Kamptråd: Rosenborg - Vålerenga

Svar
thewaterfall

Kamptråd: Rosenborg - Vålerenga

Legg inn av thewaterfall »

Rosenborg Ballklub vs Vålerenga Idrettsforening

Sted: Lerkendal Stadion
Når: 06.05 kl 18.00
Sendes på TV2 Play

Mulige lagoppstillinger:

Rosenborg: Hansen - Rogers-Børkeeiet-YttergårdJenssen - Reitan-Skjelbred-Henriksen-Bjørlo-Pereira - Thorvaldsson-Sadiku

Vålerenga: Sjøeng - Hedenstad-Heggheim-Strandberg-Zuta - Strand-Holm-Bjørdal - Håkans-Jatta-Ofkir

Form:

Rosenborg: V-U-U-U-T

Vålerenga: V-T-T-T

Tabellplassering:

9. Rosenborg 5 1-3-1 3-4 6
15. Vålerenga 4 1-0-3 5-9 3
Sist redigert av thewaterfall den fre mai 05, 2023 1:37 pm, redigert 1 gang totalt.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

thewaterfall skrev: fre mai 05, 2023 1:26 pm Rosenborg Ballklub vs Vålerenga Idrettsforening

Sted: Lerkendal Stadion
Når: 06.05 kl 18.00
Sendes på TV2 Play

Mulige lagoppstillinger:

Rosenborg: Hansen - Rogers-Børkeeiet-YttergårdJenssen - Reitan-Skjelbred-Henriksen-Bjørlo-Pereira - Thorvaldsson-Sadiku

Vålerenga: Sjøeng - Hedenstad-Heggheim-Strandberg-Zuta - Strand-Holm-Bjørdal - Håkans-Jatta-Ofkir

Form:

Rosenborg: V-U-U-U-T

Vålerenga: S-T-T-T


Tabellplassering:

9. Rosenborg 5 1-3-1 3-4 6
15. Vålerenga 4 1-0-3 5-9 3
Blir spennende å se om kampen ender med V, U, T eller S for hele Rekas RBK.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Manageren som taper denne kampen begynner å nærme seg lovlig tynn is.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Huff, ny kamp nye mulige frustrasjoner...
Har ikke troen på seier her uansett hvor godt det hadde smakt.
Men jeg blir gjerne motbevist.

Jeg tipper 2-0. En etter knot i forsvaret og den andre på kontring etter en unødvendig ballmist.

Harde tider for en vif-supporter. Nå også.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Haugzu skrev: fre mai 05, 2023 1:29 pm
Blir spennende å se om kampen ender med V, U, T eller S for hele Rekas RBK.
Sparer S-en til det blir Supert tenker jeg.

Gikk litt fort i svingene så da ble det både vunnet og seier gitt, men satser uansett på V eller S i denne kampen.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

To trenere som famler i blinde.
Håper vi klarer ett poeng.
Vålerenga under Fagermo borte er defensivt og uten nevneverdig offensiv evne.
Men vi kan være ganske giftige på kontringer.
Giftige nok til å stilne Lerkendal.

Nå er det ikke Maestro Eggen som sitter på Rosenborgs benk, så det er håp in a hanging snore.

God kamp.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

1p er vel for dårlig for begge lagene her, men ikke noe usannsynlig resultat. Den beste kampen blir nok på tribunene. I stoltere tider kune man kanskje håpt på inntil 20k her, men i morgen tror jeg vi må nøye oss med 15k. Men bra trøkk tror jeg det blir uansett!

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Her kommer nok sjansene på løpende bånd.

Lezah

Legg inn av Lezah »

MadBum skrev: fre mai 05, 2023 1:31 pm Manageren som taper denne kampen begynner å nærme seg lovlig tynn is.
Vinneren vil dog seile opp som kandidat til århundrets norske trener. Mye på pill her!

HarryH

Legg inn av HarryH »

Rart hvis ikke Rosenborg-spillerne merker det tette kampprogrammet her. Tror faktisk Vålerenga kan ta tre poeng hvis ikke latskapen til Disco Eng har vist seg å være smittsom.

dzk

Legg inn av dzk »

Rosenborg har ikke tapt hjemme mot Vålerenga i serien siden 2005 (tapte cupkamp i 2017). I serien har de 14 seiere og 3 uavgjort siden den gang.
Rekdal har aldri tapt en hjemmekamp mot Vålerenga som trener, står med 5 seiere og 1 uavgjort. 5 av de kampene som Aafk-trener i en periode hvor de endte bak Vålerenga samtlige sesonger.

Jeg er redd for at dette blir enda et år uten seier på Lerkendal, uavhengig av Rosenborg sin form.

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

Ser at Adressa kaller kampen i morgen for "storkampen". Dette må være alvorlig feil ordvalg. Dette er en kamp mellom 2 svake middelmådigheter i serien, RBK på nedre halvdel av tabellen og VIF nesten sist. Blir neppe noe festfotball her.

Deila

Legg inn av Deila »

ballee skrev: fre mai 05, 2023 3:56 pm Ser at Adressa kaller kampen i morgen for "storkampen". Dette må være alvorlig feil ordvalg. Dette er en kamp mellom 2 svake middelmådigheter i serien, RBK på nedre halvdel av tabellen og VIF nesten sist. Blir neppe noe festfotball her.
Blir helt balle dette, hverken mer eller mindre.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Gleder meg mer til søndagens kamp mellom enga og rbk.
Tror det blir vesentlig større sjanser for å få med seg noe der.
To ganger tap der oppe hadde vært nitrist.
Ett tap er er forventet.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Det er jo fortsatt en "storkamp", men det er ikke en "toppkamp". Føler alt for mange blander begrepene storlag og topplag. Brann er et storlag, det var de også når de spilte i OBOS. Men de var ikke et topplag. Når Glimt vant serien i 2019(?) så var de først og fremst et topplag og ikke et storlag, men når de nå har etablert seg i toppen og gjort det bra i Europa er de vel der at de etablerer seg også som et "storlag" i Norge.

Topplag: Lag som gjør det sportslig bra, ligger i toppen av serien og kjemper om seriegull eller medalje. Teoritisk sett holder det med en sesong siden begrepet er ferskvare og man er topplag så lenge man ligger i toppen.

Storlag: Ofte lag fra store byer, har store budsjetter og høy inntekt. Er lag som har stor popularitet og får mye oppmerksomhet uavhengig av prestasjoner. Historiske prestasjoner spiller også inn, men er ingen automatisk sammenheng med at man blir et storlag for det. Har gjerne gjort det bra over tid, men sportslige prestasjoner er som sagt ikke av like stor betydning her. Det er like mye det rundt klubben som avgjør hvor "stor" den er.

Dette er mine definisjoner sånn rent generelt, og litt forenklet. Poenget er at RBK-VIF er i mine øyne en "storkamp" uavhengig av hvor de ligger på tabellen, det er to av de større klubbene i Norge som møtes. Mens en toppkamp kan i teorien være Tromsø-Stabæk f.eks. hvis begge lag ligger i toppen av tabellen. Rammen rundt kampen vil fortsatt være blant de bedre denne sesongen, men den hadde nok vært enda bedre hadde man kunne kalt det en "toppkamp" i tillegg.

Dette var ikke for å "ta deg", jeg føler mange bruker disse begrepene om hverandre men jeg mener i alle fall de har ulik betydning. Ellers er jeg enig i den skepsis til at vi får se mye festfotball i morgen, men jeg velger å håpe det blir en morro kamp.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

thewaterfall skrev: fre mai 05, 2023 1:26 pm Rosenborg: Hansen - Rogers-Børkeeiet-YttergårdJenssen - Reitan-Skjelbred-Henriksen-Bjørlo-Pereira - Thorvaldsson-Sadiku
Ikke mye fart i den trebackslinja der.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Det passer jo bra med at vi ikke slipper til særlig mye i bakrom da...

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Ny kamp, og nykomponert førsteellever og bytte av formasjon. Det famles videre.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Dette blir bra. Et RBK så grått og kjedelig uten profiler (hei Bjørlo), og en haug med spisser som ikke veit hvor målet står, samt en russegutt på backen kan ikke slå feil mot Fagermo-ball.

1-2.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

https://www.vg.no/sport/fotball/i/2BJ18 ... r-i-blinde

Allerede lørdag møter Rosenborg et hardt presset Vålerenga på Lerkendal.

Med tap mot Oslo-laget mener Adressa-kommentator Løfaldli det vil skje ting i kulissene ettersom neste motstander igjen heter Bodø/Glimt.

– Presset blir så massivt at det sannsynligvis vil bety starten på slutten for Rekdals tid i Rosenborg. Da er det så mye å ta tak i, så mye å rette opp i, at da er jeg usikker på om ledelsen tror det er rett vei.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Henningsen skrev: fre mai 05, 2023 1:31 pm Harde tider for en vif-supporter. Nå også.
Ja, det er vel egentlig bare vanlige tider.

Men etter å ha sett Brann slå dere begge på kort tid (kan nesten ikke tro at det er så gode tider for Brannsupportere), så vil jeg si at denne kampen er 50/50. Dette er to lag som ikke fungerer, deres fordel er at dere i det minste klarer å score litt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Tjaaah skrev: lør mai 06, 2023 2:34 pm
Henningsen skrev: fre mai 05, 2023 1:31 pm Harde tider for en vif-supporter. Nå også.
Ja, det er vel egentlig bare vanlige tider.

Men etter å ha sett Brann slå dere begge på kort tid (kan nesten ikke tro at det er så gode tider for Brannsupportere), så vil jeg si at denne kampen er 50/50. Dette er to lag som ikke fungerer, deres fordel er at dere i det minste klarer å score litt.
Ja, det er de korte oppturene som gir en så vanvittig 'high' og det er vel jakten på den neste slike man håper og venter på.
Bare synd de skjer så utrolig sjelden. Nyt det mens du kan!
Samtidig er det lett å bli blassert, bare se hvordan tilstandene er på rbk sitt forum. De flyr jo helt i fistel, selv om de knapt har en anelse om hva nedtur føles som..

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Henningsen skrev: lør mai 06, 2023 2:44 pm Ja, det er de korte oppturene som gir en så vanvittig 'high' og det er vel jakten på den neste slike man håper og venter på.
Bare synd de skjer så utrolig sjelden. Nyt det mens du kan!
Samtidig er det lett å bli blassert, bare se hvordan tilstandene er på rbk sitt forum. De flyr jo helt i fistel, selv om de knapt har en anelse om hva nedtur føles som..
Best å ikke ha for mye opptur, nei. Vil ikke bli bortskjemt og trøndersk, hehe.

Koste meg med rbkweb-tråden for Brannkampen. Herlig miks av sinne, resignasjon og vrangforestillinger: "Brann kan vel ikke være så gode? De rykket jo opp i fjor".

Men i kveld er det umulig å si hvem som vinner, tror faktisk ikke du trenger å være ekstremt negativ på forhånd. Ser ut som ren bingo for meg. Noe som vel må sies å være gode sjanser, for årets VIF-lag.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Tjaaah skrev: lør mai 06, 2023 2:49 pm
Henningsen skrev: lør mai 06, 2023 2:44 pm Ja, det er de korte oppturene som gir en så vanvittig 'high' og det er vel jakten på den neste slike man håper og venter på.
Bare synd de skjer så utrolig sjelden. Nyt det mens du kan!
Samtidig er det lett å bli blassert, bare se hvordan tilstandene er på rbk sitt forum. De flyr jo helt i fistel, selv om de knapt har en anelse om hva nedtur føles som..
Best å ikke ha for mye opptur, nei. Vil ikke bli bortskjemt og trøndersk, hehe.

Koste meg med rbkweb-tråden for Brannkampen. Herlig miks av sinne, resignasjon og vrangforestillinger: "Brann kan vel ikke være så gode? De rykket jo opp i fjor".

Men i kveld er det umulig å si hvem som vinner, tror faktisk ikke du trenger å være ekstremt negativ på forhånd. Ser ut som ren bingo for meg. Noe som vel må sies å være gode sjanser, for årets VIF-lag.
Bortekamp på gress og ikke vunnet på Lerkendal siden 2005, og når man spiller der så må man slå både 11mann og dommeren...
Tror jeg velger pessimisme, selv om de har slitt veldig i det siste.
Legg til at vif er notorisk 'de hjelpeløse hjelper' så er spørsmålet bare hvor stygt det blir.

En pessimist er en optimist med erfaring!

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Rosenborgs XI:



Som forventet stiller vi med nok en nykomponert elver...

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Kjenner Rekdal presset når han kaster ut sin trofaste tjener Bjørlo og rutinerte Skjelbred? Skal liksom ikke få sparken pga noen unggutter roter bort ballen.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Vålerengas utvalgte
https://www.vif-fotball.no/nyheter/elle ... -lerkendal

Selv om vi kanskje ikke har en sjanse i kampen, så er jeg glad vi har flotte farger. Livet er langt kjedeligere i sort/hvitt ;)

pigg

Legg inn av pigg »

Jeg synes Vålerenga var gode mot LSK før utvisningen. Tror Oslo-folket tar en knepen seier - 1-2 på Lerkendal i kveld.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Moen ja. Og VAR. Er flere enn Rosenborg vi spiller mot.

Fusion

Legg inn av Fusion »

Fikk ikke en gang se tifo. Fy faen så dårlig av produsent

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»