Eller Salvesen? Utenom målet mot RBK har han ikke levert foreløpig.
Viking FK
-
Madlaveien
Utrolig kjekt på stadion i dag
To lag som lå lenge i stillingskrig, men så klarte vi å få åpnet opp kanarifuglene.
To lag som lå lenge i stillingskrig, men så klarte vi å få åpnet opp kanarifuglene.
-
Vikingen
Ikke mål kanskje, men han er viktig for det oppbyggende spillet og tar for seg i duellene. Vinner mye dueller. Synes han var god i dag.
-
Madlaveien
Men er det noe med midtbanen sentralt? Litt for lite driv fremover?
Lsk pakket godt igjen men allikevel, føler vi er litt treige der.
Lsk pakket godt igjen men allikevel, føler vi er litt treige der.
-
Lagerleif
En lettelse med seier her. Viking har ikke til vane å vinne relativt jevne kamper, så dette smakte godt.
Må si at VAR fungerte bedre enn jeg fryktet, LSK kunne gjerne fått en straffe, men siden den ikke var soleklar, syns jeg det er bra at VAR lot være å gripe inn. I tillegg lot de det andre målet stå umiddelbart uten en lang pause for å se om skolissene var på feil side, som tilsynelatende var tilfelle i starten i PL. Hvis de klarer å holde den linjen konsekvent, bør det bli minimalt med forstyrrelser fra VAR.
Må si at VAR fungerte bedre enn jeg fryktet, LSK kunne gjerne fått en straffe, men siden den ikke var soleklar, syns jeg det er bra at VAR lot være å gripe inn. I tillegg lot de det andre målet stå umiddelbart uten en lang pause for å se om skolissene var på feil side, som tilsynelatende var tilfelle i starten i PL. Hvis de klarer å holde den linjen konsekvent, bør det bli minimalt med forstyrrelser fra VAR.
-
AllElite
Tar for seg i duellene gjør han jo, men synes ikke det skjer veldig mye. Ikke bare hans skyld det, men synes D'Agostino er bedre med lagkameratene.Vikingen skrev: lør apr 15, 2023 9:30 pmIkke mål kanskje, men han er viktig for det oppbyggende spillet og tar for seg i duellene. Vinner mye dueller. Synes han var god i dag.
-
AllElite
Synes det går for sakte fra midten og fremover selv. Når vi først kommer til innleggsmuligheter er det for få folk i boks. Først med D'Agostino inn så fikk Salvesen litt hjelp.TAdams6 skrev: lør apr 15, 2023 7:06 pm Viking litt bedre enn LSK i 2.omgang. Men vi skaper utrolig lite store sjanser. Det mangler mye framover. Savner høyere tempo oi pasningsspill og flere bevegelser uten ball. Nå stopper Viking-spillerne opp og omtrent venter til motstander er i bevegelse. Fantasiløst av Viking
På dette har Viking enormt langt fram. Det må øves på offensivt spill, balltempo og løp og initiativ uten ball
-
Gorgi
Spennende kamp. Synes det er noe solid over Viking selv om de slet med å skape de helt store sjansene. To enorme stoppere. Solbakken mye mer bevegelig og god defensivt. Han må lære seg å se oftere fremover i banen.
Så var det godt å kjenne duften av nytt gress….
Så var det godt å kjenne duften av nytt gress….
-
Vikingen
Viking var veldig solide i dag. Selv om vi ikke skapte allverden, så skapte vi mer enn Lillestrøm. Og Lillestrøm kommer til å gjøre det bra i år. Og for en gangs skyld var det Viking som fikk overganger, selv om vi ikke lå lavt i presset.
Kjekk kamp. Men Viking kan å gjøre det spennende. Blir deilig å slappe av med fotballextra i morgen.
Kjekk kamp. Men Viking kan å gjøre det spennende. Blir deilig å slappe av med fotballextra i morgen.
-
TAdams6
Enig her.Lagerleif skrev: lør apr 15, 2023 9:31 pm En lettelse med seier her. Viking har ikke til vane å vinne relativt jevne kamper, så dette smakte godt.
Håper denne hands linja holdes. Synes den gamle regelen, at man ikke har armen i en unaturlig posisjon skal gjelde. For armene følger bevegelser og kropp når den beveges. At noen skyter ballen opp i en arm bør ikke føre til straffe. En arm i unaturlig posisjon derimot bør være straffe. Nå har de VAR, så nå kan denne regelen følges.
Hands regelen som den har vært de siste årene er helt idiotisk og laget av folk som aldri har spilt fotball selv. Virker ivertfall slik.
Ballen treffer Yazbek, men jeg synes ikke det er straffe. Sier ikke det fordi det er en Viking spiller. Men fordi han ikke har armen i en unaturlig stilling.
Håper dette er hands lista framover.
-
TAdams6
Nå har vi vært best i 2 kamper mot 2 gode motstandere. Ja det er ikke spesielt bra framover. Men det er solid. Greier de å knekke den offensive delen av spillet så blir dette glitrende
-
TAdams6
Hva skal vi si om Patrick Yazbek?
2 kamper i Eliteserien
Ankom Viking for mindre enn 2 måneder siden
Scoret sitt første mål allerede
Storspilt mot 2 gode motstandere
Ham ble 21 år gammel for ca 1 uke side
Potensiell kanon signering
2 kamper i Eliteserien
-
AllElite
Enorm i dag. Returløp, bra med ball, scorer mål. Vært fast på laget siden første treningskamp.TAdams6 skrev: lør apr 15, 2023 10:23 pm Hva skal vi si om Patrick Yazbek?
2 kamper i Eliteserien
-
happykjeksbit
Eg forstår korfor dei punga ut litt ekstra for å få han nå heller enn i sommar. Klassespelar, rett og slett. Jobbar steinhardt defensivt, er god med ball, og tydelegvis òg kald foran mål.TAdams6 skrev: lør apr 15, 2023 10:23 pm Hva skal vi si om Patrick Yazbek?
2 kamper i Eliteserien
-
happykjeksbit
Ein liten ekstra bonus for Morten og Batty i dag at det er innbyttarane som avgjer kampen. Kjekt!
-
KimBlund
Yazbek ser allerede ut nå som en klassesignering. Tror også han vil blomstre enda mer offensivt når motstanden er hakket under rbk/lsk. Har uansett en enorm energi og løpskraft som også vil gi mer rom til lagkamerater.
Synes Salvesen skuffer litt også idag med mange likheter til forrige kamp. Ja, han er flink til å skape litt trøbbel, men det er også veldig mye som stopper opp fordi han får en dårlig førstetouch som ender med balltap. D’Agostino bør starte neste, det være seg på bekostning av Svendsen/Salvesen. Han har mer ro enn nevnte Salvesen med folk rundt seg. Ikke tilfeldig at han klarer å karre seg til to assists. Målene er ikke ferdigscoret, men det er godt tilrettelagt uten tilfeldigheter. Det er jo akkurat i disse situasjonene på siste 1/3 vi sliter mest. Han må på.
Også fint at HNT var et hakk opp idag nå som Birkir var ute.
Synes Salvesen skuffer litt også idag med mange likheter til forrige kamp. Ja, han er flink til å skape litt trøbbel, men det er også veldig mye som stopper opp fordi han får en dårlig førstetouch som ender med balltap. D’Agostino bør starte neste, det være seg på bekostning av Svendsen/Salvesen. Han har mer ro enn nevnte Salvesen med folk rundt seg. Ikke tilfeldig at han klarer å karre seg til to assists. Målene er ikke ferdigscoret, men det er godt tilrettelagt uten tilfeldigheter. Det er jo akkurat i disse situasjonene på siste 1/3 vi sliter mest. Han må på.
Også fint at HNT var et hakk opp idag nå som Birkir var ute.
-
Vikingen
Jeg er spent på om det fortsatt finnes de som ville beholdt Torsteinbø i stedet. Eller funnet noe annet lokalt.happykjeksbit skrev: lør apr 15, 2023 10:30 pm Eg forstår korfor dei punga ut litt ekstra for å få han nå heller enn i sommar. Klassespelar, rett og slett. Jobbar steinhardt defensivt, er god med ball, og tydelegvis òg kald foran mål.
-
Vikingen
Det 2-0-målet er rett og slett nydelig fotball.
Dagger - Solbakken - HNT - Dagger - Yazbek - mål.
Klikk-klakk med en touch hele veien. Vakkert.
Dagger - Solbakken - HNT - Dagger - Yazbek - mål.
Klikk-klakk med en touch hele veien. Vakkert.
-
HNilsen
Har litt å bite i meg der, må jeg innrømme.happykjeksbit skrev: lør apr 15, 2023 10:30 pmEg forstår korfor dei punga ut litt ekstra for å få han nå heller enn i sommar. Klassespelar, rett og slett. Jobbar steinhardt defensivt, er god med ball, og tydelegvis òg kald foran mål.TAdams6 skrev: lør apr 15, 2023 10:23 pm Hva skal vi si om Patrick Yazbek?
2 kamper i Eliteserien
-
Fotballidiot
Det er en god egenskapHNilsen skrev: lør apr 15, 2023 11:46 pmHar litt å bite i meg der, må jeg innrømme.happykjeksbit skrev: lør apr 15, 2023 10:30 pmEg forstår korfor dei punga ut litt ekstra for å få han nå heller enn i sommar. Klassespelar, rett og slett. Jobbar steinhardt defensivt, er god med ball, og tydelegvis òg kald foran mål.TAdams6 skrev: lør apr 15, 2023 10:23 pm Hva skal vi si om Patrick Yazbek?
2 kamper i Eliteserien
-
TAdams6
Går hardt ut jeg og av og til.HNilsen skrev: lør apr 15, 2023 11:46 pmHar litt å bite i meg der, må jeg innrømme.happykjeksbit skrev: lør apr 15, 2023 10:30 pmEg forstår korfor dei punga ut litt ekstra for å få han nå heller enn i sommar. Klassespelar, rett og slett. Jobbar steinhardt defensivt, er god med ball, og tydelegvis òg kald foran mål.TAdams6 skrev: lør apr 15, 2023 10:23 pm Hva skal vi si om Patrick Yazbek?
2 kamper i Eliteserien
Alltid kjekt når de motbeviser mine utsagn positivt
-
DadaDadason
Saken som ble nevnt etter RBK kampen om en som ble kasta ut fra supporterfeltet og som feltet reagerte på er ikke den samme. Saken feltet reagerte på er ute av verden.Nevi skrev: tor apr 13, 2023 5:37 pm Vikingsupporteren som det var litt skriverier om etter cupkampen mot Rosenborg er utestengt fra stadion i 18 kamper. Kort fortalt prøvde han å komme seg inn på bortefeltet. Der ble det klammeri med en rosenborgsupporter når vikingsupporteren prøvde å stjele ett flagg.
Mener å huske at de på supporterfeltet var uforstående til at vedkommende ble kastet ut. Kanskje jeg husker feil?
Den andre saken med 18 kamper har ikke feltet reagert på. Gjør man dumme ting, så får man ta konsekvensene av det.
-
TAdams6
D’Agostino med 2 assist
Yazbek med mål
Stensness strålende i forsvar
De fra Australia leverer
Jeg har sansen for alle. Men D’Agostino får ei lita rolle. Men jeg synes han utgjør en forskjell hver gang han kommer på banen. Han er en spiller som gjør de rundt seg bedre. Hardtarbeidende lagspiller med noe som virker som et smart fotballhode.
Vet ikke om dere så Australia i VM. Jeg så alle kampene. De imponerte stort. Spiller med hjertet utpå drakten og var faktisk bra fotballspillere. Akkurat som vi nå har fått i Viking. Australia er nå det Finland og Island varfor oss før. Ikke noe luksusspillere noen av de. Utrolig kjekt
Yazbek med mål
De fra Australia leverer
Jeg har sansen for alle. Men D’Agostino får ei lita rolle. Men jeg synes han utgjør en forskjell hver gang han kommer på banen. Han er en spiller som gjør de rundt seg bedre. Hardtarbeidende lagspiller med noe som virker som et smart fotballhode.
Vet ikke om dere så Australia i VM. Jeg så alle kampene. De imponerte stort. Spiller med hjertet utpå drakten og var faktisk bra fotballspillere. Akkurat som vi nå har fått i Viking. Australia er nå det Finland og Island varfor oss før. Ikke noe luksusspillere noen av de. Utrolig kjekt
-
Madlaveien
Herlig når vi bommer litt og daHNilsen skrev: lør apr 15, 2023 11:46 pmHar litt å bite i meg der, må jeg innrømme.happykjeksbit skrev: lør apr 15, 2023 10:30 pmEg forstår korfor dei punga ut litt ekstra for å få han nå heller enn i sommar. Klassespelar, rett og slett. Jobbar steinhardt defensivt, er god med ball, og tydelegvis òg kald foran mål.TAdams6 skrev: lør apr 15, 2023 10:23 pm Hva skal vi si om Patrick Yazbek?
2 kamper i Eliteserien
Møter meg selv i døren rett som det er etter mine mange påstander
-
Nevi
Ok. Greit å få oppklaring i dette.DadaDadason skrev: søn apr 16, 2023 12:50 amSaken som ble nevnt etter RBK kampen om en som ble kasta ut fra supporterfeltet og som feltet reagerte på er ikke den samme. Saken feltet reagerte på er ute av verden.Nevi skrev: tor apr 13, 2023 5:37 pm Vikingsupporteren som det var litt skriverier om etter cupkampen mot Rosenborg er utestengt fra stadion i 18 kamper. Kort fortalt prøvde han å komme seg inn på bortefeltet. Der ble det klammeri med en rosenborgsupporter når vikingsupporteren prøvde å stjele ett flagg.
Mener å huske at de på supporterfeltet var uforstående til at vedkommende ble kastet ut. Kanskje jeg husker feil?
Den andre saken med 18 kamper har ikke feltet reagert på. Gjør man dumme ting, så får man ta konsekvensene av det.
Totalt idioti å skulle komme seg inn hos motstanderfansen for å lage kvalm.
-
Nevi
Bra innhopp av Agostini.TAdams6 skrev: søn apr 16, 2023 12:50 am D’Agostino med 2 assist
Yazbek med mål
De fra Australia leverer
Men Yasbeck. For ett kupp. Og kun 20 år? Spiller som en rutinert 28 -åring.
-
eppaen
Hvis Aussie-guttene fortsetter slik de gjør nå så er det liten tvil om at det markedet burde være interessant for flere klubber.