Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
SirJames

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av SirJames »

Ale skrev: tir mai 02, 2023 7:36 pm
SirJames skrev: tir mai 02, 2023 7:35 pm
Ale skrev: tir mai 02, 2023 7:34 pm

Nei. Koster rundt 80 kr. nå.
49,90 for Remas Ndjua

Utklassing både på pris og smak der, altzzå
Aha. Både der jeg bor nå og dit jeg skal flytte er Kiwi klart nærmest. Kan ikke kjøre bil pga. sobrilen.

Men skal teste Remas Ndjua en dag 👍
Just Do It

Bilde

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Ale skrev: tir mai 02, 2023 7:34 pm

Nei. Koster rundt 80 kr. nå.
Det er den ikke verdt, synes jeg. Det finnes langt bedre ferdigpizzaer . Men smak og behag.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Galne folk som spiser frossen pizza:o

SirJames

Legg inn av SirJames »

Megapixsel skrev: tir mai 02, 2023 7:48 pm Galne folk som spiser frossen pizza:o
Enig, de er gale.

Selv steker jeg den før jeg spiser den.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

SirJames skrev: tir mai 02, 2023 7:50 pm
Megapixsel skrev: tir mai 02, 2023 7:48 pm Galne folk som spiser frossen pizza:o
Enig, de er gale.

Selv steker jeg den før jeg spiser den.
Hirr hirr

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg har vært og plukket ramsløk , smaker nesten som hvitløk. Det vokser vilt flere steder i Norge.
Kan brukes i alle matretter.

Trickset er å male det opp , bruk gjerne en blender eller kaffekvern. Så skal det tørkes i ca 48 timer.
Så kan du lagre det som krydder i lufttett beholder.


Bilde

Bilde

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Ale skrev: tir mai 02, 2023 8:45 pm
Guttorm123 skrev: tir mai 02, 2023 7:46 pm
Ale skrev: tir mai 02, 2023 7:34 pm

Nei. Koster rundt 80 kr. nå.
Det er den ikke verdt, synes jeg. Det finnes langt bedre ferdigpizzaer . Men smak og behag.
Enig i det. Verdt 40-60 kr. 80 kr, nope. Tror ikke det blir mye av den når jeg flytter for meg selv om et par uker.
Kjøpt deg kåk? Hvor skal du flytte?

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Lårfilet av kylling, god salat og litt ris i dag.

startelver

Legg inn av startelver »

Kjøttkaker bakt inn med ramsløk i tykke lag :)

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Middag i dag ble stekte nudler med biffkjøtt. Brokkoli, aspargesbønner, paprika, gulrot, løk, hvitløk,sjampinjong og bambusskudd stod for tilskudd av mikronæringsstoff. Saus ble lagd av østerssaus, soyasaus og litt teriyakisaus.

Someone

Legg inn av Someone »

Stekt ørret, med asparges, nypoteter og en slags sitronsmørsaus, med både dill og sitrozest

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Someone skrev: ons mai 03, 2023 8:40 pm Stekt ørret, med asparges, nypoteter og en slags sitronsmørsaus, med både dill og sitrozest
Lite som er bedre enn ørret. Synes skikkelig synd på de som ikke takler fisk. Eller greit nok, mer på meg:)

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Det ble lunsj på Palmen i dag.


Screenshot_20230504_145727_Gallery.jpg

Saturn

Legg inn av Saturn »

Tipper det blir Coop sine sticky & smoky spareribs, med ovnsbakte potetbåter etter trening i kveld

Mehell

Legg inn av Mehell »

Ute på reis, så lunsjen var grønnsaksuppe og pølser i brød i loungen på Gardermoen. Ingen høydare, men var nå spiselig.

Middag i kveld blir sushi. Lenge siden jeg har hatt det nå, så ser veldig frem til den.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Ble middag på kinesisk restaurant i dag. Thai curry med ekstra biff, fantastisk godt.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Lenge siden laks her - så blir litt laks, litt ovnsbakte poteter og nykål, for første gang i år.... Blir nok veldig enkelt med smelta smør, tenker jeg. Glass vann til. Til dessert blir det vannmelon.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Har lyst på biff i aften, så oddsen er lav for at det blir nettopp det.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Laks her også. I samspill med nudler, grønnsaker og østersssaus blandet med sriracha.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1718

Legg inn av JauKaninen »

Bilde

Someone

Legg inn av Someone »

Tyske hvite asparges er sikret. Ser prisen er ned 100kr/kg siden forrige gang. Hollandaise laget i spumaen, men vurderer litt mer cayennepepper i enn vanlig. Også kjøpt inn noe god skinke. En eller annen Kruger-Rumpf riesling i glasset, dog tror jeg at jeg lar GGene ligger noen år til

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

I dag har jeg bakt brød! Dvs, deigen ble satt i går, og det var jo fint å etterheve og steke mens jeg hadde hjemmekontor 2,5 time på starten av dagen.... Det var på veldig høy tid å få testet en julegave som er over 2 år gammel....

https://traktoren.no/brodform-m-lokk-25cm

... så tenker å spise et lite mellommåltid med dette brødet og god røykelaks fra Fredrik.

I kveld blir det en eller annen burger - enten lakseburger, eller en sånn Big-et-eller-annet fra Rema/NK, som er gode saker.

Men før dette skal jeg om litt ta en utepils. Til kvelden blir det nok cola og etterpå litt whisky.

fargerik

Legg inn av fargerik »

startelver skrev: tir mai 02, 2023 8:46 pm Jeg har vært og plukket ramsløk , smaker nesten som hvitløk. Det vokser vilt flere steder i Norge.
Kan brukes i alle matretter.

Trickset er å male det opp , bruk gjerne en blender eller kaffekvern. Så skal det tørkes i ca 48 timer.
Så kan du lagre det som krydder i lufttett beholder.


Bilde

Bilde
Den kan forveksles med lilekonvall, som er giftig. Noen har fått seg en ubehagelig overraskelse.
MLE var og kjøpte noe jord og annet hos et gartneri forleden dag, og kom hjem med en ramsløkplante i potte. Den står i drivhuset.
Jeg er ikke overvettes begeistret for ramsløk selv, men jeg vet mange liker den.
Det vokser flere steder i distriktet her. Thaivennindene til MLE vet om de "hemmelige" stedene.
Trikset er vel å bruke det med forsiktighet når man lager mat.

Saturn

Legg inn av Saturn »

I kveld (tidlig ennå) ble det veldig sunn middag, etter en bra treningsøkt og badstu.
400g krydret kyllingfilet med litt brokkoli, og bananshake (3 stk + halv lime).
Unner meg en liten skål surt smågodt også. 😉

Får se hva jeg spiser i kveld. Enten mekker jeg noe mer mat, eller så blir det sitronkake, Berthas. Kun halve da.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Ale skrev: fre mai 05, 2023 4:46 pm Varm taco og kald cola.
Det er kald taco og varm cola som trender nå. Du må følge strømmen (evnt. hetebølgen), gutt!

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Kyllingvinger, hvitløksrømme og pommes frites.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

Jeg har som vanlig spist skalldyr på fredagen, i dag ble det Snøkrabbe og Sjøkreps

Tørr rosevin passet godt til å skylle ned med :)

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Rosevin går til mye, jeg har tenkt muligens til kylling i dag... Nærmest av prinsipp kjøper jeg alltid en hel kylling, med mindre jeg bruker "lårfilet" til curry etc, men i dag tenker jeg rett og slett å kjøpe et bryst av kvalitet og bare steke det. Tenker asparges til. Og en eller annen saus... Får se hva det blir, fløtebasert soppsaus har jeg egentlig mest lyst på, men blir litt kraftig til vinen og aspargesen...

Laget en slags panna cotta i går - ca 1 del fløte og 4 deler kefir. Testet i går, og smakte utmerket med litt forsiktig varmbehandla rabarbra. Altså dessert - men blir vel litt om ettermiddagen også.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

DoktorS skrev: lør mai 06, 2023 7:31 am Rosevin går til mye, jeg har tenkt muligens til kylling i dag... Nærmest av prinsipp kjøper jeg alltid en hel kylling, med mindre jeg bruker "lårfilet" til curry etc, men i dag tenker jeg rett og slett å kjøpe et bryst av kvalitet og bare steke det. Tenker asparges til. Og en eller annen saus... Får se hva det blir, fløtebasert soppsaus har jeg egentlig mest lyst på, men blir litt kraftig til vinen og aspargesen...

Laget en slags panna cotta i går - ca 1 del fløte og 4 deler kefir. Testet i går, og smakte utmerket med litt forsiktig varmbehandla rabarbra. Altså dessert - men blir vel litt om ettermiddagen også.
Skal spise en litt sen lunsj i dag, blir vel noe fisk vil jeg tro, og hadde egentlig tenkt fisk til middag, men det kan jo bli litt for mye også.
Så kylling og asparges blir det her også, har begge deler i hus. Lager med risotto, så slipper jeg å handle i dag.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Vurderer kinamat i aften, bilde kommer hvis alzheimeren ikke slår inn.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»