Dune (2021)

Svar
Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Re: Dune (2021)

Legg inn av Rainmaker »

k9b skrev: tor nov 04, 2021 10:04 pm Gøy film. Kunne tenke meg å lese bøkene, men ser ut som en stor commitment. Litt vel svart hvitt i filmen følte jeg. Onde mot gode. Håper evnt bøkene har litt mer gråsoner
Det har de.

Ser du nevnte Abercrombie. Har selv nettopp begynt på siste trilogien. Har ikke helt blitt "dratt inn" enda, og føler den ligger litt under de første First Law bøkene. Når siste trilogien samme nivå etterhvert?

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Rainmaker skrev: fre nov 05, 2021 9:16 am
k9b skrev: tor nov 04, 2021 10:04 pm Gøy film. Kunne tenke meg å lese bøkene, men ser ut som en stor commitment. Litt vel svart hvitt i filmen følte jeg. Onde mot gode. Håper evnt bøkene har litt mer gråsoner
Det har de.

Ser du nevnte Abercrombie. Har selv nettopp begynt på siste trilogien. Har ikke helt blitt "dratt inn" enda, og føler den ligger litt under de første First Law bøkene. Når siste trilogien samme nivå etterhvert?
Samme nivå? Nei, det vil jeg ikke si. Men den blir meget bra, opp på nivået til noen av de enkeltstående vil jeg påstå. Jeg leste alle ved utgivelse og måtte vente 1. år hver gang. Det var rimelig tungt, i forhold til når jeg kunne pløye gjennom alle de 5 (?) første på 1. år.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Skal dune an hele helgen, det blir herlig.

Kronologus

Legg inn av Kronologus »

Rainmaker skrev: fre okt 29, 2021 12:42 pm
Lezah skrev: fre okt 29, 2021 12:40 pm Skal sies jeg ikke har lest bøkene så ser det kanskje med litt "tynnere" grunnlag enn andre, men filmen alene føltes i all fall litt for "Her er frelseren på gang"-tung.
Evigheter siden jeg leste bøkene, men de har ganske mye "vår frelser" vibber så vidt jeg husker.
En av bøkene heter jo Dune Messiah.
► Show Spoiler

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Fantastisk film! Terningkast 6 fra meg.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Dette var ikke noe særlig, selv om jeg respekterer "world buildingen" til Villeneuve. Håper del 2 kan rette opp inntrykket.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Nettopp sett Dune, og jeg sliter virkelig med den her. Jeg tror jeg likte filmen, men kan ikke huske sist to og en halv time føltes så lang.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

@Machine_Head


KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Det ser jo unektelig bra ut. Noe helt annet dette enn det makkverket som David Lynch laget.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Ser frem til denne :D

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »



Tja, litt sånn Avatar vibber, ræva story?

Cabal

Legg inn av Cabal »

sertono skrev: tor jun 29, 2023 6:59 pm Tja, litt sånn Avatar vibber, ræva story?
Storyen er godt kjent blant de fleste filmelskere, og tenker det blir en finfin fortsettelse av den eminente første delen. Hurra som vi gleder oss.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Cabal skrev: tor jun 29, 2023 7:02 pm
sertono skrev: tor jun 29, 2023 6:59 pm Tja, litt sånn Avatar vibber, ræva story?
Storyen er godt kjent blant de fleste filmelskere, og tenker det blir en finfin fortsettelse av den eminente første delen. Hurra som vi gleder oss.
Godt å høre, jeg elsket den første delen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»