Runde 33: West Ham United- Liverpool

Svar
TheOpiate

Re: Runde 33: West Ham United- Liverpool

Legg inn av TheOpiate »

Mehell skrev: ons apr 26, 2023 10:46 pm
Ikke engang når Liverpool spiller kamp mens vi ikke har så klarer du å la være å tenke på oss <3

Hyggelig det.
Han konstaterer bare et faktum. Den taklingen der hadde holdt enhver kamptråd fra dere rødglødende i minst en uke etter kamp

Mehell

Legg inn av Mehell »

Straffe eller ikke straffe?
Jeg har gitt opp å skjønne handsregelen, men skjønner jo at den dessverre blir tolket litt forskjellig fra kamp til kamp og fra situasjon til situasjon.

Mehell

Legg inn av Mehell »

TheOpiate skrev: ons apr 26, 2023 10:47 pm
Mehell skrev: ons apr 26, 2023 10:46 pm
Ikke engang når Liverpool spiller kamp mens vi ikke har så klarer du å la være å tenke på oss <3

Hyggelig det.
Han konstaterer bare et faktum. Den taklingen der hadde holdt enhver kamptråd fra dere rødglødende i minst en uke etter kamp
Har ikke sett den jeg, så skal ikke argumentere for eller mot akkurat den påstanden.
Men er uansett hyggelig å være så elsket at dere tenker på oss selv når dere spiller kamp. Settes pris på, men kan dessverre ikke gjengjeldes.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

TheOpiate skrev: ons apr 26, 2023 9:40 pm
TrondLFC skrev: ons apr 26, 2023 9:34 pm
Slet som faen mot dem sist....
Da stilte vi med kanoner som Manquillo, Kolo og Allen...
Legenden Balotelli var vel og med..?

milanB

Legg inn av milanB »

Mehell skrev: ons apr 26, 2023 10:46 pm
milanB skrev: ons apr 26, 2023 10:36 pm Ikke rødt til Bowen? Der hadde Utd-supportere gått berserk hvis en av deres hadde blitt overfalt slik!
Ikke engang når Liverpool spiller kamp mens vi ikke har så klarer du å la være å tenke på oss <3

Hyggelig det.
Selv når Man Utd ikke spiller kamp må du inn i en Liverpool-tråd. Fortsatt bitter etter 13 år med stort sett fiasko?

Mehell

Legg inn av Mehell »

milanB skrev: ons apr 26, 2023 11:00 pm
Mehell skrev: ons apr 26, 2023 10:46 pm
milanB skrev: ons apr 26, 2023 10:36 pm Ikke rødt til Bowen? Der hadde Utd-supportere gått berserk hvis en av deres hadde blitt overfalt slik!
Ikke engang når Liverpool spiller kamp mens vi ikke har så klarer du å la være å tenke på oss <3

Hyggelig det.
Selv når Man Utd ikke spiller kamp må du inn i en Liverpool-tråd. Fortsatt bitter etter 13 år med stort sett fiasko?
Haha. "Snertent" comeback av deg der..
Du har da mer futt å komme med en det der?

Vil ikke bruke ordet bitter, men forbannet fungerer kanskje. Mest på de blodiglene som eier oss, og som gjør sitt verste for å suge klubben tom for penger.

milanB

Legg inn av milanB »

Mehell skrev: ons apr 26, 2023 11:09 pm
milanB skrev: ons apr 26, 2023 11:00 pm
Mehell skrev: ons apr 26, 2023 10:46 pm

Ikke engang når Liverpool spiller kamp mens vi ikke har så klarer du å la være å tenke på oss <3

Hyggelig det.
Selv når Man Utd ikke spiller kamp må du inn i en Liverpool-tråd. Fortsatt bitter etter 13 år med stort sett fiasko?
Haha. "Snertent" comeback av deg der..
Du har da mer futt å komme med en det der?

Vil ikke bruke ordet bitter, men forbannet fungerer kanskje. Mest på de blodiglene som eier oss, og som gjør sitt verste for å suge klubben tom for penger.
Har mer futt ja men er såpass fornøyd med 3p ikveld at jeg behersker meg👍

Mehell

Legg inn av Mehell »

milanB skrev: ons apr 26, 2023 11:16 pm
Mehell skrev: ons apr 26, 2023 11:09 pm
milanB skrev: ons apr 26, 2023 11:00 pm

Selv når Man Utd ikke spiller kamp må du inn i en Liverpool-tråd. Fortsatt bitter etter 13 år med stort sett fiasko?
Haha. "Snertent" comeback av deg der..
Du har da mer futt å komme med en det der?

Vil ikke bruke ordet bitter, men forbannet fungerer kanskje. Mest på de blodiglene som eier oss, og som gjør sitt verste for å suge klubben tom for penger.
Har mer futt ja men er såpass fornøyd med 3p ikveld at jeg behersker meg👍
Hehe. Ja, du pleier å ha bedre kommentarer på lur, så ble nesten litt bekymret.
Gratulerer med seieren.
Men handssituasjonen som jeg kom inn for å spørre om.. Burde det blitt straffe, eller var det greit å ikke gi straffe?
Det verste for min del er egentlig inkonsekvensen man ser fra dommere og VAR i slike situasjoner.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Inkonsekvent dømming er det store problemet ja. Og det har blitt dømt på lignende ting tidligere i sesongen. Dog, i følge regelboka så er det vel greit å ikke dømme? Han faller ned på ballen og hånda vil vel naturlig være der den er for å ta i mot for fallet. Samtidig så skjer vel siste touchet på ballen ca 20-30 cm før den treffer hånda, som også gjør det vanskelig for Thiago å få hånda vekk fra ballen. Ingen ekspert på handsregelen(finnes de?), men da skal det vel per definisjon ikke dømmes?

Mehell

Legg inn av Mehell »

TheOpiate skrev: tor apr 27, 2023 8:25 am Inkonsekvent dømming er det store problemet ja. Og det har blitt dømt på lignende ting tidligere i sesongen. Dog, i følge regelboka så er det vel greit å ikke dømme? Han faller ned på ballen og hånda vil vel naturlig være der den er for å ta i mot for fallet. Samtidig så skjer vel siste touchet på ballen ca 20-30 cm før den treffer hånda, som også gjør det vanskelig for Thiago å få hånda vekk fra ballen. Ingen ekspert på handsregelen(finnes de?), men da skal det vel per definisjon ikke dømmes?
Jeg vet ærlig talt ikke. Sunn fornuft og handsregler er tydeligvis ikke alltid noe som henger sammen, men akkurat i denne situasjonen vet jeg søren meg ikke hva sunn fornuft hadde ført til heller.
Håper det kan komme internasjonale regler som er mulige å følge og mulige å forstå etter hvert.

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

Synes det burde vært straffe, rent objektivt. Thiago dundrer inn i situasjonen selv og tryner nærmest på egen hånd. Hånden oppsøker ikke ballen, men årsaken til at det skjer er hans egen feil, og den spretter i hånden hans, og stopper nesten helt opp, to ganger. Så der er vi heldige. Inkonsekvensen er åpenbar, og det er også åpenbart at hadde det blitt dømt ville VAR aldri trukket det tilbake.

Så er det ikke sikkert at straffe hadde blitt mål og alt det der.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Starstruck skrev: tor apr 27, 2023 10:18 am Synes det burde vært straffe, rent objektivt. Thiago dundrer inn i situasjonen selv og tryner nærmest på egen hånd. Hånden oppsøker ikke ballen, men årsaken til at det skjer er hans egen feil, og den spretter i hånden hans, og stopper nesten helt opp, to ganger. Så der er vi heldige. Inkonsekvensen er åpenbar, og det er også åpenbart at hadde det blitt dømt ville VAR aldri trukket det tilbake.

Så er det ikke sikkert at straffe hadde blitt mål og alt det der.
Tja, noen som vet om det ble blåst straffe på disse to situasjonene?


Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

markantovertak skrev: tor apr 27, 2023 11:34 am
Starstruck skrev: tor apr 27, 2023 10:18 am Synes det burde vært straffe, rent objektivt. Thiago dundrer inn i situasjonen selv og tryner nærmest på egen hånd. Hånden oppsøker ikke ballen, men årsaken til at det skjer er hans egen feil, og den spretter i hånden hans, og stopper nesten helt opp, to ganger. Så der er vi heldige. Inkonsekvensen er åpenbar, og det er også åpenbart at hadde det blitt dømt ville VAR aldri trukket det tilbake.

Så er det ikke sikkert at straffe hadde blitt mål og alt det der.
Tja, noen som vet om det ble blåst straffe på disse to situasjonene?

Den til venstre er mot United, så der ble det garantert IKKE blåst.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Eller Tottenham som de fortsatt heter?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

eppaen skrev: tor apr 27, 2023 1:04 pm Eller Tottenham som de fortsatt heter?
Alle straffer som det ikke blir blåst for er det egentlig Man Utd som skulle hatt.

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

markantovertak skrev: tor apr 27, 2023 11:34 am
Starstruck skrev: tor apr 27, 2023 10:18 am Synes det burde vært straffe, rent objektivt. Thiago dundrer inn i situasjonen selv og tryner nærmest på egen hånd. Hånden oppsøker ikke ballen, men årsaken til at det skjer er hans egen feil, og den spretter i hånden hans, og stopper nesten helt opp, to ganger. Så der er vi heldige. Inkonsekvensen er åpenbar, og det er også åpenbart at hadde det blitt dømt ville VAR aldri trukket det tilbake.

Så er det ikke sikkert at straffe hadde blitt mål og alt det der.
Tja, noen som vet om det ble blåst straffe på disse to situasjonene?

Tar ikke bort det faktum at Liverpool er heldige i gårsdagens situasjon

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Starstruck skrev: tor apr 27, 2023 1:09 pm
markantovertak skrev: tor apr 27, 2023 11:34 am
Starstruck skrev: tor apr 27, 2023 10:18 am Synes det burde vært straffe, rent objektivt. Thiago dundrer inn i situasjonen selv og tryner nærmest på egen hånd. Hånden oppsøker ikke ballen, men årsaken til at det skjer er hans egen feil, og den spretter i hånden hans, og stopper nesten helt opp, to ganger. Så der er vi heldige. Inkonsekvensen er åpenbar, og det er også åpenbart at hadde det blitt dømt ville VAR aldri trukket det tilbake.

Så er det ikke sikkert at straffe hadde blitt mål og alt det der.
Tja, noen som vet om det ble blåst straffe på disse to situasjonene?

Tar ikke bort det faktum at Liverpool er heldige i gårsdagens situasjon
Her har vi altså to konkrete tilfeller hvor det heller ikke blir blåst straffe. Temmelig like, jeg vil til og med gå så langt som å mene at den softeste av disse tre var Thiagos.
På bakgrunn av det vil jeg heller si at Liverpool hadde vært uheldige om det hadde blitt dømt straffe.
Jeg mener den siste spesifiseringen, for det har vært noen av de etter at VAR dukket opp, om at faller man ned på ball og hånda er der for å ta seg for, frikjenner Thiago temmelig greit. Jeg synes ikke det gjelder noen av situasjonene hvor West Ham slipper unna i like stor grad.
Men hands er jo mye mer kaos nå med VAR enn det noen gang har vært.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Starstruck skrev: tor apr 27, 2023 1:09 pm
Tar ikke bort det faktum at Liverpool er heldige i gårsdagens situasjon
Mye mulig, men som jeg skrev tidligere så kan det virke som dette er gjort riktig etter boka. At det håndteres inkonsekvent har i bunn og grunn ikke så mye å si så lenge regelen er der. Da er problemet dommerne og ikke regelverket(selv om regelverket på hands i seg selv generelt er problematisk)

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

Tidspunktet i kampen er jo også et element ift «heldig». Vanskelig å komme tilbake dersom det hadde blitt straffe (og mål) på overtid.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»