Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
startelver

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av startelver »

Vinicius motm. Ny pokal på hylla.

Milfern

Legg inn av Milfern »

CAMPEONES!

startelver

Legg inn av startelver »

Blir ikke mye tid til å feire dette, her gjelder det å forberede seg til tirsdag mot City.

peraleks

Legg inn av peraleks »

JADDA!!! DEILIG!
Helt fantastisk kamp av spesielt Vini, Carvajal og Rodrygo.
Carvajal redder både på strek og har den siste blokkeringen der i det 92. minuttet på noe som raskt hadde blitt 2-2, vill kamp.

Milfern

Legg inn av Milfern »

Osasuna gjorde en god kamp. Ikke like mye spark og stygge etterslenger som de hadde i gode gamle dager da Osasuna kanskje var den mest usympatiske fitteklubben i La Liga.

En seier her hadde blitt den største dagen i Osasuna sin historie. I Real Madrid blir den knapt en parantes om noen år.

Vinicius og Rodrygo drar dette i land. Synes og Carvajal hadde en god kamp i forsvar. Føler og at Real Madrid spilte stort sett på 80% i dag. Tror tirsdagen er det egentlige fokuset.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Mendieta og Michael Owen holder seg greit.

Knax

Legg inn av Knax »

Deilig, nå har flere av spillerne fått vunnet alt med klubben.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Milfern skrev: søn mai 07, 2023 12:01 am Osasuna gjorde en god kamp. Ikke like mye spark og stygge etterslenger som de hadde i gode gamle dager da Osasuna kanskje var den mest usympatiske fitteklubben i La Liga.

En seier her hadde blitt den største dagen i Osasuna sin historie. I Real Madrid blir den knapt en parantes om noen år.

Vinicius og Rodrygo drar dette i land. Synes og Carvajal hadde en god kamp i forsvar. Føler og at Real Madrid spilte stort sett på 80% i dag. Tror tirsdagen er det egentlige fokuset.
Man slipper seg litt ned igjen på 1-0, har fremdeles de største sjansene men 1-1 fikk virkelig frem fighten igjen.
Derifra og utover skrudde man merkbart på alle sylinderne igjen.

Ellers er jo Copa del Rey en turnering vi tradisjonelt sett virkelig har underprestert i selv om det var en god periode der mellom 2011-2014 med 2 seiere og 1 finaletap. Deilig å endelig ta denne igjen.

Gleder meg stort til tirsdag nå.

startelver

Legg inn av startelver »

God oppladning til tirsdag. Ser på BT Sport nå, straks pokalseremoni.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Herlig å vinne Campeonato de España-Copa de Su Majestad el Rey!

Ghost

Legg inn av Ghost »

Digg. Viktig å avgjøre etter 90 også. Vini helt enorm, og denne våren har Rodrygo virkelig tatt seg og stabilisert seg som en av de bedre angrepsspillerne i verden. Carvajal ser tidvis ut som ei krykke i ligaen, men med en gang vi bikker kvartfinale i en turnering går toppfarten opp med 10 km/t og han leverer strålende innlegg og livsviktige blokkeringer på rekke og rad.

Camavinga har faktisk vunnet alle klubbturneringer Madrid kan vinne på sine to første sesonger.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1213

Legg inn av Albania »

Camavinga har vunnet alle trofeer i en alder av 20! Det er sykt. Får håpe det ikke går utover motivasjonen hans fremover.

startelver

Legg inn av startelver »

Er nok masse motivasjon blant de unge spillerne, er mer imponert over veteranene, hvordan de år etter år greier å holde seg på toppen og lykkes når det gjelder som mest.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Albania skrev: søn mai 07, 2023 10:54 am Camavinga har vunnet alle trofeer i en alder av 20! Det er sykt. Får håpe det ikke går utover motivasjonen hans fremover.
Går nok mer på personlige ambisjoner kontra alder akkurat det der, samt penger(vi er tross alt fremdeles blant de klubbene i verden som lønner spillerne våre høyest) i tillegg til den dyrkelsen som ligger der i titalls av millioner av fans som heier en frem.

Mange av de spillerne spesielt storklubber alla RM tiltrekker seg har nok ambisjoner om å ikke bare være blant de beste under deres tid, men samt huskes opp gjennom historien som en av de beste spillerne. Da kreves det noe enormt med titler og store prestasjoner over tid. Benzema f.eks. tok sin 25 tittel nå og har hatt hans desidert beste periode i klubben de siste 5 årene, det hadde jeg virkelig ikke trodd når vi først signerte han i 2009 selv om han var et spisstalent av de sjeldne. Sammenlignbart med hvor brutalt god Rooney var allerede som 18-åring, bare at Benzema har perfeksjonert spillet hans etterhvert som han har blitt eldre og eldre.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Ingen umiddelbar fare med Camavinga av det vi har sett & lest av verifiserte intervjuer med han, men klart, man skal være forsiktig med å benke han fremover, spesielt om han får en nedgangsperiode.

Det er rike arabere som skal vise makt og forsterke i fremtiden, og et eventuelt oppkjøp av ManUtd kan fort friste enhver gutt/mann om man kan få få €15 mill rett inn på konto for å skrive under en lukrativ kontrakt på fem år som dobler lønnen fra RM.

Real Madrid kommer til å akseptere milliardbud, om franskmannen begynner å bli misfornøyd. Men, den tid den sorg.

Neste sesong bør man hente inn 1-2 midtspisser som alternativ til Benz. En god høyreback og Jude Bellingham. Da skal jeg være fornøyd. Sleng på en spennende rotasjonsspiller på midtbane også.

Bra og viktig med seier i CdR i går. Viktig å få et trofe hver sesong.

Blir spennende mot City. Jeg tror de hvite kommer til å få skikkelig kjørt seg i min gamle hjemby, Manc. Skulle gjerne hatt siste kamp på Bernabeu.

Angående La Liga så skjer det som jeg har advart om til det kjedsommelige. Nå er man t.o.m. på tredjeplass. Sluppet inn 21 mål mer enn Barca. A.Madrid er foran etter 33 runder. Det er svakt og verre enn mine spådommer før sesongen.

Hvorfor har jeg forklart mang en gang.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Modric også signert forlengelse til 2024 nå, snakker om evighetsmaskin.
Fra før av har og Kroos signert forlengelse til 2024.

Da blir det med god sannsynlighet exit på Ceballos til sommeren, spesielt om Bellingham faktisk blir RM-spiller.

Trappoppned

Legg inn av Trappoppned »

Hvordan er nervene før kvelden? Har selv en naiv godfølelse og holder Madrid knappe favoritter 55-45.
Mest spent på Kroos hvis han starter som anker.

startelver

Legg inn av startelver »

Tror også vi vinner hjemme første kampen, blir verre på Etihad. Får satse på 3-1 så det er noe å gå på til returen.

startelver

Legg inn av startelver »

Fint hvis noen lager kamptråd, gjerne på internasjonal forum.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Trappoppned skrev: tir mai 09, 2023 11:37 am Hvordan er nervene før kvelden? Har selv en naiv godfølelse og holder Madrid knappe favoritter 55-45.
Mest spent på Kroos hvis han starter som anker.
Høye som alltid, og jeg er naturlig pessimist. Kvalitetsforskjellen er nok klart i favør City og Millitao ute er et stort tap (forutsatt at han ikke hadde spilt som I La Liga siste tiden). Storfornøyd med ettmålsseier her.

Men Madrids CL-gudommeloghet og Citys bottling gir selvsagt et visst håp. I motsetning til mange andre tror jeg heller ikke det er så dumt å begynne hjemme først.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ghost skrev: tir mai 09, 2023 1:44 pm
Trappoppned skrev: tir mai 09, 2023 11:37 am Hvordan er nervene før kvelden? Har selv en naiv godfølelse og holder Madrid knappe favoritter 55-45.
Mest spent på Kroos hvis han starter som anker.
Høye som alltid, og jeg er naturlig pessimist. Kvalitetsforskjellen er nok klart i favør City og Millitao ute er et stort tap (forutsatt at han ikke hadde spilt som I La Liga siste tiden). Storfornøyd med ettmålsseier her.

Men Madrids CL-gudommeloghet og Citys bottling gir selvsagt et visst håp. I motsetning til mange andre tror jeg heller ikke det er så dumt å begynne hjemme først.
Tja er den, påskrudd mener jeg at vi er verdens beste lag.
Er jo bare det at det unektelig er så få ganger man ser dette i løpet av en sesong, men CL(og cupfinaler) bringer jo frem det absolutt ypperste i dette laget.

Ghost

Legg inn av Ghost »

peraleks skrev: tir mai 09, 2023 2:56 pm
Ghost skrev: tir mai 09, 2023 1:44 pm
Trappoppned skrev: tir mai 09, 2023 11:37 am Hvordan er nervene før kvelden? Har selv en naiv godfølelse og holder Madrid knappe favoritter 55-45.
Mest spent på Kroos hvis han starter som anker.
Høye som alltid, og jeg er naturlig pessimist. Kvalitetsforskjellen er nok klart i favør City og Millitao ute er et stort tap (forutsatt at han ikke hadde spilt som I La Liga siste tiden). Storfornøyd med ettmålsseier her.

Men Madrids CL-gudommeloghet og Citys bottling gir selvsagt et visst håp. I motsetning til mange andre tror jeg heller ikke det er så dumt å begynne hjemme først.
Tja er den, påskrudd mener jeg at vi er verdens beste lag.
Er jo bare det at det unektelig er så få ganger man ser dette i løpet av en sesong, men CL(og cupfinaler) bringer jo frem det absolutt ypperste i dette laget.
Sliter litt med å komme på noen slike kamper i år. Barcelona i Copaen er vel det nærmeste man kommer. Mot både Liverpool og Chelsea var det godt betalt, og Osasuna-kampen var overraskende svak. Men det er jo en evne det også. Med samme effektivitet i ligaen hadde man vært seriemester.

Samtidig kanskje historieløst av meg å fortsette å være pessimist etter det som har skjedd i CL siden februar 2022!

Trappoppned

Legg inn av Trappoppned »

Ghost skrev: tir mai 09, 2023 3:00 pm
peraleks skrev: tir mai 09, 2023 2:56 pm
Ghost skrev: tir mai 09, 2023 1:44 pm

Høye som alltid, og jeg er naturlig pessimist. Kvalitetsforskjellen er nok klart i favør City og Millitao ute er et stort tap (forutsatt at han ikke hadde spilt som I La Liga siste tiden). Storfornøyd med ettmålsseier her.

Men Madrids CL-gudommeloghet og Citys bottling gir selvsagt et visst håp. I motsetning til mange andre tror jeg heller ikke det er så dumt å begynne hjemme først.
Tja er den, påskrudd mener jeg at vi er verdens beste lag.
Er jo bare det at det unektelig er så få ganger man ser dette i løpet av en sesong, men CL(og cupfinaler) bringer jo frem det absolutt ypperste i dette laget.
Sliter litt med å komme på noen slike kamper i år. Barcelona i Copaen er vel det nærmeste man kommer. Mot både Liverpool og Chelsea var det godt betalt, og Osasuna-kampen var overraskende svak. Men det er jo en evne det også. Med samme effektivitet i ligaen hadde man vært seriemester.

Samtidig kanskje historieløst av meg å fortsette å være pessimist etter det som har skjedd i CL siden februar 2022!
Det som er vanskelig og vite føler jeg, hva er nivået til Madrid?
De har vært dårlig i liga, kommer det av lite motivasjon da gullet er tapt?
De var "dårlige" mot Chelsea, men føler samtidig de spillte på 30-40% innsats for og ikke slite seg ut.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Som nøytral fotballelsker hadde det vært velkomment om det ble opprettet en kamptråd for kveldens CL- kamp mot City!

Siden RM har hjemmekamp føles det naturlig iflg. tradisjon at debattanter og fans her på tråden oppretter denne.
På forhånd takk! 😊

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ghost skrev: tir mai 09, 2023 3:00 pm
peraleks skrev: tir mai 09, 2023 2:56 pm
Ghost skrev: tir mai 09, 2023 1:44 pm

Høye som alltid, og jeg er naturlig pessimist. Kvalitetsforskjellen er nok klart i favør City og Millitao ute er et stort tap (forutsatt at han ikke hadde spilt som I La Liga siste tiden). Storfornøyd med ettmålsseier her.

Men Madrids CL-gudommeloghet og Citys bottling gir selvsagt et visst håp. I motsetning til mange andre tror jeg heller ikke det er så dumt å begynne hjemme først.
Tja er den, påskrudd mener jeg at vi er verdens beste lag.
Er jo bare det at det unektelig er så få ganger man ser dette i løpet av en sesong, men CL(og cupfinaler) bringer jo frem det absolutt ypperste i dette laget.
Sliter litt med å komme på noen slike kamper i år. Barcelona i Copaen er vel det nærmeste man kommer. Mot både Liverpool og Chelsea var det godt betalt, og Osasuna-kampen var overraskende svak. Men det er jo en evne det også. Med samme effektivitet i ligaen hadde man vært seriemester.

Samtidig kanskje historieløst av meg å fortsette å være pessimist etter det som har skjedd i CL siden februar 2022!
Av 90 min, 4-0 kampen mot Barcelona i semifinalen i CdR.
Helt på det jevne mot AM i kvartfinalen og.
Finalen mot Osasuna var generelt sett også godt gjennomført, spesielt etter at de satte inn 1-1.

Mot Chelsea hjemme, etter de første 20-25 min så var det i mine øyne kun ett lag på banen, kunne glatt scoret langt flere mot Chelsea.
Mot Chelsea borte så spiller vi egentlig en temmelig ræva kamp, langt fra der man kan være men fremdeles ender man opp med å score 2 kjappe og avgjør kampen greit.

Mot Liverpool borte, ikke med de første 30 min, men etter dette igjen nærmest kun ett lag på banen, men enig i at vi hadde veldig godt betalt foran mål.
Mye av det samme hjemme, så fort Liverpool hadde løpt fra seg tok vi totalt kontroll på kampen.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Trappoppned skrev: tir mai 09, 2023 4:11 pm
Ghost skrev: tir mai 09, 2023 3:00 pm
peraleks skrev: tir mai 09, 2023 2:56 pm

Tja er den, påskrudd mener jeg at vi er verdens beste lag.
Er jo bare det at det unektelig er så få ganger man ser dette i løpet av en sesong, men CL(og cupfinaler) bringer jo frem det absolutt ypperste i dette laget.
Sliter litt med å komme på noen slike kamper i år. Barcelona i Copaen er vel det nærmeste man kommer. Mot både Liverpool og Chelsea var det godt betalt, og Osasuna-kampen var overraskende svak. Men det er jo en evne det også. Med samme effektivitet i ligaen hadde man vært seriemester.

Samtidig kanskje historieløst av meg å fortsette å være pessimist etter det som har skjedd i CL siden februar 2022!
Det som er vanskelig og vite føler jeg, hva er nivået til Madrid?
De har vært dårlig i liga, kommer det av lite motivasjon da gullet er tapt?
De var "dårlige" mot Chelsea, men føler samtidig de spillte på 30-40% innsats for og ikke slite seg ut.
Sjeldent at man er særlig god i ligaen, de beste kampene hvert eneste år kommer som regel i CL.
Var veldig gode hjemme mot Chelsea, ræva borte.

peraleks

Legg inn av peraleks »

InsVerderben skrev: tir mai 09, 2023 4:26 pm Som nøytral fotballelsker hadde det vært velkomment om det ble opprettet en kamptråd for kveldens CL- kamp mot City!

Siden RM har hjemmekamp føles det naturlig iflg. tradisjon at debattanter og fans her på tråden oppretter denne.
På forhånd takk! 😊
Opprettet kamptråd.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1213

Legg inn av Albania »

Irriterende at en feilpasning førte til mål. På dette nivået kan det ikke være rom for den type feil, spesielt mot de aller beste i CL.

startelver

Legg inn av startelver »

Det var så nærme flere mål, skapte enormt mye i 2. omg, Vini og Rodrygo i en egen klasse. Og Rudiger passet godt på Haaland. To langskudd avgjorde kampen til slutt. Helt åpent i Manchester.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Albania skrev: tir mai 09, 2023 11:17 pm Irriterende at en feilpasning førte til mål. På dette nivået kan det ikke være rom for den type feil, spesielt mot de aller beste i CL.
Unødvendig ja, men vanskelig å unngå under press i en kamp hvor Madrid prøvde på å spille seg til brudd fra egen halvdel. Var i utgangspunktet ikke en kjempesjanse.
startelver skrev: tir mai 09, 2023 11:20 pm Det var så nærme flere mål, skapte enormt mye i 2. omg, Vini og Rodrygo i en egen klasse. Og Rudiger passet godt på Haaland. To langskudd avgjorde kampen til slutt. Helt åpent i Manchester.
Enormt mye vil jeg ikke si, men var det beste laget alt i alt og var for mange svake pasninger og dårlige valg på siste tredel. Tror man hadde vært tjent på å fyre av like ofte som City.

Men absolutt en bra kamp. Var skeptisk til Camavinga, Rudiger, Kroos og alltid litt usikker på Carvajal. Bak Vini syns jeg disse var de beste, så ingen grunn til bekymring.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»