Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Megapixsel

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Megapixsel »

Chorizo pølser og egg til lunsj/frokost. Kollega mekker langtidsstekt kylling med diverse godiser senere. Godt med kolleger fra andre land som mekker digg mat:)

Someone

Legg inn av Someone »

Thai biff salat

Med en tørrmodnet ytrefilet, som både er godt marmorert og har et fettlokk.

Alltid litt spennende med styrken på marinaden/sausen, da den lime, fishsauce, soyasays og sukker miksen har en tendens til å virkelig ekstrahere styrken fra en chili. Så da er gjerne rødvin utelukket

Men inntil videre helles det litt gin&tonic i kokken, så får man tilpasse drikke til maten litt fruens ønsker og humør. Dessuten er det først innhøstning av ruccolaen i urtebeddet ute

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Hadde egentlig tenkt pizza i dag, men fikk en hyggelig overraskelse da jeg kom hjem. En nabo av asiatisk opphav (litt usikker, men tror hun er fra Thailand) hadde lagd mat til en konfirmasjon. Siden hun ikke er helt strøken i norsk hadde hun lagd altfor mye mat... Da ble det vårruller, marinerte grillspyd og en eller annen risrett med grønnsaker og noen sauser til dipping. Ikke helt sikker på hva jeg har puttet i meg, men det var nydelig. Vårrullene er de beste jeg har smakt. Nesten smertefull mett nå, men det var verdt det...

bennetcerf

Legg inn av bennetcerf »

Tartar, elsker eggeplommer.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Rakk ikke hjem til middag i går, så da blir det risotto med kyllingbryst og asparges i dag. Nå til lunsj en mango- og rekesalat, og et lite glass hvitvin fra Jura til, blir nok bra.😋

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Ale skrev: søn mai 07, 2023 2:12 am Søndag: 8 wienerpølser i lomper. M/sprøløk.
Klarer du 8, det er ikke verst. Sjøl stopper jeg på 3, kanskje 4.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Ale skrev: søn mai 07, 2023 2:12 am Søndag: 8 wienerpølser i lomper. M/sprøløk.
Nå skulle du hatt sennepen til @SirJames

fargerik

Legg inn av fargerik »

Tormund skrev: søn mai 07, 2023 3:10 pm
Ale skrev: søn mai 07, 2023 2:12 am Søndag: 8 wienerpølser i lomper. M/sprøløk.
Nå skulle du hatt sennepen til @SirJames
Sennep i rævva, ketchup på buksa......de som ikke har testet Grønbergsennep bør teste. Sterk og søt. De vant om jeg husker rett i VM i sennep som ble arrangert i USA for noen år siden. I kategorien "sterk og søtlig".
Spise? Jeg kjøpte en pakke kyllingnuggets (MUK) i halv pris-boksen hos rema før helgen, og skal kaste dem i stekeovnen sammen med en pose ferdighakka Pommes frites fra fryseboksen. Serveres med grønbergsennep og Idun ketchup MED sukker. Jeg drikker som regel ikke sammen med maten, men kommer til å ta en øl etter maten.

SirJames

Legg inn av SirJames »

SirJames skrev: lør mai 06, 2023 11:56 am Vurderer kinamat i aften, bilde kommer hvis alzheimeren ikke slår inn.
Ble ikke kinamat. Ble noe som var enda bedre istedet;
► Show Spoiler

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Hadde egentlig tenkt pizza i går, men siden naboen var altfor snill så ble det pizza i dag i stedet for. Heldigvis aldri feil med pizza.

Someone

Legg inn av Someone »

Fikk satt frem både grill og utemøbler, så da ble det grilling og spise ute på terrassen. Dog ganske enkelt med grillskiver, salsiccia pølse, søtpotet og sqash som ble grillet. Pommes Noisettes med grillkrydder ved siden av som er en av barnasfavoritter. Og en salat til

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Bestilte teryiaki laks på jobb i dag. 125g laks ish, litt grønnsaker, MYE ris og utvanna saus.
300kr, føler meg ranet selv om jeg ikke betalte. Aldri tilbake igjen der

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

I dag blir det Baligryte og jordbær til dessert.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Skikkelig old school pensjonist-middag som jeg lager kanskje en gang per skuddår: Nakkekotteletter, kokte poteter og gulerøtter, surkål.
Det er jo egentlig ganske godt, bare glemmer at sånn mat eksisterer.

startelver

Legg inn av startelver »

Ble lapskaus i dag.

Someone

Legg inn av Someone »

Kyllingkjøttboller, som jeg hadde laget ferdig i går kveld, så var bare å varme. Med taglitelli og en slags spinatsaus

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Rømmegraut og spekeskinke.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Gresk salat og så tre pizzasnurrer fra fryseren.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Bilde



Følger meg inn i rekken her med biffstrimler... som jeg slenger inn i overbegavede ganen.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Stekt ørret, rissalat og rømmedressing med hvitløk og sweet chilisaus.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Nå er det to uker med kantinemat for min del.
Er jo bra hvis man ser på det økonomiske i hvert fall. To uker omtrent uten matutgifter merkes det. Og spesielt når jeg hadde tre uker omtrent uten matutgifter før dette og, da jeg hadde operasjon tøm fryser gående.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ble lyst kjøtt i dag, ettersom det blir rødt i morgen

Bilde

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

SirJames skrev: man mai 08, 2023 8:45 pm Ble lyst kjøtt i dag, ettersom det blir rødt i morgen

Bilde
På Granca?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Megapixsel skrev: man mai 08, 2023 8:54 pm
SirJames skrev: man mai 08, 2023 8:45 pm Ble lyst kjøtt i dag, ettersom det blir rødt i morgen

Bilde
På Granca?
That's right

morrisey

Legg inn av morrisey »

Fiskekaker. Bringebærdrops til dessert

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Sulfat skrev: man mai 08, 2023 5:18 pm Skikkelig old school pensjonist-middag som jeg lager kanskje en gang per skuddår: Nakkekotteletter, kokte poteter og gulerøtter, surkål.
Det er jo egentlig ganske godt, bare glemmer at sånn mat eksisterer.
Det er veldig godt! Perfekt middag etter hjemmekontor, for da kan man styre med potetkoking mens man jobber, som ellers jeg synes er litt langtekkelig... Og så lar jeg kotelettene steke mange timer på lav varme, så de blir helt møre... De mister litt saftighet, men kjøttsmaken er der, og så vår man enorme mengder med sjy til å dynke poteter, gulrøtter og surkål med...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Noe som de kalte på "Spring Rools" i kantina i dag, med ris til - så enkel middag, dvs jeg hadde en sånn stor burger fra Rema/NK igjen fra i går, så det ble det i kveld. Som i går veldig enkelt fyll, tomat, salat, rømme/majones og rå løk i tynne skiver. Litt fransk sennep i bunn.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

SirJames skrev: man mai 08, 2023 8:58 pm
Megapixsel skrev: man mai 08, 2023 8:54 pm
SirJames skrev: man mai 08, 2023 8:45 pm Ble lyst kjøtt i dag, ettersom det blir rødt i morgen

Bilde
På Granca?
That's right
Er mannen på ferie eller pensjonist?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Megapixsel skrev: man mai 08, 2023 9:16 pm
SirJames skrev: man mai 08, 2023 8:58 pm
Megapixsel skrev: man mai 08, 2023 8:54 pm

På Granca?
That's right
Er mannen på ferie eller pensjonist?
Ferie

Skulle gjerne vært her på heltid 😎

Saturn

Legg inn av Saturn »

Blir rett over 1 kg ovnsbakte potetbåter, råvare selvsagt. Kyllingkjøttdeig med tacokrydder, mais og litt rødløk. En middag jeg hadde ofte i vinter, litt sjeldnere siste ukene. Mer potet siden musklene skal forhåpentligvis vokse.
Grans singo sukkerfri i glasset.

Tenkte å spille Assassin’s Creed Origins i kveld. Pyramider er kult det

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»