"Villmarksfilmer"

Svar
Jack

Re: "Villmarksfilmer"

Legg inn av Jack »

Worldsport skrev: fre apr 21, 2023 4:53 pm Filmen Free Solo når Alex Honnold klatrer El Capitan må jo nevnes. Det sjukeste jeg har sett og så utrolig imponerende.

Filmen 14 peaks må også nevnes der Nirmal Purja skal klatre de 14 høyeste toppene i verden. Noe ei norsk dame(Kristin) forsøkte å kopiere bedre under fjoråret,men lyktes ikke.
Kristin Harila ble hindret av kinesiske myndigheter. Hun fikk nemlig ikke de nødvendige tillatelsene til å klatre to fjell fra kinesisk side. Det var "kun" fjellene Cho Oyu og Shishapangma som gjenstod av de totalt 14 fjellene. Hadde hun fått visum og klatretillatelse ville hun ha klart det på kortere tid enn Purja. Kinesiske myndigheter nekter å kommentere hvorfor de ikke ville gi henne visum.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Frank.N.Steen skrev: lør apr 22, 2023 12:35 pm En meget stødig tv-film som en var innom i fjor (eller før der igjen), var Rutger Hauer i Call of the Wild (1997), som var overraskende upolert og ganske så rå, hvert fall sammenlignet med en av del av de mer familievennlige eventyrfilmene fra samme tiår.
Sett den nye med Harison Ford (2020)?

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Never Cry Wolf (1982) er en film jeg ønsker å se, men kan ikke finne den tilgjengelig for streaming noensteds?Noen som vet?

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Ingen som har nevnt "Dances with Wolves" fra 1990? (7 Oscar og 3 GG)

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Hoppidioten skrev: lør apr 22, 2023 10:05 pm Never Cry Wolf (1982) er en film jeg ønsker å se, men kan ikke finne den tilgjengelig for streaming noensteds?Noen som vet?
Aldri sett før, men virker meget interessant. Uansett, har sendt deg en PM angående ei fin side hvor en kan få tilgang til vanvittig mye film (både nytt og gammelt), inkludert den du ønsker å se.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Hoppidioten skrev: lør apr 22, 2023 6:52 pm Sett den nye med Harison Ford (2020)?
Nei. Var faktisk ikke klar over at den eksisterte, men sett fint lite av mannens filmer (minus små "cameos") de siste to tiårene.

Kanskje på tide å gjøre noe med det.

Hitherto

Legg inn av Hitherto »

Endelig har jeg et påskudd for å nevne Wrong Turn serien. Tidløse klassikere, alle sju filmene.

Vi har tradisjon for villmarksgrøss i Norge også. Villmark er nevnt, men du har også Rovdyr , Thale, Død Snø serien (mest den første filmen) og Fritt Vilt filmene (spesielt nr. 2 som handler fra Otta - Norges villeste villmark!).

Worldsport

Legg inn av Worldsport »

Jack skrev: lør apr 22, 2023 3:11 pm
Worldsport skrev: fre apr 21, 2023 4:53 pm Filmen Free Solo når Alex Honnold klatrer El Capitan må jo nevnes. Det sjukeste jeg har sett og så utrolig imponerende.

Filmen 14 peaks må også nevnes der Nirmal Purja skal klatre de 14 høyeste toppene i verden. Noe ei norsk dame(Kristin) forsøkte å kopiere bedre under fjoråret,men lyktes ikke.
Kristin Harila ble hindret av kinesiske myndigheter. Hun fikk nemlig ikke de nødvendige tillatelsene til å klatre to fjell fra kinesisk side. Det var "kun" fjellene Cho Oyu og Shishapangma som gjenstod av de totalt 14 fjellene. Hadde hun fått visum og klatretillatelse ville hun ha klart det på kortere tid enn Purja. Kinesiske myndigheter nekter å kommentere hvorfor de ikke ville gi henne visum.
Det er jeg fullstendig klar over. Like klar som du sikkert har fått med deg at i år begynner hun med de to hun ikke klatret forrige gang og hun er igang.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»