NFL

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: NFL

Legg inn av Jolla »

Ser at jeg glemte å ta med at Eagles draftet mormoneren Tanner McKee som et potensielt 3. valg på QB-plassen. Tviler på at han kommer til å spille for Eagles.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Ikke veldig langt unna en "perfekt" draft. Det som ville gjort draften "perfekt" ville vært at man hadde tradet bort litt draft capital for å gå fra #62 (eller helst #66) opp til #59 og hentet O'Cyrus Torrence foran nesen på Bills.

Da kunne man nesten argumentert for at samtlige picks var "steals", kanskje utenom Sydney Brown som ble draftet omtrent der han var tippet å havne. Torrence er en langt bedre guard enn Steen.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Må si jeg frykter Anthony Richardson under Shane Steichen. En av de mest atletiske spillerne jeg noen gang har sett, og nå skal han spille under mannen som gjorde underverker gjennom å forvandle Jalen Hurts fra en RB som kunne kaste til en QB som kunne løpe.

Jeg ser ingen grunn til at Richardson ikke skal spille fra start i høst. Selv om de skulle ønske å starte med Minshew som QB så ville jeg hatt Richarson i angrepet, enten som RB eller som WR. Han har en bedre fysisk profil enn Julio Jones. Er ikke langt unna å matche Saquon Barkley som en rusher.

Colts har egentlig i likhet med Eagles også hatt en fabelaktig draft.
I det som er en veldig godt CB-klasse så henter de Julius Brents, Darius Rush og Jaylon Jones. Tre corners som nok i et normalår ville gått høyere enn det de gikk.
Josh Downs er en liten WR, men den manglende høyden er det eneste man kan ta ham på, for utenom det så er han en topp 3 WR fra dette året når vi ser på det tekniske og taktiske. Han skifter retning styggfort og er ekstremt god på å identifisere hvilket rom som ikke blir dekket når han løper ad-lib.
På dag 3 (Runde 4 til 7) så hentet de OT Blake Freeland og DT Adetomiwa Adebawore tidlig. To karer som jeg (og andre som kan laaangt med enn meg) identifiserte som to av de beste gjenværende spillerne. Blake er veldig uferdig, men han er et tårn av en mann og løp allikevel 40-yards på under 5 sekund. Han har råd til å legge på seg 20 kilo med muskler med tanke på høyden sin, og hvis de musklene havner i kjernemuskulaturen og/eller beina så snakker man om et monster. Adebawore er mer klar for å starte enn Freeland, selv om han også har fysikken som sin styrke enn så lenge. Litt usikker på om han kommer til å være en DE eller en DT i sesongen som kommer, men regner med at han starter de fleste kampene.

Nå har altså Steichen et angrep som er klart til å løpe mye mer enn fjoråret med en dual-threat i Richardson og RB Jonathan Taylor. Ellers er WR Michael Pittman Jr. der fortsatt, og WR Alec Pierce, TE Jelani Woods og OT Bernhard Raimann har fått et år med NFL-fotball i beina. Fortsatt endel spørsmålstegn, men jeg synes at Colts begynner å se sterke ut.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Synes det er ekstremt store spørsmålstegn rundt Richardson, men potensialet er enormt moro. Her blir det himmel eller helvette.

Har litt de typiske svakhetene en såpass fersk QB, relativt dårlig fotarbeid, låser seg ofte på first reads og enormt dårlig presisjon. Han er også den QBen fra topp collegene med desidert lengst tid før kastet er fullført, noe blant annet det dårlige fotarbeidet er grunnlaget for, hvor han ofte må halfsteppe eller kjøre ett ekstra step for å finne basen før kastet. Han kommer også fra ett relativt enkel playbook i Florida, så blir interessant å se hvordan han takler både ett angrepsspill og en hel liga som er på ett helt annet nivå enn det han er vant med.

Samtidig så er oppsiden enorm. Fysikken kan ingen ta han noe på. Når han treffer er også armen ekstremt bra. Han kaster både langt og hardt, noe som gjør at han finner trange pockets for receiverne sine.

Synes kan optimismen rundt han er litt vel stor nå, selv om den er forståelig så er svakhetene fortsatt såpass store at det er mye arbeid som må til. Men uten tvil at Reichen er den rette mannen for AR15 å få jobbe med.

Så får man se om han blir en ny Josh Allen eller enda ett fysisk vidunder-bust på QB-spotten.

Uansett regner jeg med at man må være veldig tålmodige med han, ser ikke for meg at han kommer til å gjøre mye i år.

Ellers enig i at Colts har mye spennende på gang, siden de har såpass mange atletiske freaks på gang. Spenningen ligger jo nå bare i om det klarer å få resultater i NFL de neste årene.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Faktisk en helt fantastisk god video:


Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

"NFL Game Pass has moved to DAZN"

Fikk meg en aldri så liten mail av NFL.

Virker som om prisen er fryst inntil sesongen starter, og så blir det vurdering. Så det kan være en fordel å kjøpe et årsabonnement før den tid.


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Amerikansk Sport»