Satans helvetes IOC

Svar
e-lectron

Re: Satans helvetes IOC

Legg inn av e-lectron »

At det internasjonale fekteforbundet åpner for russisk deltakelse er nok en fjær i hatten for den gamle fekteren Thomas Bach (med OL-gull i lag fra 1976), men malurt i begeret at selv hjembyen Tauberbischofsheim nekter å arrangere verdenscup med russiske utøvere.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

e-lectron skrev: søn apr 09, 2023 2:36 am At det internasjonale fekteforbundet åpner for russisk deltakelse er nok en fjær i hatten for den gamle fekteren Thomas Bach (med OL-gull i lag fra 1976), men malurt i begeret at selv hjembyen Tauberbischofsheim nekter å arrangere verdenscup med russiske utøvere.
Fekterne selv har skrevet et brev til forbundet:

Ideelt sett burde sport vært fri for politikk og konflikter. Men den velkjente bruken av elitesport som verktøy for hjemlig propaganda i Russland, gjør at det blir likegyldig å kalle en russisk eller belarusisk deltaker «nøytral»

Tyskland kommer nå til å innføre visumnekt til russiske og belarusiske utøvere om de internasjonale idrettsforbundene åpner opp for dem og arrangementer skal foregå i Tyskland. Mange europeiske land jobber med det samme. IOC kommer til å tape denne kampen.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

PapaSmurf skrev: ons apr 12, 2023 12:48 am
e-lectron skrev: søn apr 09, 2023 2:36 am At det internasjonale fekteforbundet åpner for russisk deltakelse er nok en fjær i hatten for den gamle fekteren Thomas Bach (med OL-gull i lag fra 1976), men malurt i begeret at selv hjembyen Tauberbischofsheim nekter å arrangere verdenscup med russiske utøvere.
Fekterne selv har skrevet et brev til forbundet:

Ideelt sett burde sport vært fri for politikk og konflikter. Men den velkjente bruken av elitesport som verktøy for hjemlig propaganda i Russland, gjør at det blir likegyldig å kalle en russisk eller belarusisk deltaker «nøytral»

Tyskland kommer nå til å innføre visumnekt til russiske og belarusiske utøvere om de internasjonale idrettsforbundene åpner opp for dem og arrangementer skal foregå i Tyskland. Mange europeiske land jobber med det samme. IOC kommer til å tape denne kampen.
Håper Norge følgjer opp i idretter dei Norge arrangere verdenscup. IOC kan invitere russere inn, men då må dei også være klar over at mange land slår tilbake med visumnekt, tap av verdenscuparrangement og i verstefall at utøvere nekter å stille opp på arrangement Russerene deltar i. IOC utfordrer til politisk maktkamp med slike vedtak og då er det viktig at vi slår tilbake med samme mynt.

Så er det sjølvsagt veldig synd i utøvere som blir ramlet, men det er konsekvensen av at nasjonen man representerer har gått til angripskrig mot eit annet land. Ellers synest eg det er greit at man har untak i idrett dei russere først og fremst representere seg sjølv. Eksempel tennis, fotball (russiske utøvere som speler på vestlege lag) osv

Fazam

Legg inn av Fazam »

https://www.nrk.no/sport/helleland-hode ... 1.16391988

Feig og patetisk. IOC er i sitt sedvanlige ess.
Blir OL til neste sommer gjennomført, hvis alle vestlige land boikotter?
Ungarn og Tyrkia kommer antagelig til å delta, men ellers vil det sannsynligvis bli et mesterskap mellom Russland, Kina og Afrika.

Ser ikke for meg at Frankrike vil gå med på et slikt mesterskap, så da får vel Beijing overta.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Fazam skrev: søn apr 30, 2023 8:41 pm https://www.nrk.no/sport/helleland-hode ... 1.16391988

Feig og patetisk. IOC er i sitt sedvanlige ess.
Blir OL til neste sommer gjennomført, hvis alle vestlige land boikotter?
Ungarn og Tyrkia kommer antagelig til å delta, men ellers vil det sannsynligvis bli et mesterskap mellom Russland, Kina og Afrika.

Ser ikke for meg at Frankrike vil gå med på et slikt mesterskap, så da får vel Beijing overta.
Er der noko som tyder på at vestlege land boikotter?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

ms_8 skrev: man mai 01, 2023 11:42 am
Fazam skrev: søn apr 30, 2023 8:41 pm https://www.nrk.no/sport/helleland-hode ... 1.16391988

Feig og patetisk. IOC er i sitt sedvanlige ess.
Blir OL til neste sommer gjennomført, hvis alle vestlige land boikotter?
Ungarn og Tyrkia kommer antagelig til å delta, men ellers vil det sannsynligvis bli et mesterskap mellom Russland, Kina og Afrika.

Ser ikke for meg at Frankrike vil gå med på et slikt mesterskap, så da får vel Beijing overta.
Er der noko som tyder på at vestlege land boikotter?
Ja, det er mye som begynner å ligne på det. Men nøkkelen er Frankrike. De signaliserer at ingen russere eller belarusere får visum.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

PapaSmurf skrev: man mai 01, 2023 11:46 am
ms_8 skrev: man mai 01, 2023 11:42 am
Fazam skrev: søn apr 30, 2023 8:41 pm https://www.nrk.no/sport/helleland-hode ... 1.16391988

Feig og patetisk. IOC er i sitt sedvanlige ess.
Blir OL til neste sommer gjennomført, hvis alle vestlige land boikotter?
Ungarn og Tyrkia kommer antagelig til å delta, men ellers vil det sannsynligvis bli et mesterskap mellom Russland, Kina og Afrika.

Ser ikke for meg at Frankrike vil gå med på et slikt mesterskap, så da får vel Beijing overta.
Er der noko som tyder på at vestlege land boikotter?
Ja, det er mye som begynner å ligne på det. Men nøkkelen er Frankrike. De signaliserer at ingen russere eller belarusere får visum.
Eg opplever at motstanden mot Russland og Belarus er stor, men har likevel ikkje hørt at kravet om boikott er diskutert. Dog kjem nok fort debatten opp om Russland og Belarus får stille spesielt med fullt lag

Fazam

Legg inn av Fazam »

Judo-VM, som arrangeres i Qatar (surprise, surprise) i mai, tillater russiske utøvere.
Dermed blir det ingen deltagere fra Ukraina. Nok en skandale.
Mesterskapet er kvalifisering til neste års OL.

https://judodoha2023.com/

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Fazam skrev: man mai 01, 2023 11:41 pm Judo-VM, som arrangeres i Qatar (surprise, surprise) i mai, tillater russiske utøvere.
Dermed blir det ingen deltagere fra Ukraina. Nok en skandale.
Mesterskapet er kvalifisering til neste års OL.

https://judodoha2023.com/
Det er så urett som det er mulig å være

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Fazam skrev: man mai 01, 2023 11:41 pm Judo-VM, som arrangeres i Qatar (surprise, surprise) i mai, tillater russiske utøvere.
Dermed blir det ingen deltagere fra Ukraina. Nok en skandale.
Mesterskapet er kvalifisering til neste års OL.

https://judodoha2023.com/
Fysj og eg er redd dette blir trenden framover i mange idretter. Det verste er faktisk at det er utøvere i Ukraina som må betale prisen for å være lojale mot landet sitt. IOC har satt i gang 1 prosess som kan skade deira egen OL hardt og det er utøvere som må betale prisen

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

FIS nekter russisk deltakelse på vårmøtene de har nå.

Norge og andre land sa klart i fra om at de ikke ville delta på møter med russere.

Folkemord straffes med utestengelse fra verdenssamfunnet.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Nesten halvparten av særforbundene til Sommer-OL godtar russiske utøvere.

Idrettene som åpner opp for russere er:

Bordtennis
Bryting
Bueskyting
Fekting
Golf
Judo
Moderne femkamp
Padling
Skateboard
Skyting
Sykling
Taekwondo
Tennis
Triatlon

Fem forbund til vil ta en avgjørelse i nærmeste fremtid.
Tragisk.

https://www.nrk.no/sport/45-prosent-av- ... 1.16407311

Fazam

Legg inn av Fazam »

IOC skjuler seg bak at FN ikke har iverksatt sanksjoner mot Russland.

Currently, there are no UN sanctions in place against Russia or Belarus. The IOC always respects UN sanctions.

https://olympics.com/ioc/news/q-a-on-so ... -countries

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

Selvsagt skal russiske idrettsutøvere få delta så lenge de gjør det under nøytralt flagg og tar avstand fra krigen. En kan videre stille seg spørsmålet om utøvere fra de land som sender våpen for å forlenge krigshandlingene og dermed bidra til å ta livet av enda fler i Ukraina også bør måtte delta under nøytralt flagg og ta avstand fra krigshandlingene, deriblandt Norge. I tillegg så hadde jo Norge en aktiv hand i å sprenge Nord stream 2, sammen med USA. Så her er det fler nasjoner som bør feie for egen dør, før de setter seg på sin høye hest. Stakkarene det går ut over er den Ukrainske befolkningen. Så la heller Biden, Zelensky og de andre krigshisserne, inklusive Putin legge vekk tiggerhatten og komme seg ned skyttergravene og sloss sjøl og la folket være i fred. Krig er noe f...skap og det ligger alltid en agenda bak, svelg ikke krigspropagandaen fra pressen, hverken i vesten eller Russland.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Korgutt skrev: ons jan 25, 2023 7:51 pm Ja, hva er det nå? De har for helvete bestemt at Russland og Belarus skal få konkurrere i OL under nøytralt flagg.
https://www.vg.no/sport/i/JQBOlX/ioc-oe ... ralt-flagg
Dette er da ikke språk en korgutt verdig ;)

Fazam

Legg inn av Fazam »

Il-pirata skrev: lør mai 27, 2023 2:18 am Selvsagt skal russiske idrettsutøvere få delta så lenge de gjør det under nøytralt flagg og tar avstand fra krigen.
Så du tror at alle russiske utøvere som eventuelt får delta kommer til å stå skolerett og uttale seg negativt om Putin? Frankrike kommer ikke til å arrangere mesterskapet hvis IOC trumfer dette igjennom. Alternativt blir det et parodi-OL med få nasjoner.

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

Fazam skrev: lør mai 27, 2023 11:11 am
Il-pirata skrev: lør mai 27, 2023 2:18 am Selvsagt skal russiske idrettsutøvere få delta så lenge de gjør det under nøytralt flagg og tar avstand fra krigen.
Så du tror at alle russiske utøvere som eventuelt får delta kommer til å stå skolerett og uttale seg negativt om Putin?
Siter gjerne det som antyder at jeg tror noe slikt. Jeg mener det jeg skrev og inntil jeg skriver noe annet, er det det jeg står inne for å mene.

Forrøvrig mener jeg det samme om andre nasjoners utøvere, de bør også ta avstand fra krig om deres pass er utstedt av aggressive krigførende nasjoner, for å få lov til å delta i fredelig kappestrid som OL er ment å være. Det å åpent støtte slike regimer bør være diskvalifiserende i den type "leker". Det inkluderer da amerikanske og også f.eks. norske deltagere. For Norge er ikke uskyldige. Tør jeg f.eks. minne om bombingen av Libya, som rett og slett var en grusomhet mot en nasjon som faktisk blomstret under Gaddafi.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Fazam skrev: lør mai 27, 2023 11:11 am
Il-pirata skrev: lør mai 27, 2023 2:18 am Selvsagt skal russiske idrettsutøvere få delta så lenge de gjør det under nøytralt flagg og tar avstand fra krigen.
Så du tror at alle russiske utøvere som eventuelt får delta kommer til å stå skolerett og uttale seg negativt om Putin? Frankrike kommer ikke til å arrangere mesterskapet hvis IOC trumfer dette igjennom. Alternativt blir det et parodi-OL med få nasjoner.
Har Frankrike sagt at dei nekter å arrangere OL om Russland stiller?

Viss ikkje så trur eg OL blir i Frankrike og kan godt være at dei aller fleiste nasjonar vil stille. Er kanskje berre Ukraine og til nøds nokon nordiske, Polen, Baltikum og Tajekkia som boikotter.

Usa, Italia, Spania, Tyskland og Australia tviler eg på vil boikotte OL. Det skal værtfall veldig mykje til

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

ms_8 skrev: lør mai 27, 2023 1:26 pm
Fazam skrev: lør mai 27, 2023 11:11 am
Il-pirata skrev: lør mai 27, 2023 2:18 am Selvsagt skal russiske idrettsutøvere få delta så lenge de gjør det under nøytralt flagg og tar avstand fra krigen.
Så du tror at alle russiske utøvere som eventuelt får delta kommer til å stå skolerett og uttale seg negativt om Putin? Frankrike kommer ikke til å arrangere mesterskapet hvis IOC trumfer dette igjennom. Alternativt blir det et parodi-OL med få nasjoner.
Har Frankrike sagt at dei nekter å arrangere OL om Russland stiller?

Viss ikkje så trur eg OL blir i Frankrike og kan godt være at dei aller fleiste nasjonar vil stille. Er kanskje berre Ukraine og til nøds nokon nordiske, Polen, Baltikum og Tajekkia som boikotter.

Usa, Italia, Spania, Tyskland og Australia tviler eg på vil boikotte OL. Det skal værtfall veldig mykje til
Etter det siste møtet i G7 (Frankrike, Canada, Tyskland, Italia, Japan, USA, UK og EU) ga de en uttalelse som innehold følgende passus:

While fully respecting the autonomy of sporting organizations, we are focused on fair sporting competition as well as on ensuring that Russian and Belarusian athletes are in no way appearing as representatives of their states.

Som synes er det langt fra noe blankt nei til russiske og belarussiske utøvere. Om de nøytralitetsreglene som IOC etter hvert kommer opp med ikke er groteskt slappe, så blir det neppe noen innreisenekt til Frankrike. Ikke noen stor boikott heller.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Il-pirata skrev: lør mai 27, 2023 11:43 am
Fazam skrev: lør mai 27, 2023 11:11 am
Il-pirata skrev: lør mai 27, 2023 2:18 am Selvsagt skal russiske idrettsutøvere få delta så lenge de gjør det under nøytralt flagg og tar avstand fra krigen.
Så du tror at alle russiske utøvere som eventuelt får delta kommer til å stå skolerett og uttale seg negativt om Putin?
Siter gjerne det som antyder at jeg tror noe slikt. Jeg mener det jeg skrev og inntil jeg skriver noe annet, er det det jeg står inne for å mene.

Forrøvrig mener jeg det samme om andre nasjoners utøvere, de bør også ta avstand fra krig om deres pass er utstedt av aggressive krigførende nasjoner, for å få lov til å delta i fredelig kappestrid som OL er ment å være. Det å åpent støtte slike regimer bør være diskvalifiserende i den type "leker". Det inkluderer da amerikanske og også f.eks. norske deltagere. For Norge er ikke uskyldige. Tør jeg f.eks. minne om bombingen av Libya, som rett og slett var en grusomhet mot en nasjon som faktisk blomstret under Gaddafi.
At det er mulig å skrive noe så kvalmende og kunnskapsløst. For ordens skyldt den innledende bombingen av Gadaffi sine styrker hadde et FN mandat for å unngå et folkemord. Det gikk imidlertid alt for langt. Hensikten var ikke å styrte Gadaffi. Det var en megatabbe, også med Stoltenberg og norske F16. I Libya ble ca 700 sivile drept av bomber og missiler fra vestlige fly. Ofte fordi de befant seg i nærheten av militære mål. Det å sammenligne dette med russernes krigsforbrytelser i Ukraina er regelrett tøv. Bare i Bucha ble nesten like mange sivile drept som i hele Libya aksjonen (luftkrigen). De ble ikke drept ved en feil. Mange hadde bakbundne hender. De ble regelrett henrettet. Andre ble torturert og voldtatt. Mariupol en by med størrelse til Oslo, ble henimot fullstendig jevnet med jorda. Sykehus ble bombet. En teaterbygning med mange hundre sivile ble ødelagt. Senest i går i Dnipro ble en daginstitusjon for folk med psykiske lidelser og en veterinær klinikk angrepet og ødelagt. Minst 2 drept. To barn på 3 og 9 år kritisk skadd.

Det å sammenligne russernes krigføring og krigsforbrytelser med Libya er kunnskapsløst og frastøtende. Russerne har ikke en dritt å gjøre et OL. Selv uten et flagg på brystet representerer de et land med store mengder blod på hendene i en angrepskrig som eklatant bryter FN pakten, foruten krigsforbrytelser Europa ikke har sett makan til siden Adolf Hitler. Qatar VM er en bris i forhold til om IOC skulle tillate russere å delta. Like ille som å tillate tyske utøvere med hakekors gjemt under startnummer i 1940. Det er fristende å skrive mer om hva jeg mener om folk med dine holdninger, men da blir jeg nok utestengt på FD.

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

Crazy Horse skrev: lør mai 27, 2023 2:27 pm Det er fristende å skrive mer om hva jeg mener om folk med dine holdninger, men da blir jeg nok utestengt på FD.
For all del. Selv holder jeg meg til trådens tema.

Fazam

Legg inn av Fazam »

ms_8 skrev: lør mai 27, 2023 1:26 pm Har Frankrike sagt at dei nekter å arrangere OL om Russland stiller?

Viss ikkje så trur eg OL blir i Frankrike og kan godt være at dei aller fleiste nasjonar vil stille. Er kanskje berre Ukraine og til nøds nokon nordiske, Polen, Baltikum og Tajekkia som boikotter.

Usa, Italia, Spania, Tyskland og Australia tviler eg på vil boikotte OL. Det skal værtfall veldig mykje til
OL bør da flyttes til Kina eller et annet IOC-vennlig land.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Il-pirata skrev: lør mai 27, 2023 2:46 pm
Crazy Horse skrev: lør mai 27, 2023 2:27 pm Det er fristende å skrive mer om hva jeg mener om folk med dine holdninger, men da blir jeg nok utestengt på FD.
For all del. Selv holder jeg meg til trådens tema.
Jeg skrev det var fristende. Jævlig fristende, men jeg gjorde det ikke. Er drittlei av denne type kunnskapsløs og tøvete argumentasjon samtidig som sivile drepes i Ukraina i en fullstendig meningsløs angrepskrig. Om russerne fortsatt står inne i Ukraina under neste OL har utøvere fra denne fasciststaten ikke en dritt å gjøre i mesterskapet. Utøvere fra en nasjon som har drept hundrevis av ukrainske utøvere i krigen, og tilsvarende tall for ødelagte ukrainske idrettsanlegg. At ukrainske utøvere i en slik situasjon skal stille på startstreken side om side med russere i fredelige idrettskonkurranser er meningsløst. Ukrainerne vil selvfølgelig i det alt vesentlige ikke delta. Jeg vil heller ha ukrainere i OL enn russere. Om russere får delta bør Norge boikotte. La OL være et OL for Ungarn, Tyrkia, Kina, Nord-Korea, Belarus, Syria og mange afrikanske land ++, foruten Russland.

OrmenLange
Innlegg: 1751

Legg inn av OrmenLange »

Brezjnev skrev: lør mai 27, 2023 1:43 pm Etter det siste møtet i G7 (Frankrike, Canada, Tyskland, Italia, Japan, USA, UK og EU) ga de en uttalelse som innehold følgende passus:

While fully respecting the autonomy of sporting organizations, we are focused on fair sporting competition as well as on ensuring that Russian and Belarusian athletes are in no way appearing as representatives of their states.
Hahahaha, for en duste-uttalelse. Så G7 respekterer organisasjonenes autonomi men insisterer på å legge føringer på hva de skal gjøre..? 😂

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

Crazy Horse skrev: lør mai 27, 2023 3:01 pm
Jeg skrev det var fristende. Jævlig fristende, men jeg gjorde det ikke.
Gratulerer. ;)

Selvsagt skal russerne delta på de premissene jeg skrev i mitt første innlegg. Jeg står ikke inne for all den lidelse Norge og Nato påfører mennesker i andre nasjoner og jeg regner med det samme gjelder for de som er født russere også. Idrett og da spesielt OL skal være fredelig kappestrid.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Fazam skrev: lør mai 27, 2023 2:58 pm
ms_8 skrev: lør mai 27, 2023 1:26 pm Har Frankrike sagt at dei nekter å arrangere OL om Russland stiller?

Viss ikkje så trur eg OL blir i Frankrike og kan godt være at dei aller fleiste nasjonar vil stille. Er kanskje berre Ukraine og til nøds nokon nordiske, Polen, Baltikum og Tajekkia som boikotter.

Usa, Italia, Spania, Tyskland og Australia tviler eg på vil boikotte OL. Det skal værtfall veldig mykje til
OL bør da flyttes til Kina eller et annet IOC-vennlig land.
Kjem aldri i verden til å skje. Eg håper også Russland og Belarus blir utestengt, men skulle dei ikkje bli det. Så tipper eg land som Norge, Sverige og Danmark stiller opp i OL. Rett og slett fordi det å nekte sine egne utøvere å konkurrere sitt for langt inne. Sjølv i mediene har det vært lite snakk om boikott og eg kan aldri tenke meg at NRK eller TV2 frivillig vil jobbe hardt for ein boikott. Prisen blir dyr å betale for alle dei som har jobbet hardt for å komme til OL.

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

ms_8 skrev: lør mai 27, 2023 3:14 pm Så tipper eg land som Norge, Sverige og Danmark stiller opp i OL. Rett og slett fordi det å nekte sine egne utøvere å konkurrere sitt for langt inne.
Selvsagt stiller de og da sitter nok dobbeltmoralen løst hos de som plutselig har begynt å hate mennesker med russisk eller hviterussisk pass. Vel i min bok, så burde alle de idrettsutøvere og andre som har vært tøffe i kjeften og tatt til orde for at russere og hviterussere de ikke aner noe om, skal utestenges selv om de ikke støtter Young global leader Putins krigføring, ha såpass ryggrad at de selv boikotter når russerne og hviterusserne får lov å stille under nøytralt flagg.

Fazam

Legg inn av Fazam »

ms_8 skrev: lør mai 27, 2023 3:14 pm
Fazam skrev: lør mai 27, 2023 2:58 pm
ms_8 skrev: lør mai 27, 2023 1:26 pm Har Frankrike sagt at dei nekter å arrangere OL om Russland stiller?

Viss ikkje så trur eg OL blir i Frankrike og kan godt være at dei aller fleiste nasjonar vil stille. Er kanskje berre Ukraine og til nøds nokon nordiske, Polen, Baltikum og Tajekkia som boikotter.

Usa, Italia, Spania, Tyskland og Australia tviler eg på vil boikotte OL. Det skal værtfall veldig mykje til
OL bør da flyttes til Kina eller et annet IOC-vennlig land.
Kjem aldri i verden til å skje. Eg håper også Russland og Belarus blir utestengt, men skulle dei ikkje bli det. Så tipper eg land som Norge, Sverige og Danmark stiller opp i OL. Rett og slett fordi det å nekte sine egne utøvere å konkurrere sitt for langt inne. Sjølv i mediene har det vært lite snakk om boikott og eg kan aldri tenke meg at NRK eller TV2 frivillig vil jobbe hardt for ein boikott. Prisen blir dyr å betale for alle dei som har jobbet hardt for å komme til OL.
Aldri? Moskva-OL i 1980 ble boikottet, og ødela en sjelden opptur for herrelandslaget i fotball.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Il-pirata skrev: lør mai 27, 2023 3:36 pm Selvsagt stiller de
Da tar du feil. Svært få som vil leve med et slikt stempel.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Fazam skrev: lør mai 27, 2023 3:37 pm
ms_8 skrev: lør mai 27, 2023 3:14 pm
Fazam skrev: lør mai 27, 2023 2:58 pm

OL bør da flyttes til Kina eller et annet IOC-vennlig land.
Kjem aldri i verden til å skje. Eg håper også Russland og Belarus blir utestengt, men skulle dei ikkje bli det. Så tipper eg land som Norge, Sverige og Danmark stiller opp i OL. Rett og slett fordi det å nekte sine egne utøvere å konkurrere sitt for langt inne. Sjølv i mediene har det vært lite snakk om boikott og eg kan aldri tenke meg at NRK eller TV2 frivillig vil jobbe hardt for ein boikott. Prisen blir dyr å betale for alle dei som har jobbet hardt for å komme til OL.
Aldri? Moskva-OL i 1980 ble boikottet, og ødela en sjelden opptur for herrelandslaget i fotball.
Var på ein helt anna tid og eit helt anna utgangspunkt. Med mindre Russland og Vesten erklærer krig mot kvarandre, så tviler eg veldig på at tildømes USA vil boikotte OL i Frankrike fordi Russland vil være med. Ol i Moskva var tross alt i Russland

Men du har rett. Vi veit faktisk ikkje kva som vil skje og korleis denne krigen vil utvikle seg.

Hadde OL i 2024 ville vært i Russland eller kanskje til og med i Kina. Så hadde sjansen for boikott vært langt større, men eg klarer ikkje å sjå at store vestlege nasjonar vil boikotte eit OL i Frankrike. Det er tross alt ein svært nær alliert. Då er det faktisk større sannsynleg at Russland sjølv vil boikotte OL

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»