TV2s dekning av Norsk fotball

Svar
Assi

Re: TV2s dekning av Norsk fotball

Legg inn av Assi »

Skjelbæk og Mathisen er ok i mindre doser og de har vel grei peiling, men de må jobbe med å undertrykke sitt eget ego og enorme oppmerksomhetsbehov hvis det skal bli noen bedring..

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7926

Legg inn av Big George »

Rent Trav skrev: tir apr 11, 2023 2:26 pm Overdrevent negativ fokus etter Runde 1.
Synes det var «greit nok», jeg... (Så bare 2. omg)
Nå snakker vi om runde 2 som kommer til helgen
uten en eneste tv kamp på hovedkanalen eller åpen kanal som man kalte det før.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Bra at TV2 bare trengte 1 serierunde på å skjønne at folk vil se glimt fra kampene og ikke de eksibisjonistiske løkene de har plassert i studio.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Haugzu skrev: tir apr 11, 2023 11:36 am
Folk_flesk skrev: tir apr 11, 2023 11:30 am De får gi fra seg rettighetene igjen hvis de ikke har reportere som klarer bedre enn slikt lavmål. I forhold til økende interesse så er iallefall dette et skudd i foten.
I’m gonna be totally honest - I did an interview with him at half time - he called you a fuck boy, a Danish fuck boy. What do you think!!???
Høyt nivå
Trist at Arilas, en tidligere flink og svært profesjonell journalist, spesielt med sin dekning av Ligue 1, har falt så gjennom at det viktigste er klikkhoreri og Se-og-Hør oppslag.

Assi

Legg inn av Assi »

Så journalisten var samme karen som klaget på at Fagermo ikke ville snakke med han ? Makes sense. Ikke for å fornærme lokalradioer men trodde de hadde hentet en bajas fra nattsendingene hvis de finnes lenger

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Folk_flesk skrev: tir apr 11, 2023 5:10 pm Bra at TV2 bare trengte 1 serierunde på å skjønne at folk vil se glimt fra kampene og ikke de eksibisjonistiske løkene de har plassert i studio.
Det burde være ganske åpenbart, også for TV2-folk ;)

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Hvorfor reagerer man på at TV2 er tabloid i sin dekning av fotballen? Har dere noensinne sett en nyhetssending fra TV2?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Centrist skrev: tir apr 11, 2023 5:20 pm
Haugzu skrev: tir apr 11, 2023 11:36 am
Folk_flesk skrev: tir apr 11, 2023 11:30 am De får gi fra seg rettighetene igjen hvis de ikke har reportere som klarer bedre enn slikt lavmål. I forhold til økende interesse så er iallefall dette et skudd i foten.
I’m gonna be totally honest - I did an interview with him at half time - he called you a fuck boy, a Danish fuck boy. What do you think!!???
Høyt nivå
Trist at Arilas, en tidligere flink og svært profesjonell journalist, spesielt med sin dekning av Ligue 1, har falt så gjennom at det viktigste er klikkhoreri og Se-og-Hør oppslag.
Arilas har vel vært på hell i noen år nå.

PEF_1973

Legg inn av PEF_1973 »

Det er bare å trille inn Hoff'ern og Davy om man skal få noe action under Fotball-Xtra.
Så ikke målshowet i går, men der bør det være mest fotball og kanskje et par personer som sitter og kommenterer - ikke et helt debattpanel.
Men siden de ikke har PL lenger så må vel alle ekspertene få sine tilmålte antall minutter med skjermtid.

Alkjeks

Legg inn av Alkjeks »

Cedianar skrev: tir apr 11, 2023 10:17 am Har de sagt noe om grafikken? Mulig jeg bare er litt sær, men den funket ikke helt for min del. Noe "billig" over den.
TV2s sportsredaktør svarte på dette. De er pålagt å bruke grafikk fra NTF/NFF.



Jeg synes også den ser billig ut. Som en standardmal til treningskamper eller Norway Cup.

Visa

Legg inn av Visa »

Jeg hadde en mistanke om dette. Jeg må si den har et preg ala 2000-2010. Hadde NFF fjernet den blå gradienten i grafikken tror jeg mye hadde vært gjort. Men jeg forstår ikke hvorfor man skulle gå vekk fra det som funket tidligere.

Helst kunne jeg tenkt meg noe ala dette konseptet.
Bilde
https://www.behance.net/gallery/5613632 ... cs-Concept

eppaen

Legg inn av eppaen »

Nå skal det sies at Discovery også sjelden lot hovedkampen være den klokka 20.00 - ganske ofte var den i 18.00-segmentet. Ble dermed en litt semibra match på hovedkanalen.

Assi

Legg inn av Assi »

Leser at Jansen Hagen - TV2-sjefen syns det er herlig med kjeft/engasjement; det evalueres over en lav sko bla bla

Jeg hadde forstått det hvis de skulle lage windsurfing-program for australiere for første gang, men norsk fotball ? ærlig talt - skrøner de eller er de så langt nede i sanden at de trodde endeløse-reklamer; lite bilder og mario S/matta-babling og dårlig humor skulle falle i smak ? kjøper ikke denne

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1752

Legg inn av JauKaninen »

Det må ha hjulpet på interessen det å få norsk fotball vekk fra alternative betalingskanaler og tilbake til vanlig TV2? Drømmen er egentlig et samarbeid NRK/TV2 som med EM/VM. Det fungerer glimrende og er med på å bygge opp interessen.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

eppaen skrev: tir apr 11, 2023 7:42 pm Nå skal det sies at Discovery også sjelden lot hovedkampen være den klokka 20.00 - ganske ofte var den i 18.00-segmentet. Ble dermed en litt semibra match på hovedkanalen.
Noe som jeg synes var meget bra på Discovery sine fotballkveld-sendinger (het kanskje Fotballrunden eller noe sånt) var at de tok med kampen(e) som hadde gått dagen før og dermed fikk vi se høydepunkt fra hele runden.
Dette gjorde aldri TV2 forrige gang de hadde rettighetene

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

eppaen skrev: tir apr 11, 2023 7:42 pm Nå skal det sies at Discovery også sjelden lot hovedkampen være den klokka 20.00 - ganske ofte var den i 18.00-segmentet. Ble dermed en litt semibra match på hovedkanalen.
På slutten var det slik, etter at de mistet rettigheten og begynte nedtrappibgen. Før den tid var det fotballen tilbake til folket. Nå er kjører tv2 fotballen vekk fra folket i kamp om kortsiktige penger inn. Nå er alt 100 ganger verre enn tidligere.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Var positiv til å få norsk fotball over på TV2, da jeg tenkte eksponeringen ble større.

Men hvis jeg ser riktig vil ikke en eneste kamp gå på hovedkanalen denne runden.
En kamp går på en kanal mange har i kanalpakken, TV2 sport 1, og det er en av rundens minst spennende kamper, Tromsø-Sandefjord.
Resten av kampene er bortgjemt i den relativ dyre abonnementspakken.

Da er jo plutselig norsk fotball enda mindre tilgjengelig enn hos Discovery, der det gikk fast kamp på Eurosport og tidvis Max og TVNorge, pluss at discovery+ pluss kostet en 1/3 av TV2Play.

Hvis det er denne linja TV2 skal legge seg på, blir det neppe noen drahjelp å få.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Sulfat skrev: lør apr 15, 2023 11:23 am Var positiv til å få norsk fotball over på TV2, da jeg tenkte eksponeringen ble større.

Men hvis jeg ser riktig vil ikke en eneste kamp gå på hovedkanalen denne runden.
En kamp går på en kanal mange har i kanalpakken, TV2 sport 1, og det er en av rundens minst spennende kamper, Tromsø-Sandefjord.
Resten av kampene er bortgjemt i den relativ dyre abonnementspakken.

Da er jo plutselig norsk fotball enda mindre tilgjengelig enn hos Discovery, der det gikk fast kamp på Eurosport og tidvis Max og TVNorge, pluss at discovery+ pluss kostet en 1/3 av TV2Play.

Hvis det er denne linja TV2 skal legge seg på, blir det neppe noen drahjelp å få.
Ja akkurat det var ekstremt skuffende. Slik som Viking - LSK i dag burde vært tilgjengelig

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

eppaen skrev: lør apr 15, 2023 11:37 am
Sulfat skrev: lør apr 15, 2023 11:23 am Var positiv til å få norsk fotball over på TV2, da jeg tenkte eksponeringen ble større.

Men hvis jeg ser riktig vil ikke en eneste kamp gå på hovedkanalen denne runden.
En kamp går på en kanal mange har i kanalpakken, TV2 sport 1, og det er en av rundens minst spennende kamper, Tromsø-Sandefjord.
Resten av kampene er bortgjemt i den relativ dyre abonnementspakken.

Da er jo plutselig norsk fotball enda mindre tilgjengelig enn hos Discovery, der det gikk fast kamp på Eurosport og tidvis Max og TVNorge, pluss at discovery+ pluss kostet en 1/3 av TV2Play.

Hvis det er denne linja TV2 skal legge seg på, blir det neppe noen drahjelp å få.
Ja akkurat det var ekstremt skuffende. Slik som Viking - LSK i dag burde vært tilgjengelig
Merkelig at denne kampen ikke vises på ordinær tv.
VGlive brukte å skrive hvor den blir sendt, det gjør de ikke nå.
Hvor vises den?

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Sulfat skrev: lør apr 15, 2023 11:23 am Var positiv til å få norsk fotball over på TV2, da jeg tenkte eksponeringen ble større.

Men hvis jeg ser riktig vil ikke en eneste kamp gå på hovedkanalen denne runden.
En kamp går på en kanal mange har i kanalpakken, TV2 sport 1, og det er en av rundens minst spennende kamper, Tromsø-Sandefjord.
Resten av kampene er bortgjemt i den relativ dyre abonnementspakken.

Da er jo plutselig norsk fotball enda mindre tilgjengelig enn hos Discovery, der det gikk fast kamp på Eurosport og tidvis Max og TVNorge, pluss at discovery+ pluss kostet en 1/3 av TV2Play.

Hvis det er denne linja TV2 skal legge seg på, blir det neppe noen drahjelp å få.
Skuffende av TV2 ja, hvorfor ikke benytte TV2 Zebra litt mer?

lsklars

Legg inn av lsklars »

Finnes Tv2 Zebra enda?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Limer inn dette innlegget fra tråden Eliteserien.
Hovedkamper runde 1-15 og hvilken kanal de går på.
Runde 1: Brann vs Haugesund TV2 Direkte
Runde 2: Vålerenga vs Sarpsborg 08 TV2 Sport 1
Runde 3: Lillestrøm vs Molde TV2 Direkte
Runde 4: Odd vs Rosenborg TV2 Sport 1
Runde 5: Lillestrøm vs Bodø/Glimt TV2 Sport 1
Runde 6: Haugesund vs Vålerenga TV2 Sport 1
Runde 7: Tromsø vs Bodø/Glimt TV2 Direkte (alle kampene kl.1800)
Runde 8: HamKam vs Lillestrøm TV2 Sport 1
Runde 9: Viking vs Molde TV2 Sport 1
Runde 10: Brann vs Lillestrøm TV2 Direkte
Runde 11: Strømsgodset vs Bodø/Glimt TV2 Direkte
Runde 12: Bodø/Glimt vs Molde TV2 Direkte
Runde 13: Molde vs Brann TV2 Direkte
Runde 14: Brann vs Strømsgodset TV2 Direkte
Runde 15: Strømsgodset vs Rosenborg TV2 Sport 1.
Runde 1,3,7 og 10-14 går på TV2 Direkte mens resten går på TV2 Sport 1.
Og her kommer en annen oversikt med kamper som går på åpne kanaler men ikke hovedkamp.

Runde 1: Rosenborg vs Viking TV2 Direkte idag kl.1430. Samt Stabæk vs Odd idag kl.1700 som går på TV2 Sport 1.

Runde 2:
Søndag 16.april kl.1700: Sandefjord vs Tromsø på TV2 Sport 1. Molde vs Rosenborg samme tid er gjemt bort på TV2 Play for å gi plass til gigantoppgjøret fra Sandefjord.

Runde 3:
Søndag 23.april kl.1700:
Stabæk vs Haugesund på TV2 Sport 1.

Runde 4:
Søndag 30.april kl.1700:
Viking vs HamKam på TV2 Sport 1.

Runde 5:
Søndag 7.mai kl.1700:
HamKam vs Molde på TV2 Sport 1.
Mandag 8.mai kl.1900:
Brann vs Sandefjord på TV2 Sport 1.

Runde 6:
Fredag 12.mai kl.1900:
Odd vs Lillestrøm på TV2 Sport 1.
Lørdag 13.mai kl.1700:
HamKam vs Tromsø på TV2 Sport 1.

Runde 7:
Alle kamper kl.1800. Kun Tromsø vs Bodø/Glimt går på åpen kanal og er hovedkampen fra denne runden. Kampen går på TV2 Direkte.

Runde 8:
Mandag 29.mai kl.1700:
Molde vs Sandefjord som går på TV2 Sport 1.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

lsklars skrev: lør apr 15, 2023 11:44 am Finnes Tv2 Zebra enda?
Nei.

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

netrebske skrev: lør apr 15, 2023 12:01 pm
lsklars skrev: lør apr 15, 2023 11:44 am Finnes Tv2 Zebra enda?
Nei.
Jo.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

lsklars skrev: lør apr 15, 2023 11:44 am Finnes Tv2 Zebra enda?
Jeg har i hvert fall den kanalen
Går Wunderland-maraton der nå

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Sulfat skrev: lør apr 15, 2023 11:23 am Var positiv til å få norsk fotball over på TV2, da jeg tenkte eksponeringen ble større.

Men hvis jeg ser riktig vil ikke en eneste kamp gå på hovedkanalen denne runden.
En kamp går på en kanal mange har i kanalpakken, TV2 sport 1, og det er en av rundens minst spennende kamper, Tromsø-Sandefjord.
Resten av kampene er bortgjemt i den relativ dyre abonnementspakken.

Da er jo plutselig norsk fotball enda mindre tilgjengelig enn hos Discovery, der det gikk fast kamp på Eurosport og tidvis Max og TVNorge, pluss at discovery+ pluss kostet en 1/3 av TV2Play.

Hvis det er denne linja TV2 skal legge seg på, blir det neppe noen drahjelp å få.
Veldig synd. Tv2 har tidenes mulighet til å booste Norsk fotball, men prøver heller å skvise sitronen mest mulig. Men er ikke dette NFF sin feil også? De kunne vel lagt premisser for hvordan avtalen skal utføres. F.eks. én valgfri kamp av NFF på åpen kanal hver runde. Kamper hvor RBK, Molde og Glimt møtes skulle vært sendt på TV2s hovedkanal kl 20:00 eller 18:00 lørdag, evt. 20:00 søndag.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

LondoMollari skrev: lør apr 15, 2023 12:02 pm
netrebske skrev: lør apr 15, 2023 12:01 pm
lsklars skrev: lør apr 15, 2023 11:44 am Finnes Tv2 Zebra enda?
Nei.
Jo.
Brukes bare til å sende søppel som Ødemarkens menn og Fjorden Cowboys..

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

seriemester2013 skrev: lør apr 15, 2023 11:42 am

Merkelig at denne kampen ikke vises på ordinær tv.
VGlive brukte å skrive hvor den blir sendt, det gjør de ikke nå.
Hvor vises den?
Denne siden er god for å få oversikt av hva som sendes hvor: https://www.tvkampen.com/

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Sulfat skrev: lør apr 15, 2023 12:19 pm
seriemester2013 skrev: lør apr 15, 2023 11:42 am
Ja akkurat det var ekstremt skuffende. Slik som Viking - LSK i dag burde vært tilgjengelig
Merkelig at denne kampen ikke vises på ordinær tv.
VGlive brukte å skrive hvor den blir sendt, det gjør de ikke nå.
Hvor vises den?
Denne siden er god for å få oversikt av hva som sendes hvor: https://www.tvkampen.com/
[/quote]
Sjekk innlegget mitt langt nede på forrige side. Det aller meste går på Tv2 Play. Det er 1 hovedkamp hver runde. De fleste av de går på Tv2 Direkte men en del av de går på Tv2 Sport 1 også. Så pleier Tv2 Sport 1 å sende stort sett 1 kamp fra «Runden» og det er stort sett det hele som går på åpen kanal.

vidar

Legg inn av vidar »

Hvor mange vil dere anta har Tv2 Play med Eliteserien, 50 000, 100 000?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»