Viking FK
-
Gorgi
Re: Viking FK
Det ble annonsert fra Viking hvor viktig det var å la bilen stå i går. Alle burde reise kollektivt. Vel og bra det. Men problemet var bare at når toget som kom til Ganddal stasjon kl 17:09 var fullt når det ankom perrongen, ble det et problem for oss. Det ble mange tårer fra barn som ikke ville kunne nå kampen.
Selv hadde jeg bilen parkert på stasjonen og kunne kjøre inn. Jeg har aldri vært på Viking-kamp med så lite biltrafikk. Kjørte rett på plass og var på setet mitt 15 minutter før kampstart, og har aldri tidligere vært hkemme så fort omtrent helt uten kø.
Moralen må være at jeg kjører til stadion hver gang.
Selv hadde jeg bilen parkert på stasjonen og kunne kjøre inn. Jeg har aldri vært på Viking-kamp med så lite biltrafikk. Kjørte rett på plass og var på setet mitt 15 minutter før kampstart, og har aldri tidligere vært hkemme så fort omtrent helt uten kø.
-
Nevi
Gorgi skrev: søn apr 16, 2023 11:07 pm Det ble annonsert fra Viking hvor viktig det var å la bilen stå i går. Alle burde reise kollektivt. Vel og bra det. Men problemet var bare at når toget som kom til Ganddal stasjon kl 17:09 var fullt når det ankom perrongen, ble det et problem for oss. Det ble mange tårer fra barn som ikke ville kunne nå kampen.
Samme for min del. Bare at problemet kommer etter kampen.
Jeg bor såpass langt sørover at jeg må vente til 21.02 om jeg ikke rekker toget som går 20.02.
Og for meg er det ikke aktuellt å gå før kampen er ferdig. Ønsker og å ta del i feiringen etter kampen i noen minutter. Og med VAR og ekstra tilleggsminutter blir tog ett dårlig alternativ..
Var endel på feltet jeg satt som gikk når klokka så vidt hadde passert 90 minutter i går. Regner med det var toget de skulle nå.
-
Wiggum
På stillingen 1-0 til Viking og overtid, så tror jeg kun en naturkatastrofe kunne flyttet på meg. Da er nervene så i helspenn at jeg ikke klarer å sette meg inn i hodene til de som forlater stadion. Men folk er forskjellig.Nevi skrev: søn apr 16, 2023 11:14 pmGorgi skrev: søn apr 16, 2023 11:07 pm Det ble annonsert fra Viking hvor viktig det var å la bilen stå i går. Alle burde reise kollektivt. Vel og bra det. Men problemet var bare at når toget som kom til Ganddal stasjon kl 17:09 var fullt når det ankom perrongen, ble det et problem for oss. Det ble mange tårer fra barn som ikke ville kunne nå kampen.
Samme for min del. Bare at problemet kommer etter kampen.
Jeg bor såpass langt sørover at jeg må vente til 21.02 om jeg ikke rekker toget som går 20.02.
Og for meg er det ikke aktuellt å gå før kampen er ferdig. Ønsker og å ta del i feiringen etter kampen i noen minutter. Og med VAR og ekstra tilleggsminutter blir tog ett dårlig alternativ..
Var endel på feltet jeg satt som gikk når klokka så vidt hadde passert 90 minutter i går. Regner med det var toget de skulle nå.
-
ashley
Ikke ment som et angrep på deg altså, men jeg ser ofte dette argumentet om "hvis noen vil møtes i et skogbryn for å denge løs på hverandre - værsågod", og det har alltid irritert meg, fordi: Når disse hurraguttene ender opp med brukket kjeve og håndleddsbrudd - hvem er det da som må betale for legevaktsbesøk, operasjon, sykemelding? Jo, det er oss vanlige skattebetalere som ikke finner på slike dusteting.Vikingen skrev: søn apr 16, 2023 9:44 pm
Neida, er ikke en viktig diskusjon å ta for min del. Jeg vet hvor jeg står, og er fullt klar over at andre mener noe annet. Og om noen vil møtes i et skogbryn for å denge løs på hverandre - værsågod. Problemet virker dog å være at flere av disse sliter med å forstå grensen mellom hva som er Viking-relatert, og hva som er skogbrynaktivitet. Da har vi alle et ansvar for å hjelpe dem med å sette den grensen.
Ingen hadde brydd seg om de holdt seg til bortgjemte steder med aktiviteten sin.
-
Vikingen
Enig i det. Samtidig har jeg blitt såpass gammel nå at jeg har akseptert at det finnes idioter i verden.ashley skrev: man apr 17, 2023 8:35 amIkke ment som et angrep på deg altså, men jeg ser ofte dette argumentet om "hvis noen vil møtes i et skogbryn for å denge løs på hverandre - værsågod", og det har alltid irritert meg, fordi: Når disse hurraguttene ender opp med brukket kjeve og håndleddsbrudd - hvem er det da som må betale for legevaktsbesøk, operasjon, sykemelding? Jo, det er oss vanlige skattebetalere som ikke finner på slike dusteting.Vikingen skrev: søn apr 16, 2023 9:44 pm
Neida, er ikke en viktig diskusjon å ta for min del. Jeg vet hvor jeg står, og er fullt klar over at andre mener noe annet. Og om noen vil møtes i et skogbryn for å denge løs på hverandre - værsågod. Problemet virker dog å være at flere av disse sliter med å forstå grensen mellom hva som er Viking-relatert, og hva som er skogbrynaktivitet. Da har vi alle et ansvar for å hjelpe dem med å sette den grensen.
Ingen hadde brydd seg om de holdt seg til bortgjemte steder med aktiviteten sin.
-
eppaen
Ser fra Twitter-kontoen ""Oss mot resten..." at det er om å gjøre å være mest mulig sint og bitter på Berisha slik at det i juni skal skapes mest mulig hat på tribunen.
Kan noen vokse opp? Tror spillerne forventer at laget settes foran eks-Vikinger, og ignorering vil da heller såre fyren enda mer enn hat. Det blir bare bensin på bålet.
Kan noen vokse opp? Tror spillerne forventer at laget settes foran eks-Vikinger, og ignorering vil da heller såre fyren enda mer enn hat. Det blir bare bensin på bålet.
-
Vikingen
Jeg tror spillerne synes dette bare er gøy. Kommer til å blimskikkelig trøkk. Og jeg tror ikke Beri$ha gleder seg til å komme til SR Bank arena.eppaen skrev: man apr 17, 2023 9:01 am Ser fra Twitter-kontoen ""Oss mot resten..." at det er om å gjøre å være mest mulig sint og bitter på Berisha slik at det i juni skal skapes mest mulig hat på tribunen.
-
eppaen
Jeg tror helt omvendt. Berisha kommer til å elske det. Han er av samme type som Høiland.
-
KimBlund
Tok et lite dykk inn i Yazbek på transfermarkt/wiki, hvor jeg da blant annet fant følgende:
Han har spilt mest CM, men også en god del DM for Sydney, samt noen få kamper som AM. Samlet har han 1 mål og 2 målgivende på 2 511 minutter for Sydney. Samtlige målpoeng har kommet i A-League hvor han har 1 704 minutter.
Blant 2002-modellene eller senere, er det Yazbek som har flest kamper for Australias u23, men kun 2/8 fra start. Etter flere tunge år, så har de omsider begynte å bite litt fra seg igjen i AFC u23.
Selvfølgelig veldig begrenset hva man kan lese ut av dette, men tror man skal være forsiktig med å forvente for mange målpoeng, selv om han var iskald på 2-0 scoringen mot LSK. Det sagt, med den rollen han har i Viking, så føler jeg meg trygg på at han blir et angrepsvåpen med sin løpskraft og gode løp til alle kanter. Samtidig er det godt å se at han får annerkjennelse for sitt potensial på landsbasis. Det skal også sies at Sydney FC har slitt de siste sesongene med betydelig færre scoringer etter flere år i toppen.
Han har spilt mest CM, men også en god del DM for Sydney, samt noen få kamper som AM. Samlet har han 1 mål og 2 målgivende på 2 511 minutter for Sydney. Samtlige målpoeng har kommet i A-League hvor han har 1 704 minutter.
Blant 2002-modellene eller senere, er det Yazbek som har flest kamper for Australias u23, men kun 2/8 fra start. Etter flere tunge år, så har de omsider begynte å bite litt fra seg igjen i AFC u23.
Selvfølgelig veldig begrenset hva man kan lese ut av dette, men tror man skal være forsiktig med å forvente for mange målpoeng, selv om han var iskald på 2-0 scoringen mot LSK. Det sagt, med den rollen han har i Viking, så føler jeg meg trygg på at han blir et angrepsvåpen med sin løpskraft og gode løp til alle kanter. Samtidig er det godt å se at han får annerkjennelse for sitt potensial på landsbasis. Det skal også sies at Sydney FC har slitt de siste sesongene med betydelig færre scoringer etter flere år i toppen.
-
Blirdetgull?
Herlig å starte en ny uke med 3p i banken. Viking spiller en god kamp i mine øyne. Synes banespillet/kombinasjonspillet har forbedret seg fra forrige sesong. Litt som alle visste er Brekalo/Stensness enorme når de begge er skadefrie. P.d.d er det nok backene som er vår svakhet? YEDL løser oppgaven med bravur, mens Haugen ikke stikker seg fram. Har vært bortskjemt med noen veldig gode backer de siste årene. Jensen og Batty fortjener skryt for både taktikken, samt byttene som treffer enormt. Ønsker å se mer av Austbø, men det kommer.
-
TAdams6
I tillegg assosieres det med Viking når de sloss for eksempel mot Vålerenga fans. Negativt for Vikingashley skrev: man apr 17, 2023 8:35 amIkke ment som et angrep på deg altså, men jeg ser ofte dette argumentet om "hvis noen vil møtes i et skogbryn for å denge løs på hverandre - værsågod", og det har alltid irritert meg, fordi: Når disse hurraguttene ender opp med brukket kjeve og håndleddsbrudd - hvem er det da som må betale for legevaktsbesøk, operasjon, sykemelding? Jo, det er oss vanlige skattebetalere som ikke finner på slike dusteting.Vikingen skrev: søn apr 16, 2023 9:44 pm
Finnes ingenting positivt med slik oppførsel
-
Jhuns
Forstatt early days, men jeg begynner å få skikkelig troen på denne sesongen. Vi har til nå kun spilt tellende kamper mot lag stort sett har blitt tippet på topp 5. Status er altså:
RBK (h) - Solid og fullt fortjent seier i en jevn kamp.
B/G (b) - Eksperimentell formasjon og kamptilnærming og forhåpentligvis siste gang vi ser det der denne sesongen, men tross alt tre mål og vi kunne fort stjålet seieren.
RBK (b) - Jevn kamp på en bane vi ikke har vunnet på på nesten 20 år. Ufortjent tap hvor vi hadde bedre xG.
LSK (h) - Bunnsolid forsvarskamp hvor vi spilte rutinert og var best gjennom hele kampen. Kunne fort blitt uavgjort, men absolutt en fortjent seier.
Jeg ser heller ikke noen åpenbare svakheter i laget. Vi har solid dobbel dekning i alle posisjoner. Yazbek, Salvesen og D'Agostino ser bunnsolide ut alle sammen. Brekalo er tilbake på topp og ser som forventet ti ganger bedre ut med Stensness som makker. Ikke et vondt ord om noen av dem, men kontrasten til Bjørshol, Vevatne og Vikstøl i forsvaret i fjor er gigantisk. Kampen mot Lillestrøm overbeviste meg også om at laget har kommet seg mentalt over fjorårs-sesongen og har fått tilbake troen på egne ferdigheter.
Fasit er altså kvartfinale i cupen og 3/6 poeng fra en ganske vanskelig start på sesongen. Nå har vi på papiret svakere motstand foran oss i form av Tromsø, Ham-Kam, Godset, Sandefjord og Odd før vi møter Glimt igjen. Av hovedkonkurrentene til topp 5-plassene syns jeg egentlig bare det er Glimt som fremstår soleklart bedre enn oss. Jeg tror og håper at det blir solid poengfangst og at vi leverer en solid vårsesong. Så kan det bli vanskelig å erstatte Brekalo etter sommeren, men vi får håpe det er mulig å lokke hjem Heggheim.
I fare for at dette ser dumt ut når vi rakner fullstendig og slåss mot nedrykk igjen i høst - jeg tror vi tar sølv og får et nytt europa-eventyr neste sesong.
RBK (h) - Solid og fullt fortjent seier i en jevn kamp.
B/G (b) - Eksperimentell formasjon og kamptilnærming og forhåpentligvis siste gang vi ser det der denne sesongen, men tross alt tre mål og vi kunne fort stjålet seieren.
RBK (b) - Jevn kamp på en bane vi ikke har vunnet på på nesten 20 år. Ufortjent tap hvor vi hadde bedre xG.
LSK (h) - Bunnsolid forsvarskamp hvor vi spilte rutinert og var best gjennom hele kampen. Kunne fort blitt uavgjort, men absolutt en fortjent seier.
Jeg ser heller ikke noen åpenbare svakheter i laget. Vi har solid dobbel dekning i alle posisjoner. Yazbek, Salvesen og D'Agostino ser bunnsolide ut alle sammen. Brekalo er tilbake på topp og ser som forventet ti ganger bedre ut med Stensness som makker. Ikke et vondt ord om noen av dem, men kontrasten til Bjørshol, Vevatne og Vikstøl i forsvaret i fjor er gigantisk. Kampen mot Lillestrøm overbeviste meg også om at laget har kommet seg mentalt over fjorårs-sesongen og har fått tilbake troen på egne ferdigheter.
Fasit er altså kvartfinale i cupen og 3/6 poeng fra en ganske vanskelig start på sesongen. Nå har vi på papiret svakere motstand foran oss i form av Tromsø, Ham-Kam, Godset, Sandefjord og Odd før vi møter Glimt igjen. Av hovedkonkurrentene til topp 5-plassene syns jeg egentlig bare det er Glimt som fremstår soleklart bedre enn oss. Jeg tror og håper at det blir solid poengfangst og at vi leverer en solid vårsesong. Så kan det bli vanskelig å erstatte Brekalo etter sommeren, men vi får håpe det er mulig å lokke hjem Heggheim.
I fare for at dette ser dumt ut når vi rakner fullstendig og slåss mot nedrykk igjen i høst - jeg tror vi tar sølv og får et nytt europa-eventyr neste sesong.
-
happykjeksbit
Det er altfor tidleg til at eg tør å gjetta plassering, men eg synst òg me har sett bra ut, spesielt defensivt. Offensivt har me hatt enkelte gode periodar, der spelet verkeleg ser ut til å nærma seg noko. Får me det til å stija ennå oftare og lenger om gongen, samtidig som me unngår skader eller kraftig formdupp på dei sentrale bak, så blir dette ein fin sesong.Jhuns skrev: man apr 17, 2023 12:25 pm I fare for at dette ser dumt ut når vi rakner fullstendig og slåss mot nedrykk igjen i høst - jeg tror vi tar sølv og får et nytt europa-eventyr neste sesong.
-
KimBlund
Det er altfor tidlig å tippe på noe sølv, selv om man kan håpe. Vi har møtt antatte topplag og gjort det bra. Men man må likevel prestere mot bunn-/middelsjiktet. Det innebærer at man trenger spillere med sluttprodukt og en jevnhet i angrepsspillet. Vi har jo strengt tatt ikke skapt mye offensivt. Og ja, motstanden vil kanskje være svakere, men det er ikke gitt at man er gode nok på siste tredjedel til å jevnlig komme til gode sjanser. Det er litt tilfeldig, samtidig som det mangler den tydelige presisjonen og planen i angrepsspillet.
Etter min mening, har man basert på disse fire kampene, svært begrensede forutsetninger for å si noe som helst om den type angrepsspill.
Etter min mening, har man basert på disse fire kampene, svært begrensede forutsetninger for å si noe som helst om den type angrepsspill.
-
Fotballidiot
Nå skal vi møte lag som legger seg litt bakpå. Lag hvor vi antagelig må føre kampene. Det blir en litt annen utfordring.KimBlund skrev: man apr 17, 2023 1:11 pm Det er altfor tidlig å tippe på noe sølv, selv om man kan håpe. Vi har møtt antatte topplag og gjort det bra. Men man må likevel prestere mot bunn-/middelsjiktet. Det innebærer at man trenger spillere med sluttprodukt og en jevnhet i angrepsspillet. Vi har jo strengt tatt ikke skapt mye offensivt. Og ja, motstanden vil kanskje være svakere, men det er ikke gitt at man er gode nok på siste tredjedel til å jevnlig komme til gode sjanser. Det er litt tilfeldig, samtidig som det mangler den tydelige presisjonen og planen i angrepsspillet.
Viking har ofte slitt med å bryte ned den type lag. Og vi har heller ikke skapt enormt med sjanser i de 2 første kampene.
De neste kampene får vi se om vi har tatt de nødvendige steg siden i fjor.
Tror det kan være en fordel med en sterk spiss og god hodespiller som Salvesen i slike kamper. Kanskje Birkir (om han bli skadefri) også kan være en nøkkel i å løse opp slike forsvar.
Tror også det kan være en stor fordel at vi har spillende stoppere som kan passere ledd. Så får vi bare håpe vi får holdt dem skadefri i år.
Litt overasket over at ikke Austbø som var en av våre beste i oppkjøringen har fått spilletid enda. Mulig denne type motstandere passer ham bedre?
-
Vikingen
Helt enig. Salvesen kan bli en nøkkel her. Og jeg tror også at Austbø vil få sine sjanser i de neste kampene. Men i første omgang er jeg mer spent på om Svendsen eller Dagger starter på høyre ving i neste kamp. Jeg synes Dagger skal få sjansen nå. Svendsen har vært ok, men ikke overbevist.Fotballidiot skrev: man apr 17, 2023 1:20 pmNå skal vi møte lag som legger seg litt bakpå. Lag hvor vi antagelig må føre kampene. Det blir en litt annen utfordring.KimBlund skrev: man apr 17, 2023 1:11 pm Det er altfor tidlig å tippe på noe sølv, selv om man kan håpe. Vi har møtt antatte topplag og gjort det bra. Men man må likevel prestere mot bunn-/middelsjiktet. Det innebærer at man trenger spillere med sluttprodukt og en jevnhet i angrepsspillet. Vi har jo strengt tatt ikke skapt mye offensivt. Og ja, motstanden vil kanskje være svakere, men det er ikke gitt at man er gode nok på siste tredjedel til å jevnlig komme til gode sjanser. Det er litt tilfeldig, samtidig som det mangler den tydelige presisjonen og planen i angrepsspillet.
Viking har ofte slitt med å bryte ned den type lag. Og vi har heller ikke skapt enormt med sjanser i de 2 første kampene.
Tror det kan være en fordel med en sterk spiss og god hodespiller som Salvesen i slike kamper. Kanskje Birkir (om han bli skadefri) også kan være en nøkkel i å løse opp slike forsvar.
Tror også det kan være en stor fordel at vi har spillende stoppere som kan passere ledd. Så får vi bare håpe vi får holdt dem skadefri i år.
Litt overasket over at ikke Austbø som var en av våre beste i oppkjøringen har fått spilletid enda. Mulig denne type motstandere passer ham bedre?
Jeg er enig i at Viking så langt ikke står noe tilbake for verken RBK, Lillestrøm eller Molde pdd. Men jeg ser heller ikke at vi ligger foran dem. 3 poeng er ok poengfangst så langt. Det er de neste 4-5 kampene vi kan få et bilde av hvordan sesongen blir. Må ha fullt trøkk og tenning inn mot disse kampene også.
-
tokk
For Austbø sin del har det kanskje vær kamper med litt høyt press, borte på Lerkendal og hjemme med fullsatt som har gjort det.Vikingen skrev: man apr 17, 2023 1:44 pmHelt enig. Salvesen kan bli en nøkkel her. Og jeg tror også at Austbø vil få sine sjanser i de neste kampene. Men i første omgang er jeg mer spent på om Svendsen eller Dagger starter på høyre ving i neste kamp. Jeg synes Dagger skal få sjansen nå. Svendsen har vært ok, men ikke overbevist.Fotballidiot skrev: man apr 17, 2023 1:20 pmNå skal vi møte lag som legger seg litt bakpå. Lag hvor vi antagelig må føre kampene. Det blir en litt annen utfordring.KimBlund skrev: man apr 17, 2023 1:11 pm Det er altfor tidlig å tippe på noe sølv, selv om man kan håpe. Vi har møtt antatte topplag og gjort det bra. Men man må likevel prestere mot bunn-/middelsjiktet. Det innebærer at man trenger spillere med sluttprodukt og en jevnhet i angrepsspillet. Vi har jo strengt tatt ikke skapt mye offensivt. Og ja, motstanden vil kanskje være svakere, men det er ikke gitt at man er gode nok på siste tredjedel til å jevnlig komme til gode sjanser. Det er litt tilfeldig, samtidig som det mangler den tydelige presisjonen og planen i angrepsspillet.
Jeg er enig i at Viking så langt ikke står noe tilbake for verken RBK, Lillestrøm eller Molde pdd. Men jeg ser heller ikke at vi ligger foran dem. 3 poeng er ok poengfangst så langt. Det er de neste 4-5 kampene vi kan få et bilde av hvordan sesongen blir. Må ha fullt trøkk og tenning inn mot disse kampene også.
Jeg vil heller ha inn D'Agostino for Salvesen enn Svendsen.
Har tro på Svendsen, men han må få tillit og
-
KimBlund
Det er akkurat dette med Salvesen jeg sliter litt med. Han burde definitivt ha scoret mot RBK. Og nesten kronisk har han hatt dårlig første touch. Hvordan skal det gå mot dårligere motstand ? Det at han har fått 2x90 og D'Agostino har kommet inn for Svendsen begge ganger indikerer jo at Jensen/Batty ønsker å bygge angrepsspillet litt rundt Salvesen. Det er forsåvidt helt kurant og forståelig. Men da må han faktisk heve seg litt.
Misforstå meg rett, jeg synes Salvesen også gjør mye bra. Men hvis Salvesen skal bli en nøkkel mot antatt dårligere motstand, så må han bli bedre i den delen av spillet hvor han er oppspillspunkt og bare skal holde på ballen i laget, samt faktisk sette de 100%-sjansene han får servert. Klarer heller ikke helt å ta disse cup-kampene med mer enn en klype salt heller. Selv om det var offisielle kamper osv, så føles det liksom ikke helt som om sesongen er skikkelig i gang før serien startet.
Misforstå meg rett, jeg synes Salvesen også gjør mye bra. Men hvis Salvesen skal bli en nøkkel mot antatt dårligere motstand, så må han bli bedre i den delen av spillet hvor han er oppspillspunkt og bare skal holde på ballen i laget, samt faktisk sette de 100%-sjansene han får servert. Klarer heller ikke helt å ta disse cup-kampene med mer enn en klype salt heller. Selv om det var offisielle kamper osv, så føles det liksom ikke helt som om sesongen er skikkelig i gang før serien startet.
-
Vikingen
Da har Urbancic fått påvist et brudd i foten og er ute i 4-6 uker. Da er det vel Pattynama og YEDL som er alternativene, og begge har gjort det fint så langt.
-
Fotballidiot
Regner med Pattynama er bankers når han er klar. Sånn angrepsmessig er det iallefall greit å ha en venstrefotet spiller på den siden?Vikingen skrev: man apr 17, 2023 3:19 pm Da har Urbancic fått påvist et brudd i foten og er ute i 4-6 uker. Da er det vel Pattynama og YEDL som er alternativene, og begge har gjort det fint så langt.
-
Mr_Sjokomelk
Syns Svendsen har vært god i de første kampene. Ikke briljert, men vært en av våre beste i begge kampene. Samtidig har Dagger vært god når han han har fått sjansen. Vanskelig å velge, og det i seg selv er en styrke. Vi har faktisk spillere på benken som kan komme inn å forandre kampbildet. Stor fremgang fra i fjor på det punktet.Vikingen skrev: man apr 17, 2023 1:44 pm Helt enig. Salvesen kan bli en nøkkel her. Og jeg tror også at Austbø vil få sine sjanser i de neste kampene. Men i første omgang er jeg mer spent på om Svendsen eller Dagger starter på høyre ving i neste kamp. Jeg synes Dagger skal få sjansen nå. Svendsen har vært ok, men ikke overbevist.
Enig med de som etterlyser minutter på Austbø de neste kampene. De neste kampene kan det fort bli et kampbilde som passer han bedre. Når vi har et talent av hans kaliber i troppen så vil det være en tjenesteforsømmelse å ikke gi han spilletid på dette nivået.
Når det kommer til hvor vi kan forvente at vi skal slåss om plassering på tabellen er det en vanskelig øvelse, om ikke umulig, etter kun to serierunder. Men enig at det ser lovende ut for oss. Utenom den famøse cupkampen mot Glimt har det sett solid ut i de resterende tellende kampene. Det er fremdeles helt i starten av serien, og de første kampene handler egentlig å knabbe til seg så mye poeng som mulig for å sette tonen for resten av sesongen.
Glimt ser untouchable ut. Molde tror jeg fortsatt er et godt stykke foran oss når vi teller poeng til slutt. Men hvis Moe forsetter å presse spillere inn i et system de ikke får brukt styrkene sine best så er det jo lov å håpe at vi er i nærheten. Berisha som dyptliggende spiss/indreløper. Virkelig? Har han ikke fått med seg hvordan det gikk med Berisha som kant i Brann? LSK har en sterk tropp og blir nok med der oppe. Årest RBK utgave er rimelig profilløst. Media går for intervjuer med Pereria og Henriksen. Sier vel det meste. Men de har fått en god start poengmessig, og fortsetter det de neste kampene så blir også de å regne med der oppe. Rekdal er en luring. Så er det jo ofte et lag som overrasker. Noen spillere og eksperter har nevnt Sarpsborg. Magefølelsen sier at Haugesund og Strømsgodset har det potensialet. I VIF virker det å være for mye gnissinger og uharmoni i tropp og styre til at jeg tror de blir å regne med, selv med en ganske allright tropp.
De første kampene har gitt meg tro på at det ikke blir en reprise av fjoråret. Og takk gud for det. Har enda traumer.
-
Mr_Sjokomelk
I mitt hodet vil det dessverre være en solid nedgradering. Hans siste sesong her var ikke overbevisende. Holdt et halvt øye med han i kampen i går. Overbeviste ikke meg i den kampen. Når det kommer til ballbehandling og pasningsspill er det stor forskjell på disse spillerne. Og når Stensness får sin årlige skade i sommer vil vi da ikke ha noen i de bakre rekker som evner å forsere ledd og strø pasninger bak.Jhuns skrev: man apr 17, 2023 12:25 pm Så kan det bli vanskelig å erstatte Brekalo etter sommeren, men vi får håpe det er mulig å lokke hjem Heggheim.
Men nå er det jo umulig å erstatte Brekalo når han etter 99,8% sannsynlighet forsvinner i sommer. Men vil mye heller foretrekke at vi prøver oss på han prøvespilleren vi hadde inne i vinter. Virker mye mer spennende og lignende spiller enn Heggheim.
-
Vikingen
Jeg blir heller ikke begeistret av tanken på å hente hjem Heggheim. Han var god i en sesong det ikke var noen forventninger til ham. Helt ok neste sesong, men sto ikke frem. Han vil ikke være i nærheten av å erstatte Brekalo og vil være en kraftig svekkelse. Men han er fortsatt ung, selvsagt.Mr_Sjokomelk skrev: man apr 17, 2023 3:59 pmI mitt hodet vil det dessverre være en solid nedgradering. Hans siste sesong her var ikke overbevisende. Holdt et halvt øye med han i kampen i går. Overbeviste ikke meg i den kampen. Når det kommer til ballbehandling og pasningsspill er det stor forskjell på disse spillerne. Og når Stensness får sin årlige skade i sommer vil vi da ikke ha noen i de bakre rekker som evner å forsere ledd og strø pasninger bak.Jhuns skrev: man apr 17, 2023 12:25 pm Så kan det bli vanskelig å erstatte Brekalo etter sommeren, men vi får håpe det er mulig å lokke hjem Heggheim.
Men nå er det jo umulig å erstatte Brekalo når han etter 99,8% sannsynlighet forsvinner i sommer. Men vil mye heller foretrekke at vi prøver oss på han prøvespilleren vi hadde inne i vinter. Virker mye mer spennende og lignende spiller enn Heggheim.
-
Trminator
Kan det være at Diop er tenkt til å gå inn i Brekalos rolle sammen med Stensness, når Brekalos forsvinner? Da kunne fokuset heller vært på å finne et lokalt tredjevalg?
Skal sies at jeg ikke kjenner Stensness sin kontraktssituasjon..
-
Mr_Sjokomelk
Diop er absolutt spennende, og har mange gode egenskaper som stopper. Spesielt fysisk. Svakheten hans syns jeg er valg han tar undervis i kamper. Pasningsspillet hans gir meg til tider akutte hjertestanser. I duellspillet er han ofte for het, og gir ofte unødvendige frispark i mot. Det er jo momenter han kan forbedre, men disse egenskapene tar gjerne tid å forbedre og kommer med rutine. Har vi tid til det, og vil vi ta sjansen på det?Trminator skrev: man apr 17, 2023 4:42 pm Kan det være at Diop er tenkt til å gå inn i Brekalos rolle sammen med Stensness, når Brekalos forsvinner? Da kunne fokuset heller vært på å finne et lokalt tredjevalg?
Jone Berg hadde gode kamper i oppkjøringen og virker spennende. Men er han klar for innhopp allerede? Mulig utlån er det beste for han.
Syns uansett vi må få inn en erstatter når Brekalo pakker baggen hvis vi skal har forhåpninger om å kjempe i toppen.
-
Nevi
Kanskje de prøver seg igjen på den unge stopperen som imponerte så veldig under prøveoppholdet, når Brekalo reiser videre.Trminator skrev: man apr 17, 2023 4:42 pm Kan det være at Diop er tenkt til å gå inn i Brekalos rolle sammen med Stensness, når Brekalos forsvinner? Da kunne fokuset heller vært på å finne et lokalt tredjevalg?
Men blir uansett en ekstremt vrien jobb å skulle ertsatte Brekalo på kort sikt.
-
DadaDadason
Her er nok også menigene delte på feltet, men de som er forbanna er virkelig forbanna. Utfordringen som med alt annet er å samle alle og å få det 100%. Det nytter ikke om Felt O bestemmer seg for total stillhet dersomom halve langsiden og en lettere marinert gjeng fra ølteltet piper og hoier hver gang han har ballen. Da blir det bare pinlig. Jeg tror heller ikke at denne MFK spilleren ville vært upåvirka om det blir virkelig hett. Utenom i Viking har han vært en ganske middelmådig spiller og aldri vært senter for oppmerksomheten på samme måte som eventuelt kan skje på stadion. Jeg håper bare at langsiden vil følge opp det Felt O går inn for her samme om det blir ene eller andre veien.Vikingen skrev: man apr 17, 2023 9:18 amJeg tror spillerne synes dette bare er gøy. Kommer til å blimskikkelig trøkk. Og jeg tror ikke Beri$ha gleder seg til å komme til SR Bank arena.eppaen skrev: man apr 17, 2023 9:01 am Ser fra Twitter-kontoen ""Oss mot resten..." at det er om å gjøre å være mest mulig sint og bitter på Berisha slik at det i juni skal skapes mest mulig hat på tribunen.
-
eppaen
Veldig gode poeng her.DadaDadason skrev: man apr 17, 2023 8:14 pmHer er nok også menigene delte på feltet, men de som er forbanna er virkelig forbanna. Utfordringen som med alt annet er å samle alle og å få det 100%. Det nytter ikke om Felt O bestemmer seg for total stillhet dersomom halve langsiden og en lettere marinert gjeng fra ølteltet piper og hoier hver gang han har ballen. Da blir det bare pinlig. Jeg tror heller ikke at denne MFK spilleren ville vært upåvirka om det blir virkelig hett. Utenom i Viking har han vært en ganske middelmådig spiller og aldri vært senter for oppmerksomheten på samme måte som eventuelt kan skje på stadion. Jeg håper bare at langsiden vil følge opp det Felt O går inn for her samme om det blir ene eller andre veien.Vikingen skrev: man apr 17, 2023 9:18 amJeg tror spillerne synes dette bare er gøy. Kommer til å blimskikkelig trøkk. Og jeg tror ikke Beri$ha gleder seg til å komme til SR Bank arena.eppaen skrev: man apr 17, 2023 9:01 am Ser fra Twitter-kontoen ""Oss mot resten..." at det er om å gjøre å være mest mulig sint og bitter på Berisha slik at det i juni skal skapes mest mulig hat på tribunen.
-
DadaDadason
Austbø var tiltenkt startplass mot RBK i cupkampen, men ble syk før kampen. Svendsen var god den kampen. Han var vel også på vei inn mot RBK før det røde kortet. Det er nok bare et spørsmål om tid før Austbø får prøvd seg.Fotballidiot skrev: man apr 17, 2023 1:20 pmNå skal vi møte lag som legger seg litt bakpå. Lag hvor vi antagelig må føre kampene. Det blir en litt annen utfordring.KimBlund skrev: man apr 17, 2023 1:11 pm Det er altfor tidlig å tippe på noe sølv, selv om man kan håpe. Vi har møtt antatte topplag og gjort det bra. Men man må likevel prestere mot bunn-/middelsjiktet. Det innebærer at man trenger spillere med sluttprodukt og en jevnhet i angrepsspillet. Vi har jo strengt tatt ikke skapt mye offensivt. Og ja, motstanden vil kanskje være svakere, men det er ikke gitt at man er gode nok på siste tredjedel til å jevnlig komme til gode sjanser. Det er litt tilfeldig, samtidig som det mangler den tydelige presisjonen og planen i angrepsspillet.