskje litt klønete å bytte navn, men får nå bare være. Jeg var Thpe på VGD.

Godt å se kjente navn her :D
Slenger meg på rebrandbølgen. Tok av som amukon fra VGD og lander som Nordlys her inne!

Dette virker jo å ha blitt riktig så bra!

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Tørrfesk skrev: man jul 26, 2021 4:34 pm Heia Glimt og heia nytt forum! Da ble det Junkeren i 2.runde i cupen, så da blir det 2 Glimtkamper på meg denne uka =)

Rataj er vell bare på lån? Tror hovedtanken bak lånet var å se mer av han før de tok en avgjørelse. Sikkert ikke så enkelt å få spillere på kun prøvespill etc under korona.
Blir artig med lokaloppgjør i Stordalen! Så ikke kampen, men basert på høydepunkter og spede rapporter så virket det som Junkeren var klart best mot Mjølner (som igjen knuste Glimt 2 for noen uker siden). Året i år må jo være tidenes vanskeligste år å spå tabellutfall, men skal det endelig lykkes for IKJ å ta steget opp i 2. divisjon?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Melkersen med 6 mål på 10 kamper for Ranheim. Noen som har sett ham spille? Er han moden for Eliteseriespill i 2022?

Regista

Legg inn av Regista »

Med Esbjerg i krise og fire etablerte spillere sendt ned på reservelaget… kunne Glimt tatt fordel av det?

En viss Jakob Ankersen med god erfaring og rutine er en av dem. Lynhurtig kantspiller som er god defensivt. Aggressiv og gjennombruddshissig. Primært venstrekant som skjærer inn i banen.

Til tross for at han fyller 31 senere i år kunne han kanskje vært en å ha med i krigen. Lang erfaring fra Superligaen, Allsvenskan og et veldig stusselig opphold i Belgia. Anses som en god Superliga-spiller i Danmark.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Zekhnini er fristilt fra kontrakten med Fiorentina. Kunne jo vært spennende, men han virker å mangle ganske mye mentalt dessverre.

Ankersen virker som en safe signering for her og nå. Selv om det er presserende mangler på kanten så savner jeg mer mer kreativitet fra midtbanen. Synes det har blitt ganske tydelig utover sesongen hvor viktig fronttrioen var for suksessen i fjor. Patrick gjør jobben sin han, men han er jo ikke noe skapende (har han aldri vært). Og når rommene blir trange (fordi kampene er mye jevnere) så ser Fet og Saltnes mye svakere ut. Glimt anno 2021 fremstår som et rent maskinlag som spiller og spiller uten finesse og brodd. I 2020 fantes denne så til de grader på de tre fremste plassene noe som nok overskygget manglene bak i banen. Vi har jo Vetlesen, men om han skal brukes på kanten hadde jeg gjerne sett friskt blod på midten. Og da er jo en resignering av Evjen et spennende alternativ!

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Gjentar meg selv. Midtbanen presterer ikke for tiden. Berg gjør jobben sin skal sies. Saltnes svak forutenom scoringen. Kan knapt huske å ha sett ham slå en crosser.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Nordlys skrev: tor jul 29, 2021 6:50 pm Gjentar meg selv. Midtbanen presterer ikke for tiden. Berg gjør jobben sin skal sies. Saltnes svak forutenom scoringen. Kan knapt huske å ha sett ham slå en crosser.
Synes den har fungert bra og Saltnes meget god, men Vetlesen er indreløper og kun det. Det mest bekymringsfulle er disse dumme gule kortene som den håpløse dommern gir ut. Drar jo dette med seg videre i kvalikken

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Da har du lave forventninger. Middels ES-nivå for meg.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Prishtina i neste altså. Vant 6-5 sammenlagt mot Connahs Quay. 4-2-tap i kveld. Bør kunne gå. 4. runde trekkes i morgen?

Brukeravatar
Jaauda
Innlegg: 1917

Legg inn av Jaauda »

Nordlys skrev: tor jul 29, 2021 7:48 pm Da har du lave forventninger. Middels ES-nivå for meg.
I størstedelen av klubbens historie er middels ES-nivå veldig godkjent for Glimt. Vi er bortskjemte nå og det er d bare å nyte.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Nordlys skrev: tor jul 29, 2021 10:44 pm Prishtina i neste altså. Vant 6-5 sammenlagt mot Connahs Quay. 4-2-tap i kveld. Bør kunne gå. 4. runde trekkes i morgen?
Playoff trekkes på mandag kl.1400

Taururu

Legg inn av Taururu »

Der er det vel 1 lag som skal unngås, Maccabi Haifa

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Gratis med e-cupsuksessen Bodø Glimt, Satser på at dere får brynt dere med gruppespillkamper.i Conference.

Knipsemannen

Legg inn av Knipsemannen »

Noen nye spillere på vei inn?

Regista

Legg inn av Regista »

Søndag åpner overgangsvinduet og jeg er nok ikke alene om å forvente nokså høy aktivitet fra Glimts side.

I dette vinduet kan man ikke surre. Det må være slutt på å satse på low-risk spillere (type Pernambuco og Lindahl). Nå må det faktisk kvalitet inn. Axel Lindahl ser (beklager språket) helt evneveik ut mot ok ES-motstand. Pernambuco er langt, langt unna å kunne holde 90 minutter.

Glimt er en skygge av seg selv uten temposterke kanter som kan skape ubalanse 1v1. I disse dager trenger ikke motstander engang sikre bak backene sine fordi de vet at verken Vetlesen eller Tounekti har farten eller selvtilliten til å komme seg forbi. (Tounekti tør tidvis, men altfor sjeldent).

Forrige vindu lyktes ikke Glimt med det de ønsket.... det må de nesten nå.

Minimum kant og spiss må inn.


Edit:

Og da tar jeg ikke hensyn til om f.eks Bjørkan forlater. Da må det selvsagt ny venstreback inn.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Enig. De var for smarte for sitt eget beste i vinter. Jeg trodde Lindahl ble signert som back da han kom. Veldig overrasket da det viste seg at de skulle satse på ham som kantspiller. Helt enig i vurderingen der, ikke i nærheten på ES-nivå. Vil veldig gjerne se at de prøver ham på backen før de sender ham i retur til Sverige dog. Selv om Sampsted er ok, så er det mye uutnyttet potensiale på den siden da han er ganske begrenset både teknisk og ift. tempo.

Synes selv laget skriker etter en bedre indreløper. Vetlesen er jo potensielt den spilleren, men han får jo ikke sjansen.

Edit: Ingen quickfix på lagets problemer, men Glimt skal være veldig nærme å sikre seg Joel Mvuka i Åsane. Var i Bodø og trente såvidt med laget i vinter.

Regista

Legg inn av Regista »

Enig at en ny indreløper bør vurderes. Synd vi ikke var på Olaus Skarsem som signerte for RBK. Tror han hadde passet godt inn.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Kampdag i Stordalen! I dag er det meg revnende likegyldig hvem som vinner. Heier nesten mest på Junkeren da det er min barndomsklubb. Selv om banen er i elendig forfatning så er jeg så glad for at kampen blir spilt der. At A-laget har måttet spille seriekampene sine i Nordlandshallen ødela all tilknytning mellom barne- og ungdomsavdelingen og A-laget. Dette blir artig!

Regista

Legg inn av Regista »

Spennende å se om Glimt kommer med rent andrelag eller ikke. De beste er neppe med uansett. Ingen vits å risikere de viktigste på dette underlaget.

Også er det hjernedødt av NFF å godkjenne den matta der… Jesus christ. Men intet nytt i det forbundet :)

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Det er så dårlig ja? Uheldig for spillerne, men for alle andre hadde opplevelsen blitt en helt annen (dårligere) om kampen ble spilt et annet sted. Junkeren er bydelsklubben i Rønvika. A-lagets kamper i NH har vært direkte ødeleggende for tilknytningen internt i klubben.

Så må man bare håpe at kommunen ser behovet for oppgradering så Junkeren kan få en bane som er et 3. divisjonslag (kommende 2. div?) verdig. Noen som har noen idè om hvor mye et slikt anlegg koster? Vil tro Glimt også egentlig er interessert i å bistå da det vil være svært gunstig for Bodøfotballen med et sterkt lag nummer 2 i 2. divisjon. Og for alle tilløp til supporteraktivitet er hjemmekamper i Stordalen et must!

Regista

Legg inn av Regista »

Nordlys skrev: søn aug 01, 2021 1:31 pm Det er så dårlig ja? Uheldig for spillerne, men for alle andre hadde opplevelsen blitt en helt annen (dårligere) om kampen ble spilt et annet sted. Junkeren er bydelsklubben i Rønvika. A-lagets kamper i NH har vært direkte ødeleggende for tilknytningen internt i klubben.

Så må man bare håpe at kommunen ser behovet for oppgradering så Junkeren kan få en bane som er et 3. divisjonslag (kommende 2. div?) verdig. Noen som har noen idè om hvor mye et slikt anlegg koster? Vil tro Glimt også egentlig er interessert i å bistå da det vil være svært gunstig for Bodøfotballen med et sterkt lag nummer 2 i 2. divisjon. Og for alle tilløp til supporteraktivitet er hjemmekamper i Stordalen et must!
Ja, den er så langt unna det som kreves i mine øyne. Junkeren fortjener bedre!

Men ser ut som det blir a-laget som kommer nå primært, med enkelte innslag av yngre. Aner ikke ellever, men gjetter at de viktigste spares.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Flere av Junkerengutta som imponerer. Lars Ness og Stian Kristiansen kanskje de som utmerker seg mest. Hadde vært interessant å se Kristiansen med O2-opptaket til Bjørkan for han har noen seriøse fysiske kvaliteter, men virker som lufta gikk ut av ballongen ganske raskt.

Regista

Legg inn av Regista »

Enig Nordlys.

Men Moberg og Lindahl. Jeg tviler på de hadde fått kontrakt med Ull/Kisa om de hadde fått prøvespill der. Helsike så blottet for ferdigheter.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Synes generelt det er litt dårlig stelt på det tekniske planet på ganske mange spillere egentlig. Moberg og Lindahl skiller seg ut negativt, men det hadde ikke gjort noe å fått inn et par skikkelige ballspillere i dette vinduet.

Kudos til Junkeren og Kildal! Ber til høyere makter om opprykk. Det har dette laget mer enn tilstrekkelig med ferdigheter til å håndtere. Synes de var best i banespillet i dag! Lykkes Kildal på et nivå opp kan han jo være en interessant mann for Glimt i fremtiden...

Bare å glemme denne for Glimt.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Kjenner jeg savner flere Glimt-debattanter på en kjedelig søndagskveld. Er vi mange her inne?

Ser Isak Amundsen får litt blandede tilbakemeldinger for sine innsatser for TIL. Synd om han ikke har ES-nivået inne. Offensivt er han jo god, men synes han viste defensive svakheter i Glimt-trøya også.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Intet mindre enn 3 millioner for Mvuka ja… Da bør han være god.

lund

Legg inn av lund »

Nordlys skrev: man aug 02, 2021 8:42 am Intet mindre enn 3 millioner for Mvuka ja… Da bør han være god.
Gigatalent. Er det noen som kan få det beste ut av ham, så er det nok Knutsen. Men kan sikker ta litt tid.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»