Kamptråd Vålerenga - LSK

Svar
AcsOnFire

Re: Kamptråd Vålerenga - LSK

Legg inn av AcsOnFire »

Takk for kampen LSK boys.
Dere stilte virkelig opp i dag, og LSK fansen mektige.
Sist redigert av AcsOnFire den man mai 01, 2023 9:51 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
abelao
Innlegg: 193

Legg inn av abelao »

Juklerød er komisk. Står og blir intervjuet etterpå og påstår han er på ball, og at Knudsen neppe har merker på beinet etter at han bare streifet det.

Jadda. Fasiten har vi jo alle sett.

Champis

Legg inn av Champis »

MrPets skrev: man mai 01, 2023 8:28 pm Hva er alt dette vaset om at det bare er rødt «fra én vinkel» - hvorfor skal det mer til enn dét?

Hehe, det lurer jeg på også 😊

Brukeravatar
abelao
Innlegg: 193

Legg inn av abelao »

Champis skrev: man mai 01, 2023 9:53 pm
MrPets skrev: man mai 01, 2023 8:28 pm Hva er alt dette vaset om at det bare er rødt «fra én vinkel» - hvorfor skal det mer til enn dét?

Hehe, det lurer jeg på også 😊
Det er det såkalte "prinsessesyndromet" – Du har den egentlige virkeligheten, så forlanger han respekt for at han har sin egen virkelighet.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Vålerenga, Skeid og Lyn
Rosenborg, Strindheim, Ranheim
Brann mot Fyllingsdalen
Viking, Ulf, Bryne
Lillestrm mot Strømmen
Tror det oppsummerer derbies så lenge jeg har fulgt med

Laban

Legg inn av Laban »

Gleder meg sinnsykt til «Ære Være» nå

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

abelao skrev: man mai 01, 2023 10:01 pm
Champis skrev: man mai 01, 2023 9:53 pm
MrPets skrev: man mai 01, 2023 8:28 pm Hva er alt dette vaset om at det bare er rødt «fra én vinkel» - hvorfor skal det mer til enn dét?

Hehe, det lurer jeg på også 😊
Det er det såkalte "prinsessesyndromet" – Du har den egentlige virkeligheten, så forlanger han respekt for at han har sin egen virkelighet.
Det faller litt i samme gate som han som sa at «bunnflaten av ballen var over streken og da i mål»…😆

opplett

Legg inn av opplett »

Laban skrev: man mai 01, 2023 10:18 pm Gleder meg sinnsykt til «Ære Være» nå
Det er noe Tottenhamsk over det hele.

«Lads, det er Vålerenga!»

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Pinlig intervju med Juklerø. Treffer han ikke nei, denne er grei :lol:

chatin

Legg inn av chatin »

Noen fra fugla som kan forklare hvorfor tifoen stavet ¨LØK¨?

Bilde

HarryH

Legg inn av HarryH »

Big George skrev: man mai 01, 2023 10:14 pm Vålerenga, Skeid og Lyn
Rosenborg, Strindheim, Ranheim
Brann mot Fyllingsdalen
Viking, Ulf, Bryne
Lillestrm mot Strømmen
Tror det oppsummerer derbies så lenge jeg har fulgt med
I min ungdom var det artige derbies mellom Fredrikstad, Lisleby og Greåker.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

SuperGunners10 skrev: man mai 01, 2023 10:44 pm Pinlig intervju med Juklerø. Treffer han ikke nei, denne er grei :lol:
Hvis man vil leve opp til navnet må man trå til

Han ble erklært paranoid og kalt Norges fremste kverulant. Nå blir historien om Arnold Juklerød teater.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Her må vi se situasjonen i bein vinkel

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

AcsOnFire skrev: man mai 01, 2023 9:50 pm Takk for kampen LSK boys.
Dere stilte virkelig opp i dag, og LSK fansen mektige.
Takk for kampen, VIF.
Fantastisk ramme, fantastisk underholdning og trøkk fra begge lag&fans!

qbah

Legg inn av qbah »

Borealis88 skrev: man mai 01, 2023 9:36 pm Ålesund - Molde er vel nabokommuner?
Men de har ikke folk på kampene sine. Verken mot hverandre, i derbyet eller hver for seg. Så den kan både tas med, og tas ut her i denne sammenhengen sånn sett.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Nøytralt sett var stemningen som vanlig god, men syns TIFOene kunne være ett hakk opp. Godkjent, men ikke derby-nivå.
Svett den siste TIFOen til LSK, den var bra!

Kjøtteter

Legg inn av Kjøtteter »

Et aldri så lite frampek da flaggløperen til Enga gikk på trynet ved innmarsjen. Hele klubben fulgte etter! Skål!

Champis

Legg inn av Champis »

dzk skrev: man mai 01, 2023 9:45 pm
Champis skrev: man mai 01, 2023 9:41 pm
dzk skrev: man mai 01, 2023 8:06 pm

De var jo elendige i dag ? Ble pissa på før Vålerenga dreit seg ut med rødt kort og hadde griseflaks med dommern som slapp unna 4-2.

Hehe. Skjønner at spillere og ledere i Vålerenga har litt behov for å beskytte seg selv litt nå, men det er nesten litt komisk å høre alle prate i etterkant om hvordan de kjørte over Lillestrøm og det var liksom ikke måte på hvor gode de var. Så inntrykket i etterkant blir at det var kunnet røde kortet som ødela festforestillingen.

Faktum er at Vålerenga skapte ca 0,75 i xG og scoret på de tre sjansene de hadde. Det var også situasjoner hvor absolutt alt stemte perfekt med timing etc, og det er ganske sjeldent at de tre situasjonene skal gi scoring. Ja, Vålerenga var absolutt brukbare den første halvtimen, men det var ganske jevnspilt og det var ikke noe fantastisk over Vålerenga.

Griseflaks med dommeren er feil. Det er klart rødt kort, og det er direkte pinlig å høre intervjuet med en bitter Juklerød etterpå 😂
Nå snakket jeg om 4-2 og ikke det røde kortet da. Men skjønner at det var vanskelig å forstå når jeg skrev 4-2 og griseflaks.

Du som har jobbet med fotball, du har ikke tilfeldigvis vært innom Vålerenga ? Vi pleier jo å tiltrekke oss folk som deg.

Ja, ok - da misforstod jeg.

Folk som meg, hvordan er de? Nei, jeg har ikke vært innom Vålerenga. Selv om jeg kjenner ganske mange der, og har også jobbet med enkelte av dem.

Laban

Legg inn av Laban »

Kjøtteter skrev: tir mai 02, 2023 12:09 am Et aldri så lite frampek da flaggløperen til Enga gikk på trynet ved innmarsjen. Hele klubben fulgte etter! Skål!
Haha. Jeg sa det da de løp rundt midtsirkelen. Han kommer til å tryne. Han ble veldig sliten…

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

qbah skrev: tir mai 02, 2023 12:04 am
Borealis88 skrev: man mai 01, 2023 9:36 pm Ålesund - Molde er vel nabokommuner?
Men de har ikke folk på kampene sine. Verken mot hverandre, i derbyet eller hver for seg. Så den kan både tas med, og tas ut her i denne sammenhengen sånn sett.
Da er vel Glimt-TIL noe av det nærmeste, men er jo slag om landsdel, ikke kommunedisputt. Glimt en av få klubber som får TIL til å måtte åpne det korte feltet bak det ene målet, og selger nesten stadionen ut

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

qbah skrev: tir mai 02, 2023 12:04 am
Borealis88 skrev: man mai 01, 2023 9:36 pm Ålesund - Molde er vel nabokommuner?
Men de har ikke folk på kampene sine. Verken mot hverandre, i derbyet eller hver for seg. Så den kan både tas med, og tas ut her i denne sammenhengen sånn sett.
Det er fælt så oppesen du er qbah. Sist hjemmekamp hadde RBK 9882 reelle besøkende innenfor portene. For et lag som er enerådende i det som nærmest kan kalles en landsdel og som kaller seg norsk fotballs lokomotiv er det nok på tide å feie for egen dør snart.

Men klart. Det er mer behagelig å prosjisere problemene over på lag dere kaller for fergeleie i en setning og der dere klager på besøkstallet i neste setning.

Men selv om Molde- AaFK er et fylkesderby og det er nabokommuner så er det ikke spesielt mange følelser involvert. I allefall ikke fra Moldes side. Vi hater Rosenborg. Jeg for min del misliker trønderklubben så mye at jeg ikke har plass til å hate andre.

Som Moldefansen sier om AaFK: Elsker ikke - hater ikke - bryr oss ikke.

Vi skal møte AaFK på onsdag og jeg føler det samme som når vi møter Tromsø. Håper på seier, men har ingen sterke følelser knyttet til motstanderen.

Geografi er jo en ting. Historien en annen. Trondheim og Molde har vært uenige om det meste siden vikingtiden. Det var et slag i trynet da Molde for 281 år siden fikk bystatus, og fortsatt ergrer det vettet av dere. Men dere har gått dere på kvist.
Vi er på en måte som Gallerne i Asterix med hjelp av trollmannen Røkkix som står i mot angrep etter angrep og som slår knallhardt tilbake.

Forøvrig var det kult å se tribunene i dag. Heftig. Intility er en perfekt derbystadion. 10/10.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Qbah er en snodig karakter.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Taururu skrev: man mai 01, 2023 9:48 pm
Centrist skrev: man mai 01, 2023 8:58 pm
AcsOnFire skrev: man mai 01, 2023 8:44 pm

Drev med. David Ribeiro
Lurer veldig på hva som ble sagt når Hagenes sier "veldig graverende ting." Det er visse ting det er fullstendig nulltoleranse for, og antar at det er det som er tilfellet her, uten å vite noe mer.
"Katastrofedømming" i følge denne artikkelen.

https://www.nettavisen.no/sport/hagenes ... 95-1069448
https://www.tv2.no/video/sport/fotball/ ... t/1862038/
"Faen, faen, jævlig dårlig dømming, nå må faen meg våkne opp her"

Forståelig at Hagenes drar opp kortet mtp. på volumet. Men skjønner klart hvis enkelte synes det er streng hvis dette er utelukkende det som har kommet, noe som er lite sannsynlig.

Forøvrig deilig å se at toppdommerne faktisk reagerer utifra det som er sagt for oss breddedommere før sesongen, gir oss mer ballast :)

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Centrist skrev: tir mai 02, 2023 12:52 am
Taururu skrev: man mai 01, 2023 9:48 pm
Centrist skrev: man mai 01, 2023 8:58 pm

Lurer veldig på hva som ble sagt når Hagenes sier "veldig graverende ting." Det er visse ting det er fullstendig nulltoleranse for, og antar at det er det som er tilfellet her, uten å vite noe mer.
"Katastrofedømming" i følge denne artikkelen.

https://www.nettavisen.no/sport/hagenes ... 95-1069448
https://www.tv2.no/video/sport/fotball/ ... t/1862038/
"Faen, faen, jævlig dårlig dømming, nå må faen meg våkne opp her"

Forståelig at Hagenes drar opp kortet mtp. på volumet. Men skjønner klart hvis enkelte synes det er streng hvis dette er utelukkende det som har kommet, noe som er lite sannsynlig.

Forøvrig deilig å se at toppdommerne faktisk reagerer utifra det som er sagt for oss breddedommere før sesongen, gir oss mer ballast :)
Klink rødt dette. Utrolig at man ikke klarer å oppføre seg så lenge etter kampslutt.

Minuttburger

Legg inn av Minuttburger »

Takk for alt.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Bedre reklame for norske fotball som både tribune og TV-produkt enn de siste 3 derbyene mellom LSK og VIF får man ikke. Og der toppet gårsdagen det meste fordi begge supportergrupperinger hadde perioder der det som skjedde på (plastikk)gresset gira opp publikum til sitt ytterste. Hjelper også at både Intility og Åråsen er to fotballstadioner som er skapt for å skape trøkk og der bortesupporterne får en hel kortside for seg selv de fyller opp.

Det er ingen oppgjør i Norge som er i nærheten av å skape samme ramme som det man så i går, men jeg hyller et hvert forsøk på å skape det da norsk fotball trenger oppgjør som dette. Det vil gi flere tilskuere på stadion, men også flere TV-seere.

Når det kommer til kampen var den overraskende åpen i går. Men det handlet vel kanskje om at vif pr.dd ikke er spesielt gode, men klarte å heve seg pga rammen på kampen i går og et LSK som gikk ut på banen som større favoritter enn de har vært på mange år borte mot vif og dermed også åpnet seg opp en del for å angripe kampen og ta favorittstempelet. Men dette ble ekstremt seerverdig for alle som er glad i fotball.

Og kudos til TV2 som i produksjonen ga masse rom til tribunekampen og til hyllesten etter kampen. Det var deilig å se at de viet god til til alt som skjedde etterpå også.

AnkyrinB

Legg inn av AnkyrinB »

Jeg har vært på mange store oppgjør i inn- og utland, inkludert Merseyside-derbyet og Porto-Benfica, men ingenting kan faktisk toppe kampen i går og den helt elektriske stemningen som varte hele kampen. Det er bare helt rått at vi kan få til en sånn stadionopplevelse i Norge, i Eliteserien! Jeg satt i nærheten av Kanarifansen, og jeg er så imponert. Det er som noen har sagt her også, at Intility er en perfekt stadion for en slik ramme. Det hadde feks ikke vært helt det samme på Release arena i Sandefjord, hvor bortefansen er henvist til en veranda..

Kjøtteter

Legg inn av Kjøtteter »


Noen fete klipp her!

lsklars

Legg inn av lsklars »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

lsklars skrev: tir mai 02, 2023 3:46 pm
Der var han ja! Så ut som han sleit etter første runde rundt midtsirkelen, så burde nok ikke kjørt en runde til.

Vi satt å pratet om at dette kom til å gå galt, så gikk det ti sekunder til man var der :lol:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»