Jonas G. Støre er problemet i AP

Svar
Folk_flesk

Re: Jonas G. Støre er problemet i AP

Legg inn av Folk_flesk »

guru skrev: fre apr 21, 2023 11:27 am
ms_8 skrev: fre apr 21, 2023 9:11 am Skjæran trekker seg som nestleiar og dermed er det nok ganske sannsynleg at Stenseng ryker i dragsuget for å få Helga Pedersen inn som ny partisekretær
Ser ut som Stenseng overlever.

I følge VG kommer Brenna og Vestre inn som nye nestledere, mens Stenseng fortsetter som partisekretær.
Da lurer jeg litt på hva nordlendingene har fått.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

guru skrev: fre apr 21, 2023 11:27 am
ms_8 skrev: fre apr 21, 2023 9:11 am Skjæran trekker seg som nestleiar og dermed er det nok ganske sannsynleg at Stenseng ryker i dragsuget for å få Helga Pedersen inn som ny partisekretær
Ser ut som Stenseng overlever.

I følge VG kommer Brenna og Vestre inn som nye nestledere, mens Stenseng fortsetter som partisekretær.
AP problemer skal også løses med 4 østlendinger. Veldig spesielt om dette skjer og dette vil definitvt skape meir bråk

guru

Legg inn av guru »

Folk_flesk skrev: fre apr 21, 2023 11:29 am
guru skrev: fre apr 21, 2023 11:27 am
ms_8 skrev: fre apr 21, 2023 9:11 am Skjæran trekker seg som nestleiar og dermed er det nok ganske sannsynleg at Stenseng ryker i dragsuget for å få Helga Pedersen inn som ny partisekretær
Ser ut som Stenseng overlever.

I følge VG kommer Brenna og Vestre inn som nye nestledere, mens Stenseng fortsetter som partisekretær.
Da lurer jeg litt på hva nordlendingene har fått.

Godt spørsmål. Dette kommer til å skape støy nordpå. Og i distriktene for øvrig.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Hadia Tajik er ikke innstilt til sentralstyret. Veldig bra at AP om ikke annet signaliserer at det ikke er plass for en profilert skattesvindler i verken ledelsen eller sentralstyret.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 447

Legg inn av Keva »

Everenga skrev: ons apr 19, 2023 2:53 pm Men hvorfor setter han seg i en situasjon han må skjønne at han kan bli framstilt som enda mer elitistisk når det er nettopp det elitistiske imaget hans som er hans store møllestein rundt halsen?
Som f.eks. å ønske folk god påske mens han slapper av på en skinnfell?
Jeg begynner å lure: Finnes det én eneste situasjon vår statsminister kan "sette seg i" som ikke kan utnyttes til å baksnakke ham og vrenge til det verste?
Det ser ut til å ha blitt TV's varemerke - med hjelp av sirenen fra Sunnmøre og en utskjemt "journalist" (han som de kritikkløst nok ansatte da han helt berettiget fikk sparken fra VG).
Det er sikkert ting Støre kan kritiseres for - men kunne de ikke ha fantasi til i hvert fall å prøve å finne noe som faktisk er interessant og betyr noe.
Politikk kan man kanskje ikke forvente at disse "tabbe-detektivene" skal befatte seg med, - det er vel ikke interessant nok...

lund

Legg inn av lund »

Skjæran fikk jo vervet utelukkende fordi han er nordlending. Bra at man blir kvitt en inkompetent person som aldri skulle hatt vervet.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Everenga skrev: ons apr 19, 2023 2:53 pm
William_S skrev: ons apr 19, 2023 2:36 pm Fin kronikk av Snoen om mye smålighet. Tv2 hadde nøstet opp en sak fra i fjor om at Støre bodde i ambassadørresidensen i etterkant av et besøk i London. Noe han i ettertid rapporterte og betalte skatt av slik regelverket krever rundt private fordeler man får i arbeidssammenheng.
https://www.aftenposten.no/meninger/deb ... ge-megafon
Men her er greia: Ja Støre har absolutt ikke brutt noen retningslinjer. Han har skattet av det og rapportert det. Men hvorfor setter han seg i en situasjon han må skjønne at han kan bli framstilt som enda mer elitistisk når det er nettopp det elitistiske imaget hans som er hans store møllestein rundt halsen?
Han burde helt klart bodd med familien i et telt under en bro i London for å vise at han overhodet ikke er elitistisk.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Folk_flesk skrev: fre apr 21, 2023 11:29 am
guru skrev: fre apr 21, 2023 11:27 am
ms_8 skrev: fre apr 21, 2023 9:11 am Skjæran trekker seg som nestleiar og dermed er det nok ganske sannsynleg at Stenseng ryker i dragsuget for å få Helga Pedersen inn som ny partisekretær
Ser ut som Stenseng overlever.

I følge VG kommer Brenna og Vestre inn som nye nestledere, mens Stenseng fortsetter som partisekretær.
Da lurer jeg litt på hva nordlendingene har fått.
Egg over hele ansiktet er vel svaret.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

AP har hatt synkende tilslutning, som har vært markant etter at EUs energi-infrastruktur ble mere istand til å gjennomføre EUs energipolitikk, gjennom energiunionen og ACER. Mere presist, strøm-eksportkablene til Storbritannia og Tyskland ble ferdige og tatt i bruk. Dette rammet Norge pga. EØS-avtalen.
Resten av historien er kjent, uforutsette og svært høye priser på strøm, som skaper enorme problemer for husstander og næringsliv, samt generell prisstigning på alt mulig, en ødeleggende inflasjonsspiral.
Regjeringen, hvor AP er dominerende, ønsker ikke å gjøre noe med årsaken til problemene. Dette har ført til synkende oppslutning på meningsmålingene.

Er det virkelig noen som tror at problemene skyldes partisekretær og nestleder? At dersom Brenna og Vestre kommer inn, så hokus pokus problemene borte!
Det er bare èn vinner, og han heter Jonas G. Støre, med mindre han blir kastet på landsmøtet. En slik hendelse forteller om at det ligger mye fornuft i det lavere skikt i partiet, og at der er et ønske om en kursendring i partiets politikk, som vil komme både partiet og landet tilgode.

Kulturen i AP gir ingen sannsynlighet for at dette skjer.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Solvgutt1 skrev: fre apr 21, 2023 11:47 am Hadia Tajik er ikke innstilt til sentralstyret. Veldig bra at AP om ikke annet signaliserer at det ikke er plass for en profilert skattesvindler i verken ledelsen eller sentralstyret.
Spørsmålet er om Tajik i det hele tatt blir i politikken. Hun har ikke greid å komme tilbake som statsråd og nå røyk muligheten til en topp-posisjon i partiet. Veien tilbake er nok lenger enn hun trodde og hun har nok ikke forstått helt konsekvensene av hennes egne dumheter. Er hun fornøyd med å være menig stortingsrepresentant? Neppe. Kanskje blir det advokat-karriere.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Solvgutt1 skrev: fre apr 21, 2023 11:53 am
Everenga skrev: ons apr 19, 2023 2:53 pm
William_S skrev: ons apr 19, 2023 2:36 pm Fin kronikk av Snoen om mye smålighet. Tv2 hadde nøstet opp en sak fra i fjor om at Støre bodde i ambassadørresidensen i etterkant av et besøk i London. Noe han i ettertid rapporterte og betalte skatt av slik regelverket krever rundt private fordeler man får i arbeidssammenheng.
https://www.aftenposten.no/meninger/deb ... ge-megafon
Men her er greia: Ja Støre har absolutt ikke brutt noen retningslinjer. Han har skattet av det og rapportert det. Men hvorfor setter han seg i en situasjon han må skjønne at han kan bli framstilt som enda mer elitistisk når det er nettopp det elitistiske imaget hans som er hans store møllestein rundt halsen?
Han burde helt klart bodd med familien i et telt under en bro i London for å vise at han overhodet ikke er elitistisk.
Man kan godt flåse med det og jeg er i og for seg helt enig i at det er uinteressant at Støre har bodd på ambassaden når det er rapportert og skattet av ihht regelverk. Men så er det sånn at det er en god del velgere i det segmentet Støre prøver å få tilbake i AP-folden som føler seg sviktet av det de ser som "eliten" og er man opptatt av å ta disse tilbake fra Rødts klamme favn så er det ikke nødvendigvis så dumt å gjøre seg noen tanker om "hvordan kan VG og TV2 komme til å vinkle dette" før man gjør noe, også privat.

Hadde Erna trengt å ta de samme forholdsreglene? Nei, for hun vet at denne velgergrupperingen ikke kommer til å stemme på henne uansett.

lund

Legg inn av lund »

Everenga skrev: fre apr 21, 2023 12:50 pm
Solvgutt1 skrev: fre apr 21, 2023 11:53 am
Everenga skrev: ons apr 19, 2023 2:53 pm

Men her er greia: Ja Støre har absolutt ikke brutt noen retningslinjer. Han har skattet av det og rapportert det. Men hvorfor setter han seg i en situasjon han må skjønne at han kan bli framstilt som enda mer elitistisk når det er nettopp det elitistiske imaget hans som er hans store møllestein rundt halsen?
Han burde helt klart bodd med familien i et telt under en bro i London for å vise at han overhodet ikke er elitistisk.
Man kan godt flåse med det og jeg er i og for seg helt enig i at det er uinteressant at Støre har bodd på ambassaden når det er rapportert og skattet av ihht regelverk. Men så er det sånn at det er en god del velgere i det segmentet Støre prøver å få tilbake i AP-folden som føler seg sviktet av det de ser som "eliten" og er man opptatt av å ta disse tilbake fra Rødts klamme favn så er det ikke nødvendigvis så dumt å gjøre seg noen tanker om "hvordan kan VG og TV2 komme til å vinkle dette" før man gjør noe, også privat.

Hadde Erna trengt å ta de samme forholdsreglene? Nei, for hun vet at denne velgergrupperingen ikke kommer til å stemme på henne uansett.
Nå er forhåpentligvis ikke disse velgerne såpass enkle sjeler at de føler seg sviktet på grunn av hvor Støre bor, men på grunn av politikken hans. Er det det førstnevnte, så har jeg i grunn ingen sympati med dem.

Everenga

Legg inn av Everenga »

lund skrev: fre apr 21, 2023 1:07 pm

Nå er forhåpentligvis ikke disse velgerne såpass enkle sjeler at de føler seg sviktet på grunn av hvor Støre bor, men på grunn av politikken hans. Er det det førstnevnte, så har jeg i grunn ingen sympati med dem.
Jeg har en mistanke om at du overvurderer deler av befolkningen. Sjekk kommentarfelt rundt omkring, eventuelt Kvinneguiden.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Folk_flesk skrev: fre apr 21, 2023 10:07 am
Cannabis Connoisseur skrev: fre apr 21, 2023 10:00 am
guru skrev: fre apr 21, 2023 9:35 am Fasinerende å se den interne krigen i AP.
Fin underholdning. Håper det fortsetter.
Hvis du synes det var "underholdende" at Skjæran trakk seg så lever du et ganske kjedelig liv.
Stor underholdning, vil jeg påstå!
Og det er ikke bare Skjæran, det er Støre&Vestre som samlet sitter på en formue på ca NOK 120 mill, representerer AP, er i posisjon og styrer under parolen "nå er det vanlige folk sin tur!"

En statsminister som ikke evner å gjøre den jobben godt, holde partiet samlet eller stake ut en klar kurs. Intern strid, kjekling og baksvasking er fremtredende og videre har vi Rayman i byrådet, Tadjik og Giske, etc, som alle har bidratt med sitt og slikt er selvfølgelig gavepakker til politiske motstandere og ikke minst pressen!

Listen er lang og det å se et politisk parti som driver med utbredt selvskading slår tradisjonell underholdning med en viss margin, og Støre styrer med stø hånd mot nye nedturer...

Everenga

Legg inn av Everenga »

InsVerderben skrev: fre apr 21, 2023 1:53 pm
Stor underholdning, vil jeg påstå!
Og det er ikke bare Skjæran, det er Støre&Vestre som samlet sitter på en formue på ca NOK 120 mill, representerer AP, er i posisjon og styrer under parolen "nå er det vanlige folk sin tur!"

En statsminister som ikke evner å gjøre den jobben godt, holde partiet samlet eller stake ut en klar kurs. Intern strid, kjekling og baksvasking er fremtredende og videre har vi Rayman i byrådet, Tadjik og Giske, etc, som alle har bidratt med sitt og slikt er selvfølgelig gavepakker til politiske motstandere og ikke minst pressen!

Listen er lang og det å se et politisk parti som driver med utbredt selvskading slår tradisjonell underholdning med en viss margin, og Støre styrer med stø hånd mot nye nedturer...
Akkurat Raymond vil jeg påstå er en av de få politikerne som holder en del velgere igjen i AP. Han er ikke min kopp med te men så er jeg ikke i noen kjernegruppe for AP heller. Han har en bakgrunn som er viktigere enn mange her tror, men dreit på draget med ansettelsen av talsperson nylig.

At Vestre og Støres finansielle bakgrunn er uvesentlig er ikke tilfelle, det er en gavepakke til spesielt Rødt men også SV og Frp som plukker proteststemmer. Å avskrive deres personlige velstand med at "det er politikken de fører som er relevant" er å gå i den samme fella som AP selv gjør. Image er viktig.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Everenga skrev: fre apr 21, 2023 2:11 pm
InsVerderben skrev: fre apr 21, 2023 1:53 pm
Stor underholdning, vil jeg påstå!
Og det er ikke bare Skjæran, det er Støre&Vestre som samlet sitter på en formue på ca NOK 120 mill, representerer AP, er i posisjon og styrer under parolen "nå er det vanlige folk sin tur!"

En statsminister som ikke evner å gjøre den jobben godt, holde partiet samlet eller stake ut en klar kurs. Intern strid, kjekling og baksvasking er fremtredende og videre har vi Rayman i byrådet, Tadjik og Giske, etc, som alle har bidratt med sitt og slikt er selvfølgelig gavepakker til politiske motstandere og ikke minst pressen!

Listen er lang og det å se et politisk parti som driver med utbredt selvskading slår tradisjonell underholdning med en viss margin, og Støre styrer med stø hånd mot nye nedturer...
Akkurat Raymond vil jeg påstå er en av de få politikerne som holder en del velgere igjen i AP. Han er ikke min kopp med te men så er jeg ikke i noen kjernegruppe for AP heller. Han har en bakgrunn som er viktigere enn mange her tror, men dreit på draget med ansettelsen av talsperson nylig.

At Vestre og Støres finansielle bakgrunn er uvesentlig er ikke tilfelle, det er en gavepakke til spesielt Rødt men også SV og Frp som plukker proteststemmer. Å avskrive deres personlige velstand med at "det er politikken de fører som er relevant" er å gå i den samme fella som AP selv gjør. Image er viktig.
Med fire frå Østlandet i ledelsen, så vil det nok være både folk frå Sp, Høgre og andre parti som vil bruke det. Spesielt når også alle statsrådene med untak av Huitfeldt, Nygård og Bath Eide sitt i sentralstyret. I tillegg er mange av dei andre namnene folk som enten sitt som ordførere, fylkesordfører eller som statsekretær/stortingsrepresentanter.

Det største problemet er likevel fire frå Østlandet. Det blir nok svært vanskeleg å forsvare dette når lokale bygdefolk snakker om dette på den lokale kafeen. Folk forventer at større parti som AP har representanter frå større del av landet.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Everenga skrev: fre apr 21, 2023 2:11 pm
InsVerderben skrev: fre apr 21, 2023 1:53 pm
Stor underholdning, vil jeg påstå!
Og det er ikke bare Skjæran, det er Støre&Vestre som samlet sitter på en formue på ca NOK 120 mill, representerer AP, er i posisjon og styrer under parolen "nå er det vanlige folk sin tur!"

En statsminister som ikke evner å gjøre den jobben godt, holde partiet samlet eller stake ut en klar kurs. Intern strid, kjekling og baksvasking er fremtredende og videre har vi Rayman i byrådet, Tadjik og Giske, etc, som alle har bidratt med sitt og slikt er selvfølgelig gavepakker til politiske motstandere og ikke minst pressen!

Listen er lang og det å se et politisk parti som driver med utbredt selvskading slår tradisjonell underholdning med en viss margin, og Støre styrer med stø hånd mot nye nedturer...
Akkurat Raymond vil jeg påstå er en av de få politikerne som holder en del velgere igjen i AP. Han er ikke min kopp med te men så er jeg ikke i noen kjernegruppe for AP heller. Han har en bakgrunn som er viktigere enn mange her tror, men dreit på draget med ansettelsen av talsperson nylig.

At Vestre og Støres finansielle bakgrunn er uvesentlig er ikke tilfelle, det er en gavepakke til spesielt Rødt men også SV og Frp som plukker proteststemmer. Å avskrive deres personlige velstand med at "det er politikken de fører som er relevant" er å gå i den samme fella som AP selv gjør. Image er viktig.
Nå har Moxnes også blitt tatt hardt fordi han visstnok arvet en stor kåk i Oslo, såvidt jeg husker. Så ikke mye proletar han heller nei. Og Raymond Johansen har jo tjent godt da han jobbet som rørlegger. Ellers er vel en vanlig kritikk at AP ikke lenger består av arbeidere, men av folk med høy utdannelse. Spesielt de yngre som er partiets fremtid.

Image-problemene er mange. Men disse skyldes også at en del velgere tydeligvis har problemer med å tilpasse seg at vi lever i 2023, ikke på 1960-tallet da vi hadde en veiarbeider som statsminister. De samme ville kanskje foretrukket et samfunn med lavere utdanning og mer manuelt arbeid. Men det får vi nok ikke tilbake, er jeg redd.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Folk_flesk skrev: fre apr 21, 2023 2:25 pm
Everenga skrev: fre apr 21, 2023 2:11 pm
InsVerderben skrev: fre apr 21, 2023 1:53 pm
Stor underholdning, vil jeg påstå!
Og det er ikke bare Skjæran, det er Støre&Vestre som samlet sitter på en formue på ca NOK 120 mill, representerer AP, er i posisjon og styrer under parolen "nå er det vanlige folk sin tur!"

En statsminister som ikke evner å gjøre den jobben godt, holde partiet samlet eller stake ut en klar kurs. Intern strid, kjekling og baksvasking er fremtredende og videre har vi Rayman i byrådet, Tadjik og Giske, etc, som alle har bidratt med sitt og slikt er selvfølgelig gavepakker til politiske motstandere og ikke minst pressen!

Listen er lang og det å se et politisk parti som driver med utbredt selvskading slår tradisjonell underholdning med en viss margin, og Støre styrer med stø hånd mot nye nedturer...
Akkurat Raymond vil jeg påstå er en av de få politikerne som holder en del velgere igjen i AP. Han er ikke min kopp med te men så er jeg ikke i noen kjernegruppe for AP heller. Han har en bakgrunn som er viktigere enn mange her tror, men dreit på draget med ansettelsen av talsperson nylig.

At Vestre og Støres finansielle bakgrunn er uvesentlig er ikke tilfelle, det er en gavepakke til spesielt Rødt men også SV og Frp som plukker proteststemmer. Å avskrive deres personlige velstand med at "det er politikken de fører som er relevant" er å gå i den samme fella som AP selv gjør. Image er viktig.
Nå har Moxnes også blitt tatt hardt fordi han visstnok arvet en stor kåk i Oslo, såvidt jeg husker. Så ikke mye proletar han heller nei. Og Raymond Johansen har jo tjent godt da han jobbet som rørlegger. Ellers er vel en vanlig kritikk at AP ikke lenger består av arbeidere, men av folk med høy utdannelse. Spesielt de yngre som er partiets fremtid.

Image-problemene er mange. Men disse skyldes også at en del velgere tydeligvis har problemer med å tilpasse seg at vi lever i 2023, ikke på 1960-tallet da vi hadde en veiarbeider som statsminister. De samme ville kanskje foretrukket et samfunn med lavere utdanning og mer manuelt arbeid. Men det får vi nok ikke tilbake, er jeg redd.
Absolutt enig i at dette er en velgergruppe som ikke vil få igjennom en retur til 60 tallet men de er overraskende mange og de stemmer så hvis deres nostalgi skal ignoreres av AP ledelsen så må de erstattes av andre grupper som har helt andre interesser igjen slik at AP blir stående i en spagat jeg ikke helt ser hvordan de skal overkomme.

Moxnes er et fint eksempel. Det er helt klart at det har vært ekstremt viktig for han å bekjempe imaget som rikmannsgutt fra Nordstrand og jeg vil tro at mye av Rødts greie med makslønn til sine representanter der resten går i partikassa osv stammer fra nettopp dette.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Folk_flesk skrev: fre apr 21, 2023 2:25 pm
Everenga skrev: fre apr 21, 2023 2:11 pm
InsVerderben skrev: fre apr 21, 2023 1:53 pm
Stor underholdning, vil jeg påstå!
Og det er ikke bare Skjæran, det er Støre&Vestre som samlet sitter på en formue på ca NOK 120 mill, representerer AP, er i posisjon og styrer under parolen "nå er det vanlige folk sin tur!"

En statsminister som ikke evner å gjøre den jobben godt, holde partiet samlet eller stake ut en klar kurs. Intern strid, kjekling og baksvasking er fremtredende og videre har vi Rayman i byrådet, Tadjik og Giske, etc, som alle har bidratt med sitt og slikt er selvfølgelig gavepakker til politiske motstandere og ikke minst pressen!

Listen er lang og det å se et politisk parti som driver med utbredt selvskading slår tradisjonell underholdning med en viss margin, og Støre styrer med stø hånd mot nye nedturer...
Akkurat Raymond vil jeg påstå er en av de få politikerne som holder en del velgere igjen i AP. Han er ikke min kopp med te men så er jeg ikke i noen kjernegruppe for AP heller. Han har en bakgrunn som er viktigere enn mange her tror, men dreit på draget med ansettelsen av talsperson nylig.

At Vestre og Støres finansielle bakgrunn er uvesentlig er ikke tilfelle, det er en gavepakke til spesielt Rødt men også SV og Frp som plukker proteststemmer. Å avskrive deres personlige velstand med at "det er politikken de fører som er relevant" er å gå i den samme fella som AP selv gjør. Image er viktig.
Nå har Moxnes også blitt tatt hardt fordi han visstnok arvet en stor kåk i Oslo, såvidt jeg husker. Så ikke mye proletar han heller nei. Og Raymond Johansen har jo tjent godt da han jobbet som rørlegger. Ellers er vel en vanlig kritikk at AP ikke lenger består av arbeidere, men av folk med høy utdannelse. Spesielt de yngre som er partiets fremtid.

Image-problemene er mange. Men disse skyldes også at en del velgere tydeligvis har problemer med å tilpasse seg at vi lever i 2023, ikke på 1960-tallet da vi hadde en veiarbeider som statsminister. De samme ville kanskje foretrukket et samfunn med lavere utdanning og mer manuelt arbeid. Men det får vi nok ikke tilbake, er jeg redd.
Det var en generasjonsbolig og for de som vil ha litt av sannheten
https://www.klikk.no/underholdning/rodt ... ma-7065165

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

Støre skulle vært fjernet for lenge siden. Nå er han blitt så syk at det ikke er lenge før folk med hvite frakker kommer og henter han

fargerik

Legg inn av fargerik »

ballee skrev: lør apr 22, 2023 1:21 pm Støre skulle vært fjernet for lenge siden. Nå er han blitt så syk at det ikke er lenge før folk med hvite frakker kommer og henter han
Kanskje snart på tide å runde av drikkedagen?

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Spillet omkring sammensetningen av AP-ledelsen, er Støres forsøk på å lede fokuset bort fra den elendige politikken AP fører, som dominerende i regjeringen. En poliitikk som har resultert i stort frafall av velgere ifølge meningsmålinger.

Støres beskjed til valgkomiteen ved starten av dens arbeide med å forme en sammensetning av ledelse, var fornyelse samtidig som kontinuiteten ble beholdt.
Løsningen som er valgt er at fornyelsen består i å fjerne Skjæran og sette Vestre inn (Brenna ville uansett fylle èn nestleder-stilling som erstatning for Haida Tajik). Kontinuiteten består i å fortsette med Støre og Stenseng.
Dette må sees som Støres primære ønske om "forsterkning" for å kunne fortsette å føre det samme "samarbeidet" med EU, som påfører Norge så store problemer.

Skjæran ønsket å fortsette som nestleder, men ble sparket ut av Jonas G. Støre.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Var innom en tekst et eller annet sted på nettet, hvor APs sentralstyre ble sammenlignet med politbyrået i gamle Sovjet.
Det høres litt drøyt ut, men har det noe for seg?

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

fargerik skrev: lør apr 22, 2023 1:27 pm
ballee skrev: lør apr 22, 2023 1:21 pm Støre skulle vært fjernet for lenge siden. Nå er han blitt så syk at det ikke er lenge før folk med hvite frakker kommer og henter han
Kanskje snart på tide å runde av drikkedagen?
Edru her. Det er jo bare å se på bilder av Støre den siste tida, han er veldig preget, ansiktet helt forvridd. En trenger ikke være hverken lege eller god menneskekjenner for å skjønne at denne mannen er sprøyte gal!

Cochise
Innlegg: 343

Legg inn av Cochise »

hauge23 skrev: lør apr 22, 2023 2:07 pm Var innom en tekst et eller annet sted på nettet, hvor APs sentralstyre ble sammenlignet med politbyrået i gamle Sovjet.
Det høres litt drøyt ut, men har det noe for seg?
Nei, det har absolutt ingenting for seg.
Ap - og vel de fleste politiske partier i Norge - styres etter modellen landsmøte - landsstyre - sentralstyre.
Politbyrået var vel et styrende organ innen kommunistpartiet, men Norge er/var ikke "den siste sovjetstaten" samme hva en eller annen tjuvsvenske kallte oss dengang da - ei heller var/er Arbeiderpartiet sammenlignbert på noe plan med Sovjetunionens kommunistparti.

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

ballee skrev: lør apr 22, 2023 1:21 pm Støre skulle vært fjernet for lenge siden. Nå er han blitt så syk at det ikke er lenge før folk med hvite frakker kommer og henter han
Er det Balle Klorin som skriver dette?

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Cochise skrev: lør apr 22, 2023 11:29 pm
hauge23 skrev: lør apr 22, 2023 2:07 pm Var innom en tekst et eller annet sted på nettet, hvor APs sentralstyre ble sammenlignet med politbyrået i gamle Sovjet.
Det høres litt drøyt ut, men har det noe for seg?
Nei, det har absolutt ingenting for seg.
Ap - og vel de fleste politiske partier i Norge - styres etter modellen landsmøte - landsstyre - sentralstyre.
Politbyrået var vel et styrende organ innen kommunistpartiet, men Norge er/var ikke "den siste sovjetstaten" samme hva en eller annen tjuvsvenske kallte oss dengang da - ei heller var/er Arbeiderpartiet sammenlignbert på noe plan med Sovjetunionens kommunistparti.
I tillegg kan alle medlemer sende inn forslag saker til sitt lokale årsmøte som igjen behandlar sakene og sende dei vidare til landsmøte for behandling der. Og på landsmøte har alle lokal partilag repensentantar alt etter størrelsen. Noko som gjere til at alle medlemer i AP er repensentert på landsmøte.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Rogaland AP vil kjempe fram en plass i regjeringen for Hadia Tajik:
https://www.dagsavisen.no/nyheter/innen ... gjeringen/

Tajik later til å være utstøtt i kulden. Rogaland har heller ingen representanter i partiledelsen eller regjeringen.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/st ... /15683809/

Nå skjer det ting her. Viss denne artikkelen stemmer, så spørs det om lederen av Finnmark AP kjem til å beholde vervet sitt. Samstundes kjem ikkje valkomiteen i AP gått ut av dette heller. Blir det meir bråk i AP etter dette?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Stenseng har muligens overvurdert sin egen posisjon og risikerer nå å bli vraket i en votering. Ikke det at Helga Pedersen er noen lysende stjerne, men Stenseng har nå sittet i 8 år og jeg har knapt sett noe til henne. Burde helt klart ha tatt veien ut sammen med den andre usynligheten Skjæran, men det er det nå altså en bra sjanse for at hun må uansett:

https://www.nrk.no/norge/ap-drama_-hemm ... 1.16386682

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»