Rosenborg - Klubbtråd

Svar
MoldeMoldeMolde

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Spennende detalj på produksjonen til TV2. På reprisen av målet til Pemi har de Henriksen i sakte film og Pemi i normal fart. Skjønner ikke hvordan de får det til

qbah

Legg inn av qbah »

MoldeMoldeMolde skrev: lør mai 13, 2023 7:13 pm Spennende detalj på produksjonen til TV2. På reprisen av målet til Pemi har de Henriksen i sakte film og Pemi i normal fart. Skjønner ikke hvordan de får det til
Her var du faktisk (sjelden) god.

HarryH

Legg inn av HarryH »

izzet2015 skrev: lør mai 13, 2023 7:10 pm
HarryH skrev: lør mai 13, 2023 4:29 pm
izzet2015 skrev: lør mai 13, 2023 3:38 pm Bratholm bør være i RBK og da på A-laget. Han er god nok.
Bratholm?
Ble feil navn. Slik som skjer en gang i blant. Beklager. :(
Helt i orden, gamle ørn.
Forsto egentlig at du mente Bratseth, men kunne ikke dy meg.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Alt i alt et par steg opp fra kampen mot VIF, vi skaper faktisk en del sjanser mot Glimt. Egentlig ikke uventet, Rekdal behersker slik kamper mye bedre enn de kampene vi skal ut og styre.

Tipper fremdeles at det blir en elendig kamp mot Haugesund 16 mai, og at Rekdal er ferdig før borgertoget 17 mai.

Så må vi jo ta med oss at Nypan ble tidenes yngste målscorer for oss i serien, det er jo noe. Den gutten blir god dersom han får orden på kroppen og holder seg skadefri.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Så ble det nok et tap. Hva skjer fremover nå? Et Reka fredet inntil videre?

qbah

Legg inn av qbah »



Og det borte mot seriens suverent beste lag og med 5-6 av våre beste spillere solgt eller skadet.
Hadde fortjent et poeng i dag. Føler med gutta og Rekdal.

Rekdal er nok ikke rett man for å forme dette laget best mulig, men det er mange unggutter her som kan løfte dette RBK-laget mye på sikt.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

HarryH skrev: lør mai 13, 2023 7:30 pm
izzet2015 skrev: lør mai 13, 2023 7:10 pm
HarryH skrev: lør mai 13, 2023 4:29 pm

Bratholm?
Ble feil navn. Slik som skjer en gang i blant. Beklager. :(
Helt i orden, gamle ørn.
Forsto egentlig at du mente Bratseth, men kunne ikke dy meg.
Det måtte komme noe dritt, men venter ikke annet fra en som deg..Tøft gjort..

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

Nå er det igjen, at det går an.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

newsflash skrev: lør mai 13, 2023 7:48 pm Alt i alt et par steg opp fra kampen mot VIF, vi skaper faktisk en del sjanser mot Glimt. Egentlig ikke uventet, Rekdal behersker slik kamper mye bedre enn de kampene vi skal ut og styre.

Tipper fremdeles at det blir en elendig kamp mot Haugesund 16 mai, og at Rekdal er ferdig før borgertoget 17 mai.

Så må vi jo ta med oss at Nypan ble tidenes yngste målscorer for oss i serien, det er jo noe. Den gutten blir god dersom han får orden på kroppen og holder seg skadefri.
Kunne vært like greit ja, men han kommer til et lag som spiller med trøkk og intensitet. Fin læring det, på et nivå han kan beherske.

Uansett: ingen vet hvilken formasjon neste trener vil benytte. Formasjonsfokuset synes jeg er mye overdrevet hos oss RBK-fans. Jeg er mer opptatt av hva vi prøver på, og hvordan vi fremstår, med nesen mest mulig vendt mot motstanderens mål.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

bønna1/2 skrev: lør mai 13, 2023 8:28 pm Nå er det igjen, at det går an.
Jeg svarer med samme mynt, hadde du ventet noe annet? Han er en som bruker person angrep som form, da må han få høre det. :evil:

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

izzet2015 skrev: lør mai 13, 2023 8:33 pm
bønna1/2 skrev: lør mai 13, 2023 8:28 pm Nå er det igjen, at det går an.
Jeg svarer med samme mynt, hadde du ventet noe annet? Han er en som bruker person angrep som form, da må han få høre det. :evil:
Det var en fleip fra han, men du går som alltid rett i skyttergraven. Har sagt det før; du har store problem med å forstå/tolke hva andre skriver til deg.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

izzet2015 skrev: søn apr 16, 2023 9:49 am HarryH er en hedersmann, som ikke slenger dritt om andre. Har aldri slengt dritt til trøndere. Det er en god egenskap.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

Harry har alltid vært en godkar. Den beste fra MFK-leiren.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

bønna1/2 skrev: lør mai 13, 2023 8:31 pm Kunne vært like greit ja, men han kommer til et lag som spiller med trøkk og intensitet. Fin læring det, på et nivå han kan beherske.

Uansett: ingen vet hvilken formasjon neste trener vil benytte. Formasjonsfokuset synes jeg er mye overdrevet hos oss RBK-fans. Jeg er mer opptatt av hva vi prøver på, og hvordan vi fremstår, med nesen mest mulig vendt mot motstanderens mål.
Tja, en har nok mange av de samme elementene om en skal lykkes med 3-5-2 som i 4-3-3, men jeg mener 4-3-3 innbyr til mer direkte spill og færre trekk på midtbanen. Altså at det går raskere fremover.

Det største problemet jeg har med at en ikke spiller 4-3-3 er at det bryter med den røde linjen en har sett i klubben tidligere. Fremdeles spiller en 4-3-3 både i akademiet og på RBK 2. Blir en god nok til at en kommer på a-laget, så er det plutselig litt andre prinsipper og roller en skal spille etter. Det er rett og slett for dumt.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

bønna1/2 skrev: lør mai 13, 2023 8:42 pm
izzet2015 skrev: lør mai 13, 2023 8:33 pm
bønna1/2 skrev: lør mai 13, 2023 8:28 pm Nå er det igjen, at det går an.
Jeg svarer med samme mynt, hadde du ventet noe annet? Han er en som bruker person angrep som form, da må han få høre det. :evil:
Det var en fleip fra han, men du går som alltid rett i skyttergraven. Har sagt det før; du har store problem med å forstå/tolke hva andre skriver til deg.
De unnskylder seg alltid med at det er fleip. De har ikke ryggrad for å stå for det de har livet av seg. Jeg ser forskjellen på fleip og personangrep. Og det er ikke morsomt.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

izzet2015 skrev: lør mai 13, 2023 9:35 pm
bønna1/2 skrev: lør mai 13, 2023 8:42 pm
izzet2015 skrev: lør mai 13, 2023 8:33 pm

Jeg svarer med samme mynt, hadde du ventet noe annet? Han er en som bruker person angrep som form, da må han få høre det. :evil:
Det var en fleip fra han, men du går som alltid rett i skyttergraven. Har sagt det før; du har store problem med å forstå/tolke hva andre skriver til deg.
De unnskylder seg alltid med at det er fleip. De har ikke ryggrad for å stå for det de har livet av seg. Jeg ser forskjellen på fleip og personangrep. Og det er ikke morsomt.
Se litt på hva du selv skrev. Det henger ikke på greip. Jeg kommer ikke til å kommentere denne rablingen din mer. For rabling uten fotfeste og relevans er det.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

4-3-3 står bedre til de typene en hadde når Rekdal kom og hva de er vant med av spill, og det gjelder jo fortsatt selv etter at han har holdt på med noe annet i 18 måneder snart.

Ellers så får en jo vist fram at det er ferdigheter i dette laget til å spille meget så pent, liker veldig godt at de tør å kombinere mot Glimt i og rundt egen 16. Dersom de bare kunne få til å flytte seg opp med ballen i laget til å holde på sånn inn i motstanders 16. meter (som de gjorde ved et par anledninger, 2-2 målet f eks) relativt ofte kunne dette blitt gøy. Men det tror jeg ikke skjer med Rekdal, man må jo flytte ballen inn på siste tredjedel først, og der Glimt sto høyt nok til at det gikk an å kjøre overgang selv fra utspill fra Hansen så er det omtrent ikke et eneste annet lag i Norge som vil tørre å stå så høyt mot oss, ihvertfall ikke hvis vi klarer å spille slik hver gang noen gjør det. Da møter vi lag som legger seg lave og venter på at vi gjør en feil mens vi står der og triller ball fra side til side.

Sitter med en uggen følelse av at vi trener for mye på for liten bane slik at vi kan få til dette kombinasjonspillet når vi har mange spillere rundt ballen, men det er bare så altfor langt fram til mostanders mål til at det fungerer på en elleverbane.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

Å trene på små flater er høyst undervurdert, men likefullt så kritiseres trenere fra ulike hold for at de ikke spiller nok 11 mot 11. Kampnært liksom, helt uten fokus på hva ferdighetstrening på små flater gir.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Alternativet er at de trener så mye som de burde på liten bane, men skulle trent mye mer på stor bane enn de gjør.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

Zorbeltuss skrev: lør mai 13, 2023 10:15 pm Alternativet er at de trener så mye som de burde på liten bane, men skulle trent mye mer på stor bane enn de gjør.
Hva er fordelingen, og hva er optimal fordeling?

Se på Brann. Jeg vet ikke hvilken fordeling de har, men faktum er at de er særs gode til å kontrollere ballen, også i pressede situasjoner. De malte på mot oss, i sterk tro på at ballkontrollen ville gi de overtall, rom og muligheter. I tillegg til at de løp rett frem på kontringer da.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Aner ikke, men rapportene går på at de nesten ikke trener på stor bane, og da er fordelingen i hvert fall feil.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

Zorbeltuss skrev: lør mai 13, 2023 10:28 pm Aner ikke, men rapportene går på at de nesten ikke trener på stor bane, og da er fordelingen i hvert fall feil.
Feil?

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Hvis de ikke trener nok på stor bane så er fordelingen mellom stor og liten bane feil, det kan hende at feilen er at de må trene mer totalt for å få tid til å øve nok på det de trenger stor bane for å terpe inn.

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

Som vanlig , det skinner alltid igjennom at Rekdal 1.prioriterer å være såkalt solid bakover. Spillerne renner rundt og skal forsvare seg uten å ha særlig ballinnehav, og dette går sjelden bra. Alle lag som ikke makter å holde ballen særlig i laget vil få scoringer i mot uansett hvor gode de er.
RBK må lære seg å holde på ballen og ikke minst spille hurtig og klin langs bakken. Ved å løfte ballen stadig opp i lufta blir det vanskeligere og å treffe med pasning og motta ball. RBK har, ihvertfall i tidligere kamper i år, kun bedrevet et angrepsspil som i all hovedsak er lange høye pælminger inn i ei mølje foran mål, noe som er ren gambling. Jepp må trenes på små flater med hurtig samspill, mye entouch, og da forbudt å løfte ballen fra bakken...

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

bønna1/2 skrev: lør mai 13, 2023 9:42 pm
izzet2015 skrev: lør mai 13, 2023 9:35 pm
bønna1/2 skrev: lør mai 13, 2023 8:42 pm

Det var en fleip fra han, men du går som alltid rett i skyttergraven. Har sagt det før; du har store problem med å forstå/tolke hva andre skriver til deg.
De unnskylder seg alltid med at det er fleip. De har ikke ryggrad for å stå for det de har livet av seg. Jeg ser forskjellen på fleip og personangrep. Og det er ikke morsomt.
Se litt på hva du selv skrev. Det henger ikke på greip. Jeg kommer ikke til å kommentere denne rablingen din mer. For rabling uten fotfeste og relevans er det.
Gjør som du vil, at du er en av de som kritiserer alt jeg skriver, er nokså talende. Får du slike meldinger som jeg får? @HarryH er en god bidragsyter her. Det er greit å kritisere, men det er ikke greit å gå til usakligheter.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Dette må være det dårligste RBK-laget i dette årtusenet, vel? Absolutt ingen i forsvarsrekka som holder nivået, i tillegg til en keeper som er langt over toppen og som frykter korte utspill mer enn noe annet. Bjørlo, Børkeeiet og Thorvaldsson er om mulig enda verre. De syv nevnte er bokstavelig talt OBOS-materiale, og det er ikke noen overdrivelse gjort i affekt engang. Og man kan nesten ikke unnlate å inkludere Reitan som i alle sesonger har vært et svakt punkt men som nå blir "overskygget" av andre.

8/11 på banen med depressivt nivå, ispedd en uprøvd finne, en 16-åring og Tagseth som aldri kommer til å bli noen stor suksess så langt ute av naturlig posisjon. Må vrake 90% av denne troppen og starte på nytt igjen.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Dewaz skrev: søn mai 14, 2023 9:43 am Dette må være det dårligste RBK-laget i dette årtusenet, vel? Absolutt ingen i forsvarsrekka som holder nivået, i tillegg til en keeper som er langt over toppen og som frykter korte utspill mer enn noe annet. Bjørlo, Børkeeiet og Thorvaldsson er om mulig enda verre. De syv nevnte er bokstavelig talt OBOS-materiale, og det er ikke noen overdrivelse gjort i affekt engang. Og man kan nesten ikke unnlate å inkludere Reitan som i alle sesonger har vært et svakt punkt men som nå blir "overskygget" av andre.

8/11 på banen med depressivt nivå, ispedd en uprøvd finne, en 16-åring og Tagseth som aldri kommer til å bli noen stor suksess så langt ute av naturlig posisjon. Må vrake 90% av denne troppen og starte på nytt igjen.
Syns nå ikke Tagseth var så dårlig i går.
Ble igrunn mest satt ut av førstescoringa.
Faris har åpenbart fått mer selvtillit, Henriksen sjokkerende dårlig som bakerste mann.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Kalle73 skrev: søn mai 14, 2023 9:55 amSyns nå ikke Tagseth var så dårlig i går.
Nei, han var god. Men jeg baserer ikke meningene mine på enkeltkamper heller. Ser langt mer fortapt ut på en full size gressmatte kontra kunstgressbanen til Glimt. Har ikke fysikken til vanlig.

qbah

Legg inn av qbah »

Tror faktisk du har rett. Må være tiår siden vi hadde en så kvalitetsmessig dårlig stall som i tillegg er så dårlig komponert som nå.

Man burde brukt sommervinduet til å gjøre noe drastisk med dette men jeg tviler sterkt på at det blir gjort noe spesielt nå når det har vært så mange utskiftninger nylig.

startelver

Legg inn av startelver »

Rekdal holdt vel ut en stund i Start før han fikk fyken. Men styret har vel ikke vett til å sparke han.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»