NHL

Svar
eppaen

Re: NHL

Legg inn av eppaen »

No pressure kid.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vil Jets trade Hellebuyck? Stor sjanse for det
Hvem vil hente han og hvor mye må man gi for å få han?


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Drømmen om sweep av Toronto røk, men drømmen om at dem henter inn serien til 3-3 for å så å ryke i G7 lever i beste velgående.

Det var for øvrig Leafs sin første seier i second round siden lockouten i NHL i 04/05-sesongen.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Resultater i natt:
Florida Panthers- Toronto Maple Leafs 1-2
Edmonton Oilers- Vegas Golden Knights 4-1

Nylander og Marner med målene for Lefafs, noe som holdt til seier og forlenget serie. Nugent-Hopkins med 1+1 og McDavid med to assists da Oilers utlignet serien mot Vegas.

Kamper i natt:
Carolina Hurricanes- New Jersey Devils 01.00
Dallas Stars- Seattle Kraken 03.30

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Spesielt at Marple Leafs fikk det ene målet etter pasning fra dommeren! Mer skulle ikke til for at de vant.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

WHL finalen som starter imorgen har endel spennende prospects på begge lag


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jeg kjenner ikke til disse karene. Er dette positivt eller negativt for Flyers?


GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Carolina Hurricanes- New Jersey Devils 3-2 OT
Dallas Stars- Seattle Kraken 5-2

Jesper Fast avgjør serien med OT-mål. Med det er Devils ute. Hintz og Pavelski fortsetter den gode formen med henholdsvis 2+1 og 1+1 og seier ovet Kraken og ledelse i serien.

Nattens kamper:
Toronto Maple Leafs- Florida Panthers 01.00
Vegas Golden Knights- Edmonton Oilers 04.00

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Sjukt, Pietrangelo blir utestengt en match.

Slashen hans er grisestygg, men skjønner godt at han blir dritt lei når dommerne ikke gjør jobben sin.

Kane blir ikke rørt, selv om han crosschecker Pietrangelo i halsen når «alle» er ferdige med omgangen. Pietrangelo får kun en kamp for å prøve å slå i hjel armene til Drais uten at pucken er i nærheten.

Dette stinker at man mister helt kontrollen over serien. Det er minst to kamper igjen, og dommerne har allerede mer eller mindre null kontroll. DoPS hjelper dem heller ikke. Om det ikke smeller her så blir jeg fryktelig overrasket.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: fre mai 12, 2023 7:07 pm Sjukt, Pietrangelo blir utestengt en match.

Slashen hans er grisestygg, men skjønner godt at han blir dritt lei når dommerne ikke gjør jobben sin.

Kane blir ikke rørt, selv om han crosschecker Pietrangelo i halsen når «alle» er ferdige med omgangen. Pietrangelo får kun en kamp for å prøve å slå i hjel armene til Drais uten at pucken er i nærheten.

Dette stinker at man mister helt kontrollen over serien. Det er minst to kamper igjen, og dommerne har allerede mer eller mindre null kontroll. DoPS hjelper dem heller ikke. Om det ikke smeller her så blir jeg fryktelig overrasket.
Forferdelig rett og slett. Det er klink umulig p vite hva player safety holder på med. Nurse også en kamp, men den kan fort bli strøket

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Farvell, farvell Leafs. Dere ble i det minste kvitt noen spøkelser på veien.

Blir gøy med Canes - Panthers i finalen for vest, det ser ut som en matchup som kan smelle bra.

Knights sitter med matchpucken nå, håper Oilers klarer å snu serien.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Chromeback skrev: tir mai 09, 2023 7:32 am Oppsummerer egentlig bare image-problemet til hockey og NHL at Hawks blir belønnet med Bedard.

Blæh.
Enig. Det skulle aldri vært belønnet å være dårligst.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

TAdams6 skrev: tir mai 09, 2023 11:55 am Som dere har vært inne på

Ja, alt dette kommer på toppen av at det skal lønne seg å suge. Ikke det minste sportslig. Dem kan påberope seg "parity" så mye dem orker, det sitter uke godt i mine rettferdighetssanser.
Sleng alle 32 lag i loddtrekningen, uten vekting av plassering, så for de kjempe om å bli best sportslig og utviklingsmuligheter.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

lol

Bilde

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: lør mai 13, 2023 11:45 am lol

Bilde
Utrolig hva Toronto greier hvert år.
Med Boston ute hadde de alle tiders mulighet, men neida. Ikke denne gang heller.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Chromeback skrev: lør mai 13, 2023 9:15 am Farvell, farvell Leafs. Dere ble i det minste kvitt noen spøkelser på veien.

Blir gøy med Canes - Panthers i finalen for vest, det ser ut som en matchup som kan smelle bra.

Knights sitter med matchpucken nå, håper Oilers klarer å snu serien.
Nå er det kun Oliers igjen som det går an å håpe på. Ellers bare überkjipe lag.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: lør mai 13, 2023 12:22 pm
Chromeback skrev: lør mai 13, 2023 11:45 am lol

Bilde
Utrolig hva Toronto greier hvert år.
Med Boston ute hadde de alle tiders mulighet, men neida. Ikke denne gang heller.
Jepp, ekstremt fascinerende. Synd at det ikke funker, husker vi hadde en diskusjon på VGD rundt 19/20 (Jorge var vel også med på denne), om at det var kult at det var ett lag som prøvde noe helt annet for å vinne Stanley enn det normen tilsier.

Men nå begynner det å bli ganske åpenbart at prosjektet ikke funker. Da skulle det vært i år de tok muligheten.

Signalene nå de første timene etter at de røk, så virker det som om at de ønsker å fortsette i samme spor.

Spørsmålet er jo også hva kan de gjøre?

Matthews sin kontrakt går snart ut, og han er UFA i 2024. Regner ikke med at han nødvendigvis går noe steder, men hva skulle den nye kontrakten i så fall ligge på, tviler på at han er villig til å kutte mye ned.

John Tavares ser ut til å være ett lite problem, har kontrakt ut 2025 og hans $11m er alt for mye. Tviler på at de finner noen interesserte her for denne prisen.

Mitch Marner er den jeg mener er åpenbar at man burde flytte på nå. $10.9m ut 2025 på han også, og han er ikke verdt prisen for Leafs. Tror også det hadde vært godt for Marner å flytte på seg. Men jeg tviler sterkt på at verken Toronto eller Marner ønsker å flytte på seg i sommer.

Nylander er den eneste jeg mener lever opp til forventningene av disse fire, men han har også den desidert billigste kontrakten av gjengen, og den går også ut neste år. Spørsmålet er jo om man skal flytte på han nå til sommeren, hvor både Nylander får mye å si på hvor han drar med sin M-NTC i kontrakten, og Leafs kan få mye tilbake for han etter årets sesong.

Tipper på at det kjører en helt lik sesong på ny, til slutt, men tror det kunne vært lurt å begynne å snu på noen steiner her. Woll ser i det minste bra ut.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kanskje litt unødvendig å presisere, men alle disse har jo selvsagt NTC i kontrakten sin, så det er ikke bare å shippe dem avgårde til første og beste pakke.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Resultater i natt:
Toronto Maple Leafs- Florida Panthers 2-3 OT
Vegas Golden Knights- Edmonton Oilers 4-3

Da er det slutt for Leafs. De hentet seg bra inn igjen i natt, men i OT ble Cousins helten med det avgjørende målet. Imponerende hvordan Maurice har klart å snu en sesong som kunne endt med at Panthers ikke engang hadde klart å nå playoff. McDavid med to mål i natt, men Eichel med 1+2 og Marchessault med tre assists ga Vegas-seier og ledelse 3-2 i den serien. Her er det veldig jevnt.

Kamp i natt:
Seattle Kraken- Dallas Stars 01.00

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

KongOlav2 skrev: lør mai 13, 2023 12:26 pm
Chromeback skrev: lør mai 13, 2023 9:15 am Farvell, farvell Leafs. Dere ble i det minste kvitt noen spøkelser på veien.

Blir gøy med Canes - Panthers i finalen for vest, det ser ut som en matchup som kan smelle bra.

Knights sitter med matchpucken nå, håper Oilers klarer å snu serien.
Nå er det kun Oliers igjen som det går an å håpe på. Ellers bare überkjipe lag.
Jeg håper på Carolina nå. Er litt svak for det laget

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Yes, den var kjapp. Stars @ Kraken 1-1.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Skjer nesten aldri at det blir en ny utvisning, når det allerede er powerplay.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

1-2, Kraken vil ha en kamp til.

guru

Legg inn av guru »

Stjerten skrev: lør mai 13, 2023 9:37 am Ja, alt dette kommer på toppen av at det skal lønne seg å suge. Ikke det minste sportslig. Dem kan påberope seg "parity" så mye dem orker, det sitter uke godt i mine rettferdighetssanser.
Sleng alle 32 lag i loddtrekningen, uten vekting av plassering, så for de kjempe om å bli best sportslig og utviklingsmuligheter.
Vanskelig å få dette rettferdig i allefall. Så jeg skjønner tanken om å bare la alle lag få like sjanser. Da ville man i allefall luke ut poenget med å være dårligst mulig.

Det er et meget spesielt system. De som virkelig kommer dårligst ut er jo de som alltid ligger i "ingenmannsland". Dvs. lag som enten havner like utenfor sluttspill, eller klarer å rote seg med, men som i realiteten er sjanseløse. F.eks. Minnesota Wild. Et stjerneeksempel på et lag som aldri kommer til å vinne SC, men alltid er der oppe og snubler seg med i siste liten og blir slått ut tidlig. De vinner altså ingenting, og får heller ingen mulighet til å skaffe seg de største talentene i draften.

Samtidig er det jo ikke så ofte man har slike generasjonstalent som Crosby, McDavid og Bedard. Her er det selvsagt ekstremt avgjørende om man får velge først. Det er nok av eksempler på at førstvalg ikke har innfridd, eller "bare" blitt en god NHL-spiller, men ikke noe ekstraordinært.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

guru skrev: søn mai 14, 2023 7:29 am
Stjerten skrev: lør mai 13, 2023 9:37 am Ja, alt dette kommer på toppen av at det skal lønne seg å suge. Ikke det minste sportslig. Dem kan påberope seg "parity" så mye dem orker, det sitter uke godt i mine rettferdighetssanser.
Sleng alle 32 lag i loddtrekningen, uten vekting av plassering, så for de kjempe om å bli best sportslig og utviklingsmuligheter.
Vanskelig å få dette rettferdig i allefall. Så jeg skjønner tanken om å bare la alle lag få like sjanser. Da ville man i allefall luke ut poenget med å være dårligst mulig.

Det er et meget spesielt system. De som virkelig kommer dårligst ut er jo de som alltid ligger i "ingenmannsland". Dvs. lag som enten havner like utenfor sluttspill, eller klarer å rote seg med, men som i realiteten er sjanseløse. F.eks. Minnesota Wild. Et stjerneeksempel på et lag som aldri kommer til å vinne SC, men alltid er der oppe og snubler seg med i siste liten og blir slått ut tidlig. De vinner altså ingenting, og får heller ingen mulighet til å skaffe seg de største talentene i draften.

Samtidig er det jo ikke så ofte man har slike generasjonstalent som Crosby, McDavid og Bedard. Her er det selvsagt ekstremt avgjørende om man får velge først. Det er nok av eksempler på at førstvalg ikke har innfridd, eller "bare" blitt en god NHL-spiller, men ikke noe ekstraordinært.
Skriver under på alt du ytrer her. Forklart på en god måte.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: lør mai 13, 2023 6:11 pm
KongOlav2 skrev: lør mai 13, 2023 12:26 pm
Chromeback skrev: lør mai 13, 2023 9:15 am Farvell, farvell Leafs. Dere ble i det minste kvitt noen spøkelser på veien.

Blir gøy med Canes - Panthers i finalen for vest, det ser ut som en matchup som kan smelle bra.

Knights sitter med matchpucken nå, håper Oilers klarer å snu serien.
Nå er det kun Oliers igjen som det går an å håpe på. Ellers bare überkjipe lag.
Jeg håper på Carolina nå. Er litt svak for det laget
Enig, kult lag og Rod Brind’Amour er en jeg virkelig unner å løfte bøtta.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Kamp i natt:
Seattle Kraken- Dallas Stars 6-3

Eberle med 2+1 og Tolvanen med 1+2 i Krakens seier som fører til at serien går til sju kamper. Meget tett dette og det blir spennende å se om Stars takler favorittstemplet i siste kamp.

Kamp i natt:
Edmonton Oilers- Vegas Golden Knights 04.00

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Chromeback skrev: søn mai 14, 2023 8:41 am
TAdams6 skrev: lør mai 13, 2023 6:11 pm
KongOlav2 skrev: lør mai 13, 2023 12:26 pm
Nå er det kun Oliers igjen som det går an å håpe på. Ellers bare überkjipe lag.
Jeg håper på Carolina nå. Er litt svak for det laget
Enig, kult lag og Rod Brind’Amour er en jeg virkelig unner å løfte bøtta.
Det vil nå være en taktisk prestasjon å klare å lose et lag nesten uten målscorere til Stanley Cup.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

GiPazzini_85 skrev: søn mai 14, 2023 10:31 am
Chromeback skrev: søn mai 14, 2023 8:41 am
TAdams6 skrev: lør mai 13, 2023 6:11 pm

Jeg håper på Carolina nå. Er litt svak for det laget
Enig, kult lag og Rod Brind’Amour er en jeg virkelig unner å løfte bøtta.
Det vil nå være en taktisk prestasjon å klare å lose et lag nesten uten målscorere til Stanley Cup.
Forsvar vinner mesterskap. Carolina var nest beste forsvarslag i serien. Kun Boston slapp inn færre mål. Samtidig scorer de bra med mål

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

TAdams6 skrev: søn mai 14, 2023 10:43 am
GiPazzini_85 skrev: søn mai 14, 2023 10:31 am
Chromeback skrev: søn mai 14, 2023 8:41 am

Enig, kult lag og Rod Brind’Amour er en jeg virkelig unner å løfte bøtta.
Det vil nå være en taktisk prestasjon å klare å lose et lag nesten uten målscorere til Stanley Cup.
Forsvar vinner mesterskap. Carolina var nest beste forsvarslag i serien. Kun Boston slapp inn færre mål. Samtidig scorer de bra med mål
Jo da, men tidligere har nå dette også vært kritikken mot Carolina med at det ofte stopper etter 1.playoffrunde.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»