Arrestere Putin.

Svar
FROG

Re: Arrestere Putin.

Legg inn av FROG »

Karatel skrev: ons mai 03, 2023 9:56 am
oddvar_kjempebra skrev: ons mai 03, 2023 9:45 am
Karatel skrev: ons mai 03, 2023 9:23 am

Russisk selskaplek.

To russere får en kasse vodka hver. De stenger seg inne i et rom bare de to. De drikker opp all vodkaen. Så går den ene av den ut og han som sitter igjen skal gjette hvem som gikk ut av rommet.
En amerikaner møter en russer under den kalde krigen. Amerikaneren spør russeren om hvordan det er å bo i Sovjetunionen.

-Kan ikke klage egentlig sier russeren.

-Men det er vel dårlig med mat i butikkene? spør amerikaneren.

-Nei, jeg kan ikke klage over det sier russeren.

-Men det må vel være noe du ikke er fornøyd med? sier amerikaneren.

-Ja, jeg kan ikke klage.
En russer og en amerikaner møtes og diskuterer hvilket av deres hjemland som har størst frihet og mest demokrati.

Amerikaneren:

"Hos oss i USA kan hvem som helst stille seg på plassen foran Det hvite hus og forbanne USA , USAs president og amerikansk politikk. Alle kan fritt si at USAs president er en forbannet skurk, løgner og forbryter".

Russeren:

"Så fritt og demokratisk er også Russland. Her hos oss kan også hvem som helst stille seg på Den røde plass og forbanne USA , USAs president og amerikansk politikk. Alle kan fritt si at USAs president er en forbannet skurk, løgner og forbryter"
Joda helt greit det men det viser jo hvor skadet Russeren er av vodka :) Han klarer ikke å forså en meningsutveksling og forskjellen på å kritisere sine egne, og det å kritisere andre. Kritisere andre kan alle lett gjøre i diktatur, kritisere sine egne ender som oftest i elendighet. Så det forklarer nok Russerens dumme svar. For det er jo helt hjernedødt, og faktisk lite morsomt :)

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

FROG skrev: man mai 08, 2023 9:34 pm
Karatel skrev: ons mai 03, 2023 9:56 am
oddvar_kjempebra skrev: ons mai 03, 2023 9:45 am

En amerikaner møter en russer under den kalde krigen. Amerikaneren spør russeren om hvordan det er å bo i Sovjetunionen.

-Kan ikke klage egentlig sier russeren.

-Men det er vel dårlig med mat i butikkene? spør amerikaneren.

-Nei, jeg kan ikke klage over det sier russeren.

-Men det må vel være noe du ikke er fornøyd med? sier amerikaneren.

-Ja, jeg kan ikke klage.
En russer og en amerikaner møtes og diskuterer hvilket av deres hjemland som har størst frihet og mest demokrati.

Amerikaneren:

"Hos oss i USA kan hvem som helst stille seg på plassen foran Det hvite hus og forbanne USA , USAs president og amerikansk politikk. Alle kan fritt si at USAs president er en forbannet skurk, løgner og forbryter".

Russeren:

"Så fritt og demokratisk er også Russland. Her hos oss kan også hvem som helst stille seg på Den røde plass og forbanne USA , USAs president og amerikansk politikk. Alle kan fritt si at USAs president er en forbannet skurk, løgner og forbryter"
Joda helt greit det men det viser jo hvor skadet Russeren er av vodka :) Han klarer ikke å forså en meningsutveksling og forskjellen på å kritisere sine egne, og det å kritisere andre. Kritisere andre kan alle lett gjøre i diktatur, kritisere sine egne ender som oftest i elendighet. Så det forklarer nok Russerens dumme svar. For det er jo helt hjernedødt, og faktisk lite morsomt :)
Jeg skal fortelle deg en sann og selvopplevd historie. Jeg deltok i sin tid i et russisk debattforum. På nettet fant jeg en artikkel om russisk mentalitet. I denne artikkelen ble det fortalt om en flokk russiske turister i Frankrike, disse russerne hadde besøkt et fransk museum i Frankrike og til sitt store sjokk hadde de der sett at dette franske museet fremstilte historien som om Napoleon hadde vunnet slaget ved Borodino i 1812.

De russiske turistene ble rasende og blodig fornærmet over denne franske uforskammetheten og løgnaktigheten.

Jeg kommenterte denne saken i det russiske debattforumet og sa at dette var en svært urimelig reaksjon og at det måtte være grenser for hva man skulle bli fornærmet av.

En russer svarte meg straks og spurte meg om hva jeg ville sagt, dersom svenske turister på besøk i Norge hadde gått inn på et norsk museum og gjort narr av norsk historie.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»