Kåss Furuseth med slankeprogram

Svar
Investor

Kåss Furuseth med slankeprogram

Legg inn av Investor »

Å nei, ikke mer av denne dama nå.
Greia er:
Jeg propper meg med junk food og er misfornøyd med kroppen min.
Nå skal jeg starte et slankeprogram.
Gjeeeeesp.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Investor skrev: tor apr 20, 2023 2:31 pm Å nei, ikke mer av denne dama nå.
Greia er:
Jeg propper meg med junk food og er misfornøyd med kroppen min.
Nå skal jeg starte et slankeprogram.
Gjeeeeesp.
Er du kjendis så kan det jo bli noen som følger deg... :roll:

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Det blir vanskeligere for hvert år som går å finne norskt TV-innhold med - ja, innhold.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Har ikke han fra radio med et øye to lignende program?

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Investor skrev: tor apr 20, 2023 2:31 pm Greia er:
Jeg propper meg med junk food og er misfornøyd med kroppen min.
Nå skal jeg starte et slankeprogram.
Passer fint inn med nrks forsøk på å få et forminsket budget til å gå opp.
De har allerede en kontrakt med Else som må brukes på noe, konseptet koster lite i seg selv men fyller like fullt ut tv tid på sjemaet. 2 fluer i et smekk

SmukkeBasse

Legg inn av SmukkeBasse »

Er det mulig å spille penger på hvilken av magene hennes hun mister først?

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

Selv om det til tider er underholdende, har episode 4 fått meg til å undersøke mulige bivirkninger av slankeoperasjon. Kirurgen sier selv at det de er mest redde for, er en lekkasje i bukhulen. (Bukhinnebetennelse.) Men at de lett fanger opp slikt med blodprøver. Etter å ha lest mer, er det 4% av pasientene som utvikler den bivirkningen, og litt under halvparten av dem igjen kan ikke behandles. Et godt argument for å redusere inntaket av brusende drikker.

Det fins også bivirkninger over tid. Hvis det fjernes deler av tarmen som normalt tar opp jern og vitaminer, kan det oppdages mangel på dette senere. Og det blir dermed en varig oppfølging med injeksjoner av jern og vitaminer. Magnesium er også noe det kan/vil oppstå mangel på. Og dette kan føre til hjernetåke, og svimmelhet når man reiser seg opp. De opererte bør spise seks ganger om dagen, som krever planlegging. Slike underernærte bør spise den mest næringsrike maten som finnes, som sies å være sardin og lever. De opererte utvikler ikke sjelden matintoleranse, for eksempel intoleranse overfor melk.

Ved en reoperasjon er det også tenkelig at det fjernes enda mer av evnen til å oppta næringsstoffer. I verste fall kan magen slutte å fungere etter omkring 10 år, fordi den er i en unaturlig situasjon. Kirurgiske klemmer kan i det lange løp hindre så mye av omløpet at magen opptar svært lite, og det kan gi ekstrem undervekt og dårligere skjelett, så skjelettet blir som hos en 84-åring. I USA er også slankeoperasjon dyrt. I programmet til Dr. Christian Jessen, viser de en bil som kjører rundt i boligfelt for å stramme til magesekkene til de tidligere opererte. (Programmet Supersize vs superskinny). Vil vi virkelig ha det slik? Flere skriver at legen deres var den som overtalte dem til å ta operasjonen. Hvorfor gjør legene dette? Kanskje de rett og slett er lei av de pasientene som kommer ofte for å planlegge slankekurer.

Dette var noe av det verste jeg klarte å finne fram til. Det positive er som alle vet, at diabetes ofte forsvinner etter operasjon. Evnen til å bevege seg blir bedre, som er en stor lettelse. De kan kjøpe klær i mindre størrelser. Forhåpentlig er det en livsvarig endring. Men som nevnt er det en del som spiser seg opp igjen, og tar reoperasjon.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Investor skrev: tor apr 20, 2023 2:31 pm Å nei, ikke mer av denne dama nå.
Greia er:
Jeg propper meg med junk food og er misfornøyd med kroppen min.
Nå skal jeg starte et slankeprogram.
Gjeeeeesp.
Jeg burde gått ned 20 kg. Men det er så vanskelig og motivasjonen er ikke på topp + alder. Slanking er for unge folk.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1654

Legg inn av JauKaninen »

Misliker det meste annet jeg har sett av hun, men her var hun god synes jeg.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

JauKaninen skrev: fre jul 07, 2023 6:33 pm Misliker det meste annet jeg har sett av hun, men her var hun god synes jeg.
Hun er forferdelig på det sommer programmet som går på nrk nå. Driter seg ut fullstendig. Har hun gått ned i vekt?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Helse, Kosthold og Trening»