AC Milan - Internazionale (CL Semifinale kamp 1)

Svar
Jack

Re: AC Milan - Internazionale (CL Semifinale kamp 1)

Legg inn av Jack »

Stor humor når Steven Gerrard beskylder Lautaro for overspilling.


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

tomi skrev: ons mai 10, 2023 9:54 pm
PapaSmurf skrev: ons mai 10, 2023 9:46 pm Jeg vil ikke ha mer VAR, jeg vil ha lik VAR.

Og i tillegg vil jeg ha slutt på streker på offside. Ser man ikke at det er offside med det blotte øye bør man ikke dømme offside
Hvordan tenker du å kombinere disse to?
Enkelt. Ser man ikke offsiden uten å måtte streke opp så er det fordel angripende lag. Likt for alle det.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

PapaSmurf skrev: ons mai 10, 2023 10:01 pm Enkelt. Ser man ikke offsiden uten å måtte streke opp så er det fordel angripende lag. Likt for alle det.
Det kommer vel helt an på hvem «man» er? Forskjellige dommere har forskjellig synskvalitet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Skraevadottir skrev: ons mai 10, 2023 9:51 pm
PapaSmurf skrev: ons mai 10, 2023 9:46 pm
Jolla skrev: ons mai 10, 2023 9:43 pm

VAR er da alltids bra. Selv de som er motstandere av VAR virker i sine klager som om de ønsker mer VAR, og at deres hovedproblem er når hoveddommer dømmer feil og VAR ikke forandrer det.

Mer makt til VAR, mindre makt til hoveddommer. Synes at det er en uting at hoveddommer ikke dømmer straffe på situasjoner som helt klart skal være straffe og så når VAR sier at han kanskje bør se på den igjen (les: VAR mener det er straffe) så kan hoveddommer bare si "nei, jeg gidder ikke."
Jeg er jo VAR-motstander.

Det er fordi jeg mener VAR er alt for inkonsekvent.

Jeg vil ikke ha mer VAR, jeg vil ha lik VAR. Hvis det som er straffe i en kamp er straffe i en annen også så skal jeg dempe klagingen min.

Og i tillegg vil jeg ha slutt på streker på offside. Ser man ikke at det er offside med det blotte øye bør man ikke dømme offside
Men er du egentlig mot VAR eller hvordan VAR fungerer/ikke fungerer nå?
Jeg støtter forsåvidt ideen. Altså at VAR skal inn og ta opplagte feil. Slik som denne straffesituasjonen. Da fungerer det.

Men jeg syns det fortsatt er for stor variasjon. Enkelte kamper slår VAR ned på ting som VAR lar gå i en annen kamp. Helt likt vil man aldri få det i og med at det er mennesker som er involvert. Men en langt mer uniform dømming burde man greie med videobilder.

Men jeg er sikkert gammeldags. Jeg elsket fotball før VAR, jeg elsker fotball litt mindre med VAR. Andre greier å slippe jubelen løs ved mål, men for meg har øyeblikkets magi i stor grad forsvunnet.

spårt

Legg inn av spårt »

Jolla skrev: ons mai 10, 2023 9:53 pm
PapaSmurf skrev: ons mai 10, 2023 9:46 pm
Og i tillegg vil jeg ha slutt på streker på offside. Ser man ikke at det er offside med det blotte øye er det ikke offside
Helt enig. Offside-regelen bør være som den var, at hvis spillerne er på linje så er det fordel angripende lag. Og hvis du spør to folk om å stille seg opp på linje og du mener at noen er offside hvis det er 1cm i forskjell på hvem som er lengst nord eller lengst sør så sier du rett ut at det er umulig å stå på en linje. Og hvis dommerstanden vedgår at de selv ikke er i stand til å stå på linje, mens førsteklassinger forstår 100% hva jeg mener når jeg ber dem om å stå på linje så lurer jeg på hva som feiler dommerstanden.
Liker forslaget om å vurdere offside kun basert på føttene. I praksis vil dette være nærmere "på linje er onside", ved eksempler der angriper lener seg fremover med overkroppen i offside, mens føttene forblir i onside. Lautaro Martinez' offside mot Saudi Arabia er et fint eksempel på en situasjon som ville vært onside med en slik regelendring.

Bilde
Sist redigert av spårt den ons mai 10, 2023 10:08 pm, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

tomi skrev: ons mai 10, 2023 10:06 pm
PapaSmurf skrev: ons mai 10, 2023 10:01 pm Enkelt. Ser man ikke offsiden uten å måtte streke opp så er det fordel angripende lag. Likt for alle det.
Det kommer vel helt an på hvem «man» er? Forskjellige dommere har forskjellig synskvalitet.
Ser du dårlig er ikke VAR-jobben for deg. Litt som med piloter.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

PapaSmurf skrev: ons mai 10, 2023 10:06 pm
Skraevadottir skrev: ons mai 10, 2023 9:51 pm
PapaSmurf skrev: ons mai 10, 2023 9:46 pm

Jeg er jo VAR-motstander.

Det er fordi jeg mener VAR er alt for inkonsekvent.

Jeg vil ikke ha mer VAR, jeg vil ha lik VAR. Hvis det som er straffe i en kamp er straffe i en annen også så skal jeg dempe klagingen min.

Og i tillegg vil jeg ha slutt på streker på offside. Ser man ikke at det er offside med det blotte øye bør man ikke dømme offside
Men er du egentlig mot VAR eller hvordan VAR fungerer/ikke fungerer nå?
Jeg støtter forsåvidt ideen. Altså at VAR skal inn og ta opplagte feil. Slik som denne straffesituasjonen. Da fungerer det.

Men jeg syns det fortsatt er for stor variasjon. Enkelte kamper slår VAR ned på ting som VAR lar gå i en annen kamp. Helt likt vil man aldri få det i og med at det er mennesker som er involvert. Men en langt mer uniform dømming burde man greie med videobilder.

Men jeg er sikkert gammeldags. Jeg elsket fotball før VAR, jeg elsker fotball litt mindre med VAR. Andre greier å slippe jubelen løs ved mål, men for meg har øyeblikkets magi i stor grad forsvunnet.
Skjønner det og er vel også enig i en god del av det du skriver.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

PapaSmurf skrev: ons mai 10, 2023 10:07 pm Ser du dårlig er ikke VAR-jobben for deg. Litt som med piloter.
Simpelt og fint i teorien, ikke fullt så svart/hvitt i praksis.

Jeg er enig med deg i at offsides burde håndheves slik, men da med den oppfatning at det vil gå på bekostning av objektivitet og likhet.

Jack

Legg inn av Jack »

Sjokkerende opptreden av Tomori og Kjær ikveld.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Den skal sitte, Dzeko!

pigg

Legg inn av pigg »

Haaland kunne scoret 5-6 mål på dette AC Milan-laget.

Winston

Legg inn av Winston »

Det er ganske stor nivåforskjell på prestasjonene i gårsdagens kamp vs det som foregår her.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Helsvart dag på jobben for Kjær.

Champis

Legg inn av Champis »

PapaSmurf skrev: ons mai 10, 2023 9:46 pm
Jolla skrev: ons mai 10, 2023 9:43 pm
JauKaninen skrev: ons mai 10, 2023 9:35 pm Der er jeg glad for VAR, juksemakere får ikke straffesparket sitt likevel. HERLIG
VAR er da alltids bra. Selv de som er motstandere av VAR virker i sine klager som om de ønsker mer VAR, og at deres hovedproblem er når hoveddommer dømmer feil og VAR ikke forandrer det.

Mer makt til VAR, mindre makt til hoveddommer. Synes at det er en uting at hoveddommer ikke dømmer straffe på situasjoner som helt klart skal være straffe og så når VAR sier at han kanskje bør se på den igjen (les: VAR mener det er straffe) så kan hoveddommer bare si "nei, jeg gidder ikke."
Jeg er jo VAR-motstander.

Det er fordi jeg mener VAR er alt for inkonsekvent.

Jeg vil ikke ha mer VAR, jeg vil ha lik VAR. Hvis det som er straffe i en kamp er straffe i en annen også så skal jeg dempe klagingen min.

Og i tillegg vil jeg ha slutt på streker på offside. Ser man ikke at det er offside med det blotte øye bør man ikke dømme offside

Spesielt å mene det siste hvis du samtidig ønsker konsekvent dømming. Så hvis én dommer ser med det blotte øye i den ene kampen at det er offside når det er snakk om 20 cm, mens i den neste kampen blir det ikke tatt når det er snakk om 50 cm, så er man rimelig ute og kjøre.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

tomi skrev: ons mai 10, 2023 10:12 pm
PapaSmurf skrev: ons mai 10, 2023 10:07 pm Ser du dårlig er ikke VAR-jobben for deg. Litt som med piloter.
Simpelt og fint i teorien, ikke fullt så svart/hvitt i praksis.

Jeg er enig med deg i at offsides burde håndheves slik, men da med den oppfatning at det vil gå på bekostning av objektivitet og likhet.
Kanskje.

Jeg syns bare det er trist med 2 minutters venting og masse streker og så er det er relativt stor feilmargin på offsider som skjer der spillerne er i fart. De raskeste spillerne kan bevege seg opp til 30 cm mellom to frames på skjermen i følge de som har regnet på det.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Champis skrev: ons mai 10, 2023 10:22 pm
PapaSmurf skrev: ons mai 10, 2023 9:46 pm
Jolla skrev: ons mai 10, 2023 9:43 pm

VAR er da alltids bra. Selv de som er motstandere av VAR virker i sine klager som om de ønsker mer VAR, og at deres hovedproblem er når hoveddommer dømmer feil og VAR ikke forandrer det.

Mer makt til VAR, mindre makt til hoveddommer. Synes at det er en uting at hoveddommer ikke dømmer straffe på situasjoner som helt klart skal være straffe og så når VAR sier at han kanskje bør se på den igjen (les: VAR mener det er straffe) så kan hoveddommer bare si "nei, jeg gidder ikke."
Jeg er jo VAR-motstander.

Det er fordi jeg mener VAR er alt for inkonsekvent.

Jeg vil ikke ha mer VAR, jeg vil ha lik VAR. Hvis det som er straffe i en kamp er straffe i en annen også så skal jeg dempe klagingen min.

Og i tillegg vil jeg ha slutt på streker på offside. Ser man ikke at det er offside med det blotte øye bør man ikke dømme offside

Spesielt å mene det siste hvis du samtidig ønsker konsekvent dømming. Så hvis én dommer ser med det blotte øye i den ene kampen at det er offside når det er snakk om 20 cm, mens i den neste kampen blir det ikke tatt når det er snakk om 50 cm, så er man rimelig ute og kjøre.
Hvis VAR ikke ser en offside på 50 cm uten å måtte frem med målebånd så må man gå til lege.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Milan bedre med og desperate etter scoring. Plutselig skal visst Origi, av alle, prøve å snu kampen.

Winston

Legg inn av Winston »

spårt skrev: ons mai 10, 2023 10:06 pm
Jolla skrev: ons mai 10, 2023 9:53 pm
PapaSmurf skrev: ons mai 10, 2023 9:46 pm
Og i tillegg vil jeg ha slutt på streker på offside. Ser man ikke at det er offside med det blotte øye er det ikke offside
Helt enig. Offside-regelen bør være som den var, at hvis spillerne er på linje så er det fordel angripende lag. Og hvis du spør to folk om å stille seg opp på linje og du mener at noen er offside hvis det er 1cm i forskjell på hvem som er lengst nord eller lengst sør så sier du rett ut at det er umulig å stå på en linje. Og hvis dommerstanden vedgår at de selv ikke er i stand til å stå på linje, mens førsteklassinger forstår 100% hva jeg mener når jeg ber dem om å stå på linje så lurer jeg på hva som feiler dommerstanden.
Liker forslaget om å vurdere offside kun basert på føttene. I praksis vil dette være nærmere "på linje er onside", ved eksempler der angriper lener seg fremover med overkroppen i offside, mens føttene forblir i onside. Lautaro Martinez' offside mot Saudi Arabia er et fint eksempel på en situasjon som ville vært onside med en slik regelendring.

Bilde
Lag strekene tykkere (f.eks 20 cm) og krev at det skal være luft i mellom strekene. Er lei av denne gnuringen på millimeter når det uansett er en stor usikkerhet knyttet til når ballen egentlig forlater fot.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Bra for Inter at de avslutter hjemme.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Det har nok blitt mye god mat og snacks på sofaen for Lukaku den siste tiden.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

LeSorcier skrev: ons mai 10, 2023 10:34 pm Det har nok blitt mye god mat og snacks på sofaen for Lukaku den siste tiden.
Han er jo rene Usain Bolt jo.

Springer

Legg inn av Springer »

Winston skrev: ons mai 10, 2023 10:21 pm Det er ganske stor nivåforskjell på prestasjonene i gårsdagens kamp vs det som foregår her.
Dette er knapt en bronsjefinale verdig. At Origi skal spille en hovedrolle her sier jo det meste.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Hadde forventet mye mer etter de første 15…

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Klink straffe

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Folk_flesk skrev: ons mai 10, 2023 10:36 pm
LeSorcier skrev: ons mai 10, 2023 10:34 pm Det har nok blitt mye god mat og snacks på sofaen for Lukaku den siste tiden.
Han er jo rene Usain Bolt jo.
Han la ut på en fin liten løpetur, ja. Det gikk fortere unna enn forventet.

Saturn

Legg inn av Saturn »

AC Milan er ett lag fullt av anonyme slitere nå.
Var noe annet før i tiden.

Springer

Legg inn av Springer »

Jack skrev: ons mai 10, 2023 9:59 pm Stor humor når Steven Gerrard beskylder Lautaro for overspilling.
Living rent free in your head?
Alle fotballspillere har i større eller mindre grad overspilt for å få frispark. Gerrard selvsagt også.
Skal ingen fotballspillere dermed gis muligheten til å kommentere det som skjer i en kamp?
Jack-logikk er ufullstendig som så ofte før.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Det er noe veldig tilfredsstillende med å se filmende, rullende italienere bli totalt ignorert av dommeren.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Vanskelig for Milan. Går de med 0-2 til returen tilsier ikke formkurven til lagene at de vil greie å få ekstraomganger i kamp 2.

Og der kastet de bort 2 minutter på et frispark som ikke førte til en dritt.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Managerene bruker jakke/skjorte med Moncler og Off-White. Klarer de ikke å bruke noe med klubblogoene på?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»