Kamptråd: Manchester United - Aston Villa 30.4.2023

Svar
Retnuh

Re: Kamptråd: Manchester United - Aston Villa 30.4.2023

Legg inn av Retnuh »

Håpet det skulle bli en godt dømt kamp, men då ble det faen meg kaos igjen. Villa får frispark for absolutt alt, og United-spillerne brytes ned gang på gang uten å få noe..

Er så lei det dritet her

Saliph

Legg inn av Saliph »

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Fy faen, det der ække bra

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Takk og lov. Nå burde topp 4 være sikret.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

MentalM skrev: søn apr 30, 2023 4:53 pm
fugletitteren skrev: søn apr 30, 2023 4:51 pm
MentalM skrev: søn apr 30, 2023 4:46 pm Helt Lumanza nivå her inne
Er det det samme som å ta en Mings???
Regner ikke nivået på Lumanza som en av FD sine høyeste nei, Mings har vært en av PLs beste stoppere etter at Emery kom inn.
Mulig, ikke sett mye AV
Alltid imponerende med spillere dom får en ny renessanse. Var jo helt skrapmetall før.

Steek seier. Men burde jo vært med to tre mål margin til, minst, om spillerne og dommeren hadde gjort jobben.
Fryktet Villa, men uten grunn, de var ekstremt tamme.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Takk for kampen, bra spilt.

Fortjent seier, skuffende svakt av oss idag i første omgang.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Retnuh skrev: søn apr 30, 2023 4:55 pm Håpet det skulle bli en godt dømt kamp, men då ble det faen meg kaos igjen. Villa får frispark for absolutt alt, og United-spillerne brytes ned gang på gang uten å få noe..

Er så lei det dritet her
Herre for syting. Gratulerer med seier og Champions League plass.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Malacia er en snål fotballspiller.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

VillaForever skrev: søn apr 30, 2023 4:56 pm
Retnuh skrev: søn apr 30, 2023 4:55 pm Håpet det skulle bli en godt dømt kamp, men då ble det faen meg kaos igjen. Villa får frispark for absolutt alt, og United-spillerne brytes ned gang på gang uten å få noe..

Er så lei det dritet her
Herre for syting.
Sammenlignet med den ene gangen i året der vi får en tvilsom avgjørelse vår vei?

Det er selve definisjonen på syting.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Malacia gjør så mye rart. Lager mange unødvendige frispark. Lindelöf enorm mot slutten av kampen

Mehell

Legg inn av Mehell »

MentalM skrev: søn apr 30, 2023 4:56 pm Takk for kampen, bra spilt.

Fortjent seier, skuffende svakt av oss idag i første omgang.
Takk det samme, og lykke til videre.
Håper dere kommer foran Liverpool og Tottenham på tabellen (men helst bak oss).

Mehell

Legg inn av Mehell »

Artig kamp, og viktig seier.
Kjekt med en dommer som godtar at fotball faktisk er en kontaktsport og ikke blåser hver gang en spiller faller eller stopper opp.
Relativt konsekvent var han og, noe som må være vanskelig når han setter listen såpass høyt som han gjorde her.

God kamp av dommeren, og jeg ser absolutt ingen grunn til å klage på f.eks straffesituasjonen med Rashford som enkelte her ser ut til å mene var klink straffe. En tvilssituasjon kanskje, men helt greit å ikke blåse etter min mening, og jeg tipper folk hadde blitt rasende hvis vi hadde fått straffe mot i en tilsvarende situasjon.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Jack skrev: søn apr 30, 2023 4:42 pm
missChance skrev: søn apr 30, 2023 4:36 pm Var det ikke noen som sa at Michael Oliver er VAR-dommer. Han er Newcastle-supporter.
Det at Michael Oliver dømmer kamper i Saudi-Arabia i ny og ned er faktisk et stort problem for integriteten til PGMOL. Dommeren selv legger ikke skjul på at han er Newcastle-supporter, han var på Wembley under ligacupfinalen på tribunen blant Newcastle-fansen. Han har sagt at han ikke kan dømme lag rundt Newcastle mot slutten av sesongen. Dømmer han kamper i Saudi betyr det at han har hatt kontakt med eierskapet til Newcastle. Hvorfor skal en "toppdommer" ha direkte kontakt med eieren av en klubb i Premier League?
Hvorfor blir han satt opp til å dømme lag som er i direkte konkurranse med Newcastle?
Urovekkende at det ikke problematiseres i større grad. Ille nok at han som Newcastle supporter ender opp som dommer, og VAR dommer, i kamper hvor lag rundt Newcastle på tabellen spiller hvor resultatene kan få konsekvenser for Newcastles sjanser for topp 4. Så er det jo smått absurd at med linken mellom Newcastle og Saudi, så sender Oliver, som igjen er Newcastle supporter, opp med å dømme kamper i Saudi Arabia. Galskap.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Mehell skrev: søn apr 30, 2023 5:07 pm Artig kamp, og viktig seier.
Kjekt med en dommer som godtar at fotball faktisk er en kontaktsport og ikke blåser hver gang en spiller faller eller stopper opp.
Relativt konsekvent var han og, noe som må være vanskelig når han setter listen såpass høyt som han gjorde her.

God kamp av dommeren, og jeg ser absolutt ingen grunn til å klage på f.eks straffesituasjonen med Rashford som enkelte her ser ut til å mene var klink straffe. En tvilssituasjon kanskje, men helt greit å ikke blåse etter min mening, og jeg tipper folk hadde blitt rasende hvis vi hadde fått straffe mot i en tilsvarende situasjon.
Hva med «dytten» som villa-spilleren får frispark for i eget straffefelt ett par minutter senere?
Synes ikke lista er lagt spesielt høyt der.

Jeg synes ikke Rashford-situasjonen er det klareste straffesparket man noen gang har sett, men det skal dømmes.

Hovedproblemet er helle ikke at det ikke blir dømt i akkurat denne kampen. Men at det skjer dritt som det her i så og si hver eneste kamp, og vi taper stadig vekk poeng på det.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Ale skrev: søn apr 30, 2023 5:09 pm Fantastisk kamp av Lindelöf. Igjen.
Ja, svensken var enorm. Får dele BB med Casemiro.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Retnuh skrev: søn apr 30, 2023 5:14 pm
Mehell skrev: søn apr 30, 2023 5:07 pm Artig kamp, og viktig seier.
Kjekt med en dommer som godtar at fotball faktisk er en kontaktsport og ikke blåser hver gang en spiller faller eller stopper opp.
Relativt konsekvent var han og, noe som må være vanskelig når han setter listen såpass høyt som han gjorde her.

God kamp av dommeren, og jeg ser absolutt ingen grunn til å klage på f.eks straffesituasjonen med Rashford som enkelte her ser ut til å mene var klink straffe. En tvilssituasjon kanskje, men helt greit å ikke blåse etter min mening, og jeg tipper folk hadde blitt rasende hvis vi hadde fått straffe mot i en tilsvarende situasjon.
Hva med «dytten» som villa-spilleren får frispark for i eget straffefelt ett par minutter senere?
Synes ikke lista er lagt spesielt høyt der.

Jeg synes ikke Rashford-situasjonen er det klareste straffesparket man noen gang har sett, men det skal dømmes.

Hovedproblemet er helle ikke at det ikke blir dømt i akkurat denne kampen. Men at det skjer dritt som det her i så og si hver eneste kamp, og vi taper stadig vekk poeng på det.
Husker ikke situasjonen du sikter til, men siden jeg ikke reagerte og heller ikke husker den så regner jeg med at jeg syntes det var en grei avgjørelse.
Det skal ikke blåses straffespark. Det kan blåses straffespark, og det er en stor forskjell på de to setningene.

At det er inkonsekvent dømming fra kamp til kamp (og dessverre også fra situasjon til situasjon i samme kamp noen ganger) er definitivt et stort problem, men det har ikke noe med dømmingen i denne kampen å gjøre. Her traff dommeren bra på det meste og fikk bra flyt i kampen som belønning. De gule kortene som kom ble han jo tvunget til å gi, og han holdt seg trofast til den høye listen som han startet kampen med.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Jack skrev: søn apr 30, 2023 4:42 pm
missChance skrev: søn apr 30, 2023 4:36 pm Var det ikke noen som sa at Michael Oliver er VAR-dommer. Han er Newcastle-supporter.
Det at Michael Oliver dømmer kamper i Saudi-Arabia i ny og ned er faktisk et stort problem for integriteten til PGMOL. Dommeren selv legger ikke skjul på at han er Newcastle-supporter, han var på Wembley under ligacupfinalen på tribunen blant Newcastle-fansen. Han har sagt at han ikke kan dømme lag rundt Newcastle mot slutten av sesongen. Dømmer han kamper i Saudi betyr det at han har hatt kontakt med eierskapet til Newcastle. Hvorfor skal en "toppdommer" ha direkte kontakt med eieren av en klubb i Premier League?
Hvorfor blir han satt opp til å dømme lag som er i direkte konkurranse med Newcastle?
Dette er jo helt utrolig :?

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

DuncanE skrev: søn apr 30, 2023 5:31 pm
Jack skrev: søn apr 30, 2023 4:42 pm
missChance skrev: søn apr 30, 2023 4:36 pm Var det ikke noen som sa at Michael Oliver er VAR-dommer. Han er Newcastle-supporter.
Det at Michael Oliver dømmer kamper i Saudi-Arabia i ny og ned er faktisk et stort problem for integriteten til PGMOL. Dommeren selv legger ikke skjul på at han er Newcastle-supporter, han var på Wembley under ligacupfinalen på tribunen blant Newcastle-fansen. Han har sagt at han ikke kan dømme lag rundt Newcastle mot slutten av sesongen. Dømmer han kamper i Saudi betyr det at han har hatt kontakt med eierskapet til Newcastle. Hvorfor skal en "toppdommer" ha direkte kontakt med eieren av en klubb i Premier League?
Hvorfor blir han satt opp til å dømme lag som er i direkte konkurranse med Newcastle?
Dette er jo helt utrolig :?
Michael Oliver fortjener å bli i SA neste gang han dømmer der.
Har alltid vært noe som skurrer vedrørende han og nå fikk man bekreftet hvorfor.
Er jo bare å gi opp den naive tanken om at sportslig integritet fortsatt betyr noe i fotball når man leser slikt. Blitt en søppelfylling hele greia, ikke rart sjeikene fra midtøsten sirkler rundt PL som noen sultne måker.

Får håpe de 130 regelbruddene til city får noen sportslig konsekvens. Hvis ikke er det game over. Da er det ikke sport lenger.

Så må PL seriøst gjøre noe med dommerstanden. Man savner jo pokker ta Uriah Rennie slik dommerne holder på om dagen... Da snakker man kontrastering.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

fugletitteren skrev: søn apr 30, 2023 9:03 pm
DuncanE skrev: søn apr 30, 2023 5:31 pm
Jack skrev: søn apr 30, 2023 4:42 pm

Det at Michael Oliver dømmer kamper i Saudi-Arabia i ny og ned er faktisk et stort problem for integriteten til PGMOL. Dommeren selv legger ikke skjul på at han er Newcastle-supporter, han var på Wembley under ligacupfinalen på tribunen blant Newcastle-fansen. Han har sagt at han ikke kan dømme lag rundt Newcastle mot slutten av sesongen. Dømmer han kamper i Saudi betyr det at han har hatt kontakt med eierskapet til Newcastle. Hvorfor skal en "toppdommer" ha direkte kontakt med eieren av en klubb i Premier League?
Hvorfor blir han satt opp til å dømme lag som er i direkte konkurranse med Newcastle?
Dette er jo helt utrolig :?
Michael Oliver fortjener å bli i SA neste gang han dømmer der.
Har alltid vært noe som skurrer vedrørende han og nå fikk man bekreftet hvorfor.
Er jo bare å gi opp den naive tanken om at sportslig integritet fortsatt betyr noe i fotball når man leser slikt. Blitt en søppelfylling hele greia, ikke rart sjeikene fra midtøsten sirkler rundt PL som noen sultne måker.

Får håpe de 130 regelbruddene til city får noen sportslig konsekvens. Hvis ikke er det game over. Da er det ikke sport lenger.

Så må PL seriøst gjøre noe med dommerstanden. Man savner jo pokker ta Uriah Rennie slik dommerne holder på om dagen... Da snakker man kontrastering.
Jeg vil jo mene Michael Oliver er en god dommer. Kanskje den beste engelske? Men det holder jo ikke om han er korrupt.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

DuncanE skrev: søn apr 30, 2023 9:28 pm
fugletitteren skrev: søn apr 30, 2023 9:03 pm
DuncanE skrev: søn apr 30, 2023 5:31 pm

Dette er jo helt utrolig :?
Michael Oliver fortjener å bli i SA neste gang han dømmer der.
Har alltid vært noe som skurrer vedrørende han og nå fikk man bekreftet hvorfor.
Er jo bare å gi opp den naive tanken om at sportslig integritet fortsatt betyr noe i fotball når man leser slikt. Blitt en søppelfylling hele greia, ikke rart sjeikene fra midtøsten sirkler rundt PL som noen sultne måker.

Får håpe de 130 regelbruddene til city får noen sportslig konsekvens. Hvis ikke er det game over. Da er det ikke sport lenger.

Så må PL seriøst gjøre noe med dommerstanden. Man savner jo pokker ta Uriah Rennie slik dommerne holder på om dagen... Da snakker man kontrastering.
Jeg vil jo mene Michael Oliver er en god dommer. Kanskje den beste engelske? Men det holder jo ikke om han er korrupt.
Da får vi bare være uenig. Skurret lenge rundt Oliver. Og dette er jo bekreftelsen man har ventet på. De tingene her i sum, det er ikke bra.
En arrogant type som er en fullstendig bingo dommer.

startelver

Legg inn av startelver »

Ingen Maguire så ser det forsvaret solid ut.

Mjordan23

Legg inn av Mjordan23 »

startelver skrev: man mai 01, 2023 12:52 am Ingen Maguire så ser det forsvaret solid ut.
I Ten Hag-fotball så passer det seg bedre med mobile stoppere, ikke en treiging som Maguire :!:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»