Hvilken film så du sist?

Svar
fargerik

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av fargerik »

Jeg satte på "Troll" på Netflix i går.
Dessverre sovnet jeg i soffan før filmen var ferdig.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Big George skrev: søn apr 16, 2023 3:19 am Noen bekjente snakket en film som har tittelen "Storm". Noen som har sett den ?
Den kom på netflix denne uka, men nei, ikke sett, men regner ned å se den neste uke.

Så forresten filmen the men (1950) igår. det var debut filmen til Marlon Brando.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Good luck to you, Leo Grande
https://filmoteket.no/news/214

Med en litt kronglete registrering er filmen fritt tilgjengelig på filmoteket.no
For tiden har jeg min første covid-sykdom og et relativt kort filmdrama var langt ifra bortkastet. Drama er det filmen er. Ikke sexkomedie, som ble kategorien underveis i markedsføringen.
Dette er ikke Leo Grande på sengekanten. Heller ikke Pretty Leo Grande. Eller Leogrande4ever. Altså, ordspill til kjente referanser.

Det er et filmatisert drama i teaterformat. To hovedroller og så skjønne Becky i en birolle, og ytterst få statister. Skuespillet er utmerket og vakkert. Storyen er troverdig, men inneholder noen replikker som politiserer en smule. Uten at det gir inntrykk å være et teaterstykke med politisk budskap. Mtp. prostitusjonslovgivning. Hva Ottar og Kvinnefronten mener om det skulle jeg gjerne vite, da ingenting her rimer med deres verdensbilde.

Det er en 4-akter. Framdriften er som den skal være i henhold til kutyme.
Inneholder ingen spoiler..
[media]https://www.google.com/search?q=4-akter ... B_Ms1sZbTY[/media]

Min opplevelse av stykket står til 8/10. Sannsynligvis litt høyere enn folk flest vil gi, men jeg honorerer spesielt for stykkets oppbygning i 4 akter, skjønne og troverdige karakterer i vakkert skuespill og tross alt ubetydelig berøring med politikk.

God og gratis fornøyelse med Leo og Nancy finner du på filmoteket.no

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

fargerik skrev: søn apr 16, 2023 10:02 am Jeg satte på "Troll" på Netflix i går.
Dessverre sovnet jeg i soffan før filmen var ferdig.
Jeg hater å sove sittende
Håper du lå i sofaen og sov.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Sitter og ser på waterworld akkurat nå, slakta så og si over alt, men jeg koser meg jeg :)

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Jonasar skrev: man apr 17, 2023 1:56 am Sitter og ser på waterworld akkurat nå, slakta så og si over alt, men jeg koser meg jeg :)
Kongefilm, men filmekspertene hater den visstnok. Godt man er amatør når det kommer til film.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

John Garfield skrev: man apr 17, 2023 9:56 am
Jonasar skrev: man apr 17, 2023 1:56 am Sitter og ser på waterworld akkurat nå, slakta så og si over alt, men jeg koser meg jeg :)
Kongefilm, men filmekspertene hater den visstnok. Godt man er amatør når det kommer til film.
Så faktisk 2 nye og(Black og Carnes) ser gjerne den en gang til+et par til :p

trønderen

Legg inn av trønderen »

Har tatt et gjensyn med de tre første John Wick-filmene før jeg skal få sett nr. 4 på kino en eller annen dag. Det lages ikke mange actionfilmer som er bedre enn John Wick for tiden.

eppaen

Legg inn av eppaen »

trønderen skrev: tir apr 18, 2023 10:00 pm Har tatt et gjensyn med de tre første John Wick-filmene før jeg skal få sett nr. 4 på kino en eller annen dag. Det lages ikke mange actionfilmer som er bedre enn John Wick for tiden.
Jeg synes det kan bli for mye dessert til tider - særlig når jeg gjorde som du og så alle fire innenfor et par uker. Men utover det så var det jo gøy.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Jonasar skrev: man apr 17, 2023 1:56 am Sitter og ser på waterworld akkurat nå, slakta så og si over alt, men jeg koser meg jeg :)
Synes både den og The Postman var på langt nær så grusomme som "alle" skal ha det til. Mulig gigantiske flopper i sin tid, men milevis unna å være ren tortur. Tror jeg må vurdere et gjensyn med begge utover høsten, da en landa sånn omtrent på 6/10 eller 6,5/10 til begge for en del år tilbake.
Mulig disse har blitt siden gjenutgitt i forlengede utgaver, så må se an litt, for ikke alltids det går samme vei som med Danser med Ulver.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö (2005) av Martin Asphaug

"A man's gotta do. What a man's gotta do."

Med all usikkerheten rundt sin alvorlig syke kones helse, tillater så faren å la sine to sønner Erik og Henry, i hop med skolekamerat Edmund, å tilbringe store deler av sommeren i familiehytta ved Genesarets Sjø. Formålet er at sønnene kan få ei liten pause fra alt det triste og vonde, samt beholde en viss del av sommerferiens uskyld og glede. Men det blir lettere sagt enn gjort, da selveste "Kim Novak" dukker opp, og hvor de to jevnaldrende tenåringene får litt mer å tenke på enn endeløse motbakker på sykkel, Jules Verne og båtturer. Der de gjennomgår litt av en uforglemmelig overgang mot voksenlivet, med kjærlighet, sex, vold og drap på menyen.

Aldri sett i sin helhet, med huskes jo godt scenen med flotte Helena af Sandeberg (Kim Novak) og der gutta står utenfor soveromsvinduet og får en stor åpenbaring, mens storebror Henry og deres vikarlærer høvler i vei til tidenes morgen.
Baksiden kommer jo kjapt, med vold etterfulgt av et mystisk drap, men mye av dette var fullstendig glemt bort, da en zappa innom halvparten midt på nattetid, for en mindre evighet siden.

Ligger å bikker oppom en noe sterkere rating, men synes den tar litt tid før den kommer skikkelig i gang. Må vel innrømme at det var Helena som lokket meg tilbake, og skulle likt langt mer av henne i filmen. Sommerfølelsen er det fint lite å si på, så blir nok til at man beholder og kanskje ser igjen utpå ei sen sommernatt.

6,5/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Hjelp, vi er i filmbransjen! (2011)

Selv de 5-10 kronene denne kosta meg, er det timen og 40 minuttene man aldri får igjen, som smerter aller mest.
Sjeldent vært innom en "komedie" med så mye ufyselige og umorsomme mennesker, men denne "reddes" kun av noen flotte damer, en del kul 80-talls musikk og Peter Stormare, fra å havne blant tidenes verste makkverk.

Antar forrige eier må ha vært også like "imponert", der stickeren fra Video Nova lå på 79 kroner, som må ha føltes ut som ren blodpris, en gang i tid.

2/10

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Frank.N.Steen skrev: tor apr 20, 2023 1:07 pm Hjelp, vi er i filmbransjen! (2011)

Selv de 5-10 kronene denne kosta meg, er det timen og 40 minuttene man aldri får igjen, som smerter aller mest.
Sjeldent vært innom en "komedie" med så mye ufyselige og umorsomme mennesker, men denne "reddes" kun av noen flotte damer, en del kul 80-talls musikk og Peter Stormare, fra å havne blant tidenes verste makkverk.

Antar forrige eier må ha vært også like "imponert", der stickeren fra Video Nova lå på 79 kroner, som må ha føltes ut som ren blodpris, en gang i tid.

2/10
Forferdelig film, samme med hjelp vi er russ. Tror jeg ga begge 1/2 stjerne.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: tor apr 20, 2023 2:31 pm Forferdelig film, samme med hjelp vi er russ. Tror jeg ga begge 1/2 stjerne.
Dette med å oversette amerikanske og utenlandske filmer fra 70 og 80-tallet til å bli "Hjelp det er..." var kanskje ei referanse som de forsøkte seg på, men ja, tror jeg styrer glatt unna Hjelp, vi er russ.

Denne ble vel også innspilt i ei tid der Video Nova var en av de siste offisielle filmbutikkene/utleiestedene i Oslo, og mulig den på Majorstua holdt det gående et par år lenger.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Frank.N.Steen skrev: tor apr 20, 2023 2:38 pm
John Garfield skrev: tor apr 20, 2023 2:31 pm Forferdelig film, samme med hjelp vi er russ. Tror jeg ga begge 1/2 stjerne.
Dette med å oversette amerikanske og utenlandske filmer fra 70 og 80-tallet til å bli "Hjelp det er..." var kanskje ei referanse som de forsøkte seg på, men ja, tror jeg styrer glatt unna Hjelp, vi er russ.

Denne ble vel også innspilt i ei tid der Video Nova var en av de siste offisielle filmbutikkene/utleiestedene i Oslo, og mulig den på Majorstua holdt det gående et par år lenger.
Hjelp vi flyr..var det første som slo meg. Har vært mye rare tittler fra de norske oversetterne oppigjennom. Hadde nylig et gjensyn med u.s marshall som ikke var sett siden 90 tallet. Burde vel egentlig sett the fugitive først, men den får vente til en sommerkveld.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: tor apr 20, 2023 2:49 pm Hadde nylig et gjensyn med u.s marshall som ikke var sett siden 90 tallet. Burde vel egentlig sett the fugitive først, men den får vente til en sommerkveld.
U.S. Marshalls har jo litt av et stjernelag, samt flere av originalbesetningen fra The Fugitive (1993) returnerer.
Dessverre en av disse jeg aldri har fått så mye ut av som det en ofte går inn med, og håper man vil få igjen.

Edit:

Ser man ga den ei 5/10 og deretter en 6/10 ved senere besøk, men tja, fortsatt et godt stykka unna forgjengeren som endte opp i 8,5/10.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Frank.N.Steen skrev: tor apr 20, 2023 2:56 pm
John Garfield skrev: tor apr 20, 2023 2:49 pm Hadde nylig et gjensyn med u.s marshall som ikke var sett siden 90 tallet. Burde vel egentlig sett the fugitive først, men den får vente til en sommerkveld.
U.S. Marshalls har jo litt av et stjernelag, samt flere av originalbesetningen fra The Fugitive (1993) returnerer.
Dessverre en av disse jeg aldri har fått så mye ut av som det en ofte går inn med, og håper man vil få igjen.

Edit:

Ser man ga den ei 5/10 og deretter en 6/10 ved senere besøk, men tja, fortsatt et godt stykka unna forgjengeren som endte opp i 8,5/10.
Har ikke satt karakter på den, men tenkte på 3 eller 3.5/5 Ville antakelig gitt den 6.5/10, men bruker letterboxd standarden. Likte den bedre enn jeg hadde trodd på forhånd.

kibby

Legg inn av kibby »

Eddie skrev: søn apr 16, 2023 3:15 am Scream 7. Forutsigbart. Plott twistene er ingen twister. Noen av scenene er så latterlige at man ler istdenfor å bli skremt. 3/10.
Forut for sin tid? ;) Tror det er 6.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

22 Bullets (2010)
Bilde




Vi snakker tempo, for meg i hvert fall. Et tempo som ikke stopper opp, likeledes stopper heller ikke klisjéne i filmen. En bra drapsrekke, hovedsakelig utført av tidligere hitman Jean Reno.
Ligger på Viaplay.


7/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
The Town That Dreaded Sundown (1976) av Charles B. Pierce

En mindre småby i Texas på midten av 40-tallet, blir utsatt for en rekke brutale mord og mordforsøk over ei 1 års periode, hvor en maskert mann omtalt som "fantomet" herjer som verst, og skaper panikk blant befolkningen. Inn kommer et knippe profesjonelle etterforskere i hop med pressen på slep, og det blir om til et mediesirkus som kun bidrar i at morderen blir trigget til å gjenta grusomhetene med enda grovere resultat.

Tja, visste fint lite om denne, annet enn at potetsekken visstnok var ei tung innflytelse på den Jason brukt i Friday the 13th Part 2 (1981) før han snubla over hockeymaska i 3ern. Og ingen tvil om at potetsekk Jason var den mest skumle av disse utgavene.

Uansett, 1976 filmen er slettes ikke fæl, men gikk nok inn med litt for store håp, da forsøkene med å kombinere 30-40 talls krim med meget irriterende slapstick komikk og tidlig slasher, det fungerer aldri i det lange. Enkelte karakterer er kun i veien, og føles mer hjemme i ei Burt Reynolds bilrace komedie, fremfor en film med et så mørkt og dystert tema på menyen.

Ser at ei remake kom ut for et par år tilbake, men nei, gikk inn og håpet på noe langt bedre, men greit, den skal få for en guffen skurk og en små creepy stemning, men forteller stemmen, politiklovnen som stadig kødder det til, og ja, lander så med en veldig snill:

6/10

Sveinboer

Legg inn av Sveinboer »

Kom nettopp hjem fra en "mini" Filmfestival. Tysvær Skrekkfest arrangeres hvert år i oktober, men i år ble det en liten ekstra festival der jeg fikk med meg: Beau is afraid, Sisu og Evil Dead Rise.

Beau is Afraid, av Ari Aster
I følge festivalsjefen var vi de første i landet som fikk se denne (har premiere 28. april), så det var jo litt artig.
Har ikke sett trailer til denne, så gikk inn helt blind. Eneste jeg visste var at Joaquin Phoenix spilte hovedrollen og at filmen varte i nesten 3 timer.

Dette var spesielle saker. Første halvdel var veldig bra, og Phoenix er som vanlig solid. Men etterhvert ble det for rart for min del. Det er blant annet en scene som jeg følte drog ut i det uendelige og ikke resulterte i noe som helst, utenom å ødelegge momentumet som filmen hadde opparbeidet seg til det punktet.
Vil ikke røpe noe av det som skjer, men det blir rart, veldig rart.
Vanskelig å sette karakter på denne men tror jeg ender opp med en svak 6\10.
Bra dette var første film jeg så, for dersom jeg hadde vært trøtt hadde dette blitt en prøvelse og komme gjennom...


Sisu, av Jalmari Helander.
Nå snakker vi. Ikke skrekk, men god gammeldags action.
Korpi (Jorma Tommila) er en finsk ex-soldat som istendenfor å krige, tilbringer siste del av andre verdenskrig alene i villmarken med hest og hund, der han graver etter gull. Han finner til sin store begeistring store mengder gull, som han tenker å ta med til byen. Men på veien kommer han over en gjeng tyske soldater, ledet av SS Obersturmführer Bruno Helldorf (Aksel Hennie) som oppdager lasten hans. Soldatene tar opp jakten på Korpi, som viser seg å være reneste enmannshæren. Resultatet er brutalt og særdeles latterlig.

Dette var rett og slett fantastisk underholdene.
For å sitere Filmpolitiets anmeldelse: "Finsk faenskap på sitt mest formidable".
Ikke forvent noe realisme...
Sterk 9\10
Helander står også bak klassikeren Rare Exports, som anbefales på det varmeste til de av dere som ikke har sett den enda.


Evil Dead Rise, av Lee Cronin
Har lenge sett fram til denne, da jeg er stor fan av Evil Dead serien.
Traileren gjorde meg veldig gira, men dessverre levde filmen ikke helt opp til forventningene. Likte godt att settingen var flytta fra en hytte i skauen til en boligblokk, men følte ikke de klarte å utnytte den nye settingen til det fulleste. Vil ikke spoile noe, så avslutter der.
De nye karakterene er gode, og skuespillerene er for det meste solide (Alyssa Sutherland står for den beste prestasjonen). Veldig blodig, og et par nasty scener, men følte likevell at noe manglet. Det er dessuten et par anledninger der noen tar latterlig dårlige valg, men det hører vel til i sjangeren.
Ender på en 7.5\10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ble kun 2 filmer i går kveld, fotballen tok opp mye av tiden og svake impulsive valg medførte i disse to:

Layer Cake (2004)

Nok ei smug og småirriterende wannabe Guy Ritchie britisk gangsterfilm, stjernespekka men skjønte tidlig ut at dette ble ny bomtur.

5/10

Meet the Deedles (1998)

Nei, burde gått for Peter Jackson kult-klassikeren Meet the Feebles, for denne Disney komedien virker å forsøke melke Dum og Dummere (1994) og lignende film, men gjøre det om til ei familiefilm, og typer som Dennis Hopper og Robert Englund må ha vært rimelig desperate etter arbeid på denne tid.

4/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Adventures in Dinosaur City (1991)

Nok ei random pick fra nattens Youtube surfing, og for ei smørje av en b-film, og attpåtil ei Disney produsert sådan.
Sistnevnte er smått utrolig, da denne innehar flust med ganske så frekke og freidige sexspøker, der to huleboere i en animert sekvens får øye på ei heit huleboer babe, og største gubben røsker tak i "lillehodet", som viser seg å tilhøre kompisen, og lager deretter lynkjappe jukke bevegelser opp og ned med armen godt knytt rundt halsen på stakkaren, alt mens han sikler i retning den sexy dama.

Senere får man ei hånd dukke dinosaur som får øye på den fyldige stumpen til ei annen huleboer babe, og med zooming mot nevnte kroppsdel, mens dinoen virker å bevege hodet i takt med rumpa, og et åpenbart ønske om hvor han har lyst til å kjøre sitt mindre hode hen.

Uansett, filmen følger 3 ungdommer der ønsker å se favoritt showet sitt, ei animert Flintstones rip-off, og ender opp i garasjen til noen eksentriske foreldre, og vips før de aner ordet av det, er de transportert til en annen dimensjon, og hvor huleboere, dinosaurer lever i "idyll" med hverandre.

Mulig en dabbet av i natt, og våknet litt her og der utover, men fikk inntrykk av at det var flere scener hvor huleboer dama med rumpa og en annen dinosaur hintet om mer enn bare småflørting, og tvilsom ei film som er å finne på Disney Pluss i dag.

Noen stor opplevelse var det ikke, men ei viss sleazy og latterlig stemning var det så absolutt, og ender så i en snill:

4/10

eppaen

Legg inn av eppaen »

Top Gun Maverick (2022)

For en perle av en oppfølger. Mye solnedgang og nostalgi i selve handlingen. Flyakrobatikk på øverste hylle og Tom Cruise på jobb.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
A Gnome Named Gnorm (1990) av Stan Winston

Huff, nå må jeg virkelig gjøre noe med all junken en trøkker i seg, både av mat og film, for dette kan ikke fortsette.

Kveldens litt for impulsive valg av "underholdning", er av typen man undrer på hvordan i huleste kunne bli til.
Men antar at Stan Winstons star power (og hans debutfilm Pumpkinhead fra 1988, som jo var faktisk ei meget god skrekk thriller) og det at folk kom på de helt elleville buddy-cop forslagene, bidro at denne "klassikeren" ble født.

Bratpack stjerna Anthony Michael Hall deler skjermen med den meget creepy hagegnomen Gnorm, som er på jakt etter ei dyrbar eiendel, og de to havner kjapt i trøbbel.
Eneste grunn til at denne ikke går enda lavere, skyldes flotte Claudia Christian (baben fra den overlegent bedre buddy-cop filmen The Hidden) samt en små komisk skurkeprestasjon av Robert Z'Dar, mens Jerry Orbach også slesker seg frem som bad guy.

Ikke rart forsøkene på å bygge ei solo karriere som leading man gikk rett vest for Michael Hall, for mannen rota seg virkelig bort i mye skitfilmer, og undrer på om han bare sa ja til alt som kom hans vei, eller om det ikke var annet tiltenkt hans talent som tidligere tenåringsstjerne, nå på desperat utkikk etter mer voksne og seriøse roller.

Vel, han lykkes med å fremstå som ei real drittsekk, og tok jo det fint videre i neste rolle med Edward Scissorhands.

Nei, kan godt tenke at denne skapt mye traumer for både små og store, der den uheldige duoen er bare irriterende og alt annet enn sjarmerende. Legger en til noen overraskende sexvitser og en klåfingra "maskot", så har man ei av disse tidlig 90-talls titlene som like greit kan være bortgjemt for godt.

3/10

Bilde
Blir nok fint lite med søvn i natt, etter å ha sett dette "sjarmtrollet" klå og tvinge seg frempå den ikke fullt så imponerte Claudia Christian, og jaggu meg fikk jommen småttisen smelt til med et kyss mot slutten, uten at dama så særlig fornøyd ut med det:
Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »


kibby

Legg inn av kibby »

Super Mario Bros (kino, 2023)

Har endelig fått sett denne hypede filmen. Og filmen var bra og nostalgisk. Men om den levde opp til hypen og de store forventningene jeg hadde? Det vet jeg ikke. Men jeg likte den.

7/10

-

Tetris (Apple TV+, 2023)

Hadde ingen forventninger til denne, foruten om nostalgien. Men denne leverte. Mange uventede twists and turns, og jeg liker at det er basert på en sann historie. No spoiler, men utrolig hvordan denne historien tok form ene og alene på grunn av Tetris. Sykt.

PS: Taron Egerton er elsk! ❤️

8/10

Hitherto

Legg inn av Hitherto »

Frank.N.Steen skrev: ons apr 26, 2023 12:19 am Bilde
A Gnome Named Gnorm (1990) av Stan Winston
Jeg blir stadig sjokkert over alle disse villmannsfilmene som kom på starten av nittitallet som jeg aldri har hørt om. Det var som om regissører og produsenter fikk frie hender til å leke seg med alskens syke ideer.
Frank.N.Steen skrev: lør apr 22, 2023 1:34 pm Ser at ei remake kom ut for et par år tilbake
The Town That Dreaded Sundown fra 2014 er faktisk en oppfølger som bruker originalfilmen i metakontekst - originalen fra 1976 vises på kino hvert år, men så er det noen som tar den alvorlig og begynner å kopiere handlingen. Personlig betrakter jeg den som en av de mer kreative sequels fra de siste årene.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Hitherto skrev: ons apr 26, 2023 1:42 pm Jeg blir stadig sjokkert over alle disse villmannsfilmene som kom på starten av nittitallet som jeg aldri har hørt om. Det var som om regissører og produsenter fikk frie hender til å leke seg med alskens syke ideer.
Skulle likt å vært flue på veggen når noen av disse helsprø forslagene om latterlige buddy-cop titler ankom filmstudioet, og skulle lokke pengefolka til å investere tungt i neste "klassiker".

Tipper det er mye gull for folk som liker å plukke disse b-filmene fra hverandre, eller bare gjøre narr av dem, som de i grunn klarer utmerket på egenhånd.

Angående A Gnome Named Gnorm, skulle det ikke forundre meg om det var ei ide som kom ut av litt for mye festing og stormannsgalskap, der en eller annen bare bestemte seg for at "han som lager alle disse fantastiske spesial effektene", la oss gi ham ei sjanse til å gjøre en helaftens familiefilm, med en like sjarmerende og salgbar skapning som E.T. eller Gremlins, og filmen introduserer jo Gnomen som seg selv, så litt vel høye tanker om sitt eget produkt, og det ble alt annet enn vellykket.
Hitherto skrev: ons apr 26, 2023 1:42 pm The Town That Dreaded Sundown fra 2014 er faktisk en oppfølger som bruker originalfilmen i metakontekst - originalen fra 1976 vises på kino hvert år, men så er det noen som tar den alvorlig og begynner å kopiere handlingen. Personlig betrakter jeg den som en av de mer kreative sequels fra de siste årene.
Var ikke klar over at den fra 2014 er ei oppfølger. Kanskje noe en får ha på vent til høstens Oktober skrekkfilm utfordring.

trønderen

Legg inn av trønderen »

John Wick 4 - 8/10

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»