Kokainpropaganda

Svar
Brukeravatar
BBQsaus
Innlegg: 304

Re: Kokainpropaganda

Legg inn av BBQsaus »

FranciscoM skrev: ons apr 26, 2023 2:14 pm
BBQsaus skrev: ons apr 26, 2023 10:07 am Mitt inntrykk er at kokainen flyter i mye større grad nå enn tidligere, både hva jeg opplever selv og hører fra andre.
Både jeg og naboen har nylig kjøpt oss nye flaggstenger. Flaggstangsalget i Norge har skutt i været!
Typisk idiotisk argument som forsøpler debatten. Men gratulerer med en skikkelig innertier

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

BBQsaus skrev: ons apr 26, 2023 2:18 pm
FranciscoM skrev: ons apr 26, 2023 2:14 pm
BBQsaus skrev: ons apr 26, 2023 10:07 am Mitt inntrykk er at kokainen flyter i mye større grad nå enn tidligere, både hva jeg opplever selv og hører fra andre.
Både jeg og naboen har nylig kjøpt oss nye flaggstenger. Flaggstangsalget i Norge har skutt i været!
Typisk idiotisk argument som forsøpler debatten. Men gratulerer med en skikkelig innertier
Åja, så anekdotiske bevis holder ikke, og forsøpler bare debatten?

Hvilket miljø henger du i? Er flere år siden jeg sist så noen ta kokain åpenlyst på byen.

Kan det tenkes at du og dine venner er mer obs på at folk tar kokain nå etter alt fokuset på stoffet? Eller kan det være at dere mistenker at alle folk som oppfører seg merkelig eller står i dokø er påvirka av kokain etter at influencerne, politiet og diverse politikere skamløst forsøker å skremme befolkningen for egen vinning?
Sist redigert av FranciscoM den ons apr 26, 2023 2:28 pm, redigert 1 gang totalt.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Alfon skrev: ons apr 26, 2023 1:17 pm Savna en rusliberal i studio igår hos Solvang. En type som han bergenseren(Andre Nilsen) på TikTok hadde vært en grei kandidat,
Ina Roll Spinnangr var tilstede?

Thomas

Legg inn av Thomas »

FranciscoM skrev: ons apr 26, 2023 2:21 pm
BBQsaus skrev: ons apr 26, 2023 2:18 pm
FranciscoM skrev: ons apr 26, 2023 2:14 pm

Både jeg og naboen har nylig kjøpt oss nye flaggstenger. Flaggstangsalget i Norge har skutt i været!
Typisk idiotisk argument som forsøpler debatten. Men gratulerer med en skikkelig innertier
Åja, så anekdotiske bevis holder ikke, og forsøpler bare debatten?

Hvilket miljø henger du i? Er flere år siden jeg sist så noen ta kokain åpenlyst på byen.

Kan det tenkes at du og dine venner er mer obs på at folk tar kokain nå etter alt fokuset på stoffet? Eller kan det være at dere mistenker at alle folk som oppfører seg merkelig eller står i dokø er påvirka av kokain etter at influencerne, politiet og diverse politikere skamløst forsøker å skremme befolkningen for egen vinning?
Godt skrevet.

Det som forsøpler debatten er folk som baserer seg på føleri og synsing.

"Hva hvis FHI tar feil" Hvis FHI tar feil så må man komme opp med no bedre enn "Hva hvis"

Det finnes ingen grunn til å betvile FHI så lenge det ikke kommer seriøse forskningsrapporter som beviser noe annet enn FHIs forskning.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Er for øvrig besynderlig at nå som folk begynner å innse at cannabis ikke er like farlig som avholdsfanatikerne skulle ha det til, så dukker det plutselig opp en ny livsfarlig pest som vil utrydde befolkningen hvis ikke vi kaster penger etter de rette folkene. Litt av en tilfeldighet.

Thomas

Legg inn av Thomas »

FranciscoM skrev: ons apr 26, 2023 2:36 pm Er for øvrig besynderlig at nå som folk begynner å innse at cannabis ikke er like farlig som avholdsfanatikerne skulle ha det til, så dukker det plutselig opp en ny livsfarlig pest som vil utrydde befolkningen hvis ikke vi kaster penger etter de rette folka. Litt av en tilfeldighet.
Bare russen aleine skulle visst bruke
1,8 tonn kokain i år i følge en eller annen fjott i politi eller toll.

Da snakker vi virkelighetsfjernt i en helt ny skala i rusdebatten

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Ostemanden skrev: tir apr 25, 2023 7:39 pm
Selv røyker jeg cannabis daglig men har det lovlig.
Litt misunnelig på akkurat det kjenner jeg.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Thomas skrev: ons apr 26, 2023 2:41 pm
FranciscoM skrev: ons apr 26, 2023 2:36 pm Er for øvrig besynderlig at nå som folk begynner å innse at cannabis ikke er like farlig som avholdsfanatikerne skulle ha det til, så dukker det plutselig opp en ny livsfarlig pest som vil utrydde befolkningen hvis ikke vi kaster penger etter de rette folka. Litt av en tilfeldighet.
Bare russen aleine skulle visst bruke
1,8 tonn kokain i år i følge en eller annen fjott i politi eller toll.

Da snakker vi virkelighetsfjernt i en helt ny skala i rusdebatten
Hehe, hvor mange brukerdoser snakker man her? 90 mill? Må si at russen kjører på hardere nå enn i min tid.

Thomas

Legg inn av Thomas »

FranciscoM skrev: ons apr 26, 2023 2:47 pm
Thomas skrev: ons apr 26, 2023 2:41 pm
FranciscoM skrev: ons apr 26, 2023 2:36 pm Er for øvrig besynderlig at nå som folk begynner å innse at cannabis ikke er like farlig som avholdsfanatikerne skulle ha det til, så dukker det plutselig opp en ny livsfarlig pest som vil utrydde befolkningen hvis ikke vi kaster penger etter de rette folka. Litt av en tilfeldighet.
Bare russen aleine skulle visst bruke
1,8 tonn kokain i år i følge en eller annen fjott i politi eller toll.

Da snakker vi virkelighetsfjernt i en helt ny skala i rusdebatten
Hehe, hvor mange brukerdoser snakker man her? 90 mill? Må si at russen kjører på hardere nå enn i min tid.
Blir mye såre nesebor utover våren

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Thomas skrev: ons apr 26, 2023 2:41 pm
FranciscoM skrev: ons apr 26, 2023 2:36 pm Er for øvrig besynderlig at nå som folk begynner å innse at cannabis ikke er like farlig som avholdsfanatikerne skulle ha det til, så dukker det plutselig opp en ny livsfarlig pest som vil utrydde befolkningen hvis ikke vi kaster penger etter de rette folka. Litt av en tilfeldighet.
Bare russen aleine skulle visst bruke
1,8 tonn kokain i år i følge en eller annen fjott i politi eller toll.

Da snakker vi virkelighetsfjernt i en helt ny skala i rusdebatten
Link?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Queenie skrev: tir apr 25, 2023 6:55 pm Nevn én bra ting ved kokain.
Nevn en bra ting ved alkohol.

Man trenger ikke mene at noe er positivt, for å være for lovlig regulering. Man trenger bare mene at legaliseringen er fordelaktig i forhold til forbudet.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Texas_John skrev: ons apr 26, 2023 3:16 pm Link?
Fra den nå kjente artikkelen som er linket til i startinnlegget.
https://www.vg.no/nyheter/i/XbEGjm/toll ... russetiden

– Den siste tiden har det vært vanvittige beslag som bekrefter det trendene sier. Dette er store mengder i enkelt sendinger, noe vi har advart mot i lang tid.
– Kan det komme mer kokain inn på grunn av russefeiringen?
– Det kan jeg ikke bekrefte, men noen vil sikkert spørre seg om det er en sammenheng ettersom russetiden nå starter.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Centrist skrev: ons apr 26, 2023 3:23 pm Fra den nå kjente artikkelen som er linket til i startinnlegget.
https://www.vg.no/nyheter/i/XbEGjm/toll ... russetiden

– Den siste tiden har det vært vanvittige beslag som bekrefter det trendene sier. Dette er store mengder i enkelt sendinger, noe vi har advart mot i lang tid.
– Kan det komme mer kokain inn på grunn av russefeiringen?
– Det kan jeg ikke bekrefte, men noen vil sikkert spørre seg om det er en sammenheng ettersom russetiden nå starter.
Det var jo et større beslag på vestlandet også.

Noen som vet hvor mange russ det er i år? De hadde fått kjørt seg, om de skulle kommet seg gjennom disse mengdene.

Det har vel kommet så mye at det hadde tatt en landsdekkende dugnad for å få til dette, omtrent.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Cannabis Connoisseur skrev: ons apr 26, 2023 3:32 pm Beslaget på 100 kg var nok ment for Norge, men de to Bama-beslagene, langt over ett tonn med kokain? Aldri i verden. Politiet har også sagt at de mistenker det er feilsendt.
Mens NNPF mistenker det er til russen, som skal kjøre i seg to kilo hver, på en helg.

Og sånn går dagene...

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

pfrog567 skrev: tir apr 25, 2023 8:20 pm

Altfor dyrt til at noen skal innbille meg at russen og andre ungdommer surrer omkring i kokain-rus når de fester.
Kokain er "rikmanns-narkotika". Og det er godt voksne, såkalte ressurssterke folk som bruker det også.
Nå er ikke jeg noen ekspert på feltet, men ifølge rusinfo.no koster 1 gram kokain 800-1200 kroner, og ifølge samme side er en brukerdose 20-50 mg.

Om rusinfo sine tall stemmer, skulle det gi en pris mellom 16 og 60 kroner per brukerdose.

Jack

Legg inn av Jack »

Nå er det vanvittig mange "influensere" som er på dette anti kokain-toget med veldig sterke meninger og oppfordringer i sine SoMe. Forsåvidt greit nok det, isolert sett, men når man ser omfanget er det ikke til å unngå at man tenker at dette er koordinert av en eller annen aktør. Når man ser slike "kampanjer" vet man at influenserne får betalt for å fremme disse "meningene". Spørsmålet er da - hvem står bak denne kampanjen?

Thomas

Legg inn av Thomas »

Texas_John skrev: ons apr 26, 2023 3:16 pm
Thomas skrev: ons apr 26, 2023 2:41 pm
FranciscoM skrev: ons apr 26, 2023 2:36 pm Er for øvrig besynderlig at nå som folk begynner å innse at cannabis ikke er like farlig som avholdsfanatikerne skulle ha det til, så dukker det plutselig opp en ny livsfarlig pest som vil utrydde befolkningen hvis ikke vi kaster penger etter de rette folka. Litt av en tilfeldighet.
Bare russen aleine skulle visst bruke
1,8 tonn kokain i år i følge en eller annen fjott i politi eller toll.

Da snakker vi virkelighetsfjernt i en helt ny skala i rusdebatten
Link?
Du får leite sjøl.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Sulfat skrev: ons apr 26, 2023 3:46 pm
pfrog567 skrev: tir apr 25, 2023 8:20 pm

Altfor dyrt til at noen skal innbille meg at russen og andre ungdommer surrer omkring i kokain-rus når de fester.
Kokain er "rikmanns-narkotika". Og det er godt voksne, såkalte ressurssterke folk som bruker det også.
Nå er ikke jeg noen ekspert på feltet, men ifølge rusinfo.no koster 1 gram kokain 800-1200 kroner, og ifølge samme side er en brukerdose 20-50 mg.

Om rusinfo sine tall stemmer, skulle det gi en pris mellom 16 og 60 kroner per brukerdose.
Det varer kort, så er vel helt vanlig å bruke 1g på en kveld.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Centrist skrev: ons apr 26, 2023 3:23 pm
Texas_John skrev: ons apr 26, 2023 3:16 pm Link?
Fra den nå kjente artikkelen som er linket til i startinnlegget.
https://www.vg.no/nyheter/i/XbEGjm/toll ... russetiden

– Den siste tiden har det vært vanvittige beslag som bekrefter det trendene sier. Dette er store mengder i enkelt sendinger, noe vi har advart mot i lang tid.
– Kan det komme mer kokain inn på grunn av russefeiringen?
– Det kan jeg ikke bekrefte, men noen vil sikkert spørre seg om det er en sammenheng ettersom russetiden nå starter.
Akkurat, så det er ingen som har sagt noe i nærheten av at "russen aleine skulle visst bruke 1,8 tonn kokain i år" slik det ble hevdet at "en eller annen fjott i politi eller toll" hadde gjort?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Rexwiller skrev: ons apr 26, 2023 3:55 pm Det varer kort, så er vel helt vanlig å bruke 1g på en kveld.
Tror det varierer veldig mye i bruksmengde, fra person til person.

Men det er dyrt, ja. Og så kommer det i tillegg til alkoholen, som er like dyr, om man går på byn. Man drikker gjerne en del mer også, siden man er uovervinnelig.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Rexwiller skrev: ons apr 26, 2023 3:55 pm
Sulfat skrev: ons apr 26, 2023 3:46 pm
pfrog567 skrev: tir apr 25, 2023 8:20 pm

Altfor dyrt til at noen skal innbille meg at russen og andre ungdommer surrer omkring i kokain-rus når de fester.
Kokain er "rikmanns-narkotika". Og det er godt voksne, såkalte ressurssterke folk som bruker det også.
Nå er ikke jeg noen ekspert på feltet, men ifølge rusinfo.no koster 1 gram kokain 800-1200 kroner, og ifølge samme side er en brukerdose 20-50 mg.

Om rusinfo sine tall stemmer, skulle det gi en pris mellom 16 og 60 kroner per brukerdose.
Det varer kort, så er vel helt vanlig å bruke 1g på en kveld.
Så en hel kveld i kokainrus, koster ca det samme som 8 halvlitere på byen. Det har nok de fleste russ råd til. Og så får heller fattigrussen klare seg med en 6-7 striper.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Sulfat skrev: ons apr 26, 2023 3:59 pm
Rexwiller skrev: ons apr 26, 2023 3:55 pm
Sulfat skrev: ons apr 26, 2023 3:46 pm

Nå er ikke jeg noen ekspert på feltet, men ifølge rusinfo.no koster 1 gram kokain 800-1200 kroner, og ifølge samme side er en brukerdose 20-50 mg.

Om rusinfo sine tall stemmer, skulle det gi en pris mellom 16 og 60 kroner per brukerdose.
Det varer kort, så er vel helt vanlig å bruke 1g på en kveld.
Så en hel kveld i kokainrus, koster ca det samme som 8 halvlitere på byen. Det har nok de fleste russ råd til. Og så får heller fattigrussen klare seg med en 6-7 striper.
Sier vel mest om prisene på byen.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Sulfat skrev: ons apr 26, 2023 3:59 pm Så en hel kveld i kokainrus, koster ca det samme som 8 halvlitere på byen. Det har nok de fleste russ råd til. Og så får heller fattigrussen klare seg med en 6-7 striper.
Dette kommer som sagt nesten alltid i tillegg til den dyre alkoholen. Og du drikker som oftest enda mer.

Det er grenser for hvor ofte folk flest har råd til dette.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Tjaaah skrev: ons apr 26, 2023 4:02 pm
Sulfat skrev: ons apr 26, 2023 3:59 pm Så en hel kveld i kokainrus, koster ca det samme som 8 halvlitere på byen. Det har nok de fleste russ råd til. Og så får heller fattigrussen klare seg med en 6-7 striper.
Dette kommer som sagt nesten alltid i tillegg til den dyre alkoholen. Og du drikker som oftest enda mer.

Det er grenser for hvor ofte folk flest har råd til dette.
Selvsagt er det en grense hvor ofte de kan kjøre kokain i seg. Men om viljen er der, har de aller fleste råd til å sette av noen tusenlapper for et par kvelder i russetiden med ekstra moro.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Sulfat skrev: ons apr 26, 2023 4:08 pm Selvsagt er det en grense hvor ofte de kan kjøre kokain i seg. Men om viljen er der, har de aller fleste råd til å sette av noen tusenlapper for et par kvelder i russetiden med ekstra moro.
Ja, absolutt. Det er ikke så dyrt at det er uoppnåelig for folk.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Jack skrev: ons apr 26, 2023 3:51 pm Nå er det vanvittig mange "influensere" som er på dette anti kokain-toget med veldig sterke meninger og oppfordringer i sine SoMe. Forsåvidt greit nok det, isolert sett, men når man ser omfanget er det ikke til å unngå at man tenker at dette er koordinert av en eller annen aktør. Når man ser slike "kampanjer" vet man at influenserne får betalt for å fremme disse "meningene". Spørsmålet er da - hvem står bak denne kampanjen?
Så debatten på nrk i går og ikke mindre enn tre bloggere var i studio, vita og vanda som ikke hadde noe forhold til det og hun tiktok jenta som fikk det til å handle om seg selv..

Eneste som var bra med det makkverket av en debatt var politimann swan og ina roll spinnagr

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Jack skrev: ons apr 26, 2023 3:51 pm Nå er det vanvittig mange "influensere" som er på dette anti kokain-toget med veldig sterke meninger og oppfordringer i sine SoMe. Forsåvidt greit nok det, isolert sett, men når man ser omfanget er det ikke til å unngå at man tenker at dette er koordinert av en eller annen aktør. Når man ser slike "kampanjer" vet man at influenserne får betalt for å fremme disse "meningene". Spørsmålet er da - hvem står bak denne kampanjen?
Hadde det ikke vært for at de sedvanlige synderne enda eksisterer skulle man nesten tro at kokaindealerene sto bak hele greia. Kokain har fått tidenes hype.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Sulfat skrev: ons apr 26, 2023 3:46 pm
pfrog567 skrev: tir apr 25, 2023 8:20 pm

Altfor dyrt til at noen skal innbille meg at russen og andre ungdommer surrer omkring i kokain-rus når de fester.
Kokain er "rikmanns-narkotika". Og det er godt voksne, såkalte ressurssterke folk som bruker det også.
Nå er ikke jeg noen ekspert på feltet, men ifølge rusinfo.no koster 1 gram kokain 800-1200 kroner, og ifølge samme side er en brukerdose 20-50 mg.

Om rusinfo sine tall stemmer, skulle det gi en pris mellom 16 og 60 kroner per brukerdose.
Det kommer også veldig an på kvaliteten/renheten på stoffet man kjøper.
Meget god kokain klarer man ikke et helt gram av på en kveld.
Da går man fort på en overdose

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

FranciscoM skrev: ons apr 26, 2023 4:16 pm Hadde det ikke vært for at de sedvanlige synderne enda eksisterer skulle man nesten tro at kokaindealerene sto bak hele greia. Kokain har fått tidenes hype.
Viktig å reklamere før russetiden.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

FranciscoM skrev: ons apr 26, 2023 4:16 pm
Jack skrev: ons apr 26, 2023 3:51 pm Nå er det vanvittig mange "influensere" som er på dette anti kokain-toget med veldig sterke meninger og oppfordringer i sine SoMe. Forsåvidt greit nok det, isolert sett, men når man ser omfanget er det ikke til å unngå at man tenker at dette er koordinert av en eller annen aktør. Når man ser slike "kampanjer" vet man at influenserne får betalt for å fremme disse "meningene". Spørsmålet er da - hvem står bak denne kampanjen?
Hadde det ikke vært for at de sedvanlige synderne enda eksisterer skulle man nesten tro at kokaindealerene sto bak hele greia. Kokain har fått tidenes hype.
like sikkert som at russen kommer fram i april kommer de store oppslagene om kokain, sånn har det vært i mange år og media hopper på uten et eneste kritisk spørsmål

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»