VM SNOOKER 2023

Svar
LeSorcier

Re: VM SNOOKER 2023

Legg inn av LeSorcier »

Historiske Selby!


Tormund

Legg inn av Tormund »

Skraevadottir skrev: søn apr 30, 2023 11:13 pm Kult å oppleve den 147-en der!
Artig at det var den første 147 i en finale i the Crucible :) hyll hyll

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Luca Brecel, som kom til VM med dart som forberedelser, han leder 15-10 før kveldens siste sesjon. Han trenger altså kun 3/10 for å bli tidenes første belgiske verdensmester. Det blir noen spennende timer, forhåpentligvis.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Da er vi straks i gang. Stor oppgave Selby har foran seg, han må vinne 8 av de 10 siste framene. Det tror jeg ikke han klarer, men det kommer nok til å bli en lang kveld.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

KingKongHalvor skrev: man mai 01, 2023 8:09 pm Da er vi straks i gang. Stor oppgave Selby har foran seg, han må vinne 8 av de 10 siste framene. Det tror jeg ikke han klarer, men det kommer nok til å bli en lang kveld.
Det blir nok litt for tøft å ta igjen, dessverre.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Luca Brecel spiller på samme måte også i kveld, han angriper. Virker ikke som om han har nerver i det hele tatt.

Tormund

Legg inn av Tormund »

KingKongHalvor skrev: man mai 01, 2023 5:59 pm Luca Brecel, som kom til VM med dart som forberedelser, han leder 15-10 før kveldens siste sesjon. Han trenger altså kun 3/10 for å bli tidenes første belgiske verdensmester. Det blir noen spennende timer, forhåpentligvis.
Det er så drøyt det Luca driver med, null nerver og respekt, virker det som. Det som er så kult er måten han vinner på, han tar sjanser og setter dem, gang på gang.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Wow, Mark Selby angriper også!

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Selby gir seg ikke. 12-16 nå.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Viser en annen side nå Selby, han går på og tar sjanser. Og det gir uttelling! Blir nok 13-16 nå, 3 strake frames for Mark.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

13-16!

Centrist

Legg inn av Centrist »

Utrolig hvis Brecel skal ryke på et fantastisk comeback etter et uvirkelig comeback selv i semien.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Jeg tror at Selby har det psykologiske overtaket nå, dette har han vært med på før, Luca har begynt å tenke på seieren, nå kommer nervene...

...og jeg må gå å legge meg snart, har tidligvakt i morgen og må ha min sårt tiltrengte skjønnhetssøvn.

Kos dere med avslutningen på en spennende finale.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Brecel kjenner presset nå.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Lukter total kollaps. Selby tar det her 18-16.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Det var virkelig tidspunktet å få den berømte gummi-arma på!

MadBum

Legg inn av MadBum »

Blir 16-15 dette.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Hva er stillinga nå?

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Selby er en mester i dette spillet. Han så skaket ut ide to første framene i dag, nå har han full kontroll. Jeg blir overrasket om han ikke vinner dette nå, ingen behersker dette bedre enn ham.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Skraevadottir skrev: man mai 01, 2023 10:24 pm Hva er stillinga nå?
16-14 til Luca, Selby 43-0 i dette framet.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

KingKongHalvor skrev: man mai 01, 2023 10:25 pm Selby er en mester i dette spillet. Han så skaket ut ide to første framene i dag, nå har han full kontroll. Jeg blir overrasket om han ikke vinner dette nå, ingen behersker dette bedre enn ham.
Nå er det jo egentlig Brecel som har mistet spillet. Bommer jo med puttene med en halv meter. Hadde han holdt nivået fra tidligere i dag ville han tatt dette.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Folk_flesk skrev: man mai 01, 2023 10:27 pm
KingKongHalvor skrev: man mai 01, 2023 10:25 pm Selby er en mester i dette spillet. Han så skaket ut ide to første framene i dag, nå har han full kontroll. Jeg blir overrasket om han ikke vinner dette nå, ingen behersker dette bedre enn ham.
Nå er det jo egentlig Brecel som har mistet spillet. Bommer jo med puttene med en halv meter. Hadde han holdt nivået ville han tatt dette.
Han er ferdig, ser det på kroppsspråket.

Det er noe eget med VM og de lange distansene, man spiller jo aldri så mange partier i andre turneringer, ikke i nærheten egentlig. Det krever noe mer enn å lade opp med dart.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Ille å se på spillet til Brecel nå. Mannen er jo helt paralysert.

Endelig bommet Selby! Denne må Brecel utnytte.
Sist redigert av Folk_flesk den man mai 01, 2023 10:34 pm, redigert 2 ganger totalt.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Brecel har jo mistet hodet helt.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Og når vi totalt avskriver ham så er han altså inne og kan komme på hill.

Genial

Legg inn av Genial »

Selby fra 1.80 til 4 på oddsen i løpet av fem minutter. Spørs om ikke dette var avgjørelsen.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Bruk god tid nå, Selby.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Genial skrev: man mai 01, 2023 10:39 pm Selby fra 1.80 til 4 på oddsen i løpet av fem minutter. Spørs om ikke dette var avgjørelsen.

Merkelig greie der på NT, oddsen på Luca gikk fra 1.35 til 2.35, før den falt igjen. Og jeg fikk satt noen kroner akkurat da det var på topp.😅

Centrist

Legg inn av Centrist »

KingKongHalvor skrev: man mai 01, 2023 10:29 pm Han er ferdig, ser det på kroppsspråket.

Det er noe eget med VM og de lange distansene, man spiller jo aldri så mange partier i andre turneringer, ikke i nærheten egentlig. Det krever noe mer enn å lade opp med dart.
Litt sidespor: Alltid den evinnelige diskusjonen om hva som er mest vanskelig av 147 i Crucible eller 9-darter i Alexandra. I mine øyne er det helt åpenbart at det er en 147, selv om en 9-darter er helt ufattelig prestasjon det også. Rent statistikk sett har vel 147 vært enklere.

I dart er også "rundene" (mangel på bedre norsk ord) fortere ferdig enn frames i snooker. Snooker er mye mer kondis! :)

Selby kan fortsatt ta dette!
Sist redigert av Centrist den man mai 01, 2023 10:53 pm, redigert 1 gang totalt.

Centrist

Legg inn av Centrist »

KingKongHalvor skrev: man mai 01, 2023 10:47 pm
Genial skrev: man mai 01, 2023 10:39 pm Selby fra 1.80 til 4 på oddsen i løpet av fem minutter. Spørs om ikke dette var avgjørelsen.
Merkelig greie der på NT, oddsen på Luca gikk fra 1.35 til 2.35, før den falt igjen. Og jeg fikk satt noen kroner akkurat da det var på topp.😅
NT er helt ute å kjøre på LiveOddsen. 50/50 om man klarer å sette noe. Satte 50kr på 3.50 på Selbu nå
Sist redigert av Centrist den man mai 01, 2023 10:52 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Biljardsport»