AC Milan - Internazionale (CL Semifinale kamp 1)

Svar
Dubia

Re: AC Milan - Internazionale (CL Semifinale kamp 1)

Legg inn av Dubia »

nottimagiche skrev: ons mai 10, 2023 8:50 pm Deilig med en semi blottet for anglofili og annet tøv.
Men dog ett forferdelig nivå.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Skraevadottir skrev: ons mai 10, 2023 9:28 pm Tydelig at kommentatorene ikke har peiling på tennis, ellers ville de kjent igjen Matteo Berrettini på tribunen.
Bilde

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1721

Legg inn av JauKaninen »

Der er jeg glad for VAR, juksemakere får ikke straffesparket sitt likevel. HERLIG

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Megapixsel skrev: ons mai 10, 2023 9:33 pm Ikke gult kort for filming, nejdaa
Man får ikke slutt på dævelskapen om det ikke har noen andre konsekvenser enn at det ikke blir straffe. Da risikerer man jo ingenting lenger når man filmer. For noen år siden sa de at de skulle være mye strengere på dette, men det ser man ingen tegn til.
Sist redigert av Skraevadottir den ons mai 10, 2023 9:36 pm, redigert 1 gang totalt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Oj, nå er det nære 3-0. Skal Milan fortsette dette forsvaret?

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

BT Sport-kommentatorene er sjokkerte over at straffen blir omgjort. De mener det var klar straffe. Jeg må innrømme jeg er litt usikker på hvordan de bedømmer det slik, jeg så ikke noe særlig kontakt selv.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Dommer kan ikke gi gult etter VAR.

Skulle dommer gitt gult måtte han sett forseelsen sjøl.
Sist redigert av PapaSmurf den ons mai 10, 2023 9:37 pm, redigert 1 gang totalt.

Jack

Legg inn av Jack »

BT Sports-gjengen med McManaman og Rio Ferdinand i spissen har røyka greit med italiensk kvalitetscrack i kveld og melder dommertabbe og at det skulle ha vært dømt straffe.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Milan sprudler utpå her! Milan laget er helt ute å kjøre.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jack skrev: ons mai 10, 2023 9:36 pm BT Sports-gjengen med McManaman og Rio Ferdinand i spissen har røyka greit med italiensk kvalitetscrack i kveld og melder dommertabbe og at det skulle ha vært dømt straffe.
Aldri straffe. Det er ikke holding, mer et lite klapp.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Skraevadottir skrev: ons mai 10, 2023 9:35 pm
Megapixsel skrev: ons mai 10, 2023 9:33 pm Ikke gult kort for filming, nejdaa
Man får ikke slutt på dævelskapen om det ikke har noen andre konsekvenser enn at det ikke blir straffe. Da risikerer man jo ingenting lenger når man filmer. For noen år siden sa de at de skulle være mye strengere på dette, men det ser man ingen tegn til.
Nei, kan ikke huske mange gule kort for filming de siste årene.

Saturn

Legg inn av Saturn »

De liker rosa fotballsko i Italia har jeg funnet ut.

Dubia

Legg inn av Dubia »

PapaSmurf skrev: ons mai 10, 2023 9:38 pm
Jack skrev: ons mai 10, 2023 9:36 pm BT Sports-gjengen med McManaman og Rio Ferdinand i spissen har røyka greit med italiensk kvalitetscrack i kveld og melder dommertabbe og at det skulle ha vært dømt straffe.
Aldri straffe. Det er ikke holding, mer et lite klapp.
Min første tanke var at det var kontakten på foten som gjorde at dommer blåste, men virket som at kommentatorene oppfattet det annerledes?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Jeg håper virkelig ikke at Inter avgjør dette allerede i dag. Hvem som går til finalen er jo ett fett, men jeg vil ha spenningen.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

JauKaninen skrev: ons mai 10, 2023 9:35 pm Der er jeg glad for VAR, juksemakere får ikke straffesparket sitt likevel. HERLIG
VAR er da alltids bra. Selv de som er motstandere av VAR virker i sine klager som om de ønsker mer VAR, og at deres hovedproblem er når hoveddommer dømmer feil og VAR ikke forandrer det.

Mer makt til VAR, mindre makt til hoveddommer. Synes at det er en uting at hoveddommer ikke dømmer straffe på situasjoner som helt klart skal være straffe og så når VAR sier at han kanskje bør se på den igjen (les: VAR mener det er straffe) så kan hoveddommer bare si "nei, jeg gidder ikke."

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

tomi skrev: ons mai 10, 2023 9:36 pm BT Sport-kommentatorene er sjokkerte over at straffen blir omgjort. De mener det var klar straffe. Jeg må innrømme jeg er litt usikker på hvordan de bedømmer det slik, jeg så ikke noe særlig kontakt selv.
De kommer fra filme-land #1, da. Ikke rart de tenker det da.

Jack

Legg inn av Jack »

Hadde AC Milan virkelig ikke noe bedre å sette inn enn denne Messias?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Pokker, det hadde vært så lekkert om Sælmækers kom seg forbi alle og scoret der.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jolla skrev: ons mai 10, 2023 9:43 pm
JauKaninen skrev: ons mai 10, 2023 9:35 pm Der er jeg glad for VAR, juksemakere får ikke straffesparket sitt likevel. HERLIG
VAR er da alltids bra. Selv de som er motstandere av VAR virker i sine klager som om de ønsker mer VAR, og at deres hovedproblem er når hoveddommer dømmer feil og VAR ikke forandrer det.

Mer makt til VAR, mindre makt til hoveddommer. Synes at det er en uting at hoveddommer ikke dømmer straffe på situasjoner som helt klart skal være straffe og så når VAR sier at han kanskje bør se på den igjen (les: VAR mener det er straffe) så kan hoveddommer bare si "nei, jeg gidder ikke."
Jeg er jo VAR-motstander.

Det er fordi jeg mener VAR er alt for inkonsekvent.

Jeg vil ikke ha mer VAR, jeg vil ha lik VAR. Hvis det som er straffe i en kamp er straffe i en annen også så skal jeg dempe klagingen min.

Og i tillegg vil jeg ha slutt på streker på offside. Ser man ikke at det er offside med det blotte øye bør man ikke dømme offside
Sist redigert av PapaSmurf den ons mai 10, 2023 9:47 pm, redigert 1 gang totalt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Jack skrev: ons mai 10, 2023 9:44 pm Hadde AC Milan virkelig ikke noe bedre å sette inn enn denne Messias?
Mulig de har Senior Messias?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Bergomi-nivå på forsvarsspillet nå.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Folk_flesk skrev: ons mai 10, 2023 9:46 pm Bergomi-nivå på forsvarsspillet nå.
Lo Zio, legenden.

pigg

Legg inn av pigg »

Jolla skrev: ons mai 10, 2023 9:43 pm
JauKaninen skrev: ons mai 10, 2023 9:35 pm Der er jeg glad for VAR, juksemakere får ikke straffesparket sitt likevel. HERLIG
VAR er da alltids bra. Selv de som er motstandere av VAR virker i sine klager som om de ønsker mer VAR, og at deres hovedproblem er når hoveddommer dømmer feil og VAR ikke forandrer det.
Det virker som om mange er imot VAR når det er til skade for eget lag. De samme er for VAR når det gagner samme lag.

Man kan ikke bygge et regelverk på en slik inkonsekvens. Derfor er det bra at ikke disse hyklerne er de som nedfeller og vedtar regelverk.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

PapaSmurf skrev: ons mai 10, 2023 9:46 pm
Jolla skrev: ons mai 10, 2023 9:43 pm
JauKaninen skrev: ons mai 10, 2023 9:35 pm Der er jeg glad for VAR, juksemakere får ikke straffesparket sitt likevel. HERLIG
VAR er da alltids bra. Selv de som er motstandere av VAR virker i sine klager som om de ønsker mer VAR, og at deres hovedproblem er når hoveddommer dømmer feil og VAR ikke forandrer det.

Mer makt til VAR, mindre makt til hoveddommer. Synes at det er en uting at hoveddommer ikke dømmer straffe på situasjoner som helt klart skal være straffe og så når VAR sier at han kanskje bør se på den igjen (les: VAR mener det er straffe) så kan hoveddommer bare si "nei, jeg gidder ikke."
Jeg er jo VAR-motstander.

Det er fordi jeg mener VAR er alt for inkonsekvent.

Jeg vil ikke ha mer VAR, jeg vil ha lik VAR. Hvis det som er straffe i en kamp er straffe i en annen også så skal jeg dempe klagingen min.

Og i tillegg vil jeg ha slutt på streker på offside. Ser man ikke at det er offside med det blotte øye bør man ikke dømme offside
Men er du egentlig mot VAR eller hvordan VAR fungerer/ikke fungerer nå?

lsklars

Legg inn av lsklars »

Jack skrev: ons mai 10, 2023 9:44 pm Hadde AC Milan virkelig ikke noe bedre å sette inn enn denne Messias?
Hvem skulle de ellers satt inn? Per Messias Høgmo?

spårt

Legg inn av spårt »

Brutal start. Fin inngrepen av VAR, klar filming.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

PapaSmurf skrev: ons mai 10, 2023 9:46 pm
Og i tillegg vil jeg ha slutt på streker på offside. Ser man ikke at det er offside med det blotte øye er det ikke offside
Helt enig. Offside-regelen bør være som den var, at hvis spillerne er på linje så er det fordel angripende lag. Og hvis du spør to folk om å stille seg opp på linje og du mener at noen er offside hvis det er 1cm i forskjell på hvem som er lengst nord eller lengst sør så sier du rett ut at det er umulig å stå på en linje. Og hvis dommerstanden vedgår at de selv ikke er i stand til å stå på linje, mens førsteklassinger forstår 100% hva jeg mener når jeg ber dem om å stå på linje så lurer jeg på hva som feiler dommerstanden.

Jeg mener også at kun sånn ca. 4% av det som det dømmes hands på egentlig er hands - altså at det er armen/hånden som beveger seg for å ta ballen heller enn at det er ballen som har retning mot armen/hånden. Hvis du plukker ballen opp fra bakken - hands. Hvis du gjør keeperredning som Luis Suárez mot Ghana - hands. Hvis noen skyter mot mål og du står mellom skytter og mål og ballen treffer armen din på vei mot mål - ikke hands.

b0lle

Legg inn av b0lle »

Skraevadottir skrev: ons mai 10, 2023 9:51 pm
PapaSmurf skrev: ons mai 10, 2023 9:46 pm
Jolla skrev: ons mai 10, 2023 9:43 pm

VAR er da alltids bra. Selv de som er motstandere av VAR virker i sine klager som om de ønsker mer VAR, og at deres hovedproblem er når hoveddommer dømmer feil og VAR ikke forandrer det.

Mer makt til VAR, mindre makt til hoveddommer. Synes at det er en uting at hoveddommer ikke dømmer straffe på situasjoner som helt klart skal være straffe og så når VAR sier at han kanskje bør se på den igjen (les: VAR mener det er straffe) så kan hoveddommer bare si "nei, jeg gidder ikke."
Jeg er jo VAR-motstander.

Det er fordi jeg mener VAR er alt for inkonsekvent.

Jeg vil ikke ha mer VAR, jeg vil ha lik VAR. Hvis det som er straffe i en kamp er straffe i en annen også så skal jeg dempe klagingen min.

Og i tillegg vil jeg ha slutt på streker på offside. Ser man ikke at det er offside med det blotte øye bør man ikke dømme offside
Men er du egentlig mot VAR eller hvordan VAR fungerer/ikke fungerer nå?
Han er ihvertfall i mot offside. Den er fin.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1721

Legg inn av JauKaninen »

Jolla skrev: ons mai 10, 2023 9:43 pm
VAR er da alltids bra. Selv de som er motstandere av VAR virker i sine klager som om de ønsker mer VAR, og at deres hovedproblem er når hoveddommer dømmer feil og VAR ikke forandrer det.

Mer makt til VAR, mindre makt til hoveddommer. Synes at det er en uting at hoveddommer ikke dømmer straffe på situasjoner som helt klart skal være straffe og så når VAR sier at han kanskje bør se på den igjen (les: VAR mener det er straffe) så kan hoveddommer bare si "nei, jeg gidder ikke."
Etter at man ble kvitt barnesykdommene så begynner jeg like det mer og mer. Så må si meg enig.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

PapaSmurf skrev: ons mai 10, 2023 9:46 pm Jeg vil ikke ha mer VAR, jeg vil ha lik VAR.

Og i tillegg vil jeg ha slutt på streker på offside. Ser man ikke at det er offside med det blotte øye bør man ikke dømme offside
Hvordan tenker du å kombinere disse to?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»