Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Svar
guru

Re: Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Legg inn av guru »

PapaSmurf skrev: ons mai 03, 2023 11:34 pm Men hva er poenget med allround fotballferdigheter når man er en 9’er? Haalands primære jobb er å score mål. Der er han uovertruffent best i verden denne sesongen. Hvorfor i all verden skal Haaland drible og ta tunneler?

Og han har i tillegg servert like mange assister i ligaen som f.eks Ødegaard.

Han blir toppscorer i PL og CL. Setter en drøss med rekorder. Og fortsatt er han kun 22 år.

Jeg tror Messis suspensjon fører til at Haaland tar gullballen. Det er en av de to som får den. Ingen andre nevnes som aktuelle.
Jeg tror det allerede er bestemt at Messi vinner.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

guru skrev: tor mai 04, 2023 11:17 am
PapaSmurf skrev: ons mai 03, 2023 11:34 pm Men hva er poenget med allround fotballferdigheter når man er en 9’er? Haalands primære jobb er å score mål. Der er han uovertruffent best i verden denne sesongen. Hvorfor i all verden skal Haaland drible og ta tunneler?

Og han har i tillegg servert like mange assister i ligaen som f.eks Ødegaard.

Han blir toppscorer i PL og CL. Setter en drøss med rekorder. Og fortsatt er han kun 22 år.

Jeg tror Messis suspensjon fører til at Haaland tar gullballen. Det er en av de to som får den. Ingen andre nevnes som aktuelle.
Jeg tror det allerede er bestemt at Messi vinner.
Nå skal det stemmes først etter sesongen. Og det er ikke en liten komité som sitter og bestemmer dette.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

guru skrev: tor mai 04, 2023 11:17 am
PapaSmurf skrev: ons mai 03, 2023 11:34 pm Men hva er poenget med allround fotballferdigheter når man er en 9’er? Haalands primære jobb er å score mål. Der er han uovertruffent best i verden denne sesongen. Hvorfor i all verden skal Haaland drible og ta tunneler?

Og han har i tillegg servert like mange assister i ligaen som f.eks Ødegaard.

Han blir toppscorer i PL og CL. Setter en drøss med rekorder. Og fortsatt er han kun 22 år.

Jeg tror Messis suspensjon fører til at Haaland tar gullballen. Det er en av de to som får den. Ingen andre nevnes som aktuelle.
Jeg tror det allerede er bestemt at Messi vinner.
Hvem har bestemt det? Gullballen utdeles etter avstemning blant landslagstrenere og landslagskapteiner i de nasjonene som ligger topp 100 i verden.

Mener du at alle disse allerede er kjøpt og betalt?

Edit: Ser at forskjellige kilder har ulik oppfatning om hvem som stemmer. Wikipedia sier det er trenere og landslagskapteiner.

Men Eurosport påstår det er journalister fra de 100 beste nasjonene som stemmer.

https://www.eurosport.com/football/ball ... tory.shtml

https://en.wikipedia.org/wiki/Ballon_d%27Or
Sist redigert av oddvar_kjempebra den tor mai 04, 2023 11:31 am, redigert 1 gang totalt.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Normalt skulle man vel fått Gullballen for 21/22 om man gjør det bra og vinner VM i 2022.

Det tullete vinter-VMet har vel flytta Messi sine prestasjoner inn i feil ballon dor kåring. VM får vel mindre å si når det ikke er like ferskt vil jeg tro?

HarryH

Legg inn av HarryH »

Fun fact:
Luis Suárez vant Ballon d'Or allerede i 1960.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Saturn skrev: ons mai 03, 2023 11:12 pm
tomi skrev: ons mai 03, 2023 10:56 pm Får dere i Norge se disse scenene fra Etihad nå etter kampslutt?! Haha, helt galehus!
Nei, ingen i Norge vet hvem det er. Hvertfall ikke VG.
Jeg tenkte mer på det at norsk TV pleier å kutte til reklame ganske umiddelbart etter at sluttsignalet går. Hvis det skjedde i går også, så gikk norske TV-tittere glipp av noen fantastiske scener fra stadion.

guru

Legg inn av guru »

oddvar_kjempebra skrev: tor mai 04, 2023 11:23 am
Hvem har bestemt det? Gullballen utdeles etter avstemning blant landslagstrenere og landslagskapteiner i de nasjonene som ligger topp 100 i verden.

Mener du at alle disse allerede er kjøpt og betalt?

Edit: Ser at forskjellige kilder har ulik oppfatning om hvem som stemmer. Wikipedia sier det er trenere og landslagskapteiner.

Men Eurosport påstår det er journalister fra de 100 beste nasjonene som stemmer.

https://www.eurosport.com/football/ball ... tory.shtml

https://en.wikipedia.org/wiki/Ballon_d%27Or
"Bestemt" i den grad at de som stemmer allerede bestemte seg etter VM. Dette ha vi sett før. Jeg blir i allefall veldig overrasket om ikk Messi vinner. Messi tok endelig hjem trofeet, og var lagets store ledestjerne. Da er det fort gjort å glemme resten av sesongen hans.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

guru skrev: tor mai 04, 2023 11:42 am
oddvar_kjempebra skrev: tor mai 04, 2023 11:23 am
Hvem har bestemt det? Gullballen utdeles etter avstemning blant landslagstrenere og landslagskapteiner i de nasjonene som ligger topp 100 i verden.

Mener du at alle disse allerede er kjøpt og betalt?

Edit: Ser at forskjellige kilder har ulik oppfatning om hvem som stemmer. Wikipedia sier det er trenere og landslagskapteiner.

Men Eurosport påstår det er journalister fra de 100 beste nasjonene som stemmer.

https://www.eurosport.com/football/ball ... tory.shtml

https://en.wikipedia.org/wiki/Ballon_d%27Or
"Bestemt" i den grad at de som stemmer allerede bestemte seg etter VM. Dette ha vi sett før. Jeg blir i allefall veldig overrasket om ikk Messi vinner. Messi tok endelig hjem trofeet, og var lagets store ledestjerne. Da er det fort gjort å glemme resten av sesongen hans.
Etter å ha gjort litt mer gransking ser det ut til at Wikipedia blander FIFA player of the year og Ballon d'Or . I sistnevnet er det kun journalister fra de 100 beste fotballandene som får stemme.

Det er også gjort en del endringer de siste årene. Før var det journalister fra alle 180 FIFA-land som fikk stemme. Det var også slik at man skulle ta hensyn til hele karrieren til spillerne, ikke bare siste års prestasjoner. Det var derfor Messi vant i 2021.

Kriteriene er nå:

1) Individuelle prestasjoner siste sesong (dvs 22/23-sesongen)
2) Lagets suksess i samme sesong.
3) Spillerens oppførsel og fair play gjennom sesongen.

Hvordan man vekter disse står det ikke noe om, men punkt tre kan jo ikke ha samme vekt som punkt to. Og punkt en må jo ha større vekt enn punkt to.

Ser man på punkt en er jo Haaland overlegen kontra Messi når det kommer til klubblaget
I VM deltok han jo ikke, mens Messi var den beste spilleren sammen med M'bappe. Men Haaland har jo gjort det bra i de landskampene han har spilt. Likevel har Messi en stor fordel der.

Punkt to bli sannsynligvis det samme som punkt en. Man C vil sannsynligvis ha langt mer suksess enn PSG. For landslaget har Messis lag langt større suksess.

På punkt tre er det vanskelig å se at noen av dem skiller seg ut negativt.


Hvordan de forskjellige journalistene vurderer dette kan man jo bare spekulere i. Hadde Messi gjort kun et OK VM hadde han kanskje ikke blitt nominert blant de 30 beste en gang. Han ble jo ikke det i fjor.

Men som den store VM-stjernen og med VM-trofeet i hånda vil jeg si at han er favoritt til å vinne. Men sesongen er ikke slutt og hvis Haaland fortsetter å banke inn mål og City vinner treble tror jeg det kan bli veldig jevnt. Det siste som har skjedd har en tendens til å sitte best i minnet.

På oddsen har Haaland nærmet seg fra dag til dag. Nå er det 65-35 i Messi sin favør.

Ingen andre har en sjanse hvis vi skal tro bookmakerene.

Det er forøvrig slik at det først er en jury som skal ta ut de 30 beste spillerne. Så skal journalistene stemme på disse (de velger de fem beste i prioritert rekkefølge). Det er jo ikke helt utenkelig at det blir to nordmenn på den lista.
Sist redigert av oddvar_kjempebra den tor mai 04, 2023 1:29 pm, redigert 1 gang totalt.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

oddvar_kjempebra skrev: tor mai 04, 2023 1:17 pm
guru skrev: tor mai 04, 2023 11:42 am
oddvar_kjempebra skrev: tor mai 04, 2023 11:23 am
Hvem har bestemt det? Gullballen utdeles etter avstemning blant landslagstrenere og landslagskapteiner i de nasjonene som ligger topp 100 i verden.

Mener du at alle disse allerede er kjøpt og betalt?

Edit: Ser at forskjellige kilder har ulik oppfatning om hvem som stemmer. Wikipedia sier det er trenere og landslagskapteiner.

Men Eurosport påstår det er journalister fra de 100 beste nasjonene som stemmer.

https://www.eurosport.com/football/ball ... tory.shtml

https://en.wikipedia.org/wiki/Ballon_d%27Or
"Bestemt" i den grad at de som stemmer allerede bestemte seg etter VM. Dette ha vi sett før. Jeg blir i allefall veldig overrasket om ikk Messi vinner. Messi tok endelig hjem trofeet, og var lagets store ledestjerne. Da er det fort gjort å glemme resten av sesongen hans.
Etter å ha gjort litt mer gransking ser det ut til at Wikipedia blander FIFA player of the year og Ballon d'Or . I sistnevnet er det kun journalister fra de 100 beste fotballandene som får stemme.

Det er også gjort en del endringer de siste årene. Før var det journalister fra alle 180 FIFA-land som fikk stemme. Det var også slik at man skulle ta hensyn til hele karrieren til spillerne, ikke bare siste års prestasjoner. Det var derfor Messi vant i 2021.

Kriteriene er nå:

1) Individuelle prestasjoner siste sesong (dvs 22/23-sesongen)
2) Lagets suksess i samme sesong.
3) Spillerens oppførsel og fair play gjennom sesongen.

Hvordan man vekter disse står det ikke noe om, men punkt tre kan jo ikke ha samme vekt som punkt to. Og punkt en må jo ha større vekt enn punkt to.

Ser man på punkt en er jo Haaland overlegen kontra Messi når det kommer til klubblaget
I VM deltok han jo ikke, mens Messi var den beste spilleren sammen med M'bappe. Men Haaland har jo gjort det bra i de landskampene han har spilt. Likevel har Messi en stor fordel der.

Punkt to bli sannsynligvis det samme som punkt en. Man C vil sannsynligvis ha langt mer suksess enn PSG. For landslaget har Messis lag langt større suksess.

På punkt tre er det vanskelig å se at noen av dem skiller seg ut negativt.


Hvordan de forskjellige journalistene vurderer dette kan man jo bare spekulere i. Hadde Messi gjort kun et OK VM hadde han kanskje ikke blitt nominert blant de 30 beste en gang. Han ble jo ikke det i fjor.

Men som den store VM-stjernen og med VM-trofeet i hånda vil jeg si at han er favoritt til å vinne. Men sesongen er ikke slutt og hvis Haaland fortsetter å banke inn mål og City vinner treble tror jeg det kan bli veldig jevnt. Det siste som har skjedd har en tendens til å sitte best i minnet.

På oddsen har Haaland nærmet seg fra dag til dag. Nå er det 65-35 i Messi sin favør.

Ingen andre har en sjanse hvis vi skal tro bookmakerene.
Altså, fra 2010 til og med 2015 het prisen FIFA Ballon d'Or siden prisene var slått sammen så er vel der forvirringen stammer fra angående stemmegivingen vil jeg tro. En annen endring er jo at før vurderte man kalenderår, mens nå er det over en sesong som gjelder. Dette startet man med i fjor.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

oddvar_kjempebra skrev: tor mai 04, 2023 8:43 am
PapaSmurf skrev: ons mai 03, 2023 11:14 pm
Saturn skrev: ons mai 03, 2023 11:06 pm
Det Messi gjorde i VM er mye, mye større enn det Haaland har prestert. Ikke for å ta noe vekk fra Haaland, han er enorm og henviser Alvarez til benken, men han blir foret med baller av et City lag som er det mestscorende laget, 135 i inneværende sesong og de fleste scoringene hans er tap ins, inkludert de 5 mot RB Leipzig. Statistikken til Haaland denne sesongen, tilsvarer en standard-sesong av Messi ila. siste 12ish sesongene hans i Barca. Skal vi kun bruke mål som argumentasjon burde aldri Modric vunnet i 2018, Messi knuste han der. Ellers var han var meget god i høst og vært ok etter VM.

Jeg tror det blir Messi, Mbappé og Haaland som topp 3. Ikke så rart at nordmenn/noen engelskmenn fort glemmer hvor stort VM er…
Men neste år kan det fort bli Haaland hvis han fortsetter slik. Da kan få stoppe han, og det er kult!
Jeg forstår ikke hvorfor tap ins sees ned på.

Hvis tap ins er så lett når man spiller på et godt lag, hvorfor det ingen andre i PLs historie som har greid dette?

Det å score «enkle» mål er usedvanlig vanskelig. Man må ha teft, kraft, smartness og killerinstinkt.

Men det er bare å snakke ned den sinnsyke prestasjonen til Haaland. Fritt fram. Man fremstår imidlertid ikke spesielt oppegående.
Helt enig. De som tror at tap-ins er enkle skåringer kan ikke mye om fotball. Det krever stor fotballforståelse for å kunne plassere seg i riktig posisjon for å kunne skåre.

En annen ting med Haaland som er ekstremt bra er hvor ofte han skårer alene mot keeper. Tror aldri jeg har sett en spiss som bommer så sjelden i slike situasjoner.
Samtidig ser jeg at han er nr 1 av spillere som har missa på flest store sjanser i PL i år.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Kakebart skrev: tor mai 04, 2023 11:28 am VM får vel mindre å si når det ikke er like ferskt vil jeg tro?
Man må være en ganske naiv nordmann for å tro det. Resten av verden er nok ganske uenig.
Tingen er bare, VM er såpass stort over hele verden og trenerne og kapteinene i landene som f. eks. Venezuela, Ghana, Australia, Iran, Kroatia osv. skjønner dette og endrer ikke mening fordi City har en poacher som scorer en del mål i PL og CL.

Historien viser at VM vektlegges mye. Zidane, Ronaldo, Cannavaro, Modric. De to sistnevnte var stjerner, men styrte ikke hele showet som Messi faktisk gjorde.

Egentlig rart at dette i det hele tatt er en diskusjon. Men enkelte folk vil vel få all del ikke at geiten skal vinne enda mer (uansett hvor fortjent det er).
Sist redigert av Saturn den tor mai 04, 2023 3:51 pm, redigert 1 gang totalt.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Saturn skrev: tor mai 04, 2023 3:43 pm
Kakebart skrev: tor mai 04, 2023 11:28 am VM får vel mindre å si når det ikke er like ferskt vil jeg tro?
Man må være en ganske naiv nordmann for å tro det. Resten av verden er nok ganske uenig.
Tingen er bare, VM er såpass stort over hele verden og trenerne og kapteinene i landene som f. eks. Venezuela, Ghana, Australia, Iran, Kroatia osv. skjønner dette og endrer ikke mening fordi City har en poacher som scorer en del mål i PL og CL.
Sier ikke at det har lite å si. Men om du tror det ikke har noe å si om noe skjedde for en uke siden eller et halvt år, så vet du lite om mennesker.

Når du viser til historien så har vel mesterskap blitt avslutta rett før kåringen?

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Saturn skrev: tor mai 04, 2023 3:43 pm
Kakebart skrev: tor mai 04, 2023 11:28 am VM får vel mindre å si når det ikke er like ferskt vil jeg tro?
Man må være en ganske naiv nordmann for å tro det. Resten av verden er nok ganske uenig.
Tingen er bare, VM er såpass stort over hele verden og trenerne og kapteinene i landene som f. eks. Venezuela, Ghana, Australia, Iran, Kroatia osv. skjønner dette og endrer ikke mening fordi City har en poacher som scorer en del mål i PL og CL.

Historien viser at VM vektlegges mye. Zidane, Ronaldo, Cannavaro, Modric. De to sistnevnte var stjerner, men styrte ikke hele showet som Messi faktisk gjorde.

Egentlig rart at dette i det hele tatt er en diskusjon. Men enkelte folk vil vel få all del ikke at geiten skal vinne enda mer (uansett hvor fortjent det er).
Det er en diskusjon fordi flere og flere mener han har en sjanse til å vinne. Noe oddsene hos bookmakerene bekrefter.

Hvem som faktisk fortjener den er en annen diskusjon.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Saturn skrev: tor mai 04, 2023 3:43 pm
Kakebart skrev: tor mai 04, 2023 11:28 am VM får vel mindre å si når det ikke er like ferskt vil jeg tro?
Man må være en ganske naiv nordmann for å tro det. Resten av verden er nok ganske uenig.
Tingen er bare, VM er såpass stort over hele verden og trenerne og kapteinene i landene som f. eks. Venezuela, Ghana, Australia, Iran, Kroatia osv. skjønner dette og endrer ikke mening fordi City har en poacher som scorer en del mål i PL og CL.

Historien viser at VM vektlegges mye. Zidane, Ronaldo, Cannavaro, Modric. De to sistnevnte var stjerner, men styrte ikke hele showet som Messi faktisk gjorde.

Egentlig rart at dette i det hele tatt er en diskusjon. Men enkelte folk vil vel få all del ikke at geiten skal vinne enda mer (uansett hvor fortjent det er).
Messi var skamsvak i VM 2010. Fikk gullballen lell.

Forøvrig er PL og CL ganske svært det og.

The Premier League is the most-watched sports league in the world, broadcast in 212 territories to 643 million homes and a potential TV audience of 4.7 billion people.
Sist redigert av PapaSmurf den tor mai 04, 2023 4:25 pm, redigert 1 gang totalt.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Kakebart skrev: tor mai 04, 2023 3:51 pm
Saturn skrev: tor mai 04, 2023 3:43 pm
Kakebart skrev: tor mai 04, 2023 11:28 am VM får vel mindre å si når det ikke er like ferskt vil jeg tro?
Man må være en ganske naiv nordmann for å tro det. Resten av verden er nok ganske uenig.
Tingen er bare, VM er såpass stort over hele verden og trenerne og kapteinene i landene som f. eks. Venezuela, Ghana, Australia, Iran, Kroatia osv. skjønner dette og endrer ikke mening fordi City har en poacher som scorer en del mål i PL og CL.
Sier ikke at det har lite å si. Men om du tror det ikke har noe å si om noe skjedde for en uke siden eller et halvt år, så vet du lite om mennesker.

Når du viser til historien så har vel mesterskap blitt avslutta rett før kåringen?
Tror du virkelig de som skal stemme om dette tenker som den gjengse supporter, der fotball er ferskvare?

Selvfølgelig reflekterer de over hele sesongen og så vekter de nok for og imot på de aktuelle kanditatene. Tror du de glemmer VM fordi det går noen måneder?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Kakebart skrev: tor mai 04, 2023 3:51 pm
Saturn skrev: tor mai 04, 2023 3:43 pm
Kakebart skrev: tor mai 04, 2023 11:28 am VM får vel mindre å si når det ikke er like ferskt vil jeg tro?
Man må være en ganske naiv nordmann for å tro det. Resten av verden er nok ganske uenig.
Tingen er bare, VM er såpass stort over hele verden og trenerne og kapteinene i landene som f. eks. Venezuela, Ghana, Australia, Iran, Kroatia osv. skjønner dette og endrer ikke mening fordi City har en poacher som scorer en del mål i PL og CL.
Sier ikke at det har lite å si. Men om du tror det ikke har noe å si om noe skjedde for en uke siden eller et halvt år, så vet du lite om mennesker.

Når du viser til historien så har vel mesterskap blitt avslutta rett før kåringen?
Før 2022 så var kåringen for kalenderår, så mesterskap var omtrent like lite ferskt som det er i år. Men fremover så kan mesterskapsprestasjoner være ferskere i minnet, litt avhengig av om de definerer sesongslutt før eller etter mesterskap da.

Benzema vant i fjor for sesongen 21/22 (utdelingen skjedde 17. oktober 2022), mens Messi vant for kalenderåret 2021 (utdelingen skjedde 29. november 2021).

EDIT: Kan legge til de nominerte ble offentliggjort hhv 08. oktober 2021 og 12. august 2022.
Sist redigert av thewaterfall den tor mai 04, 2023 4:28 pm, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Glimt2020 skrev: tor mai 04, 2023 4:24 pm
Kakebart skrev: tor mai 04, 2023 3:51 pm
Saturn skrev: tor mai 04, 2023 3:43 pm
Man må være en ganske naiv nordmann for å tro det. Resten av verden er nok ganske uenig.
Tingen er bare, VM er såpass stort over hele verden og trenerne og kapteinene i landene som f. eks. Venezuela, Ghana, Australia, Iran, Kroatia osv. skjønner dette og endrer ikke mening fordi City har en poacher som scorer en del mål i PL og CL.
Sier ikke at det har lite å si. Men om du tror det ikke har noe å si om noe skjedde for en uke siden eller et halvt år, så vet du lite om mennesker.

Når du viser til historien så har vel mesterskap blitt avslutta rett før kåringen?
Tror du virkelig de som skal stemme om dette tenker som den gjengse supporter, der fotball er ferskvare?

Selvfølgelig reflekterer de over hele sesongen og så vekter de nok for og imot på de aktuelle kanditatene. Tror du de glemmer VM fordi det går noen måneder?
Selvsagt teller VM. Men de ser jo på prestasjoner i liga og cuper i tillegg.

Det er en grunn til at Messis ledelse hos bookmakerne stadig krymper.

Det alle er enige om er at det er et two horse race. Det handler kun om Messi og Haaland nå. Men Haaland har fortsatt PL, FA-cup og CL å vinne stemmer på. Messi er suspendert og må sitte i sofaen og se på.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

HarryH skrev: tor mai 04, 2023 11:33 am Fun fact:
Luis Suárez vant Ballon d'Or allerede i 1960.
Sterkt at han kunne bite såpass fra seg, allerede da.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Tjaaah skrev: tor mai 04, 2023 4:37 pm
HarryH skrev: tor mai 04, 2023 11:33 am Fun fact:
Luis Suárez vant Ballon d'Or allerede i 1960.
Sterkt at han kunne bite såpass fra seg, allerede da.
En fun fact det er verdt å bite seg merke i ja.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Ja de ser på helheten, men å vinne VM står høyt. Vinner imidlertid Manchester City Champions League da blir det sykt close race.

SirJames

Legg inn av SirJames »

1) Hvis Haaland vinner Gullballen så er det fortjent.

2) Hvis Messi vinner Gullballen så er det fortjent.

3) Det som irriterer meg er at det er altfor stort fokus på angrepsspillere i kåringen. Med unntak av Modric må man jo helt tilbake til 2006 for å finne en ikke-angrepsspiller. Van Dijk var ekstremt nære i 2019 og burde ha vunnet det året.

Fotball handler om mye mer enn å score mål.

startelver

Legg inn av startelver »

Big George skrev: tor mai 04, 2023 1:38 am Det som er viktigst for oss nordmenn er at Haaland kan gi oss fine stunder på landslaget
men da må vi stille 11 gode spillere på banen og der skorter det foreløpig.
Dermed ikke sagt at landslagstreneren ikke klarer å stille et godt lag i fremtiden.
Jeg mener det hadde holdt med 6-7 gode spillere som spiller fast i topp 5 ligaer i Europa. Og det har vi i dag.

Ingen unnskyldning hvis vi mislykkes nok en gang.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Man City har snakket med Alfi Berntsen om Haaland. Er ikke så mye nytt for de som kjenner bakgrunnen hans godt, men likevel alltid interessant å høre fra Alfi.

https://www.mancity.com/features/haaland/bryne/

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Soccermannen skrev: tor mai 04, 2023 10:53 pm Man City har snakket med Alfi Berntsen om Haaland. Er ikke så mye nytt for de som kjenner bakgrunnen hans godt, men likevel alltid interessant å høre fra Alfi.

https://www.mancity.com/features/haaland/bryne/
Alfie og Alfi har virkelig gjort en god jobb.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

thewaterfall skrev: tor mai 04, 2023 4:38 pm
Tjaaah skrev: tor mai 04, 2023 4:37 pm
HarryH skrev: tor mai 04, 2023 11:33 am Fun fact:
Luis Suárez vant Ballon d'Or allerede i 1960.
Sterkt at han kunne bite såpass fra seg, allerede da.
En fun fact det er verdt å bite seg merke i ja.
Forsterker den vampyr-teorien.

startelver

Legg inn av startelver »


Sulfat

Legg inn av Sulfat »

"Denne videoen av Erling Braut Haaland skapte oppstandelse i sosiale medier. VG besøkte gaten i serien hvor vi tester Haaland-livet."

Nå begynner det å bli i overkant, VG.

https://tv.vg.no/video/265076/haaland-d ... rkelig-ham

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Minner meg om da Morten Stokstad flyttet til Madrid for å stalke Martin (15) på heltid.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Slenger det inn og drar fram "tilfellet Ribery" fra 2013.
Gullballen virket styrt og ble det året delt ut på et ensidig og tvilsomt grunnlag...!

Ribery var kaptein og en gigant for Bayern München og "vant alt" det året, men ble allikevel forbigått og ufortjent, mener jeg.
Man må se og premiere spillere sin betydning for laget, deres prestasjoner i så måte og de rent personlige prestasjonene er som regel et resultat av hele laget, for ingen gjør alt alene....!

Vi får se, men mener at Messi&Mbappé, ligger bak Braut så langt...!

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

Interessant kommentar fra spanske Laporte som er lagkompis i Manchester City.
"Haaland scorer ikke så mye på trening og er mye bedre i kamp enn på trening"

Jeg husker Rune Bratseth som er en av Norges beste spillere gjennom tidene også ble omtalt
som heller middelmådig på trening, men alltid god i kamper.
Men han var midtstopper og ikke spiss.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»