Sykkelnyheder

Svar
KongOlav2

Re: Sykkelnyheder

Legg inn av KongOlav2 »

SanctusUnum skrev: søn sep 25, 2022 12:26 am Sagan legger opp etter VM
En stor karriere, men det tok egentlig ikke så mye av som jeg trodde på et tidlig tidspunkt og han var over det beste allerede som 28-åring. Da han herjet allerede som 23-åring i de aller fleste vårklassikerne, trodde jeg egentlig at det skulle bli mer enn "bare" to monumentseire. Spesielt at han aldri vant MSR.......

dorian

Legg inn av dorian »

KongOlav2 skrev: man sep 26, 2022 5:23 pm En stor karriere, men det tok egentlig ikke så mye av som jeg trodde på et tidlig tidspunkt og han var over det beste allerede som 28-åring. Da han herjet allerede som 23-åring i de aller fleste vårklassikerne, trodde jeg egentlig at det skulle bli mer enn "bare" to monumentseire. Spesielt at han aldri vant MSR.......
Det er faktisk helt utrolig at han aldri vant MSR. Riktignok er det et ekstremt vanskelig ritt å vinne, men han ga jo regelrett bort seieren minst to-tre ganger. Egentlig er det rart at det var da han kjørte for det Slovakiske landslaget han var best i endagsritt. Han vant alt for få endagsritt, både store og små, med tanke på hvor dominerende han faktisk var.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Nå legger ikke Peter Sagan opp da. Det er Juraj Sagan som gir seg.

Brukeravatar
Sodajr
Innlegg: 9005

Legg inn av Sodajr »

SanctusUnum skrev: søn sep 25, 2022 12:26 am Sagan legger opp etter VM
Er Juraj som legger opp!

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Sodajr skrev: man sep 26, 2022 6:31 pm
SanctusUnum skrev: søn sep 25, 2022 12:26 am Sagan legger opp etter VM
Er Juraj som legger opp!
Regner med at de spøker. Er jo umulig å være såpass interessert i sykling, og faktisk tro at det er Peter som legger opp. Han har kontrakt ut 2023, og det har aldri vært snakk om at han skal legge opp.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

FantasySwede skrev: man sep 26, 2022 6:32 pm Regner med at de spøker. Er jo umulig å være såpass interessert i sykling, og faktisk tro at det er Peter som legger opp. Han har kontrakt ut 2023, og det har aldri vært snakk om at han skal legge opp.
Så bare overskriften og at det faktisk var en uttalelse fra Peter (uten at jeg leste denne), og trodde dermed at det var han som la opp. Han har jo vært på nedadgående spiral i flere år, og er bare noen måneder unna å bli 33 år. Derfor langtifra utenkelig at han skulle lagt opp, selv om han har kontrakt ut neste sesong.

dorian

Legg inn av dorian »

KongOlav2 skrev: man sep 26, 2022 6:37 pm Så bare overskriften og at det faktisk var en uttalelse fra Peter (uten at jeg leste denne), og trodde dermed at det var han som la opp. Han har jo vært på nedadgående spiral i flere år, og er bare noen måneder unna å bli 33 år. Derfor langtifra utenkelig at han skulle lagt opp, selv om han har kontrakt ut neste sesong.
Haha, jeg leste akkurat like mye som deg. Men tror ikke hans palmarès kommer til å se veldig anderledes ut om et to eller år...

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Trehjulssykkel skrev: man sep 26, 2022 5:21 pm Dette hadde jeg ikke fått med meg https://www.tv2.no/sport/sykkel/tv-2-er ... /15138859/

Noen som har noe mer info om dette laget? Er det det samme laget som Cancellara planlegger å starte?
Douglas Ryder bygger sitt nye ProConti-lag fra det som denne sesongen er Conti-laget Team Qhubeka, som tidligere var utviklingslaget til Qhubeka/NTT/Dimension Data. Denne sesongen er dette laget rimelig dårlig, så de trenger en del forsterkninger for å si det mildt. Det er vel foreløpig ukjent hva som blir navnet på laget, men det ble annonsert tidligere i dag at de har signert Matteo Moschetti, Gianluca Brambilla og Damian Howson. Det sies også at Vincenzo Nibali skal ha en rolle rundt dette laget. Altså virker det å være ett lag med sterke italienske bånd selv om laget skal registreres som sveitsisk.

Kombinasjonen sveitisk-italiensk bør lede gode muligheter for Wild Card til Giro d'Italia, Tirreno-Adriatico, Tour de Romandie, Tour de Swiss og innpass i de mange italienske høstklassikerne. Kanskje allerede neste sesong, for det er ikke så hard konkurranse blant de italienske lagene om Wild Card. Skal ikke mye til før dette laget går foran Bardiani og Savios lag. Jeg kan derfor godt skjønne at dette er ett lag som kan være interessant for Carl Fredrik Hagen. Gode muligheter til å få kjøre mange store ritt og samtidig gode muligheter for å få kjøre for egne sjanser ved mange tilfeller.

For Calle hadde en slik sesongplan sett fryktelig spennende ut:
Blokk 1: Trofeo Laiguela, Strade Bianche og Tirreno-Adriatico
Blokk 2: Tour of the Alps/ Tour de Romandie og Giro d'Italia
Blokk 3: Tour de Swiss og NM
Blokk 4: Italienske høstklassikere opp til og med Lombardia

Selvsagt synd om Calle går til ett slikt lag fremfor Uno-X, men jeg tolker egentlig dette som at Uno-X ikke vil ha Calle. For Calle bør Uno-X være med attraktivt enn dette laget.

---

Cancellara bygger sitt nye ProConti-lag Tudor Pro Cycling fra det som denne sesongen er Conti-laget Swiss Racing Academy. Her er det fryktelig stille, han får neppe inn storfisker allerede neste sesong. Dette er ett langtidsprosjekt.

lund

Legg inn av lund »

Fantastiske nyheter. Uno-X invitert til Touren i år.

H.E. Pennypacker

Legg inn av H.E. Pennypacker »

lund skrev: ons jan 04, 2023 11:05 am Fantastiske nyheter. Uno-X invitert til Touren i år.
Utrolig bra! Gleder meg til å se Tobias Halland Johannessen kjempe mot de beste, i verdens største sykkelritt. Håper han får en god oppkjøring, og har lagt kneproblemene bak seg.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Noen dager gammel nyhet, men 2023 blir siste sesongen til Peter Sagan som landeveissyklist. Satser på mountain bike fram mot neste OL.

https://www.cyclingnews.com/news/peter- ... -olympics/

Brukeravatar
Trehjulssykkel
Innlegg: 502

Legg inn av Trehjulssykkel »

Litt av en oppgradering. Å høre på Mads er som å høre på maling tørke, mens Hushovden gjorde en veldig god jobb som xbertkommentator for noen år siden.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Nuvel. Mads kunne fått noen sesonger til på å potensielt blomstre. Det tar tid å bli en god kommentator. Det blir noe helt annet for hushovd å sitte i bua i 4-5 timer sammenliknet med å være ekspert noen korte øyeblikk innimellom.

Hvorfor ikke la hushovd prøve seg i noen mindre ritt først, her har de lokket med den største isen med en gang, men mulig den smelter.

Brukeravatar
Trehjulssykkel
Innlegg: 502

Legg inn av Trehjulssykkel »

Drivenes er allerede en bedre sidekommentator enn Mads, og han har knapt fått hår på kommentatorleggene, så tviler på at det noen gang var håp for Kaggis Jr. Jeg hadde jo egentlig håpet på at Påske og Drive skulle bli det nye kommentatorparet på TV2, da jeg synes de har en god kjemi og en fin blanding av saklighet og humor, så blir spennende å se hvordan kjemien mellom Oksen og Påskekyllingen blir. Ekssyklisten Kurt Asle var tross alt en meget god sidekommentator på Eurosport, spesielt i tospann med EurosportArild.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Enig i at Drivenes er blitt veldig bra. Husker han var meget nervøs og knapp da han startet, men nå er han meget skarp. Utrolig god til å spotte ryttere, og god på dynamikken i feltet. Forsåvidt enig i at han er bedre enn kags jr. Magnus Aarre er også god i de få rittene han kommenter. Er vel den med mest kunnskap om sykkel og historien, ryttere etc, på husk. Synes også at sykkelpodden er bedre når Aarre er med kontra Drivenes. Mads og Magnus Aa. har en god dynamikk. Drivenes blir litt for lik kaggis jr i den settingen.

Kan bli farlig når nestor paasche må gi seg i boksen. Et unikum, etter min mening.

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Paasche er bare 53, så kan regne med at han holder på i sikkert 10 år til. Innen den tid bør Drivenes være klar til å ta over rollen som hovedkommentator. Han er behagelig å høre på.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Hushovd skal i ilden i morgen. Drivenes drar hjem for å kommentere vinter-triathlon....

Etter å ha hørt Drivenes disse dagene, så er han definitivt en mann for fremtiden. Hvis kags jr absolutt måtte ut, så burde de gått for Drivenes. Aldri I verden om hudhovd vil være en bedre kommentator enn han frem til årets tdf.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Staune-Mittet vant i Giro del Belvedere (U23) i dag.
Han har jeg troa på.

dorian

Legg inn av dorian »

Higgs Boson skrev: man apr 10, 2023 6:40 pm Staune-Mittet vant i Giro del Belvedere (U23) i dag.
Han har jeg troa på.
Er stadig vekk i toppen i U23-ritt, ja. Tror han må være favoritt Palio del Recioto i morgen også. I fjor var han stadig i skyggen av supertalent som Grégoire, Uijtdebroeks og Martinez, men han kan forhåpentligvis ta et steg opp i år. Det var forresten litt overraskende at Strand Hagenes ikke kjørte i går, i og med at han ble tredjemann i dette rittet i fjor, og virker å være en del sterkere i år.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Fredrik Dversnes ble nr 3 i Paris-Camembert i dag.

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Det sies at Dversnes punkterte ganske nærme mål, men likevel spurtslo Madouas og G.Martin med punktering. Enorm form på gutten.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Ryktene går om Tobias Foss. Israel Premier Tech eller Bahrain Victorious til neste år.

dorian

Legg inn av dorian »

Higgs Boson skrev: lør apr 22, 2023 6:54 pm Ryktene går om Tobias Foss. Israel Premier Tech eller Bahrain Victorious til neste år.
Det var to triste alternativer.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Higgs Boson skrev: lør apr 22, 2023 6:54 pm Ryktene går om Tobias Foss. Israel Premier Tech eller Bahrain Victorious til neste år.
Fyttirakkern. Det er pest eller kolera. Fy faen hvis Foss er så desperat etter penger at han drar til en av disse. Spesielt IRT vil være et elendig valg rent sportslig.

Så for øvrig at Foss kan hanke inn 1,5-2 mill euro i året. Det synes jeg var mye med tanke på hva jeg har sett ang topplønninger i sykkel.

https://www.outsideonline.com/outdoor-a ... -salaries/

Klarer ikke å se at Foss bør ha samme lønn som en del av de på 2,0 mill her. Høyst usikker på nøyaktig hvor stort talentet egentlig er. Etter Giroen for to år siden har han ikke fått til mye annet i etapperitt enn et par greie plasseringer i Algarve. Akkurat nå virker han mest som en rytter som passer best som en "super domestique", en nest siste lead-out i fjellene som drar et godt stykke opp i fjellene til det er igjen kanskje 15-20 mann i feltet, og kapteinen og løytnanten kan ta over styringen. Litt som den rollen som Van Aert har hatt i en del tilfeller i fjellene.

dorian

Legg inn av dorian »

KongOlav2 skrev: søn apr 23, 2023 10:49 am Så for øvrig at Foss kan hanke inn 1,5-2 mill euro i året. Det synes jeg var mye med tanke på hva jeg har sett ang topplønninger i sykkel.
Det er jo typisk IPT å overbetale så sinnsykt mye. For Foss vil det jo bare ødelegge karrieren, men på den andre siden så er det jo veldig mye penger...

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

dorian skrev: søn apr 23, 2023 11:11 am Det er jo typisk IPT å overbetale så sinnsykt mye. For Foss vil det jo bare ødelegge karrieren, men på den andre siden så er det jo veldig mye penger...
Ja, de er jo kanskje det profflaget som har fått dårligst valuta for pengene de har brukt. Men Foss burde jo tenke litt langsiktig også. En kontrakt vil jo neppe være mer enn 2-3 år, og han burde jo ha mange år igjen av karrieren etter det. Dersom en periode i IRT medfører at han står helt stille utviklingsmessig, eller til og med blir dårligere, så kan jo påfølgende kontrakter bli heller svakere. Og IRT har jo ikke et bra GC-lag. De er bare en tilfeldig sammenrasking av ryttere, som regel de som er godt over toppen karrieremessig, og omtrent ingen passer for de som vil satse sammenlagt. Pozzovivo, Fuglsang, Froome og Woods er over eller godt over toppen, og bortsett fra disse er de bare sprintere/klassikertyttere som Teuns, Vanmarcke og Nizzolo av en viss kvalitet. Lagsammensetningen er jo fullstendig hjernedød.

Genial

Legg inn av Genial »

Pogacar med brukket håndledd og skal opereres i dag. Håper det ikke har for mye betydning for oppkjøringen til TDF.

Ser frem til duellen mellom han og Vingegaard.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»