Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Kalle73

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Kalle73 »

JonSnow skrev: man mai 01, 2023 2:41 pm Ingen nyheter om de som er skadde desverre, der er B/G som fort knox, 0 info å få om man ikke går på trening og ser selv eller har venner som gjør det! Tror ikke Albert starter på Onsdag men heller Vetlesen og Sjøvold.
Jeg ser igrunn ikke negativt på at vi kan få igang unge Sjøvold. Med Saltnes og Fet fremdeles ute, så må vi få opp spilletida på et par av unggutta, så de har tempo og samhandling i kamp inne.

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

Sondre Brunstad Fet er vel rimelig nær å være i tropp? Mener det har vært sagt i et par uker nå at han har deltatt fullt på trening.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Bjørka skrev: man mai 01, 2023 2:45 pm Sondre Brunstad Fet er vel rimelig nær å være i tropp? Mener det har vært sagt i et par uker nå at han har deltatt fullt på trening.
Fet har vært nært tropp og spille klar i nesten et år, med stadige utsettelser så tror ikke det før KK sier det rett ut st han er i troppen og kan spille.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Kalle73 skrev: man mai 01, 2023 2:43 pm
JonSnow skrev: man mai 01, 2023 2:41 pm Ingen nyheter om de som er skadde desverre, der er B/G som fort knox, 0 info å få om man ikke går på trening og ser selv eller har venner som gjør det! Tror ikke Albert starter på Onsdag men heller Vetlesen og Sjøvold.
Jeg ser igrunn ikke negativt på at vi kan få igang unge Sjøvold. Med Saltnes og Fet fremdeles ute, så må vi få opp spilletida på et par av unggutta, så de har tempo og samhandling i kamp inne.
Håper det blir Sjøvold, MÅK har vist at nivået hans er bra mot ES dårligste lag og ellers ikke er i nærheten når man blir presset kraftig mens unge herr Sjøvold tar nivået uasnett hvem han spiller i mot og hvor han blir plassert så er det 110% innsats og mye bra som blir gjort. En skikkeig vaktbikje på siden av Hugo gjør seg bra.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Glemte å si takk for kampen lørdag. Bra opphenting. Slike kamper er bra for utviklingen i og interessen rundt norsk fotball. To lag med masse personlighet.

Vil påstå Glimt kan kalles Nord-Norges Brann, med tanke på engasjement og personlighet fra supporterne.

Lykke til resten av sesongen.

Edit: Vetlesen er en helt sinnsyk spiller. Hører mer hjemme i PL, Bundesliga, La Liga eller Serie A.

Potensiale til å havne helt der oppe på nivå med Øddaen.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Ser Glimt2 mot Byåsen.
Er det vedtatt at men skal spille med tilnærma reint juniorlag på andrelaget?
For de blir tidvis løpt over av Byåsen.
Uhorvelig mange balltap på vei fremover og dermed med rævva balanse.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Kalle73 skrev: man mai 01, 2023 5:35 pm Ser Glimt2 mot Byåsen.
Er det vedtatt at men skal spille med tilnærma reint juniorlag på andrelaget?
For de blir tidvis løpt over av Byåsen.
Uhorvelig mange balltap på vei fremover og dermed med rævva balanse.
Akkurat nå er det ilke så mange fra A-laget som kan være med, ekstremt mange med skader og sykdom så da blir andrelaget nedprioritert, samt at alle som er ferdig med VGS som ikke skal være med videre i A-laget slipper vi videre. Så maks 19 år på andrelaget med noen få unntak.

Burde heller vært egne u23/21 ligaer i Norge slik at man bare møtte andre andrelag og kunn det. Da kan man få et jevner nivå og andre lag slipper å møte et toppet lag en runde mens i neste runde så møter et annet et rent jr lag

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Nino og Brice tilbake i kamptroppen, nå snakker vi!

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Uff den svart-russ-dommeren er ikke god nok for Eliteserien...

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Man ser jo hvorfor Odd ikke har sluppet inn mål sålangt denne sesongen. De ligger jo i vanlig stil med 11 mann rundt 16 meteren, men nå har de i tillegg signert en 3 meter høy midtstopper som toppen av kransekaka.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Så svak dommer...

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Pemis altså. Overbeviser meg virkelig ikke.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Cedianar skrev: ons mai 03, 2023 6:38 pm Man ser jo hvorfor Odd ikke har sluppet inn mål sålangt denne sesongen. De ligger jo i vanlig stil med 11 mann rundt 16 meteren, men nå har de i tillegg signert en 3 meter høy midtstopper som toppen av kransekaka.
Det ser riktignok ut til å begynne å bli litt tynt i den toppen. Men oppofrende er han, ja.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Liker virkelig at vi ikke har drept denne kampen enda. Lukter 1-1 i lang vei.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Ja..... Hva skal man si om Pelle.......?

Biscan

Legg inn av Biscan »

Pelle vet hvor målet står.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Har Eliteserien sett en bedre enkeltspiller? Hvert fall helt oppe i der

MadBum

Legg inn av MadBum »

For en mann han er. Sykt

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

eppaen skrev: ons mai 03, 2023 7:47 pm Har Eliteserien sett en bedre enkeltspiller? Hvert fall helt oppe i der
Definitivt mange som har vært og er bedre enn han.
Bare i Bodø er det to bedre enkeltspillere.

Pellegrino er en one trick pony, men det han er god på er han ekstremt god på.
Problemet er bare at han veldig ofte er helt usynlig og skaper lite på egen hånd.
Sist redigert av Nishy den ons mai 03, 2023 8:06 pm, redigert 1 gang totalt.

lund

Legg inn av lund »

Nishy skrev: ons mai 03, 2023 8:04 pm
eppaen skrev: ons mai 03, 2023 7:47 pm Har Eliteserien sett en bedre enkeltspiller? Hvert fall helt oppe i der
Definitivt.
Pellegrino er en one trick pony, men der han er god på er han ekstremt god på.
Problemet er bare at han veldig ofte er helt usynlig og skaper lite på egen hånd.
Jeg er muligens litt biased, men det f.eks. Bård Finne viser i banespillet er betraktelig mer enn Pellegrino. Men så har det jo ikke noe å si så lenge han er så sykt god på det han er god på heller da. Men vil definitivt hevde at f.eks. Vetlesen er en bedre fotballspiller.

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

lund skrev: ons mai 03, 2023 8:06 pm Jeg er muligens litt biased, men det f.eks. Bård Finne viser i banespillet er betraktelig mer enn Pellegrino. Men så har det jo ikke noe å si så lenge han er så sykt god på det han er god på heller da. Men vil definitivt hevde at f.eks. Vetlesen er en bedre fotballspiller.
Helt klart. Både Vetlesen og Berg er bedre enkeltspillere etter min mening, men ingen er i nærheten av Pellegrino i ligaen på å score mål og bøye den i lengste.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Og assistere

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Borealis88 skrev: ons mai 03, 2023 7:41 pm Ja..... Hva skal man si om Pelle.......?
Godt sett og meget godt utført, men at denne skal være en bedre årets mål kandidat enn 1-0 målet mot Stabæk er jeg ikke med på.

Brodden

Legg inn av Brodden »

Cedianar skrev: ons mai 03, 2023 6:38 pm Man ser jo hvorfor Odd ikke har sluppet inn mål sålangt denne sesongen. De ligger jo i vanlig stil med 11 mann rundt 16 meteren, men nå har de i tillegg signert en 3 meter høy midtstopper som toppen av kransekaka.
Til å bare "ligge i vanlig stil med 11 mann rundt 16 meteren", vil jeg si at det er imponerende å spille en kamp på Aspmyra der man ender opp med mest ball, fire færre fullførte pasninger og flest avslutninger :lol: Når vi ligger i lavt press, ligger vi i skikkelig lavt press. I andre perioder var det vi som presset høyt, eller også dere som lå lavt.

Når det skal sies, møter vi imponerende bra motstand i dag. Systemet deres er såpass gjennomarbeidet, og med årene har dere også fått frem/hentet flere gode individualister - noe som gjør det tilnærmet umulig å hente poeng i Bodø. Hvis systemet kladder, noe det periodevis gjorde i dag, har dere fortsatt spillere som vinner kamper på egen hånd, som innløpet til Vetlesen før 1-0 og Pelle på 2-0. Takk for kampen!

dani07

Legg inn av dani07 »

Ja, synes det er lite å si på Odd sin kamp idag. De var gode, forsvaret seg meget bra, og hadde flere farlige overganger som fort kunne blitt mål. Vil si det er fortjent at Glimt vant, men denne kampen kunne vippet begge veier en periode.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Brodden skrev: ons mai 03, 2023 8:30 pm
Cedianar skrev: ons mai 03, 2023 6:38 pm Man ser jo hvorfor Odd ikke har sluppet inn mål sålangt denne sesongen. De ligger jo i vanlig stil med 11 mann rundt 16 meteren, men nå har de i tillegg signert en 3 meter høy midtstopper som toppen av kransekaka.
Til å bare "ligge i vanlig stil med 11 mann rundt 16 meteren", vil jeg si at det er imponerende å spille en kamp på Aspmyra der man ender opp med mest ball, fire færre fullførte pasninger og flest avslutninger :lol: Når vi ligger i lavt press, ligger vi i skikkelig lavt press. I andre perioder var det vi som presset høyt, eller også dere som lå lavt.

Når det skal sies, møter vi imponerende bra motstand i dag. Systemet deres er såpass gjennomarbeidet, og med årene har dere også fått frem/hentet flere gode individualister - noe som gjør det tilnærmet umulig å hente poeng i Bodø. Hvis systemet kladder, noe det periodevis gjorde i dag, har dere fortsatt spillere som vinner kamper på egen hånd, som innløpet til Vetlesen før 1-0 og Pelle på 2-0. Takk for kampen!
Hehe, den kommentaren kom ganske tidlig i kampen da ;)
Husker bare enda med skrekk og gru de tidligerere kampene de siste sesongene der vi spilte mot en vegg i 90 min. Fikk deja vu. Du har helt rett i at det ikke var slikt i dag :lol:

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Burnley vant kamper i PL de :P

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Altså, er man nødt til å være helt dopa for å skrive for VG? https://www.vg.no/sport/fotball/i/GMnoz ... limt-seier

Sitat:
"...hvorpå Hugo Vetlesen kom stormende og satte inn kampens eneste mål."

"Amahl Pellegrino noterte seg for en kandidat til årets mål allerede i første serierunde."

Det er så hakkandes feil at jeg fatter ikke hvor vedkommende som har skrevet dette har hue plassert. Helt hinsides.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Kalle73 skrev: tor mai 04, 2023 12:09 am Altså, er man nødt til å være helt dopa for å skrive for VG? https://www.vg.no/sport/fotball/i/GMnoz ... limt-seier

Sitat:
"...hvorpå Hugo Vetlesen kom stormende og satte inn kampens eneste mål."

"Amahl Pellegrino noterte seg for en kandidat til årets mål allerede i første serierunde."

Det er så hakkandes feil at jeg fatter ikke hvor vedkommende som har skrevet dette har hue plassert. Helt hinsides.
Blir ikke akkurat bedre av at artikkelen ble oppdatert to og en halv time etter kampslutt, uten at dette ble rettert opp i..
Og nå ser jeg den er oppdatert på nytt for et par timer siden, men disse feilene står fortsatt. Flau lesing rett og slett.

Ikke stort bedre i tv2 heller, der programlederen spurte paneler om Bodø/Glimt nå var friskmeldt etter å ha tapt de 2 siste kampene, og Yaw svarte at det kunne de ikke være, var bare enkelprestassjoner som skaffet dem denne seieren..

For det første har ikke Glimt tapt 2 kamper på rad, og er man virkelig syk i alle kamper man ikke presterer på 6-1 nivå mot Roma?

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

netrebske skrev: tor mai 04, 2023 11:30 am
Kalle73 skrev: tor mai 04, 2023 12:09 am Altså, er man nødt til å være helt dopa for å skrive for VG? https://www.vg.no/sport/fotball/i/GMnoz ... limt-seier

Sitat:
"...hvorpå Hugo Vetlesen kom stormende og satte inn kampens eneste mål."

"Amahl Pellegrino noterte seg for en kandidat til årets mål allerede i første serierunde."

Det er så hakkandes feil at jeg fatter ikke hvor vedkommende som har skrevet dette har hue plassert. Helt hinsides.
Blir ikke akkurat bedre av at artikkelen ble oppdatert to og en halv time etter kampslutt, uten at dette ble rettert opp i..
Og nå ser jeg den er oppdatert på nytt for et par timer siden, men disse feilene står fortsatt. Flau lesing rett og slett.

Ikke stort bedre i tv2 heller, der programlederen spurte paneler om Bodø/Glimt nå var friskmeldt etter å ha tapt de 2 siste kampene, og Yaw svarte at det kunne de ikke være, var bare enkelprestassjoner som skaffet dem denne seieren..

For det første har ikke Glimt tapt 2 kamper på rad, og er man virkelig syk i alle kamper man ikke presterer på 6-1 nivå mot Roma?
Hadde jeg ikke fått med meg, siden jeg ikke ser på TV2. Men det frister jo ikke å begynne.
Er man virkelig så besatt av egen fortreffelighet at man både glemmer å følge med OG å ha et nogenlunde kritisk øye på hva man selv serverer?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»