Kokainpropaganda

Svar
Thomas

Re: Kokainpropaganda

Legg inn av Thomas »

Texas_John skrev: ons apr 26, 2023 3:56 pm
Centrist skrev: ons apr 26, 2023 3:23 pm
Texas_John skrev: ons apr 26, 2023 3:16 pm Link?
Fra den nå kjente artikkelen som er linket til i startinnlegget.
https://www.vg.no/nyheter/i/XbEGjm/toll ... russetiden

– Den siste tiden har det vært vanvittige beslag som bekrefter det trendene sier. Dette er store mengder i enkelt sendinger, noe vi har advart mot i lang tid.
– Kan det komme mer kokain inn på grunn av russefeiringen?
– Det kan jeg ikke bekrefte, men noen vil sikkert spørre seg om det er en sammenheng ettersom russetiden nå starter.
Akkurat, så det er ingen som har sagt noe i nærheten av at "russen aleine skulle visst bruke 1,8 tonn kokain i år" slik det ble hevdet at "en eller annen fjott i politi eller toll" hadde gjort?
At du ikke forstår at jeg setter ting på spissen, blir dessverre for deg, ditt problem

– Det kan jeg ikke bekrefte, men noen vil sikkert spørre seg om det er en sammenheng ettersom russetiden nå starter.

Men, med denne kommentaren mer enn antyder hun at at det kommer mer kokain nå pga russetida.

Synes du det er ok å stigmatisere russen på denne måten?

Nå veit jeg at du stigmatiserer etter hudfarge fra før, men tenker du at det er blå, eller rødrussen som kjøper kokain?
Eller, det som er mest sannsynlig skylder du på muslimene..
Spør for en venn

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Ostemanden skrev: ons apr 26, 2023 4:19 pm
FranciscoM skrev: ons apr 26, 2023 4:16 pm
Jack skrev: ons apr 26, 2023 3:51 pm Nå er det vanvittig mange "influensere" som er på dette anti kokain-toget med veldig sterke meninger og oppfordringer i sine SoMe. Forsåvidt greit nok det, isolert sett, men når man ser omfanget er det ikke til å unngå at man tenker at dette er koordinert av en eller annen aktør. Når man ser slike "kampanjer" vet man at influenserne får betalt for å fremme disse "meningene". Spørsmålet er da - hvem står bak denne kampanjen?
Hadde det ikke vært for at de sedvanlige synderne enda eksisterer skulle man nesten tro at kokaindealerene sto bak hele greia. Kokain har fått tidenes hype.
like sikkert som at russen kommer fram i april kommer de store oppslagene om kokain, sånn har det vært i mange år og media hopper på uten et eneste kritisk spørsmål
Dette har blitt arvtageren til artiklene om smittsom hjernehinnebetennelse som tidligere dukket opp hvert år rett rundt russetiden.
Nå er det kokain i stedet..

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Henningsen skrev: ons apr 26, 2023 4:26 pm Dette har blitt arvtageren til artiklene om smittsom hjernehinnebetennelse som tidligere dukket opp hvert år rett rundt russetiden.
Nå er det kokain i stedet..
MDMA-forhandlerne er fullstendig utmanøvrert av markedsavdelingen til norsk kokainlaug.

Flaut.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Thomas skrev: ons apr 26, 2023 4:20 pm At du ikke forstår at jeg setter ting på spissen, blir dessverre for deg, ditt problem

– Det kan jeg ikke bekrefte, men noen vil sikkert spørre seg om det er en sammenheng ettersom russetiden nå starter.

Men, med denne kommentaren mer enn antyder hun at at det kommer mer kokain nå pga russetida.

Synes du det er ok å stigmatisere russen på denne måten?

Nå veit jeg at du stigmatiserer etter hudfarge fra før, men tenker du at det er blå, eller rødrussen som kjøper kokain?
Eller, det som er mest sannsynlig skylder du på muslimene..
Spør for en venn
Du har helt rett i at det er mitt problem, det er derfor jeg ba om mer dokumentasjon nettopp for slik å kunne løse dette problemet.

Det kan sikkert ses i sammenheng med russetid og ikke minst årstid. Jeg tror du har misforstått hva stigmatisering betyr. Det er nok derfor du antyder at jeg også bedriver stigmatisering; du har rett og slett ikke skjønt hva begrepet innebærer. At man tar kokainbruk på alvor er positivt. Én eller to fester med den slags så blir vanlige kvelder med kun alkohol fort fryktelig kjedelig. Dette er ikke noe man bare prøver et par ganger, og så går man liksom tilbake.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Tjaaah skrev: ons apr 26, 2023 4:28 pm
Henningsen skrev: ons apr 26, 2023 4:26 pm Dette har blitt arvtageren til artiklene om smittsom hjernehinnebetennelse som tidligere dukket opp hvert år rett rundt russetiden.
Nå er det kokain i stedet..
MDMA-forhandlerne er fullstendig utmanøvrert av markedsavdelingen til norsk kokainlaug.

Flaut.
Det er pinlig ja. Mdmalauget må styrke markedsavdelingen!
Men bra for helsa til brukerne.
Mdma har definitivt mer sjarm, men går hardt ut over serotonin i hjernen. Ikke bra å bruke mye av. Sånn sett er kola langt bedre, men vesentlig mer vanedannende.

Ifølge en venn.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det er nedslående at folk (russ og andre) bruker dette selv om de vet at de støtter de verste kriminelle man kan forestille seg. Kan det være så jævlig vanskelig å ha noen prinsipper i livet?

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Husker ikke hvem av de som sa at og ta stoff var "tapersk"

Bilde

Legger den her jeg

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

fargerik skrev: ons apr 26, 2023 4:35 pm Det er nedslående at folk (russ og andre) bruker dette selv om de vet at de støtter de verste kriminelle man kan forestille seg. Kan det være så jævlig vanskelig å ha noen prinsipper i livet?
Folk kjøper iPhoner laget av slaver, t-skjorter laget av barn og frukt dyrket av samme gjengen som produserer kokainen. Er du like kritiske mot dem?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Nei, nå får jeg stille meg i toalettkø bak kjerringa, ungene og bikkja slik at også jeg rekker å ta noen striper før cupkampene starter.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

FranciscoM skrev: ons apr 26, 2023 4:48 pm Nei, nå får jeg stille meg i toalettkø bak kjerringa, ungene og bikkja slik at også jeg rekker å ta noen striper før cupkampene starter.
Husk at du må gå ut offentlig og si det flyter over av kokain i miljøet ditt, tenk på barna!

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Ostemanden skrev: ons apr 26, 2023 4:50 pm
FranciscoM skrev: ons apr 26, 2023 4:48 pm Nei, nå får jeg stille meg i toalettkø bak kjerringa, ungene og bikkja slik at også jeg rekker å ta noen striper før cupkampene starter.
Husk at du må gå ut offentlig og si det flyter over av kokain i miljøet ditt, tenk på barna!
Absolutt! Har kontaktet Einar Flydal og informert ham om den skumle samfunnsutviklingen. Det kommer en rystende bloggpost med påfølgende artikler i riksmediene i nærmeste framtid.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Thomas skrev: ons apr 26, 2023 12:47 pm
Queenie skrev: tir apr 25, 2023 7:02 pm
Ostemanden skrev: tir apr 25, 2023 6:59 pm

Det er et tåpelig spørsmål. du må lære deg og skille mellom stoffene og bare slenge om deg begrepet narkotika..
Har sett nok liv bli ødelagt av den dritten, så det står jeg helt fritt til å gjøre.
Du har et veldig svart hvitt bilde av en utrolig kompleks og sammensatt sak/problem

Sånn helt hypotetisk, om du kunne fått bestemme hvordan ruspolitikken i Norge skal være i fremtiden, hva ville du helt konkret gjort?
Ikke har jeg kompetanse til å bestemme det ei heller hadde jeg ønsket å ha noe som helst ansvar. Men som nevnt så mener jeg at ruspolitikken er totalt feilslått, jeg ser ikke hvorfor personlig bruk skal være kriminalisert. Men når det gjelder mennesker under 25 år så kunne de gjerne blitt sendt på noe behandlingsopplegg, alternativt 6 mnd på lopphavet, da lærer de fleste å sette pris på livet.

At kokain skal legaliseres finner jeg veldig lite formålstjenlig. Norge er et rikt (kanskje for rikt?) land som gjør at folk velter seg i velstand. Hva er resultatet? Mange klarer ikke å finne lykke i de enkle og nære ting, jakten på sosial status og statussymboler er for mange altomfattende. Da er det lett å søke til en bekymringsfri verden inntullet av narkotiske stoffer. Bare min hypotese altså, aldri sagt at jeg sitter på løsningen men jeg støtter ikke en legalisering nei. Avkriminalisering derimot.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Tjaaah skrev: ons apr 26, 2023 3:21 pm
Queenie skrev: tir apr 25, 2023 6:55 pm Nevn én bra ting ved kokain.
Nevn en bra ting ved alkohol.

Man trenger ikke mene at noe er positivt, for å være for lovlig regulering. Man trenger bare mene at legaliseringen er fordelaktig i forhold til forbudet.
Jeg tror ikke alkohol hadde vært lovlig om man vet det man vet i dag. Jeg er allergisk mot det meste, så inntaket er rimelig begrenset ;)

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

FranciscoM skrev: ons apr 26, 2023 4:46 pm Folk kjøper iPhoner laget av slaver, t-skjorter laget av barn og frukt dyrket av samme gjengen som produserer kokainen. Er du like kritiske mot dem?
Hadde de kjøpt iPhone i samme grad dersom det kom daglige drapsvideoer fra Asia hvor ansatte i Apple eller underleverandører beheadet menn, kvinner og barn med motorsag eller andre lignende og la det ut på nettet?

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Bilde


takk for at dere er med på å fordumme debatten

det gir sikkert noen influenserpoeng dere kan cashe inn hos en eller annen sponsor til innleggene deres

De sa ordrett på debatten i går at de har null erfaring med kokain..

Navlebeskuende idioter

Centrist

Legg inn av Centrist »

Texas_John skrev: ons apr 26, 2023 3:56 pm Akkurat, så det er ingen som har sagt noe i nærheten av at "russen aleine skulle visst bruke 1,8 tonn kokain i år" slik det ble hevdet at "en eller annen fjott i politi eller toll" hadde gjort?
Nei, det er en retorisk overdrivelse for å få frem et poeng av den andre debattanten. Det er vel ingen tvil om at Schaug insinuerer at pga. russefeiringen så øker etterspørselen drastisk.

Det er godt mulig at etterspørselen øker i russetiden, men det finnes det ingen studier som beviser. Ihvertfall ikke den drastiske økningen som Schaug insinuerer.

Når hun i tillegg kaster russen, en ikke-homogen gruppe som ikke kan forsvare seg mot påstandene, foran seg i kampen for større ressurser for seg selv, så er det mildt sagt usaklig, usympatisk og lite tillitsvekkende.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Ostemanden skrev: ons apr 26, 2023 5:20 pm
takk for at dere er med på å fordumme debatten

det gir sikkert noen influenserpoeng dere kan cashe inn hos en eller annen sponsor til innleggene deres

De sa ordrett på debatten i går at de har null erfaring med kokain..

Navlebeskuende idioter
Synes du det vitner om en god karakter å ha behov for å ruse seg med jevne mellomrom, samme hva det er? At det er to neper som sier det gjør det ikke nødvendigvis usant.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Bilde

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Queenie skrev: ons apr 26, 2023 5:27 pm
Ostemanden skrev: ons apr 26, 2023 5:20 pm
takk for at dere er med på å fordumme debatten

det gir sikkert noen influenserpoeng dere kan cashe inn hos en eller annen sponsor til innleggene deres

De sa ordrett på debatten i går at de har null erfaring med kokain..

Navlebeskuende idioter
Synes du det vitner om en god karakter å ha behov for å ruse seg med jevne mellomrom, samme hva det er? At det er to neper som sier det gjør det ikke nødvendigvis usant.
Som sagt tidligere i tråden så er det ikke sånn at majoriteten som ruser seg fordi de synes de er gøy de gjør for å rømme fra et eller annet, hva det er er inviduelt..

Merker at dette er felt du har lite peiling på

fargerik

Legg inn av fargerik »

FranciscoM skrev: ons apr 26, 2023 4:46 pm
fargerik skrev: ons apr 26, 2023 4:35 pm Det er nedslående at folk (russ og andre) bruker dette selv om de vet at de støtter de verste kriminelle man kan forestille seg. Kan det være så jævlig vanskelig å ha noen prinsipper i livet?
Folk kjøper iPhoner laget av slaver, t-skjorter laget av barn og frukt dyrket av samme gjengen som produserer kokainen. Er du like kritiske mot dem?
Ja. Jeg prøver så godt jeg kan. Det letteste i verden for min del er å aldri bruke noen form for narkotika, for det er smuglervarer.
Jepp, jeg kjøper i den grad det lar seg gjøre ikke hverken frukt eller klær som er under standard for miljøvern og menneskerettigheter. iPhone har jeg aldri hatt.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Kokain (C¹⁷H²¹NO⁴)

er et meget omtalt produkt i disse dager, og kanskje det er interessant å gå litt dypere i hva dette egentlig er og hvordan kjemien i dette fungerer.?

Råstoffet er som kjent blader fra kokaplanten som vokser fortrinnsvis i søramerika.

Bladene tilsettes i en blanding av bensin, eter, svovelsyre, ammoniakk og andre løsemidler og blandes i store kar for å muliggjøre utvinning av kokainhydroklorid. Stoffet er nå mørkegrønt og pasta-aktig, og blir deretter presset for å trekke ut væsken. Mens den setter seg, stivner væsken delvis til en brun pasta. Coca-pastaen er nå klar til å tilberedes. Stoffet varmes opp til det meste av vannet og andre kjemikalier er fordampet. Nå ser pastaen litt ut som store biter av melkesjokoladefudge og inneholder kokainhydroklorid.

KOKAINKJEMI
For å gjøre kokain egnet til snorting (insufflating) løses kokapastaen opp i saltsyre og vann, og kaliumklorid(KCl) tilsettes.
Dette fjerner uønskede stoffer fra blandingen. Ammoniakk tilsettes til den gjenværende løsningen, og pulverkokain utfelles fra løsningen og tørkes.

Det resulterende kokain-alkaloidet er det samme som det var i koka-pastaen eller crack-kokainet, det tilsatte saltet gjør kokainhydroklorid urøykbart.

Moralen i dette får andre ta seg av

Queenie

Legg inn av Queenie »

Ostemanden skrev: ons apr 26, 2023 5:30 pm
Queenie skrev: ons apr 26, 2023 5:27 pm
Ostemanden skrev: ons apr 26, 2023 5:20 pm
takk for at dere er med på å fordumme debatten

det gir sikkert noen influenserpoeng dere kan cashe inn hos en eller annen sponsor til innleggene deres

De sa ordrett på debatten i går at de har null erfaring med kokain..

Navlebeskuende idioter
Synes du det vitner om en god karakter å ha behov for å ruse seg med jevne mellomrom, samme hva det er? At det er to neper som sier det gjør det ikke nødvendigvis usant.
Som sagt tidligere i tråden så er det ikke sånn at majoriteten som ruser seg fordi de synes de er gøy de gjør for å rømme fra et eller annet, hva det er er inviduelt..

Merker at dette er felt du har lite peiling på
Fordi man kan ikke ha det gøy uten... fordi man kan ikke slappe av uten, fordi man kan ikke ha det så digg uten - faktum er at virkeligheten oppleves for kjedelig, man har jo alltid en unnskyldning ikke sant? De fleste rømmer jo fra virkeligheten, årsakene kan være mange. Det er en brist et eller annet sted, det er det ingen tvil om.

Mange med psykiske problemer søker tidvis også til rus, nettopp for å få ro.

Centrist

Legg inn av Centrist »

fargerik skrev: ons apr 26, 2023 4:35 pm Det er nedslående at folk (russ og andre) bruker dette selv om de vet at de støtter de verste kriminelle man kan forestille seg. Kan det være så jævlig vanskelig å ha noen prinsipper i livet?
Hva med de som kjøper det av venner og bekjente, altså ikke direkte fra dealere?

Eller hva med de som kjøper billig skræl på eBay og lignende? Evt. de uttalige t-skjorte merkene?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

fargerik skrev: ons apr 26, 2023 4:35 pm Det er nedslående at folk (russ og andre) bruker dette selv om de vet at de støtter de verste kriminelle man kan forestille seg. Kan det være så jævlig vanskelig å ha noen prinsipper i livet?
Bare de ikke sier neger eller forteller åpent at de skifter mobil hver 6. mnd så kan de gjøre som de vil.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Malacay skrev: ons apr 26, 2023 5:37 pm
Queenie skrev: ons apr 26, 2023 5:27 pm
Ostemanden skrev: ons apr 26, 2023 5:20 pm
takk for at dere er med på å fordumme debatten

det gir sikkert noen influenserpoeng dere kan cashe inn hos en eller annen sponsor til innleggene deres

De sa ordrett på debatten i går at de har null erfaring med kokain..

Navlebeskuende idioter
Synes du det vitner om en god karakter å ha behov for å ruse seg med jevne mellomrom, samme hva det er? At det er to neper som sier det gjør det ikke nødvendigvis usant.
Du sier det selv, rusmiddelet er ikke viktig. Men samtidig sliter jeg med "god karakter". Hva er det ? Du høres ut som en husmor fra 60-tallet. Synes du selv det er fornuftig bruk av skattepenger å bure inne rusavhengige folk ? Og synes du vi bør begynne å gjøre dette med alkoholikere også ?
Hvorfor skal vi bure folk inne? Jeg tenker dette handler mye om svakheter i vår kultur og oppdragelse, i mange tilfeller er det dessverre også arvelig.

Thomas

Legg inn av Thomas »

Centrist skrev: ons apr 26, 2023 5:24 pm
Texas_John skrev: ons apr 26, 2023 3:56 pm Akkurat, så det er ingen som har sagt noe i nærheten av at "russen aleine skulle visst bruke 1,8 tonn kokain i år" slik det ble hevdet at "en eller annen fjott i politi eller toll" hadde gjort?
Nei, det er en retorisk overdrivelse for å få frem et poeng av den andre debattanten. Det er vel ingen tvil om at Schaug insinuerer at pga. russefeiringen så øker etterspørselen drastisk.

Det er godt mulig at etterspørselen øker i russetiden, men det finnes det ingen studier som beviser. Ihvertfall ikke den drastiske økningen som Schaug insinuerer.

Når hun i tillegg kaster russen, en ikke-homogen gruppe som ikke kan forsvare seg mot påstandene, foran seg i kampen for større ressurser for seg selv, så er det mildt sagt usaklig, usympatisk og lite tillitsvekkende.
Takk for at du tok deg tid til å forklare poenget mitt.

Det er helt hårreisende at tollere skal få taletid i media og nesten insinuere at akkurat i disse tider flyter kokainen pga russen.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Centrist skrev: ons apr 26, 2023 5:36 pm
fargerik skrev: ons apr 26, 2023 4:35 pm Det er nedslående at folk (russ og andre) bruker dette selv om de vet at de støtter de verste kriminelle man kan forestille seg. Kan det være så jævlig vanskelig å ha noen prinsipper i livet?
Hva med de som kjøper det av venner og bekjente, altså ikke direkte fra dealere?

Eller hva med de som kjøper billig skræl på eBay og lignende? Evt. de uttalige t-skjorte merkene?
I følge samfunnet støtter jeg organisert kriminalitet og terror siden jeg gror stæsjet mitt selv..
Og jeg er en stor skummel "bakmann" og dealer siden jeg selger litt til venner innimellom om de har behov for litt ekstra kos til helgen

fargerik

Legg inn av fargerik »

Centrist skrev: ons apr 26, 2023 5:36 pm
fargerik skrev: ons apr 26, 2023 4:35 pm Det er nedslående at folk (russ og andre) bruker dette selv om de vet at de støtter de verste kriminelle man kan forestille seg. Kan det være så jævlig vanskelig å ha noen prinsipper i livet?
Hva med de som kjøper det av venner og bekjente, altså ikke direkte fra dealere?

Eller hva med de som kjøper billig skræl på eBay og lignende? Evt. de uttalige t-skjorte merkene?
Tenk sjæl. da! Fatter ikke hvorfor du spør meg om dette!

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Queenie skrev: ons apr 26, 2023 5:27 pm
Ostemanden skrev: ons apr 26, 2023 5:20 pm
takk for at dere er med på å fordumme debatten

det gir sikkert noen influenserpoeng dere kan cashe inn hos en eller annen sponsor til innleggene deres

De sa ordrett på debatten i går at de har null erfaring med kokain..

Navlebeskuende idioter
Synes du det vitner om en god karakter å ha behov for å ruse seg med jevne mellomrom, samme hva det er? At det er to neper som sier det gjør det ikke nødvendigvis usant.
At de ruser seg sier absolutt ingenting om karakteren deres. Hvorfor i alle dager skulle det ha noe å si?

Centrist

Legg inn av Centrist »

fargerik skrev: ons apr 26, 2023 5:47 pm
Centrist skrev: ons apr 26, 2023 5:36 pm Hva med de som kjøper det av venner og bekjente, altså ikke direkte fra dealere?

Eller hva med de som kjøper billig skræl på eBay og lignende? Evt. de uttalige t-skjorte merkene?
Tenk sjæl. da! Fatter ikke hvorfor du spør meg om dette!
Jeg har jo gjort opp en mening om dette og mener at måten du ordlegger deg på både ødelegger og fordummer debatten. Jeg spør deg hva du mener om de overnevnte kompleksene?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»