Viking FK

Svar
Mr_Sjokomelk

Re: Viking FK

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

MadBum skrev: søn apr 30, 2023 7:05 pm Den villeste omgangen i Viking sin historie? 7 scorede på en omgang kan umulig ha skjedd mange ganger.
Vi har jo hatt noen koko-kamper mot Vålerenga for noen år siden, men denne er nok helt oppe der.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Det er jo litt trist at Veton er skadet og ikke får bidra for Molde.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Mr_Sjokomelk skrev: søn apr 30, 2023 7:05 pm Jeg var rimelig forbanna til pausen, men for et tilsvar! Skal nyte denne resten av kvelden. Deilig!
Samme her. Tenkte at begeret var i ferd med å renne over for trenerne. Vanvittig utløsning i 2. omgang.

Det er like fullt forunderlig at vi kan se så ufattelig tannløse ut i 1. omgang, spesielt når man ser hva vi kan vise i 2. omgang. Dette må de finne ut av. Det kan da ikke være så enkelt at det kun er mentalt? Da er vi i såfall ekstremt skjøre.

Irriterende at vi slipper inn 3 mål, selv om det bare skulle vært 2. Gøy at vi har full pott på hjemmebane så langt.

Alkjeks

Legg inn av Alkjeks »

Hvem tror vi scorer flest mål av Berisha og Bjørshol i år?

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

I dag orker jeg ikke å fokusere noe på en svak 2. omgang, tre baklengs osv. Dette er en kamp vi vil huske i lang, lang tid. Sju mål på en omgang er ellevilt. Dette må vi bare nyte, utrolig gøy!

Tendy

Legg inn av Tendy »

7-3.10 mål i en kamp er sykt.Men har fortsatt Viking-Vålerenga 5-5 i 2014 friskt i minne.😃

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Synst det er vrient med HNT. Det han er god på, når han er god, er han veldig god på. Men blir for ofte for lett og veik, og har behov for at laget er i medgang for å få det til. Eg er litt i villrede der, kjenner eg.

AllElite

Legg inn av AllElite »

TAdams6 skrev: søn apr 30, 2023 7:06 pm 7 mål.
Begge backene scorer
Begge spissene scorer
Begge kantene scorer
Vi fikk faktisk et mål fra midtbanen og til slutt
7 ulike målscorere
2 ekstremt forskjellige omganger
Håper trenerne nå ser hva som er veien for Viking videre. Angrepsfotball
2 omg er potensiale vi har i laget, 1 omg bunnivået... Fra helt krise til fantastisk. Wow kunne nesten ikke tro hva jeg så.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Det er andre omgangen idag som gjør lidenskapen for Viking.
Utrolig angrepsfotball. Opprullingen der Pattynama scoret var fantastisk

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

happykjeksbit skrev: søn apr 30, 2023 7:19 pm Synst det er vrient med HNT. Det han er god på, når han er god, er han veldig god på. Men blir for ofte for lett og veik, og har behov for at laget er i medgang for å få det til. Eg er litt i villrede der, kjenner eg.
Selv om jeg til dels er enig, så blir det rett og slett for ofte tynt. Midtbanen er pdd det svakeste leddet. Kvaliteten spiller for spiller er ikke så verst, men det henger ikke helt sammen og prestasjonene er for ujevne. Kampen i dag understreker nettopp dette problemet. To omganger som er natt og dag, hvor mye av problemet ligger i midtbanen. Bunnivået må heves betraktelig for å forsvare fast plass på midten.

Ellers, hva skal man egentlig si om dagens kamp ? 3 mål bakover er for mye, men 2 målet skulle vel aldri vært godkjent og man kan ikke akkurat forsvare seg mot stjernetreffet til Megalvis heller. Men det så tidvis veldig kaotisk ut bak der. Samtidig så er det vel også vanskelig å unngå helt med typ 8 mann som stormer i angrep. Ellers ser vi jo, som vi vet fra før, at det er noen helt annet med Bjørshol enn Haugen på høyre.

Midten fortsatt det svakeste punktet og det leddet som pdd fortsatt ser mest udefinert ut hos Viking. Det mangler en skikkelig leder på midtbanen som kan få alt til å henge litt mer sammen. Piske litt når det går for tregt og roe ned hvis det blir Hawaii. Synes egentlig alle i trioen på midten i dag er litt for svake. Ingen av de er heller veldig involvert i den gode 2. omgangen. Det var stort sett backene og den offensive trioen.

I angrep viser vi både kvalitet og bredde. Svendsen og D'Agostino meget bra, Tripic ikke like het, men trygg straffe og veldig fin assist. Solid innhopp av Salvesen med en klasseavslutning på goalen. Minnet egentlig om Sørloth sin goal mot Georgia. Han har bestemt seg idet ballen kommer mot ham, setter den med vilje og styrke. Det er den 9eren vi trenger. Hvem skal man liksom benke mot godset ?

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Vikingen skrev: søn apr 30, 2023 6:55 pm Kabran senker Molde på overtid. Det unner jeg ham.
Du fikk den ultimate bursdagsfeiringen i dag.
Gratulerer med dagen!

Nevi

Legg inn av Nevi »

Fra stadion. Og fra klippet jg så nå er det ganske sykt at HamKam sitt andre mål ikke ble tatt for offside.

Dere som så kampen på TV. Hvordan viste de situasjonen der? Kom de opp med noen streker?

Saturn

Legg inn av Saturn »

For de som tror på skjebnen.

Viking vant 7-3 mot Ham-Kam i dag. Kampslutt rundt kl. 19.
1973 var ett år Viking vant ligamesterskapet.
Viking vant også hjemme mot Ham-Kam den sesongen.

1973 er 50 år siden.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Nevi skrev: søn apr 30, 2023 9:48 pm Fra stadion. Og fra klippet jg så nå er det ganske sykt at HamKam sitt andre mål ikke ble tatt for offside.

Dere som så kampen på TV. Hvordan viste de situasjonen der? Kom de opp med noen streker?
Ballen kom visst fra en Vikingspiller ble det sagt på stadion.
Sist redigert av Gorgi den søn apr 30, 2023 10:04 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Trminator
Innlegg: 328

Legg inn av Trminator »

Kan ikke se at det har blitt scoret 7 mål av Viking, i hvert fall siden 2009 som VGlive har av statistikk. Siste 10-målskamp vi var involvert i var 5-5 hjemme mot Vålerenga i 2014.

Edit: 8. September 1996: Viking - Skeid 7-0. Paul Kane og Erik Fuglestad scoret ett hver, Kenneth Storvik med to, og Egil Østenstad med tre mål.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Trminator skrev: søn apr 30, 2023 9:57 pm Kan ikke se at det har blitt scoret 7 mål av Viking, i hvert fall siden 2009 som VGlive har av statistikk. Siste 10-målskamp vi var involvert i var 5-5 hjemme mot Vålerenga i 2014.

Edit: 8. September 1996: Viking - Skeid 7-0. Paul Kane og Erik Fuglestad scoret ett hver, Kenneth Storvik med to, og Egil Østenstad med tre mål.
7-1 mot HamKam i 1993, med fire mål siste ti minuttene. Jeg linket til denne før kampen i dag i kamptråden, og spesielt nok fikk vi en ganske lignende kamp i kveld.

Brukeravatar
Trminator
Innlegg: 328

Legg inn av Trminator »

Wiggum skrev: søn apr 30, 2023 10:29 pm 7-1 mot HamKam i 1993, med fire mål siste ti minuttene.
Jeg så du skrev den, men tenkte det måtte være noe senere enn 1993 også (Formulerte meg litt klønete). Skeid-kampen viste seg å være den eneste, Viking har aldri scoret flere enn 7 mål i moderne tid, kan det se ut som.

Edit: Feil, fant en 8-1-seier mot Rosenborg fra 1984. Må grave litt til her og se hvor mye vi kan finne.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Gorgi skrev: søn apr 30, 2023 9:53 pm
Nevi skrev: søn apr 30, 2023 9:48 pm Fra stadion. Og fra klippet jg så nå er det ganske sykt at HamKam sitt andre mål ikke ble tatt for offside.

Dere som så kampen på TV. Hvordan viste de situasjonen der? Kom de opp med noen streker?
Ballen kom visst fra en Vikingspiller ble det sagt på stadion.
Nå har jeg sett den igjen. 100 % klink offside

Stusset og på mål nr.1. Trodde fra stadion når målet kom at udahl var offside. Men ingen repriser viste forspillet skikkelig Vet ikke om VAR har like få bilder.

Steffen1899

Legg inn av Steffen1899 »

Sykeste andreomgangen! Ble oppgitt i første. Andre omgang er sånne kamper man blir glad i klubben for.
Jeg var skikkelig skuffet etter 1 omgang. Synes ikke kampen mot TIL var noe god den heller, men det Viking viste i omgang nr 2 var enormt bra, underholdende og rett og slett morsom fotball. Utligner faktisk bortekampen i Troms og 1 omgangen i dag.

En kamp med to helt ville omganger. Kan ikke huske jeg har sett noe lignende. Det var 2 forskjellige lag Viking hadde til denne kampen. Vikings bunn-nivå er fortsatt litt skremmende. Toppnivået er i ypperste klasse.

Noen gode opplevelser nå så kan det bli en morsom sommer.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Gorgi skrev: søn apr 30, 2023 9:08 pm
Vikingen skrev: søn apr 30, 2023 6:55 pm Kabran senker Molde på overtid. Det unner jeg ham.
Du fikk den ultimate bursdagsfeiringen i dag.
Gratulerer med dagen!
Takk! Det så mørkt ut en stund :lol:

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Vikingen skrev: søn apr 30, 2023 11:45 pm
Gorgi skrev: søn apr 30, 2023 9:08 pm
Vikingen skrev: søn apr 30, 2023 6:55 pm Kabran senker Molde på overtid. Det unner jeg ham.
Du fikk den ultimate bursdagsfeiringen i dag.
Gratulerer med dagen!
Takk! Det så mørkt ut en stund :lol:
Ja det ver to snodige kamper.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Nevi skrev: søn apr 30, 2023 9:48 pm Dere som så kampen på TV. Hvordan viste de situasjonen der? Kom de opp med noen streker?
Ingenting. Kommentator forsto ikke at dette ikke var offside.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Vikingen skrev: søn apr 30, 2023 11:48 pm
Nevi skrev: søn apr 30, 2023 9:48 pm Dere som så kampen på TV. Hvordan viste de situasjonen der? Kom de opp med noen streker?
Ingenting. Kommentator forsto ikke at dette ikke var offside.
På storskjermen på stadion viste det tydelig at to Ham Kam spillere var langt innenfor. Med tydelige skraveringer. Men det ble sagt at det var en Vikingspiller som touchet ballen inn til målscoreren, (de Lanlay)

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Gorgi skrev: søn apr 30, 2023 11:51 pm
Vikingen skrev: søn apr 30, 2023 11:48 pm
Nevi skrev: søn apr 30, 2023 9:48 pm Dere som så kampen på TV. Hvordan viste de situasjonen der? Kom de opp med noen streker?
Ingenting. Kommentator forsto ikke at dette ikke var offside.
På storskjermen på stadion viste det tydelig at to Ham Kam spillere var langt innenfor. Med tydelige skraveringer. Men det ble sagt at det var en Vikingspiller som touchet ballen inn til målscoreren, (de Lanlay)
Det er jo ikke mulig. De Lanlay er jo ikke i nærheten av den situasjonen?

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Vikingen skrev: man mai 01, 2023 12:26 am
Gorgi skrev: søn apr 30, 2023 11:51 pm
Vikingen skrev: søn apr 30, 2023 11:48 pm

Ingenting. Kommentator forsto ikke at dette ikke var offside.
På storskjermen på stadion viste det tydelig at to Ham Kam spillere var langt innenfor. Med tydelige skraveringer. Men det ble sagt at det var en Vikingspiller som touchet ballen inn til målscoreren, (de Lanlay)
Det er jo ikke mulig. De Lanlay er jo ikke i nærheten av den situasjonen?
Jeg har ikke sett situasjonen om igjen og kan ikke være bastant. Bare hørte de sa det

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Gorgi skrev: man mai 01, 2023 12:34 am
Vikingen skrev: man mai 01, 2023 12:26 am
Gorgi skrev: søn apr 30, 2023 11:51 pm

På storskjermen på stadion viste det tydelig at to Ham Kam spillere var langt innenfor. Med tydelige skraveringer. Men det ble sagt at det var en Vikingspiller som touchet ballen inn til målscoreren, (de Lanlay)
Det er jo ikke mulig. De Lanlay er jo ikke i nærheten av den situasjonen?
Jeg har ikke sett situasjonen om igjen og kan ikke være bastant. Bare hørte de sa det
Jeg så den på nytt nå. Det er umulig at den er innom en Viking-spiller mellom målscorer og nest-sistemann.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Vikingen skrev: man mai 01, 2023 12:36 am
Gorgi skrev: man mai 01, 2023 12:34 am
Vikingen skrev: man mai 01, 2023 12:26 am

Det er jo ikke mulig. De Lanlay er jo ikke i nærheten av den situasjonen?
Jeg har ikke sett situasjonen om igjen og kan ikke være bastant. Bare hørte de sa det
Jeg så den på nytt nå. Det er umulig at den er innom en Viking-spiller mellom målscorer og nest-sistemann.
Da er det utrolig at ikke VAR tok den. Bildene på storskjemen var soleklare. De viste ikke hvem som var nest sist på ballen. Bare stillbilder idet målscoreren mottar ballen. Der var det ingen tvil. To spillere soleklart i offside.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Men pyttsan. Nå går den i reprise på Tv2 Sport 1. Må rett og slett få med meg andreomgangen en gang til. Kan bli lenge til neste gang vi får et sånt fyrverkeri.
Heldigvis bare et kvarter igjen av førsteomgang :D

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Gorgi skrev: man mai 01, 2023 12:45 am
Vikingen skrev: man mai 01, 2023 12:36 am
Gorgi skrev: man mai 01, 2023 12:34 am
Jeg har ikke sett situasjonen om igjen og kan ikke være bastant. Bare hørte de sa det
Jeg så den på nytt nå. Det er umulig at den er innom en Viking-spiller mellom målscorer og nest-sistemann.
Da er det utrolig at ikke VAR tok den. Bildene på storskjemen var soleklare. De viste ikke hvem som var nest sist på ballen. Bare stillbilder idet målscoreren mottar ballen. Der var det ingen tvil. To spillere soleklart i offside.
Det er den andre spilleren i offside som spiller ballen til han som scorer. Og ballen spilles forover, ikke bakover.

tokk

Legg inn av tokk »

Hamkam spilleren får ballen fra Yanni, og derfor blir det ikke offside. Når han da sentrert til Hamkam spiller nr2 er de begge bak siste Viking spiller.

Trodde ikke de ble offside om begge spillerene var bak offsidelinjen?
Altså kan man ikke sentre til en medspiller, om begge to er bak offside linjen?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»