Hvordan å bevise en dogmatisk religion er riktig

Svar
Kabla92
Innlegg: 41

Hvordan å bevise en dogmatisk religion er riktig

Legg inn av Kabla92 »

Du har vel to som skremmer folk med Helvete om du ikke er del av familien. Kristendommen og Islam

Så to ting

1: Ikke tro du er den eneste riktige personen i rommet "Gyldne regel" er viktig. For eksempel såg på denne fyren debatere om det som er veldig god video


2: Ha to hellige folk, en ifra Islam, en ifra Kristendommen. Altså jeg bryr meg ikke om grener som Sunni vs Shia eller Protestant vs Katolisismen. Poenget er, man blir enig om to folk fra to religioner som man ser på som, jupp denne personen er kul. Så har du institusjoner som er enige på verdensbasis at om personen taper i "Stein, saks, papir" så må de konvertere til den personen som vinner i første omgang av stein saks og papir.

Problem løst. Så kan konfliktene løse seg slikt.

Hvis ikke går jeg for Assassins Creed 1 sitatet "Nothing is true, everything is permitted"

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

Kabla92 skrev: man apr 17, 2023 1:22 pm Du har vel to som skremmer folk med Helvete ...
Det er dessverre altfor mange religiøse som skremmer folk med langt verre konsekvenser, enn et 'påstått helvete' etter klinisk død.
Dog, om en skal holde seg innad religion (og religiøst relaterte samfunn..), så kan en nok også nevne; Utelukkelse fra øvrig (nær?) familie -gjerne initiert av familien selv, leder (og trofast menighet) som bedriver psykisk/sosial undertrykkelse, og/eller regelrette fysiske avstraffelser med konsekvenser som varige fysiologiske/mentale.. skavanker/lidelser, og/eller død.

Selvskading (med dødelige konsekvenser) er også et alternativ:
https://www.nrk.no/urix/40-ar-siden-900 ... 1.14299171

Så vel ... 🙄

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Det er viktig å forstå at dogmatisk religion er basert på tro og ikke på vitenskapelige bevis. Det betyr at det er vanskelig å bevise at en dogmatisk religion er "riktig" på samme måte som man kan bevise en vitenskapelig teori.

Imidlertid er det noen tilnærminger du kan ta for å prøve å overbevise andre om at din dogmatiske religion er riktig:

Tro: Du kan argumentere for at din tro er sann og at den gir mening for deg på en dyp og meningsfull måte. Dette kan hjelpe andre til å forstå hvorfor din religion er viktig for deg.

Tradisjon: Du kan argumentere for at din religion har en lang historie og at den har vært en viktig del av kultur og samfunn i mange århundrer. Dette kan gi vekt til din religion og gjøre den mer troverdig for andre.

Erfaring: Du kan dele personlige erfaringer med din religion og hvordan det har endret livet ditt på en positiv måte. Dette kan være en effektiv måte å vise andre at din tro er mer enn bare en abstrakt idé, men en levende del av ditt liv.

Det er viktig å huske at det er forskjellige måter å forstå og tolke religion på, og at andre mennesker kan ha forskjellige syn på hva som er "riktig". Det er viktig å respektere andres trosretninger og å ha åpen dialog om dette emnet.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

lok1 skrev: tir apr 18, 2023 12:41 pm Det er viktig å forstå at dogmatisk religion er basert på tro og ikke på vitenskapelige bevis. Det betyr at det er vanskelig å bevise at en dogmatisk religion er "riktig" på samme måte som man kan bevise en vitenskapelig teori.

Imidlertid er det noen tilnærminger du kan ta for å prøve å overbevise andre om at din dogmatiske religion er riktig:

Tro: Du kan argumentere for at din tro er sann og at den gir mening for deg på en dyp og meningsfull måte. Dette kan hjelpe andre til å forstå hvorfor din religion er viktig for deg.

Tradisjon: Du kan argumentere for at din religion har en lang historie og at den har vært en viktig del av kultur og samfunn i mange århundrer. Dette kan gi vekt til din religion og gjøre den mer troverdig for andre.

Erfaring: Du kan dele personlige erfaringer med din religion og hvordan det har endret livet ditt på en positiv måte. Dette kan være en effektiv måte å vise andre at din tro er mer enn bare en abstrakt idé, men en levende del av ditt liv.

Det er viktig å huske at det er forskjellige måter å forstå og tolke religion på, og at andre mennesker kan ha forskjellige syn på hva som er "riktig". Det er viktig å respektere andres trosretninger og å ha åpen dialog om dette emnet.
Nei.


Undertegnede kommer aldri noensinne til å utvise den aller minste toleranse overfor overtro som prediker "moralske" regler for andre (barn, familiemedlemmer osv.) uten annen begrunnelse enn at "det har vi da gjort i aaaalle år!".

Jeg kan snakke fornuftig med Finnsannhet fra vgd (som er kristeliøs, men et riktig fornuftig menneske), deF0RD (som også er kristeliøs - og dessuten på en helt annen ende av den politiske skalaen enn meg, men likevel relativt fornuftig) og tidvis enkelte andre - for de er ikke plagsomt énøyde og dogmatiske. Det gjelder også enkelte personasjer her inne. Det innebærer at jeg har respekt for deres menneske- og livssyn - men ikke for deres kristelion.

Mvh

BE
hedning - dvs. aldri-troende (BE tror ikke engang på at to pluss to pleier å bli noe i nærheten av nokså nøyaktig omtrent ca. akkurat fire - og: BE tror heller ikke på at to pluss to blir ikke-fire. Kan ikke et utsagn underbygges v/bevis eller velprøvde teorier - OG gis en logisk konsistent forklaring - er det oftest bare sprøyt uansett

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

BlackEagle skrev: tir apr 18, 2023 4:51 pm
lok1 skrev: tir apr 18, 2023 12:41 pm Det er viktig å forstå at dogmatisk religion er basert på tro og ikke på vitenskapelige bevis. Det betyr at det er vanskelig å bevise at en dogmatisk religion er "riktig" på samme måte som man kan bevise en vitenskapelig teori.

Imidlertid er det noen tilnærminger du kan ta for å prøve å overbevise andre om at din dogmatiske religion er riktig:

Tro: Du kan argumentere for at din tro er sann og at den gir mening for deg på en dyp og meningsfull måte. Dette kan hjelpe andre til å forstå hvorfor din religion er viktig for deg.

Tradisjon: Du kan argumentere for at din religion har en lang historie og at den har vært en viktig del av kultur og samfunn i mange århundrer. Dette kan gi vekt til din religion og gjøre den mer troverdig for andre.

Erfaring: Du kan dele personlige erfaringer med din religion og hvordan det har endret livet ditt på en positiv måte. Dette kan være en effektiv måte å vise andre at din tro er mer enn bare en abstrakt idé, men en levende del av ditt liv.

Det er viktig å huske at det er forskjellige måter å forstå og tolke religion på, og at andre mennesker kan ha forskjellige syn på hva som er "riktig". Det er viktig å respektere andres trosretninger og å ha åpen dialog om dette emnet.
Nei.


Undertegnede kommer aldri noensinne til å utvise den aller minste toleranse overfor overtro som prediker "moralske" regler for andre (barn, familiemedlemmer osv.) uten annen begrunnelse enn at "det har vi da gjort i aaaalle år!".
Jeg forstår og respekterer din posisjon. Det er viktig å huske at individuell frihet og respekt for ulike synspunkter og overbevisninger er grunnleggende i en åpen og tolerant samfunn. Det er også viktig å huske at religion og tro kan være en positiv kraft i mange menneskers liv, men det bør ikke bli påtvunget noen uten deres samtykke.

Hvis du føler at noen prøver å påtvinge deg deres trosretninger eller moralregler uten noen annen begrunnelse enn tradisjon, kan det være nyttig å ha en åpen dialog med dem og forklare din posisjon. Du kan også vurdere å sette tydelige grenser for hva du vil akseptere og ikke akseptere i dine mellommenneskelige forhold.

Det er viktig å finne en balanse mellom å respektere andres tro og overbevisninger, samtidig som man står opp for ens egen frihet og rettigheter.

Kabla92
Innlegg: 41

Legg inn av Kabla92 »

Zpiff skrev: tir apr 18, 2023 12:39 pm
Kabla92 skrev: man apr 17, 2023 1:22 pm Du har vel to som skremmer folk med Helvete ...
Det er dessverre altfor mange religiøse som skremmer folk med langt verre konsekvenser, enn et 'påstått helvete' etter klinisk død.
Dog, om en skal holde seg innad religion (og religiøst relaterte samfunn..), så kan en nok også nevne; Utelukkelse fra øvrig (nær?) familie -gjerne initiert av familien selv, leder (og trofast menighet) som bedriver psykisk/sosial undertrykkelse, og/eller regelrette fysiske avstraffelser med konsekvenser som varige fysiologiske/mentale.. skavanker/lidelser, og/eller død.

Selvskading (med dødelige konsekvenser) er også et alternativ:
https://www.nrk.no/urix/40-ar-siden-900 ... 1.14299171

Så vel ... 🙄
Tja jeg tenker at, fordi vi ikke kan bli enige "selv om det er mulighet til det, men pga apologetikere og staheten", så følger jeg Altairs sin vei her

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

lok1 skrev: tir apr 18, 2023 12:41 pm Det er viktig å forstå at dogmatisk religion er basert på tro og ikke på vitenskapelige bevis.
Er ikke all religion dét?

Mvh

BE
ikketroende som IKKE tror at to pluss to er fire - og som IKKE tror at to pluss to er ikke-fire

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

lok1 skrev: tir apr 18, 2023 12:41 pm
Tradisjon: Du kan argumentere for at din religion har en lang historie og at den har vært en viktig del av kultur og samfunn i mange århundrer. Dette kan gi vekt til din religion og gjøre den mer troverdig for andre.
Mener du at det der har gyldighet på noen måte? I så fall må jeg nesten minne om korstogene - som vel pågikk lenge nok til at korsridderne kunne kalle korstogene for tradisjon. Evt. kan man si det samme om heksebrenning. Og inkvisisjon -.jf. Giordano Bruno, som var blant de heldige som ble brent på bålet (og når det gjelder hr. Bruno, viser artikkelen om ham på Wikipedia et glitrende eksempel på at MAN BØR IKKE TRO PÅ ALT MAN SER ELLER HØRER: "I 1858 fikk han uansett ikke bo lenger hos London-ambassadøren" - i 1858? Når han ble brent i februar i år 1600?) TRO er livsfarlig, min venn! Hold deg unna!

Neeei - jeg synes ikke at påkalling av tradisjon direkte beærer kristelion, nei. Og det gir ikke på noen måte kristelion noen troverdighet. Tvert i mot. Jeg minner samtidig om - med ref. til heksebrenning - den fantastiske vannprøven, som skulle vise om en mistenkt heks var skyldig eller ikke: Flyter du, er du heks og blir brent. Synker du, er du uskyldig, men da er du dau uansett, og problemet er ute av verden. Ooog - når jeg først har nevnt inkvisisjonen og hr. Bruno, kan jeg også minne om hr. Galilei - samt flere andre. Zpiff nevner også at noen samfunn eller sekter ikke alltid går den smale sti. Men det gjelder ikke bare sekter - statskjerka har også sine svin på skogen, for å si det sånn (jf. kvinnelige prester, homofili m. v.)

Og en ting til: Det går utmerket godt an å leve uten tro. Det har jeg gjort i snart 70 år (jeg var utrolig som barn, også).

Mvh

BE
fortsatt like utrolig

P. S. For ordens skyld: jeg skriver ikke det jeg skriver for å hetse deg. Du tilkjennegir på en måte et slags åpent sinn og vennlighet, så det er slett ikke deg jeg hetser. Men kristelioner har vi MER enn nok av. Husk heri også IS m. fl. Husk også maktapparatet i Israel, som vel også er kristeliøst basert - der folk står og stanger huet i veggen (muren), uten at noen har sett noe godt eller positivt komme ut av det (ut av huet eller ut av muren, same shit). Det jeg ønsker å ta rotta på, er forsvar av kristelion, for kristelion TRENGER VI IKKE!

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Hehe, bare troller med deg.
Dette var svarene fra ChatGPT, jeg bryr meg nada om religion og tro.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

lok1 skrev: tor apr 20, 2023 2:38 pm Hehe, bare troller med deg.
Dette var svarene fra ChatGPT, jeg bryr meg nada om religion og tro.
You got me!

Mvh

BE

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

lok1 skrev: tor apr 20, 2023 2:38 pm Hehe, bare troller med deg.
Dette var svarene fra ChatGPT, jeg bryr meg nada om religion og tro.
ChatGPT viser sitt nivå ja, her er svaret som jeg fikk: https://www.youtube.com/watch?v=18ehShFXRb0

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Den hadde jeg heller ikke hørt - tackar så mycke!

Hva chatboten driver med - jeg forsøkte å lære den litt av min dialekt for noen dager siden, og... vel, lærevillig var den jo... så får vi se åssen det går!

Mvh

BE

Her får du forresten en låt i retur - onkelen min spiller fele, uten at jeg har fått no' særlig forhold til denslags musikk:

Om du skulle lure: "pons" er altså brennevin, sukker og varmt vann - skjenkes ferdigblanda!

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

BlackEagle skrev: tor apr 20, 2023 10:11 pm Om du skulle lure: "pons" er altså brennevin, sukker og varmt vann - skjenkes ferdigblanda!
Om man kunne få tilbehør som isbiter, lime-skive og kanskje en liten paraply til, så ble drinken kanskje litt mer mmm..?
Men om 'pons' serveres i en rosemalt trebolle, så kan jo det duge også.
Dvs. om malingen i trebollen oppløses og blandes med ponsen, så gir det kanskje en fyldigere og bedre bouquet... 😋

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Zpiff skrev: man apr 24, 2023 1:07 pm
BlackEagle skrev: tor apr 20, 2023 10:11 pm Om du skulle lure: "pons" er altså brennevin, sukker og varmt vann - skjenkes ferdigblanda!
Om man kunne få tilbehør som isbiter, lime-skive og kanskje en liten paraply til, så ble drinken kanskje litt mer mmm..?
Fy, så vulgær du er, romfarer...

Mvh

BE

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

BlackEagle skrev: man apr 24, 2023 9:53 pm
Zpiff skrev: man apr 24, 2023 1:07 pm
BlackEagle skrev: tor apr 20, 2023 10:11 pm Om du skulle lure: "pons" er altså brennevin, sukker og varmt vann - skjenkes ferdigblanda!
Om man kunne få tilbehør som isbiter, lime-skive og kanskje en liten paraply til, så ble drinken kanskje litt mer mmm..?
Fy, så vulgær du er, romfarer...

Mvh

BE
Men, men.., jeg vil jo selvfølgelig være kultivert nok til å drikke ponsen med skje eller sleiv (eventuelt øse, om nøden er stor..).

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

Zpiff skrev: tir apr 25, 2023 2:47 pm
BlackEagle skrev: man apr 24, 2023 9:53 pm
Zpiff skrev: man apr 24, 2023 1:07 pm
Om man kunne få tilbehør som isbiter, lime-skive og kanskje en liten paraply til, så ble drinken kanskje litt mer mmm..?
Fy, så vulgær du er, romfarer...

Mvh

BE
Men, men.., jeg vil jo selvfølgelig være kultivert nok til å drikke ponsen med skje eller sleiv (eventuelt øse, om nøden er stor..).
Bare én bolle og én skje? Da antar jeg at alle festdeltakere i tråd med alle de gamle og hevdvunne norske tradisjoner tar for seg fra samme bolle og eter med samme skje. Godt det er noen som bryr seg om vår kulturarv, tar vare på den og viderefører den til de unge og nye generasjoner.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

BlackEagle skrev: man apr 24, 2023 9:53 pm
Fy, så vulgær du er, romfarer...
Dogme-tråd.
Attention ... utgift på Drakkar Records: https://www.youtube.com/watch?v=c9oWp8a3giI

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Hvis vi ikke snart endrer livssynet til konservative kristne og muslimer, er jeg redd Gud vil gå lei, og jeg mener komplett lei, av religion før vi når midten av århundret.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Karatel skrev: tir apr 25, 2023 8:35 pm
Zpiff skrev: tir apr 25, 2023 2:47 pm
Men, men.., jeg vil jo selvfølgelig være kultivert nok til å drikke ponsen med skje eller sleiv (eventuelt øse, om nøden er stor..).
Bare én bolle og én skje? Da antar jeg at alle festdeltakere i tråd med alle de gamle og hevdvunne norske tradisjoner tar for seg fra samme bolle og eter med samme skje. Godt det er noen som bryr seg om vår kulturarv, tar vare på den og viderefører den til de unge og nye generasjoner.
Apropos kultur - det var visst snakk om kultur i en annen tråd her også - i norrøn tid ble det hos danekongen avholdt julegilder, og før han gikk hen og ble kristen av seg kunne det går riktig livat for seg. Men iflg. Frans G. Bengtssons bøker om Røde Orm var et julegilde ingenting å skrive hjem om hvis ingen hadde slåss oppå bordet (med sverd, må vite) til den ene av kombattantene hogg hodet av den andre slik at det trillet ned i mjødbollen...

Dét - er kultur, det!

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

return_of_drakkar skrev: tir apr 25, 2023 8:44 pm
BlackEagle skrev: man apr 24, 2023 9:53 pm
Fy, så vulgær du er, romfarer...
Dogme-tråd.
Attention ... utgift på Drakkar Records: https://www.youtube.com/watch?v=c9oWp8a3giI
Hm - det er faktisk Drakkar Records!

Mvh

BE

virrvarr
Innlegg: 445

Legg inn av virrvarr »

BlackEagle skrev: ons apr 26, 2023 9:57 am
Karatel skrev: tir apr 25, 2023 8:35 pm
Zpiff skrev: tir apr 25, 2023 2:47 pm
Men, men.., jeg vil jo selvfølgelig være kultivert nok til å drikke ponsen med skje eller sleiv (eventuelt øse, om nøden er stor..).
Bare én bolle og én skje? Da antar jeg at alle festdeltakere i tråd med alle de gamle og hevdvunne norske tradisjoner tar for seg fra samme bolle og eter med samme skje. Godt det er noen som bryr seg om vår kulturarv, tar vare på den og viderefører den til de unge og nye generasjoner.
Apropos kultur - det var visst snakk om kultur i en annen tråd her også - i norrøn tid ble det hos danekongen avholdt julegilder, og før han gikk hen og ble kristen av seg kunne det går riktig livat for seg. Men iflg. Frans G. Bengtssons bøker om Røde Orm var et julegilde ingenting å skrive hjem om hvis ingen hadde slåss oppå bordet (med sverd, må vite) til den ene av kombattantene hogg hodet av den andre slik at det trillet ned i mjødbollen...

Dét - er kultur, det!

Mvh

BE
Jøss, er det flere enn jeg som husker Bengtsons bøker om Røde Orm. Riktig gamle dager det, på 50-tallet.
Bengtsons bøker lånte vi på skolebiblioteket, ellers var det jo Deichmanske biblioteks avdeling på Nordre Skøyen hvor jeg og en klassekamerat leste igjennom alt av barne- og ungdomslitteratur som fantes der. Bibliotekaren måtte etterhvert finne voksen-literatur for oss, som vi kunne lese. Det var før vi var store nok til å ta trikken til by'n for å gå på hovedbliblioteket.
Hmmm.. mange år siden.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Kabla92 skrev: man apr 17, 2023 1:22 pm Du har vel to som skremmer folk med Helvete om du ikke er del av familien. Kristendommen og Islam
Tradisjonelt tenker man på et sted med evig pine og plager når man hører begrepet / ordet: helvete.

Men kristendommen skal ikke true med det, fordi den (bibelen da) snakker ikke om et slikt pinested.
Det som vanligvis kalles for helvete er hentet fra ordet Gehenna som var navnet på en søppelplass og hvor man også kastet ned avrettede forbrytere.
https://snl.no/Gehenna

Tanken om et såkalt pinested bygger nok på "smitte" fra eventuelt andre religioner eller misforståelse av hva det beskrives som i bibelen.

Så kan man sikkert diskutere og ha en smaksak om hva man synes som er verst - et pinested eller et sted uten noe mer bevissthet for evig...

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

return_of_drakkar skrev: ons apr 26, 2023 2:21 pm ordet Gehenna som var navnet på en søppelplass og hvor man også kastet ned avrettede forbrytere.
...men det lukter såpass ille på et slikt sted at jeg kan aldri tenke meg at et helvete overgår dét.

Mvh

BE
som også har en helt sann - vel, i hvert fall nesten helt sann - historie om en programvarepusher på åttitallet som fikk en aldri så liten skuffelse - og han (BE) skal se om han finner den igjen - historien er såpass lang og innfløkt at han ikke er helt sikker på om han gidder å skrive den på nytt

P. S. Minn meg på det i morra - i dag skal jeg på korøving, og må bedrive litt øving på egenhånd først - jævla suppehue av en dirigent vil ha meg til å synge solo (og det kan jeg komme fra) - på en Michael Jackson-låt, av alle ting - og jeg som har brukt litt krefter på å unngå hr. Jackson!

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

BlackEagle skrev: ons apr 26, 2023 4:55 pm

P. S. Minn meg på det i morra - i dag skal jeg på korøving, og må bedrive litt øving på egenhånd først - jævla suppehue av en dirigent vil ha meg til å synge solo (og det kan jeg komme fra) - på en Michael Jackson-låt, av alle ting - og jeg som har brukt litt krefter på å unngå hr. Jackson!
Da tar du vel denne :D
https://www.youtube.com/watch?v=dsUXAEzaC3Q

without making invidious comparisons :P

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

return_of_drakkar skrev: ons apr 26, 2023 7:19 pm
BlackEagle skrev: ons apr 26, 2023 4:55 pm

P. S. Minn meg på det i morra - i dag skal jeg på korøving, og må bedrive litt øving på egenhånd først - jævla suppehue av en dirigent vil ha meg til å synge solo (og det kan jeg komme fra) - på en Michael Jackson-låt, av alle ting - og jeg som har brukt litt krefter på å unngå hr. Jackson!
Da tar du vel denne :D
https://www.youtube.com/watch?v=dsUXAEzaC3Q

without making invidious comparisons :P
Dust - & I know you're bad!
*glise*

Mvh

BE
bad, bad, bad

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

return_of_drakkar skrev: ons apr 26, 2023 7:19 pm
BlackEagle skrev: ons apr 26, 2023 4:55 pm

P. S. Minn meg på det i morra - i dag skal jeg på korøving, og må bedrive litt øving på egenhånd først - jævla suppehue av en dirigent vil ha meg til å synge solo (og det kan jeg komme fra) - på en Michael Jackson-låt, av alle ting - og jeg som har brukt litt krefter på å unngå hr. Jackson!
Da tar du vel denne :D

without making invidious comparisons :P
Hør heller på denne, du, kamerat:

https://www.google.com/search?q=youtube ... i6NGtz53K4

Mvh

BE
...that's what blues is all about

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Filosofi, religion og livssyn»